Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Czy można zaaplikować silnik 1.8 16V
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lut 25, 2011 00:14
[R200] Czy można zaaplikować silnik 1.8 16V
Autor Wiadomość
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 02, 2010 12:21   [R200] Czy można zaaplikować silnik 1.8 16V
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Pytanie jak w temacie, silnik mi się skończył i chce kupić następny, jako że cena VVC z osprzętem jest bardzo wysoka pisze z zapytaniem czy ktoś to robił albo czy ktoś się orientuje czy moge wsadzić silnik 1.8 16V bez vvc ten: SILNIK MG MGF 1.8 16V 120KM 18K4F
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 25, 2011 00:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 02, 2010 12:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Paź 02, 2010 16:07   

Oczywiście że możesz z tym, że wiąże się to z dość dużymi kosztami. Musisz kupić silnik + osprzęt, komputer, skrzynie biegów bo w 1.8 była już PG1 a jak skrzynie to już półosie, jak półosie to i piasty inne itd.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 02, 2010 22:51   

No ale jak tą co mam teraz siedziała w 1,6 który ma 115 KM to nie udźwignie 120 KM? Zaryzykował bym, chodzi tylko o to czy wejdzie mi w miejsca po starym silniku żeby rzeźby nie było na sankach/łapach silnika

[ Dodano: Sob Paź 02, 2010 23:51 ]
A jeszcze pytanie, może ktoś próbował lub słyszał aby ktoś wkładał silnik z civica 6 gen. jakiegoś 1,6 VTECa, może skoro na podłodze hondy jest 200 setka to podeszły by pół ośki skrzynia itp.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Paź 03, 2010 11:48   

jak zepniesz to ze skrzynia z rovera to bedziesz mial 5 biegow do tylu i 1 do przodu - musialbys przewalic CALY zespol napedowy z hondy - silnik+skrzynia + elektryka

silnik 1,8 na miejsce 1,6 wejdzie bez problemu - mozesz nawet zastosowac osprzet z 1,6 -ale skrzynia nie tyle tych 8 koni wiecej nie wytrzyma tylko dwudziestu paru Nm wiecej - moze nie od razu ale ryzyko jest ze siadzie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Paź 03, 2010 11:50   

bonus89 napisał/a:
A jeszcze pytanie, może ktoś próbował lub słyszał aby ktoś wkładał silnik z civica 6 gen. jakiegoś 1,6 VTECa, może skoro na podłodze hondy jest 200 setka to podeszły by pół ośki skrzynia itp.

Twoj R200 nie jest na podlodze z Hondy i w Hondach silnik/skrzynia jest odwrotnie ulozona niz w Roverach. Wiec duzo przerobek na same zawieszenie ukl.napedowego.
bonus89 napisał/a:
No ale jak tą co mam teraz siedziała w 1,6 który ma 115 KM to nie udźwignie 120 KM?

Moze i udzwignie, ale sie nie da zamontowac. Masz skrzynie R65 potrzebna Ci
aiwer napisał/a:
PG1
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Nie Paź 03, 2010 13:06   

Wsadzaj do twojej skrzynki, wytrzyma a jak padnie to potem ją zmienisz. Ja tam i mazdę i 75 co nieco dłubałem pomimo, że chodzi ogólna opinia iż 1.8T lepiej nie dłubać bo niema zapasu wytrzymałości. A w maździe niby to twarda konstrukcja z zapasem to już na 4 skrzyni jeżdżę:)
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 04, 2010 07:55   

Już sam nie wiem co mam robić VVC z osprzętem są strasznie drogie, nie wiem czy 1,6 nie wrzuce :/
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Paź 04, 2010 21:35   

hvil napisał/a:
Wsadzaj do twojej skrzynki, wytrzyma a jak padnie to potem ją zmienisz.
Nie chodzi o to, że nie wytrzyma ale o to, że nie da się tego zamontować. Skrzynia R65 montowana była tylko i wyłącznie z silnikami 1.1, 1.4 i 1.6. W silnikach 1.8 i wyżej były montowane skrzynie PG1. Skrzyni PG1 nie połączysz z silnikami 1.6 i niżej.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Pon Paź 04, 2010 21:45   

Aha, czyli raczej rozwiązałem moje swapowanie, pójdzie na żyletki bo mam go już serdecznie dosyć, miałem wcześniej daewoo tico, przejechane miało 200 tys. w tym 150 tys. na gazie, może w to trudno uwierzyć ale 3 razy rzadziej zaglądałem do silnika, nie działo się zupełnie nic, w tym momencie marke daewoo stawiam wyżej od rovera, myśle że daihatsu też jest mniej awaryjne.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pon Paź 04, 2010 21:54   

aiwer, chyba coś mijasz się z prawdą, skoro 1.4 serii K jezdzi w poldku a do poldka swobodnie pasuje 1.8 wiec pg1 i ta druga tez powinne byc zamienne, bo w poldku jezdzil 1.4 z ta starsza skrzynia, a swobodnie wsadzaja 1.8 od freelandera lub 75.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Paź 04, 2010 22:16   

hvil napisał/a:
skoro 1.4 serii K jezdzi w poldku a do poldka swobodnie pasuje 1.8 wiec pg1
Wszystko się zgadza. Do R200 też wsadzisz 1.8 ale tylko z PG1 i bez większych przeróbek się nie obejdzie.

Oczywiście jak ktoś jest bardzo uparty to wsadzi 1.8 z R65 ale to liczy się z wielkim druciarstwem i kosztami. Gra nie warta świeczki dla 9KM.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Pon Paź 04, 2010 22:17   

dlaczego gruciarstwem skoro do poldka pasuje plug and play:) to i do tej skrzynki musi pasowac, w poldku podlaczasz kompa zamiast kompa 1.4 d tej samej wtyczki i smiga.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Paź 04, 2010 22:29   

aiwer napisał/a:
hvil napisał/a:
Wsadzaj do twojej skrzynki, wytrzyma a jak padnie to potem ją zmienisz.
Nie chodzi o to, że nie wytrzyma ale o to, że nie da się tego zamontować. Skrzynia R65 montowana była tylko i wyłącznie z silnikami 1.1, 1.4 i 1.6. W silnikach 1.8 i wyżej były montowane skrzynie PG1. Skrzyni PG1 nie połączysz z silnikami 1.6 i niżej.


no sorry stary ale na jakiej podstawie twierdzisz ze nie da sie zamontowac?
otwory montazowe sa to i montaz jest mozliwy
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Paź 06, 2010 20:12   

Otwory montażowe są w innych miejscach.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Paź 06, 2010 21:04   

nie mogą być, bo by nie pasowały do poloneza a pasują, kolega napisał nawet tutorial z fotkami jak wsadzić 1.8 zamiast 1.4 do poloneza.
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Paź 06, 2010 21:37   

No to sobie zobacz na allegro skrzynie R65 i PG1 i zobaczysz, że różnią się i to sporo.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Paź 06, 2010 21:58   

http://www.fsoptk.pl/swap...16v-na-1-6-16v/ czy cos wiecej komentowac trzeba??
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 07, 2010 16:34   

ale to 1.6 a on miał tą skrzynke co 1.4
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 07, 2010 18:28   

chwila, zaraz gdzies bylo z 1.8.
 
 
budyn26 




Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 160
Skąd: RZESZÓW



Wysłany: Czw Paź 07, 2010 19:10   

Szukając na elektrodzie znalazłem takie coś:

A odpowiadając na pytanie:
Silniki serii k16 są ze sobą zamienne niemal w 100%. zasadniczo różnią się pojemnością, numerem silnika Wink. i głowicą (1,8 135KM, VVC i turbo??). Po 96r. wszystkie silniki mają nawet ten sam blok.

Wsadzanie silnika 1,8 do poloneza to już prawie nie swap. pasuje tak samo jak 1,4 i pracuje z jego osprzetem. Najmniej roboty (w elektryce głównie) to wsadzenie 1,8 z całym osprzetem i instalacją elektryczną z 1,4. Do tego dajemy koło zamachowe i sprzęgło też z "dawcy" i zapinamy całość ze skrzynią FSOwską. Jedyna różnica to wydajniejsze wtryski tak koło 220ccm. Takie auta jeżdżą i ludzie nie narzekają. W silnikach bezkopółkowych da się "nabić" króciec na palec rozdzielacza na wałek ssacy. Głowica ma nawet otwory do przykręcenia kopółki. Trzeba to tylko zrobić bardzo dokładnie bo moze być problem z przekazywaniem iskry.

mozna też wsadzać elektrykę dedykowaną do danego silnika ale z racji że ECU rovera ma IMMOBILISER wbudowany to jest nieco więcej rzeźby w elektryce co jest dodatkowy moduł do zaszczepienia. Można go też zablokować ale to koszt kilkuset zł...

Skrzynia z FSO ledwo żyje już przy 1,4 więc jak ktoś chce na dłuższą metę "bawić" się większymi jednostakmi rovera to warto poszukać alternatywy. Mi osobiście udało się dopasować skrznię z forda sierry wraz z wałem napędowym. Z pewnością wytrzyma nawet 1,8 turbo (czego nie można powiedzieć o skrzni z FSO).

Najwięcej zabawy z wsadzeniem jest przy silnikach VVC ze względu na konieczność wsadzenia całej elektroniki od niego. Na wyżej wymienionym forum jest własnie prowadzona praca nad wsadzeniem takiego silnika.

I jeszcze jedno w sprawie silnika 1,8 135KM. Jest to silnik z głowicą VHPD. inne są zawory i wałki. Silnik ten jest mało popularny nawet w UK więc w polsce trafić go jest bardzo ciężko. Jak go odróznić od zwykłego 1,8 to nie wiem. Chyba po numerach głowicy nadlanych między 2 a 3 dolotem nad łączeniem z kolektorem ssącym.

A i na koniec. Dla tych co jeszcze nie widzieli i znają nieco anglielski mała biblia tuningu silników serii K16: http://www.dvandrews.co.uk/

Dodano po 54 [minuty]:

A i jeszcze jedno.
1,4; 1,6; 1,8 są to silniki serii K

2,0 jest silnikiem serii T. Mechanicznie jest zdecydowanie większy. Elektrycznie aż tak bardzo się nie różni od serii K jakby się mogło wydawać. Jeszcze nie spotkałem nikogo kto by upchał go pod maską poloneza ze wzgledu na jego gabaryty..
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 1.4] Czy można zamienić silnik na 1.6
dante27 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Czw Maj 17, 2007 15:41
AndrewS
Brak nowych postów [R 216 Si, '96r] Silnik gaśnie_nie można odpalić
dawmax Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Pią Sie 01, 2008 12:45
Zeus
Brak nowych postów [R 200] SILNIK czy można oprzeć sie na instrukcji z poloneza
Mati_13 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Cze 10, 2009 13:12
Mati_13
Brak nowych postów [214si] poduszki pod silnik - gdzie można kupić ?
Pientas1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sro Lut 13, 2008 13:58
Olo12



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink