Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 75KM 8V] swap na 1.6 czy 1.8 (nie vvc tylko 120km)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 75KM 8V] swap na 1.6 czy 1.8 (nie vvc tylko 120km)
Autor Wiadomość
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 28, 2011 23:51   

no właśnie mam rozrząd do roboty także te wasze rozwiązanie po prostu jest boskie dla mnie :mrgreen: jutro lub w środę będę miał auto zastępcze i jadę do dwóch mechaników z wydrukami z forum co i jak i za ile mi to ogarną i do boju mmmm 16V na wyciągnięcie ręki a przy tym nie trzeba cudować :mrgreen:

jeszcze mam pytanie - jest już taki temat? czy warto by taki założyć/ ew temu zmienić tytuł? bo tutaj nie wchodza ludzie i wchodzić nie będą bo myślą ludzie o swapie silnika a tu tanim kosztem i o wiele lepszym rozwiązaniem można z 8V zrobić 16V

Warto by temat tylko o tym ząłożyć - no chyba że już jest strikto o takiej podmiance

Czy ta głowica z mojej aukcji jest okej ? czy lepiej jakąś inną ?

co to pokrywy zaworów to tylko taką nową znalazłem za 99 PLN http://allegro.pl/pokrywa...1438454282.html
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 28, 2011 23:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 01:24   

kupujac glowice musisz ja splanowac. dochodzi 60-100zl. nie wiem jak uszczelniacze zaworow i same zawory,bo pewnie do roboty. to by doszlo ze 150,nowa uszczelka 80, nie widze srub glowicy,moze ci ktos dorzuci,oczywiscie trzeba by zmierzyc przed zalozeniem.
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 07:41   

planowanie wiadomo musisz doliczyć ale ja wymieniłem części jakie potrzebujesz, planowanie musiał by robić przy zmianie uszczelki co planował i wcześniej, żeby głowice doprowadzić do brand new stanu możesz zrobić jak ja i kupić komplet (16) zaworów nowych za 36zł + uszczelniacze, ale to wiadomo przy okazji się to zrobi. Śruby głowicy też by musiał zmieniać i to trzeba zrobić KONIECZNIE, a nie jakieś w dobrym stanie używane śruby... komplet ok 100zł. ale to jest mus jeśli ma to być zrobione dobrze.
A tu masz używki (nie mogę znaleźć ale autentycznie trafiłem wczoraj na nówki za 40zł)
http://allegro.pl/pokrywa...1452412891.html
http://allegro.pl/rover-4...1476001998.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 10:05   

Dziś dzwoniłem do mechanika i miał mnie za debila - najwyraźniej nie wiedział co chcę zrobić.

Mam taką prośbę co mam powiedzieć mechanikowi już na żywo?

"Witam, Szlak mi trafił uszczelkę pod głowicą i mam silnik 8V a po wymianie 3 części można zrobić z niego 16V. Chciałbym aby mi Pan normalnie naprawił te szkody czyli planował głowicę uszczelkę wymienił, zawory wymienił? i uszczelniacze zaworów a przy montażu zamiast nakładać moją głowicę to Pan nałoży tą 16V + podmieni wtryski, kolektor ssący i kolektor wylotowy"

Takie coś mam powiedzieć czy coś innego?

A te śruby to mam w koncu kupować czy używki szukać? (bo ja wole pare PLN dopłacić ale niech to ma ręce i nogi)

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 10:05 ]
znalazłem aukcję z uszczelką i śrubami

starego typu - http://allegro.pl/uszczel...1447522751.html za 305 PLN co wydaje się być dobrą ceną ?

i jest jeszcze nowego typu za 325 ale tam chyba coś więcej trzeba zmieniać ?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 11:24   

memphisto napisał/a:
A te śruby to mam w koncu kupować czy używki szukać?

Dla świętego spokoju kup nowe. :wink:
A uszczelkę jaką chcesz zakładać ?? , bo krążą różne opinie.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 12:57   

Zawory od wersji 8V do 16V nie będą pasować, uszczelkę kup starego typu FAI, najlepiej komplet ze śrubami i innymi uszczelkami, masz tam odrazu uszczelniacze zaworów. Tłoki będą pasować, bo w 8V montowane są z wcięciami dodatkowymi pasującymi do silnika DOHC.

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 12:57 ]
Sumując:
memphisto napisał/a:
głowica http://allegro.pl/glowica...1441586024.html
kolektor ssący z wtryskami http://allegro.pl/kolekto...1439558233.html
i do tego wydechowy http://allegro.pl/kolekto...1437991664.html

do tego 16 zaworów, sztuka około 35zł
pokrywa - bierz używaną, jeśli nie ma uszkodzeń mechanicznych to niczym nie będzie się różniła od nowej
rozrząd kompletny (z pompą wody) około 250 zł - polecam zestaw:
http://moto.allegro.pl/ro...1464127298.html
http://moto.allegro.pl/po...1463014668.html
uszczelki (w tym śruby głowicy, uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworów, uszczelka kolektora ssącego, uszczelka pokrywy zaworów) ok 300 zł

Takie koszta za części. Co do robocizny mówisz, że wymieniasz głowice, kolektory i rozrząd, przy okazji wymieniasz uszczelki bo i tak miałeś wydmuchaną oraz dokładasz zawory. W kwestii ceny ciężko powiedzieć, ale ponad 500 zł to będzie zdzierstwo jak dla mnie.
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 14:18   

rovek, a zawory mam kupić - co to znaczy zawory :P ? i ile tych zaworów

taki kpl starcza ?

http://allegro.pl/zawor-z...1463959002.html

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 14:18 ]
takie luźne ceny to:

głowica - 400
zawory 16x35 = 560
rozrząd 250
uszczelki (w tym śruby głowicy, uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworów, uszczelka kolektora ssącego, uszczelka pokrywy zaworów) ok 300 zł
pokrywa zaworów 40
kolektor ssący z wtryskami 100
wydechowy 100

w sumie części 1750 + robocizna z 500 to jest 2250

Bonus jak Ci wyszło, że części 600 PLN jak u mnie części 3x tyle :P ?

A nie da się kupić głowicy z zaworami ? bo te 560 zł za zawory to sporawo
 
 
farek 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 14:37   

memphisto napisał/a:
zawory 16x35 = 560


w aukcji to cena za kpl ;) 1x35 = 35 :)


Edit:

jeszcze lepiej, 8kpl potrzebujesz jednak.. 280 zł sory ;)
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 14:51   

farek, ale poczytaj opis aukcji:

Cytat:
Komplet zawiera
jeden zawór ssący i jeden zawór wydechowy


czyli x16

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 14:51 ]
czemu 8kpl a nie 16? skoro moje nie pasują :P
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 16:30   

memphisto napisał/a:
czemu 8kpl a nie 16? skoro moje nie pasują :P
memphisto, Bo na aukcji komplet to 2 zawory, a Ty potrzebujesz 16 zaworów czyli 8 kompletów po 2 zawory. (8x2=16)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 18:42   

Źle napisałem, jest właśnie tak jak napisał bonus89.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 19:01   

memphisto napisał/a:
głowica - 400
zawory 16x35 = 560
rozrząd 250
uszczelki (w tym śruby głowicy, uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworów, uszczelka kolektora ssącego, uszczelka pokrywy zaworów) ok 300 zł
pokrywa zaworów 40
kolektor ssący z wtryskami 100
wydechowy 100

głowice kupuje za 200zł sam odbieram
zawory źle policzyłeś więc 270 zł
rozrząd miałem zmieniany więc tylko pasek zmieniam (contitech 40zł)
uszczelki 300zł
głowice kupuje z wałkami i pokrywą
ssaka z wtryskami z 1.8 mam za 70zł
wydechowy 50zł
więc w 1000zł wszystko na cacy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 19:08   

bonus89 napisał/a:
rozrząd miałem zmieniany więc tylko pasek zmieniam (contitech 40zł)


tzn że nasze rozrządy pasują? bo mój ma 8tyś przejechane ! tylko pasek inny potrzeba ?
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 19:13   

no głowice kupujesz kompletną z rolkami na wałkach i wystarczy pasek :) jak ma 8 tys to nic więcej :P po co pompe wody po 8 tys zmieniać :P widzisz, odpada Ci następny koszt. Ja rozrząd zmieniałem jakieś 50 tys temu :) i zmieniam tylko pasek
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 19:47   

k...a mac,jak ci tu mieszaja. powiedzcie mi kiedy wymienia sie zawory!!!! zawory wymienia sie gdy sa krzywe [po kolizyjne] albo gdy sa tak wypalone ze sie nie da lub nie powinno docierac co jest bardzo malo prawdopodobne!!!!. daj glowice do speca,dotrze ci zaworki,splanuje glowice,sprawdzi szczelnosc,zalozy nowe uszczelniacze, i jak bedzie mial dojscie to kupi je tsaniej niz ty na allegro. oddasz ja i masz z glowy. reszte- uszczelki,sruby kupisz sam,i do mechanika na skladanko.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 19:53   

polofix, ale ponć zaworki z 8V nie działają w 16V

A na allegro nie ma głowic z zaworami
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 19:56   

polofix napisał/a:
k...a mac,jak ci tu mieszaja. powiedzcie mi kiedy wymienia sie zawory!!!! zawory wymienia sie gdy sa krzywe [po kolizyjne] albo gdy sa tak wypalone ze sie nie da lub nie powinno docierac co jest bardzo malo prawdopodobne!!!!. daj glowice do speca,dotrze ci zaworki,splanuje glowice,sprawdzi szczelnosc,zalozy nowe uszczelniacze
Właśnie pytał memphisto co ma powiedzieć specowi, polofix skoro zakłada głowice na dłuższe dystanse i chce to zrobić dobrze to wymienia zawory na nowe tak jak i ja oraz uszczelniacze. Jeśli Ty wolisz kupioną głowice o nie wiadomym przebiegu i za ile może coś z nią się stać i taką zakładasz to napisz mu tak i poradź tak

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 19:56 ]
memphisto napisał/a:
A na allegro nie ma głowic z zaworami
przecież z zaworami są a ja to napisałem bo zawory z czasem się zniekształcają, zużywają i zmienisz na nówki. Memphisto taka techniczna sprawa, głowice którą kupisz na allegro (dopytaj jeszcze sprzedawcy) kupujesz z wałkami rozrządu, zaworami i rolkami do rozrządu na wałkach.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 22:26   

przede wszystkim to zawory sa dla mnie na ktoryms tam planie do wymiany. wolal bym zeby wymienic sobie np popychacze zaworowe. jest to awaria nr 1 w tych silnikach. no moze oprócz samego HGF. i tak wymyslac sobie o wymianach mozna naprawde sporo. ja nigdy nie zamienil bym oryginalnych zaworow na jakies wloskie podrobki!.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 23:42   

Podsumowując aby z silnika 8V zrobić silnik 16V i zyskać prawie 30 koników należy:

1. zmienić głowicę z 8V na głowicę 16V

Nasza nowa głowica musi mieć: wałki rozrządu, zawory i rolki do rozrządu na wałkach.

2. Dla chętnych chcących wymieniać zawory na nowe

Należy kupić 8 kompletów zaworów (1 komplet zawiera
jeden zawór ssący i jeden zawór wydechowy)

3. Należy usunąć obecny kolektor ssący, obecne wtryski i obecny kolektor wylotowy a w ich miejsce dać te z wersji 16V

4. Nową głowicę należy w razie konieczności planować oraz wymienić uszczęlkę wraz z szpilkami - najlepiej kupić gotowy komplet

5. Rozrząd poza paskiem rozrządu możemy przełożyć z naszej wersji 8V - o ile nie jest dość stary.

6. Jak głowica nie posiada to należy kupić pokrywę zaworów.

7. Całość trzeba zalać nowym olejem

8. Jak ktoś to robi z powodu HGF należy wymienić dodatkowo płyn chłodniczy

Tłoki będą pasować, bo w 8V montowane są z wcięciami dodatkowymi pasującymi do silnika DOHC.



Czy coś pominąłem ? Bo chciałbym to ładnie opisać później w nowym temacie aby inni mieli, bo to o wiele lepsza droga niż swap
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Mar 01, 2011 23:45   

boczne plastiki oslaniajace pasek rozrzadu
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25] swap 1,1 75KM na 1,4 103KM pytania techniczne
suchy93r Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Mar 17, 2013 12:38
suchy93r
Brak nowych postów [R200 8v 75KM] Sonda Lambda urwana
sledz11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lis 10, 2010 18:29
PTE
Brak nowych postów [R200 75KM] nierówna praca silnika i problem z ABS
xytras Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Pią Lis 21, 2014 18:02
Bulii
Brak nowych postów [R200] niepokojący dźwięk silnika 1.4 8v 55kW 75KM
Czarna214 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Mar 01, 2016 22:10
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink