Kupiłem pompke aluminiową nowego typu. Niestety po odpowietrzeniu układu czuje że pedał ma opór przy wciskaniu ale dopiero od połowy wysokości przypomnijcie mi to norma? Odnośnie samej pompki kupiłem ją na allegro od kolegi z tego forum dla niego i potomnym tam jest problem z połączeniem pompka-przewód miedziany cieknie w tym miejscu choć dokręcone było porządnie.Może jakieś sugestie jak to uszczelnić???
_________________ „Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
u mnie dzis za oknem bylo ok -3 st C i jak chcialem rano ruszyc to pedal zostal w podlodze. wezwalem pomoc drogową i czekałem w aucie z włączonym silnikiem bo zimno bylo i jak temperatura w aucie sie podniosła to pedał sprzegła zaczął normalnie działać i cały dzień działał dobrze. Poziom płynu w zbiorniczku ok, nic nie ubywa. W czerwcy wyminilem pompe(na tą z Fatimex), sprzęgło i wysprzęglik. Czy ujemna temperatura może powodować problemy ze sprzęgłem?
Juz kilka przypadków nieprawidłowej pracy nowej pompki aluminiowej od Tazu czytałem na forum
są dwa symptomy:
Pompka nie bierze od razu, czyli ma dość duży luz jałowy. Zwylke po jakiemś czasie jazdy problem ustępuje
Pompka nie pracuje wogóle - wystarczy kilka razy powciskać i dobra praca wraca do normy lub jak w Twoim przypadku, pompka zaczyna pracować prawidłowo jak cieplej się robi w kabinie
Pompka konstrukcję ma bardzo prostą i w zasaadzie nie ma tam co się zepsuć za wyjątkiem uszczelek.
W tych przypadkach definitywnie problem stoi po stronie niskiej jakości materiału gumy uszczelki tłoczka. Materiał nie trzyma właściwości w różnych zakresach temperatur, może na domiar szybko się starzeje. Uszczelka po długim postoju, zwłaszcza w niższych temperaturach twardnieje i obkurcza się co powoduje, że na początku nie uszczelnia tak jak trzeba. Jak powicskasz pedał i zadziałasz ciśnieniem to uszczelka pęcznieje i zaczyna doszczelniać i pracować jak trzeba. Tak samo z ciepłem, które powoduje zmiękczenie uszczelki i lepsze doszczelnienie.
Moim zdaniem jak problem będzie nagminny warto poeksperymentować i wymienić uszczelkę na nową. Koszt raptem 5-8zł. Uszczelki dostępne prawie w każdym dobrym sklepie, stosowane prawie w każdym Japońskim aucie. Średnica zewnętrzna 5/8" (15,8 mm).
Jeden z użytkowników robił przeróbkę moim sposobem za 15zł. Równeż miał problem z tym, że pompka nie brała od razu. Dodatkowo probelm występował po długim postoju. Wymianiał uszczelki 2 razy i to samo. aż w końcu poszedł na szrot i kupił bardzo starą pompke z Hondy Civic za 15zł, wyjął uszczelkę, włożył ją do swojej i pompka zaczęła pracować jak złoto.
musk19, nawet jeśli jest to wina kiepskiej jakości uszczelek w pompce to co najwyżej mogłyby ci ciężko biegi wchodzić albo wogóle. Jeśli pedał został w podłodze wskazuje to na źle odpowietrzony układ, mimo że masz płyn w zbiorniczku. Odpowietrz jeszcze raz w wolnej chwili.
Dodam że mam tą pompkę i narazie na mrozach działa spoko. Biegi gorzej wchodzą ale zamierzam wymienić olej w skrzyni i dodam do niej ceramizer- może zacznie chodzić płynniej. Prawda taka, że zima weryfikuje auta, które mogą jeździć a które zostaną koło domów
Panowie czy w sklepie tomaTeam kupi tą aluminiową pompkę z tłoczkiem i czy w końcu może ktoś napisać czy warto się w to pchać
Nie ma innej alternatywy na tanią i nową pompkę pozbawianą innych defektów, które miała ta oryginalna. W TomaTeam kupisz taką pompkę bez problemu. Ja osobiście jeżdżę na zregenerowanej przez samego siebie już 2,5 roku i na razie jest "odpukać" okej. Jak padnie, będę brał tę właśnie pompkę aluminiową wraz z kompletem uszczelek zapasowych.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Marek ja kupię prawdopodobnie tą pompkę i nowy wysprzęglik AP w opakowaniu Luka do tego płyn shela i mam nadzieję że wytrzyma to 30 tyś w trybie jazdy 50% miasto 50 % trasa bo jak nie to się przeproszę z roverem 620 sdi
Marek ja kupię prawdopodobnie tą pompkę i nowy wysprzęglik AP w opakowaniu Luka do tego płyn shela i mam nadzieję że wytrzyma to 30 tyś w trybie jazdy 50% miasto 50 % trasa bo jak nie to się przeproszę z roverem 620 sdi
A co to R620 SDi zły
Chipa trzeba zasadzić i chodzi jak zły
Ja kupowałem sprzęgło i wysprzęglik w TT. Nie wiem czy nie ten od frelka... daje radę chłopina. U mnie przelatał 27 tyś. ale w między czasie latała z nim pompka od BMW, więc mógł ucierpieć. Teraz znowu mam od TT wysprzęglik i czekam na pad pompki
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nawet nie wiem Dostałem razem ze sprzęgłem NATIONAL od firmy TomaTeam/GTParts.
Wiem tyle, że jest to ten od FRELKA i wymaga jakiegoś tam podgięcia przewodu.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
załozyłem dzis nowa pompke aluminiowa za 350 zeta odpowietrzyłem przelalem z 5 zbiorniczków i kucha wciaz mam duzy jalowy skok pedalu sprzegla
[ Dodano: Wto Gru 31, 2013 22:24 ]
zrobilem dzisiaj ze 100 km i dalej duzy jest skok pedału sprzegła ogólnie na razie nie jestem z niej zadowolony zalezalo mi na czasie wiec ja kupilem ale oddam stara pompke do regeneracji bedzie na zmiane
mam tą pompkę i nowy wysprzęglik i nie mam w ogóle jałowego brania a wysprzęgla mi dosłownie w połowie wyciskania sprzęgła... więc to może kwestia odpowietrzenia... Mam jeden problem zauważyłem że po przejechaniu ok 600 km zaczyna mi delikatnie sączyć płyn z miejsca gdzie wkręca się miedziany przewód w korpus pompki, być może trzeba bardziej wkrecić tą śrubę sprawdzę jutro mam nadzieje że miedź jest bardziej plastyczna od aluminium bo jak nie to można zerwać gwint w korpusie pompki i wtedy po ptakach
Balas87, tez mialem problem z wyciekiem na połaczeniu pompki i miedzianego przewodu trzeba bardzo mocno dokrecic ale uwazac zeby nie zerwac gwintu na razie nie cieknie pojezdzimy zobaczymy a co do odpowietrzania jak nie ma w ukladzie juz powietrza to co tu odpowietrzac na starej bralo sprzeglo wysoko a tu w polowie jak piszesz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum