Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Witam,
poszukuje speca który mi (w końcu) zamontuje prawidłowo airbaga dla kierowcy. Sprawa jest następująca: mam Rovera 400, 1.6 , benzyna, rok: 1999, hatchback 5-io drzwiowy. Poprzednia właścicielka z racji że była starszą kobietą (jej mąż już nie żył) kupiła nówkę sztukę z tym, że w wersji z airbag TYLKO DLA KIEROWCY. Z tego co otrzymałem info od mechanika to poduszka wraz ze sterownikiem/sensorem/kontrolerem (łotewa) jest w kierownicy. Zamówił on poduchę ale okazało się, że nie taka jak potrzeba bo musi mieć ten sterownik w kierownicy (on zamówił taką co jest sensor gdzieś pod pulpitem) czyli do wersji z 2xairbag.
Wożę się z nim od ponad miecha i juz nie mam siły... na ten czas wstawił ten airbag ale ofkors nie zadziała tak czy siak - nie jest podłączony.
Stąd me pytanie: zna ktoś jakiegoś speca, który podołał by zadaniu?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 21, 2011 16:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Z tego co piszesz problem nie tkwi w mechaniku lecz w złej części którą kupił.
Najczęściej w R400 pada taśma i są rzeczywiście dwie wersje zależnie od tego ile poduszek ma samochód.
Koszt taśmy to ok 50zł na allegro a zamontować można to z tego co słyszałem nawet samodzielnie.
Ale nie napisałeś dokładnie co padło albo jakie są objawy i w ogóle dlaczego grzebaliście w tym.
Ale nie napisałeś dokładnie co padło albo jakie są objawy i w ogóle dlaczego grzebaliście w tym.
Łatwo się domyślić czemu grzebiemy w tym - miałem wypadek (w sumie niewielka prędkość - 40km/h no ale poducha wystrzeliła) Aż szkoda było mi nie naprawiać mego Roverka bo de facto kupiłem go w bardzo okazyjnym stanie (9 letni z przebiegiem 34 tys, nie kręcony i mam tego pewność i nie bity).
Tak wiec doprowadziłem go do stanu z przed wypadku i chciałbym z poduchą też porządek zrobić.
Cytat:
Koszt taśmy to ok 50zł na allegro a zamontować można to z tego co słyszałem nawet samodzielnie.
No a masz może jakieś info gdzie bym mógł znaleźć manuala jak do tego się zabrać? Wiem, że są tam jakieś numery seryjne itd... do którego numeru mam to dopasować i gdzie on się znajduje? Bo w tych kwestiach jestem laikiem...
No właśnie większość użytkowników grzebie sie w poduchach nie z powodu wypadku, a z powodu przetartej taśmy (dioda SRS zaczyna migać i poducha nie działa).
Potrzebny Ci będzie manual RAVE do pobrania tu na forum. Trzeba naturalnie rozebrać kierownicę a tam jest wyjaśnione z ilustracjami jak rozebrać i złożyć praktycznie cały samochód.
Przy zakupie trzeba sie tylko upewnić czy poducha jest do 1 czy 2 poduszkowej wersji (ale to chyba już wiesz). Gorzej że sprzedawcy tego nie podają. Jesteś z Wawy to możesz sie umówić na naprawę do Mariusza, on sie bardzo dobrze zna na Roverkach i ma komputer diagnostyczny. Na pewno dobrze doradzi i/lub naprawi.
Potrzebny Ci będzie manual RAVE do pobrania tu na forum. Trzeba naturalnie rozebrać kierownicę a tam jest wyjaśnione z ilustracjami jak rozebrać i złożyć praktycznie cały samochód.
Okej - ziękuję. Znalazłem. Zaciągam go
sobrus napisał/a:
Przy zakupie trzeba sie tylko upewnić czy poducha jest do 1 czy 2 poduszkowej wersji (ale to chyba już wiesz). Gorzej że sprzedawcy tego nie podają. Jesteś z Wawy to możesz sie umówić na naprawę do Mariusza, on sie bardzo dobrze zna na Roverkach i ma komputer diagnostyczny. Na pewno dobrze doradzi i/lub naprawi.
Bardzo chętnie - skoro tak go wychwalasz to zaraz spróbuję z nim się skontaktować i pogadac na ten temat. Wczoraj wydzwoniłem po gościach po allegro i znaleźli poduchę do tego modelu + sensor - koleś podał mi nawet numer części... Tylko musze do tego się dobrać.
A możesz mi podać jego nick na forum? bo ja tam nowy tutaj i nie znam ludzi ... jeszcze Znalazłem jakiegos Mariusza ale z Płocka
Dzięki za wszystko.
BTW: szukałem właśnie jakiegoś manuala do tego modelu, tak, żeby właśnie rozebrać to samemu (śrubki kręcić umiem , ba! nawet roche na elektronice sie trochę znam ) ale bez efektów
Dzięki za podpowiedz, a RAVE ściągam do mego modelu
Z tego co się orientuje, to wersji z jedna poduchą sterownik SRS jest w kierownicy, w postaci małej aluminiowej puszki, ale sama poduszka jest taka sama. Obrazując, w wersji z jedną poduszką, w kierownicy jest sterownik, do którego żółtym przewodem podpięta jest poducha, a sam sterownik do taśmy> Natomiast a wersji z dwoma poduchami poduszka podpięta jest żółtym przewodem prosto do taśmy a sterownik jest już gdzieś dalej po drodze. Ale sama poducha jest taka sama chyba
Z tego co się orientuje, to wersji z jedna poduchą sterownik SRS jest w kierownicy, w postaci małej aluminiowej puszki, ale sama poduszka jest taka sama. Obrazując, w wersji z jedną poduszką, w kierownicy jest sterownik, do którego żółtym przewodem podpięta jest poducha, a sam sterownik do taśmy> Natomiast a wersji z dwoma poduchami poduszka podpięta jest żółtym przewodem prosto do taśmy a sterownik jest już gdzieś dalej po drodze. Ale sama poducha jest taka sama chyba
co do tego to masz 100% racji - sprawdziłem to już. Problem jest taki, że jak uruchamiam samochód to przed wypadkiem miałem, że zaświecała mi się lampka SRS na zegarach i zaświecała mi się kontrolka na poduszce i tyle. Nie ma opcji, że zaświeci mi się albo jedna albo druga
własnie rozkręciłem poduchę... i mam - sensor jest pod poduchą, ale nie mam jak poduchy podpiąć w tym sęk... widać coś nie chwacit z tym jest
znalazłem na allegro, że mają taka poduchę z sensorem od razu i się zastanawiam czy nie kupić... Jutro się widzę z Mariuszem i zobaczy co w trawie piszczy - mnie to z deka przerasta
Dzięki wielkie za pomoc Jutro zdam raport z oględzin
kolego, ale jak masz jedną poduchę, to nie powinieneś mieć kontrolki na zegarach! Powinna być tylko na kierownicy, może było coś wcześniej modzone, i dlatego masz problem z podłączeniem. Jak możesz zrób foty dokładnie jak to wygląda, czego nie możesz podpiąć, ja tez mam jedna poduchę to zerkne i porównam u siebie.
Z tego sensora co masz w kierownicy wychodzi zółty kabel, z taka śmieszną, nie typową końcówka, ją podpinasz w gniazdko w poduszce, które jeśli dobrze pamiętam jest po środku poduchy, innej opcji tam nie ma
kolego, ale jak masz jedną poduchę, to nie powinieneś mieć kontrolki na zegarach! Powinna być tylko na kierownicy, może było coś wcześniej modzone, i dlatego masz problem z podłączeniem. Jak możesz zrób foty dokładnie jak to wygląda, czego nie możesz podpiąć, ja tez mam jedna poduchę to zerkne i porównam u siebie.
kolego zwrotne , mówię jak jest tak mi sie dzieje "od zawsze" i nic na to nie poradzę wiem, że to dziwnie wygląda ale po cóż miałbym mówić inaczej? Kontrolka tu i tu się zapalała i tyle. Moge Ci nawet filmik nakręcić, aby to potwierdzić jak nie wierzysz
slax napisał/a:
Z tego sensora co masz w kierownicy wychodzi zółty kabel, z taka śmieszną, nie typową końcówka, ją podpinasz w gniazdko w poduszce, które jeśli dobrze pamiętam jest po środku poduchy, innej opcji tam nie ma
Własnie widziałem ale w poduszcze ni chu...steczki Jutro bede u "speca" to mi, mam nadzieje, pomoże.
Pozdrawiam i dzięki za wskazówki
[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 18:23 ]
No i już po... poducha działa, wszystko sprawdzone i jest gytes! Mariusz spisał się rewelacyjnie. Notabene znał poprzednią właścicielkę mojego samochodu taki miły akcent Zeby było śmiesznie zna ten sam motyw: ktoś jej kiedyś ukradł Rovera 400... i po tym przyjechała i kupiła jeszcze raz takiego samego widać coś w tym jest?
Co do kontrolek to zwracam honor slax: miałeś rację... coś mi się pokiszkowało ale nie wiem czemu widziałem tą kontrolkę na zegarach
To ja się przy okazji zapytam. Trapi mnie powszechny problem migającej kontrolki SRS. I teraz pytanie czy w takiej sytuacji poduszka działa czy nie? Czy w razie czego normalnie odpali?
To ja się przy okazji zapytam. Trapi mnie powszechny problem migającej kontrolki SRS. I teraz pytanie czy w takiej sytuacji poduszka działa czy nie? Czy w razie czego normalnie odpali?
Czytałeś książkę serwisową?
Gwarancja na poduszki jest 10lat. Później może strzelić zależnie od humoru.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
No właśnie większość użytkowników grzebie sie w poduchach nie z powodu wypadku, a z powodu przetartej taśmy (dioda SRS zaczyna migać i poducha nie działa).
Dodam jeszcze że z tego co wiem:
- jedno mignięcie - awaria poduchy kierowcy (prawdopodobnie taśma)
- dwa migniecia - poducha pasażera
- trzy migniecia - napinacze pasów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum