Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Aluminiowy korpus pompki sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Aluminiowy korpus pompki sprzęgła
Autor Wiadomość
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 28, 2013 12:02   

Pieta napisał/a:
ile twój wysprzęglik wytrzymał?
nie wiem, ja tego nie robiłem. Od zakupu zrobiłem trochę ponad 8tys. km.
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 28, 2013 12:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 28, 2013 16:58   

pelson91, a jakiej firmy wysprzęglik kupiłeś
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 28, 2013 18:17   

Cytat:
pelson91, a jakiej firmy wysprzęglik kupiłeś

AP, dostarczany przez LUK, 380zł
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 29, 2013 18:16   

ok dzięki. no właśnie jak coś to taki kupię.
 
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 25, 2013 20:14   

Kupiłem pompke aluminiową nowego typu. Niestety po odpowietrzeniu układu czuje że pedał ma opór przy wciskaniu ale dopiero od połowy wysokości przypomnijcie mi to norma? Odnośnie samej pompki kupiłem ją na allegro od kolegi z tego forum dla niego i potomnym tam jest problem z połączeniem pompka-przewód miedziany cieknie w tym miejscu choć dokręcone było porządnie.Może jakieś sugestie jak to uszczelnić???
_________________
„Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
 
 
 
musk19 



Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Gru 08, 2013 22:33   

u mnie dzis za oknem bylo ok -3 st C i jak chcialem rano ruszyc to pedal zostal w podlodze. wezwalem pomoc drogową i czekałem w aucie z włączonym silnikiem bo zimno bylo i jak temperatura w aucie sie podniosła to pedał sprzegła zaczął normalnie działać i cały dzień działał dobrze. Poziom płynu w zbiorniczku ok, nic nie ubywa. W czerwcy wyminilem pompe(na tą z Fatimex), sprzęgło i wysprzęglik. Czy ujemna temperatura może powodować problemy ze sprzęgłem?
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Gru 09, 2013 08:34   

Juz kilka przypadków nieprawidłowej pracy nowej pompki aluminiowej od Tazu czytałem na forum
są dwa symptomy:
Pompka nie bierze od razu, czyli ma dość duży luz jałowy. Zwylke po jakiemś czasie jazdy problem ustępuje
Pompka nie pracuje wogóle - wystarczy kilka razy powciskać i dobra praca wraca do normy lub jak w Twoim przypadku, pompka zaczyna pracować prawidłowo jak cieplej się robi w kabinie

Pompka konstrukcję ma bardzo prostą i w zasaadzie nie ma tam co się zepsuć za wyjątkiem uszczelek.

W tych przypadkach definitywnie problem stoi po stronie niskiej jakości materiału gumy uszczelki tłoczka. Materiał nie trzyma właściwości w różnych zakresach temperatur, może na domiar szybko się starzeje. Uszczelka po długim postoju, zwłaszcza w niższych temperaturach twardnieje i obkurcza się co powoduje, że na początku nie uszczelnia tak jak trzeba. Jak powicskasz pedał i zadziałasz ciśnieniem to uszczelka pęcznieje i zaczyna doszczelniać i pracować jak trzeba. Tak samo z ciepłem, które powoduje zmiękczenie uszczelki i lepsze doszczelnienie.

Moim zdaniem jak problem będzie nagminny warto poeksperymentować i wymienić uszczelkę na nową. Koszt raptem 5-8zł. Uszczelki dostępne prawie w każdym dobrym sklepie, stosowane prawie w każdym Japońskim aucie. Średnica zewnętrzna 5/8" (15,8 mm).

Jeden z użytkowników robił przeróbkę moim sposobem za 15zł. Równeż miał problem z tym, że pompka nie brała od razu. Dodatkowo probelm występował po długim postoju. Wymianiał uszczelki 2 razy i to samo. aż w końcu poszedł na szrot i kupił bardzo starą pompke z Hondy Civic za 15zł, wyjął uszczelkę, włożył ją do swojej i pompka zaczęła pracować jak złoto.
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pon Gru 09, 2013 08:52   

musk19, nawet jeśli jest to wina kiepskiej jakości uszczelek w pompce to co najwyżej mogłyby ci ciężko biegi wchodzić albo wogóle. Jeśli pedał został w podłodze wskazuje to na źle odpowietrzony układ, mimo że masz płyn w zbiorniczku. Odpowietrz jeszcze raz w wolnej chwili.
Dodam że mam tą pompkę i narazie na mrozach działa spoko. Biegi gorzej wchodzą ale zamierzam wymienić olej w skrzyni i dodam do niej ceramizer- może zacznie chodzić płynniej. Prawda taka, że zima weryfikuje auta, które mogą jeździć a które zostaną koło domów :mrgreen:
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sro Gru 18, 2013 18:51   

Panowie czy w sklepie tomaTeam kupi tą aluminiową pompkę z tłoczkiem ?? i czy w końcu może ktoś napisać czy warto się w to pchać ??
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Gru 18, 2013 20:51   

Balas87 napisał/a:
Panowie czy w sklepie tomaTeam kupi tą aluminiową pompkę z tłoczkiem ?? i czy w końcu może ktoś napisać czy warto się w to pchać ??

Nie ma innej alternatywy na tanią i nową pompkę pozbawianą innych defektów, które miała ta oryginalna. W TomaTeam kupisz taką pompkę bez problemu. Ja osobiście jeżdżę na zregenerowanej przez samego siebie już 2,5 roku i na razie jest "odpukać" okej. Jak padnie, będę brał tę właśnie pompkę aluminiową wraz z kompletem uszczelek zapasowych.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sro Gru 18, 2013 21:17   

Marek ja kupię prawdopodobnie tą pompkę i nowy wysprzęglik AP w opakowaniu Luka do tego płyn shela i mam nadzieję że wytrzyma to 30 tyś w trybie jazdy 50% miasto 50 % trasa :D bo jak nie to się przeproszę z roverem 620 sdi :(
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Gru 18, 2013 21:27   

Balas87 napisał/a:
Marek ja kupię prawdopodobnie tą pompkę i nowy wysprzęglik AP w opakowaniu Luka do tego płyn shela i mam nadzieję że wytrzyma to 30 tyś w trybie jazdy 50% miasto 50 % trasa :D bo jak nie to się przeproszę z roverem 620 sdi :(


A co to R620 SDi zły ;)
Chipa trzeba zasadzić i chodzi jak zły ;)

Ja kupowałem sprzęgło i wysprzęglik w TT. Nie wiem czy nie ten od frelka... daje radę chłopina. U mnie przelatał 27 tyś. ale w między czasie latała z nim pompka od BMW, więc mógł ucierpieć. Teraz znowu mam od TT wysprzęglik i czekam na pad pompki ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Sro Gru 18, 2013 22:50   

tzn że nie rozumiem 30 tyś to tak dużo :D :D ?? nie załamuj mnie
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Gru 18, 2013 22:54   

Wszystko zależy od tego ile te 30 tyś. będziesz robił ;)
Ja robię szybko. Jeżdżę też szybko, agresywnie, wciąż coś psuję, modzę... miało prawo ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Czw Gru 19, 2013 10:40   

a jakiej firmy masz wysprzęglik ?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Gru 20, 2013 16:06   

Nawet nie wiem ;) Dostałem razem ze sprzęgłem NATIONAL od firmy TomaTeam/GTParts.
Wiem tyle, że jest to ten od FRELKA i wymaga jakiegoś tam podgięcia przewodu.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Pią Gru 20, 2013 20:04   

a dużo monet kosztował ?
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Wto Gru 31, 2013 22:24   

załozyłem dzis nowa pompke aluminiowa za 350 zeta odpowietrzyłem przelalem z 5 zbiorniczków i kucha wciaz mam duzy jalowy skok pedalu sprzegla

[ Dodano: Wto Gru 31, 2013 22:24 ]
zrobilem dzisiaj ze 100 km i dalej duzy jest skok pedału sprzegła ogólnie na razie nie jestem z niej zadowolony zalezalo mi na czasie wiec ja kupilem ale oddam stara pompke do regeneracji bedzie na zmiane
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Wto Gru 31, 2013 23:06   

mam tą pompkę i nowy wysprzęglik i nie mam w ogóle jałowego brania a wysprzęgla mi dosłownie w połowie wyciskania sprzęgła... więc to może kwestia odpowietrzenia... Mam jeden problem zauważyłem że po przejechaniu ok 600 km zaczyna mi delikatnie sączyć płyn z miejsca gdzie wkręca się miedziany przewód w korpus pompki, być może trzeba bardziej wkrecić tą śrubę sprawdzę jutro mam nadzieje że miedź jest bardziej plastyczna od aluminium bo jak nie to można zerwać gwint w korpusie pompki i wtedy po ptakach :(
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Wto Gru 31, 2013 23:19   

Balas87, tez mialem problem z wyciekiem na połaczeniu pompki i miedzianego przewodu trzeba bardzo mocno dokrecic ale uwazac zeby nie zerwac gwintu na razie nie cieknie pojezdzimy zobaczymy a co do odpowietrzania jak nie ma w ukladzie juz powietrza to co tu odpowietrzac na starej bralo sprzeglo wysoko a tu w polowie jak piszesz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75]Problem z pedałem sprzegła po wymianie pompki sprzegła
taba19 Rover serii 75, MG ZT 19 Sro Sie 10, 2016 23:22
taba19
Brak nowych postów [R75] Przewód pompki sprzęgła
Pieta Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Mar 04, 2010 18:47
Pieta
Brak nowych postów [R75] Zakup pompki sprzęgła
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 9 Wto Lip 21, 2009 14:40
Marian_K
Brak nowych postów [R75] Przewód od pompki sprzęgła
Boncky Rover serii 75, MG ZT 3 Pon Cze 15, 2009 22:32
Boncky
Brak nowych postów [R75] Zamiennik pompki sprzęgła
endriu50 Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Lis 29, 2015 12:07
Balas87



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink