Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200 1,4Si 97] Ciężko chodzi dźwignia zmiany biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 09:16
[r200 1,4Si 97] Ciężko chodzi dźwignia zmiany biegów
Autor Wiadomość
Artus2000 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: W-wa



  Wysłany: Pią Lis 05, 2010 11:35   [r200 1,4Si 97] Ciężko chodzi dźwignia zmiany biegów

Witam,

Rok temu wymieniłem cały układ wydechowy. Jakiś czas po tym zabiegu lewarek zmiany biegów zaczął chodzić coraz ciężej. Początkowo na zimnym silniku chodziło lekko, ale w miarę rozgrzewania się silnika, stopniowo coraz ciężej. Oddałem go do warsztatu jakiś czas temu, nasmarowali i oczyścili, ale nic to nie dało. Teraz chcę wymienić cały ten mechanizm, ale wydaje mi się że usunę skutek a nie przyczynę. Moje pytanie, bo wydaje mi się, że panowie przy wymianie wydechu mogli coś na broić, czy między lewarkiem a rurą wydechową nie powinno być jakiejś blachy, lub jakieś osłony termicznej? W tej chwili jak zdejmę mieszek z lewarka, to widzę asfalt. Czy tak jest OK? Wydaje mi się, że ten mechanizm powinien być jakoś osłonięty... Mam wrażenie, że się zabrudził, zardzewiał, lub od nagrzania coś się rozszerza i przez to ciężko chodzi. Będę wdzięczny za porady.
_________________
Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 05, 2010 11:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 05, 2010 11:55   

Artus2000 napisał/a:
Moje pytanie, bo wydaje mi się, że panowie przy wymianie wydechu mogli coś na broić, czy między lewarkiem a rurą wydechową nie powinno być jakiejś blachy, lub jakieś osłony termicznej?
powinna być
Artus2000 napisał/a:
W tej chwili jak zdejmę mieszek z lewarka, to widzę asfalt. Czy tak jest OK?
:niee:
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 05, 2010 12:47   

Artus2000 napisał/a:
W tej chwili jak zdejmę mieszek z lewarka, to widzę asfalt. Czy tak jest OK?

Raczej nie, bo ja zdejmiesz mieszek to powinieneś mieć takie dwie gumowe osłonki.

[ Dodano: Pią Lis 05, 2010 12:47 ]
Artus2000 napisał/a:
Moje pytanie, bo wydaje mi się, że panowie przy wymianie wydechu mogli coś na broić, czy między lewarkiem a rurą wydechową nie powinno być jakiejś blachy, lub jakieś osłony termicznej?

Raczej to żadnej osłony tam niema.
Polecam ten temacik. Tutaj kolega keczu pisze jak poradzić sobie z tym problemem. :wink:
http://forum.roverki.eu/v...915c5246#561369
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Artus2000 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: W-wa



Wysłany: Pią Lis 05, 2010 14:01   

leszczu19901 napisał/a:
Raczej nie, bo ja zdejmiesz mieszek to powinieneś mieć takie dwie gumowe osłonki.


No tak, masz rację, zapomniałem o tych uszczelkach, faktycznie one są i dopiero jak je zdjąłem to widziałem ziemię. Ale i tak mi się wydaję, że jak je zdejmę to i tak jeszcze coś tam powinno być co by osłaniało sam mechanizm przed zabrudzeniem lub temperaturą.

W tym temacie co podesłałeś jest właśnie wzmianka na temat wpływu temperatury na zmianę biegów. A na filmiku jest pokazany Peugeot, i na moje oko, widzę tam taką półokrągłą blachę, właśnie między rurą a tunelem gdzie jest mechanizm zmiany biegów.

Jesteś pewny w 100%, że w Roverku takiej blachy być nie powinno?

To dość istotne, bo jak wymienię mechanizm na nowy, a nie założę takiej blachy, która tam może być powinna to problem wróci jak bumerang za jakiś czas. A tego chcę uniknąć.

Mimo wszystko dzięki za linka, bo o to mi właśnie chodziło a mimo iż sporo szukałem, tego nie znalazłem...
_________________
Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 05, 2010 14:23   

Artus2000 napisał/a:
Ale i tak mi się wydaję, że jak je zdejmę to i tak jeszcze coś tam powinno być co by osłaniało sam mechanizm przed zabrudzeniem lub temperaturą.

Z tego co pamiętam jak, też wyciągałem te dwie gumowe osłony to widziałem ziemię, ale nie jestem na 100% pewny. Tez mam zamiar zrobić z tym porządek, bo też mam problemy z tym mechanizmem. Może jutro zajrzę i ci napisze jak u mnie jest. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Artus2000 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: W-wa



Wysłany: Pią Lis 05, 2010 15:41   

leszczu19901 napisał/a:
Z tego co pamiętam jak, też wyciągałem te dwie gumowe osłony to widziałem ziemię, ale nie jestem na 100% pewny. Tez mam zamiar zrobić z tym porządek, bo też mam problemy z tym mechanizmem. Może jutro zajrzę i ci napisze jak u mnie jest. :grin:


Skoro masz problemy z tym mechanizmem i też nie masz tej blachy to może to jest właśnie przyczyna? :)
_________________
Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pią Lis 05, 2010 16:02   

Odnosnie oslon termicznych to nr. 13,14,15 . Trzeba sprawdzic pod autkiem ,gdzie sa zamontowane i czy ktores brakuje. Pozdr.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001382
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 05, 2010 16:11   

keczu napisał/a:
Skoro masz problemy z tym mechanizmem i też nie masz tej blachy to może to jest właśnie przyczyna? :)

Może i tak dlatego jutro postaram się tam zajrzeć. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Artus2000 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 74
Skąd: W-wa



Wysłany: Pią Lis 05, 2010 16:45   

keczu napisał/a:
Odnosnie oslon termicznych to nr. 13,14,15 . Trzeba sprawdzic pod autkiem ,gdzie sa zamontowane i czy ktores brakuje. Pozdr.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001382


O właśnie, o takie osłony mi chodzi :) Z tego co mi się wydaje to 13 mi brakuje, ale to już muszę pod autem sprawdzić.

Pytanie teraz gdzie takie cuś można w naszym pięknym kraju nabyć?

A może zna ktoś jakiś w miarę dobrze wyposażony szrot z częściami do Roverka w okolicach Warszawy? Te co są na stronie obdzwoniłem.
_________________
Rover 200Si 1,4 kat 16V 97' - Nightfire
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Pią Lis 05, 2010 18:11   

keczu napisał/a:
Odnosnie oslon termicznych to nr. 13,14,15 . Trzeba sprawdzic pod autkiem ,gdzie sa zamontowane i czy ktores brakuje. Pozdr.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001382
u mnie na szczęście żadnej nie brakuje :mrgreen:
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 08, 2010 13:01   

Dzisiaj sprawdzałem i tez są u mnie wszystkie osłony. :grin: Tylko za bardzo nie wiem jak się zabrać do tego mechanizmu, bez kanału się nie obejdzie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
krucha91 




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 115
Skąd: Łaziska

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 21:29   

Odświeżę temat. Miałem ten sam problem gdy kupiłem swojego Roverka. Mało brakowało a musiałbym zmieniac biegi dwoma rękami:) Wystarczy prosty zabieg.
Lewarek od strony kierowcy, ktoś odważny i "wd40"
Podnosimy autko, odwaznego wpuszczamy pod auto zeby to posmarował a my ruszaqmy drązkiem. O ile dobrze pamietam nie trzeba bylo nic rozkręcac.
Jak narazie ( 6miesiecy) nic sie nie pogorszyło a za nami zima...

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 21:29 ]
Odświeżę temat. Miałem ten sam problem gdy kupiłem swojego Roverka. Mało brakowało a musiałbym zmieniac biegi dwoma rękami:) Wystarczy prosty zabieg.
Lewarek od strony kierowcy, ktoś odważny i "wd40"
Podnosimy autko, odwaznego wpuszczamy pod auto zeby to posmarował a my ruszaqmy drązkiem. O ile dobrze pamietam nie trzeba bylo nic rozkręcac.
Jak narazie ( 6miesiecy) nic sie nie pogorszyło a za nami zima...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [ 25 2.0 idt 2005 r ] ciężko chodzi skrzynia biegów
najnowszy85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Sty 26, 2012 21:36
najnowszy85
Brak nowych postów [R200] Skrzynia chodzi ciężko po rozgrzaniu się
RaidenMax Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Sie 02, 2010 23:32
thef
Brak nowych postów [R200, 98r] prawe koło z przodu cieżko chodzi
longas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Kwi 28, 2010 16:22
Perez
Brak nowych postów [R200 '96] Sprzęgło, ciężko chodzi i piszczy przy skrzyni
dawmax Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Kwi 10, 2009 18:58
bandieta



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink