Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria K] Montaż termostatu PRT
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Seria K] Montaż termostatu PRT
Autor Wiadomość
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 20:19   

Zastanawiające jest jedno : dlaczego tylko dla "Freelanderów" o poj. 1.8 wydano biuletyn - jeżeli dobrze odczytuje to z 2001 r. Czy przy innych pojemności w benzynie nie było problemu - chyba, że miały inaczej rozwiązany system chłodzenia. Oczywiście zawsze istnieje możliwość , że w Freelanderach 1.8 bardzo często występował HGF - częściej niż w innych silnikach serii K i tylko w tym przypadku postanowiono się "przyznać do grzechu" czyli : ""producent - łobuz""".
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 11, 2011 20:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 20:52   

Podobne termostaty PRT mialy montowane juz wczesniej inne modele Range-Landrovera np. V8 lub diesle. Widac ze juz troche doswiadczenia mieli z takimi termostatami. Rover troche za chciwy byl zeby jakies radykalne zmiany wprowadzic. Poza tym K-seria miala byc lekkim silnikiem do mniejszych aut nie do sporego SUV-a ,gdzie byla przeciazona i wyjatkowo awaryjna.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID009570
Silniki KV6 maja inaczej rozwiazany ukl.chlodzenia. Pozdr.
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 21:22   

Cóż mogę na to odpowiedzieć : temat znasz jak nikt inny. Wierzę w to co piszesz w 100 %. Ponadto jest to logiczne - cięższa "buda" większy wysiłek silnika - aby ją uciągnąć. W R 200 (szwagra) jest lżej i jeszcze inaczej ustawiony moment (3000 rpm) i jest na pewno "bezpieczniej" dla silnika. Odnośnie tego tematu - od chwili gdy go "założyłeś" (pierwotnie w temacie uszczelki) ruszam z włączonym ogrzewaniem (aaaa..... tam ze spalaniem). Nie wiem czy dużo pomaga - ale jaki spokój sumienia, że dbam o silnik.
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 21:44   

IROLA napisał/a:
Odnośnie tego tematu - od chwili gdy go "założyłeś" (pierwotnie w temacie uszczelki) ruszam z włączonym ogrzewaniem (aaaa..... tam ze spalaniem). Nie wiem czy dużo pomaga - ale jaki spokój sumienia, że dbam o silnik.


Spoko ,ja tez tak jezdzilem po wymianie uszczelki tylko z wentylatorem na "0" bo to juz za dlugo zimny silnik trzyma, ale plyn sobie plynie i przez nagrzewnice. Ten "trik" z nagrzewnica to tez gdzies na forach Lotusa czy LR polecali nie pamietam. A termostat juz chcialem kiedus zalozyc ,ale jakos myslalem ze HGF mnie ominie przy takim cackaniu sie z tym silnikiem. Na stronach z UK sa setki fajnych inf. o K-seri trzeba wiedziec tylko gdzie szukac. Jutro wrzuce cos fajnego o uszczelce -nowego typu ,magistrali olejowej itd. czy na prawde sa lekarstwem na HGF. Fajny tekst tylko dlugi i po angielsku i juz mi sie nie chce pisac komentarza do niego dzis bo po 3-cim piwku jestem :razz: Pozdr.
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 21:52   

Mój drogi przyjacielu (nie tylko przez uszczelniacz) - ja nie po 3cim i jeszcze równo piszę ... hi hi hi (dla uznania zasad bezpieczeństwa : jutro sobota i nie ruszam "kierownicy" .
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pią Lut 11, 2011 21:53   

Widzę Was :twisted:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 22:09   

IROLA, :piwko:

kasjopea napisał/a:
Widzę Was

A pani prezes co tak zaraz na ostro.
To tak od nas.
http://www.youtube.com/watch?v=DhecpGGOP40

Juz reszta bedzie na temat. :milczy:
 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Pią Lut 11, 2011 22:22   

Oj tam oj tam, a ja :drink:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lut 13, 2011 15:23   

keczu napisał/a:
Poza tym K-seria miala byc lekkim silnikiem do mniejszych aut nie do sporego SUV-a ,gdzie byla przeciazona i


eee bez przesady, wystarczy inaczej dobrac przelozenia kosztem max predkosci i wcale nie bedzie mial tak ciezko
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Lut 13, 2011 15:49   

Cytat:
eee bez przesady, wystarczy inaczej dobrac przelozenia kosztem max predkosci i wcale nie bedzie mial tak ciezko

To w takiej sytuacji z osiem biegow :wink: . Zauwaz ze jednak jest piec i na te piec trzeba te przelozenia rozlozyc . Uklad napedowy 4x4 tez swoje opory doklada. Max predkosc tez za bardzo nie poswiecisz bo co 120 km/h zostawic.? Dluzsze przelozenia to ekonomia jesli chodzi o spalanie. Piaty bieg wrecz jest dobierany zeby byl jak najdluzszy. Freelander to SUV, nie jak Defender ,musi sie sprawowac w warunkach miejskich. :roll: Pozdr.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 09, 2011 09:05   

keczu napisał/a:
Bardziej pomocna jest w szybkim odpowietrzaniu ukladu. Bo jak silnik ssie plyn przez ta cienka slomke bypassu to przy wyrzszych obrotach poprostu pompa nie moze nic popchnac bo zassac wiecej tez nie moze i gotuje plyn na wirniku, a to powoduje tworzenie sie babli powietrza ktore z racji bliskosci termostatu tym bardziej zaklucaja jego otwarcie. Dziurka szybko to odpowietrzy.


Wybacz ale z tego fragmentu nic nie zrozumiałem :)

[ Dodano: Sro Mar 09, 2011 08:52 ]
IROLA napisał/a:
Dziś przekroczyłem 53 tyś ... więc już wiesz Keczu co czuje (Twoje 60 tyś) ... - pytanie : czy sam przerabiałeś/dostosowałeś zestaw do naszej 45tki (skrzynia IB5, więc jak zauważyłeś: mało miejsca) czy robił to ktoś kto zakłada w freelanderach ? Jeżeli są tam same węże i termostat (+zaślepka) to może udałoby się zakupić termostat osobno a węże dobrać jakieś "nasze" i ograniczyć cenę zestawu ... ? Oczywiście jeżeli redukcja dotyczyć będzie 50 - 40 % - inaczej -jak mawiali Kariasi : "szkoda zachodu".

Jednak zaczynam wątpić : znalazłem podobny (ten sam ?? ? Tutaj ) zestaw ale cena wyższa : 395 zł z vat. A same węże już pokazują, że ceny, raczej nie da się zbyt wiele zbić.


Zobaczę za ile da ściągnąć z angielskiej hurtowni. Potestuję w rajdówce ten układ.

[ Dodano: Sro Mar 09, 2011 09:05 ]
keczu napisał/a:
Podobne termostaty PRT mialy montowane juz wczesniej inne modele Range-Landrovera np. V8 lub diesle. Widac ze juz troche doswiadczenia mieli z takimi termostatami. Rover troche za chciwy byl zeby jakies radykalne zmiany wprowadzic. Poza tym K-seria miala byc lekkim silnikiem do mniejszych aut nie do sporego SUV-a ,gdzie byla przeciazona i wyjatkowo awaryjna.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID009570
Silniki KV6 maja inaczej rozwiazany ukl.chlodzenia. Pozdr.


ZTCP ten system montowano w niektórych wersjach MGF'ów fabrycznie.
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Czw Mar 10, 2011 10:01   

Ciekaw jestem tylko jaki koszt użytkowania takiego zestawu z PRT?
Bo przecież termostaty się zużywają i psują.
Nie było by to zbyt optymistyczne co rok czy co dwa kupować termostat za 300zł.

Może da się jakiś tańszy termostat użyć do takich modyfikacji.
(czy ten działa na podobnej zasadzie http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=887 ?)
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Mar 10, 2011 16:06   

ZTCP w takim zestawie siedzi coś takiego:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=&c=1550
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 19:18   

spider666 napisał/a:
Ciekaw jestem tylko jaki koszt użytkowania takiego zestawu z PRT?
Bo przecież termostaty się zużywają i psują.
Nie było by to zbyt optymistyczne co rok czy co dwa kupować termostat za 300zł.

No nie bylo by optymistyczne, ale szczerze mowiac to pracowalem w serwisach trzech roznych marek i nie slyszalem o okresowej wymianie termostatu. :shock: . Owszem profilaktycznie to sobie mozna wymienic ,ale napewno nie co rok lub dwa lata. Wiec jesli masz nawyk tak czestego wymieniania termostatu to sie bedzie mniej oplacac. Nowy termostat w ukladzie zalanym plynem ( nie woda) bedzie oki duuuuzo dluzej. Oczywiscie mozna miec pecha i kupic nawet nowy termostat ktory nie dziala lub czasem konstrukcja termostatu w niektorych autach ( np. VW jest plastikowa i sie wyrabia,peka lub zacina) zmusza do profilaktycznej wymiany ,ale tez nie tak czesto. Zepsuc sie moze ,ale wymienia sie sam termostat ,300zl to cena z orurowaniem. Pozdr.
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pią Mar 11, 2011 15:32   

nie, nie mam nawyku okresowej wymiany termostatu,
ale na przykładzie aut, które miałem wychodziło że co 2lata średnio się psuły.

No ale jeśli się wymienia tylko tą obudową z termostatem, którą Tomi wskazał za 93,20zł to tragedii nie ma. Nawet raz na 2lata taką kwotę zainwestować jeśli faktycznie ten system pomoże uniknąć hgf.
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Mar 11, 2011 22:07   

spider666 napisał/a:
ale na przykładzie aut, które miałem wychodziło że co 2lata średnio się psuły.

No to pech, moze jakes tanie zamienniki, bo to wyjatkowo czesto. :/
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 11, 2011 23:24   

Ja też nie przypominam sobie abym wymieniał kiedyś termostat w Roverku. Teraz zaczyna lekko ciec w ZS'ie (86kkm przebiegu), więc przy wymianie rozrządu do wymiany będzie też termostat.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Mar 18, 2011 08:25   

A ja wymieniałem bo po HGF i płukaniu układu otworzył się i zdechł.
Nowy wymieniony w zakładzie otworzył sie w połowie i też zdechł.
Dopiero trzeci oryginalny kupiony przeze mnie działa jak trzeba.
 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Wto Mar 27, 2012 20:47   

ja już miałęm ten termostat o ktorym piszecie jak kupilem woz w anglii, 2 lata ponad, 50 tysi km i zero hgf.
 
 
wojh 




Dołączył: 31 Sty 2009
Posty: 6
Skąd: PL/EU/WRO



Wysłany: Nie Kwi 01, 2012 14:32   

Na forach w UK znalazłem też wskazówkę aby wymienić seryjny termostat otwierający się przy 88*C na 78*C lub 82*C. Miałem taki w MGF i było ok KLIK

Natomiast wywiercenie otworu 2,5 mm w termostacie przewija się dość regularnie jako kolejna metoda przeciw HGF :yes:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [seria T] klimatyzacja
krawy1 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 1 Nie Sie 26, 2007 10:46
Brt
Brak nowych postów [Seria K] Jak się ustrzec HGF?
Podsumowanie.
Ukasz Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Sro Cze 11, 2008 09:09
Brt
Brak nowych postów [seria K 416 98r] uszczelka pod głowicą
rover416 Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 8 Pon Mar 31, 2008 23:07
sTERYD
Brak nowych postów [seria K] Komputer sterujący
PDR Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 2 Sro Lut 10, 2010 18:50
PDR
Brak nowych postów [seria K16]zdychający silnik
dave_dee Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) 7 Sob Paź 06, 2007 13:13
giewu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink