Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 75KM 8V] swap na 1.6 czy 1.8 (nie vvc tylko 120km)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 75KM 8V] swap na 1.6 czy 1.8 (nie vvc tylko 120km)
Autor Wiadomość
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 01, 2011 23:50   

Cytat:
uszczelniacze zaworow

jeszcze tego dziadostwa nie ogarnałem :mrgreen: należy to robić? co z tym trzeba robić albo nie trzeba i gdzie to wrzucić do tego mojego wypunktowania ?

PS. Jak mam teraz na gazie wtryski od 8V a mi wcisną d 16V to wizyta u gazownika konieczna w celu przestrojenia ?

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 23:50 ]
flapjck1 napisał/a:
boczne plastiki oslaniajace pasek rozrzadu


a obecne nie zapasują ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 01, 2011 23:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sro Mar 02, 2011 00:02   

Obecne plastiki nie będą pasowały bo w 8v masz jedno koło a w 16 v masz 2 koła :grin: Warto zrobić uszczelniacze. Lepiej ciut dołożyć i zrobić wszystko raz, a pożądnie :mrgreen:

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 00:02 ]
Wizyta u gazownika konieczna :grin:
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 00:03   

memphisto napisał/a:
a obecne nie zapasują ?


Ano nie, bo teraz jeśli masz 8V to masz cieńszą pokrywę zaworów i tylko jedną wałek na rozrządzie w 16V już masz dwa wałki rozrządu - co za tym idzie pokrywa zaworów jest jakby "grubsza" więc i plastikowa osłona będzie większa. Zobacz jak wygląda od góry silnik 8V a jak silnik 16V
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 00:10   

wachu990 napisał/a:
Warto zrobić uszczelniacze


ale co to jest bo nie potrafię na allegro znaleźć

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 00:10 ]
znalazlem :D :D:D :mrgreen: :mrgreen:

http://allegro.pl/uszczel...1483270131.html

to?
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 00:10   

memphisto, http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1369

Będziesz miał 16V wiec 16 uszczelniaczy :)


Tak to, co wkleiłeś na allegro :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 00:17   

no to gitara :D sklep u mnie na Bytomiu więc tam się zaopatrzę w szpilki, uszczelkę i uszczelniacze :grin:

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 00:17 ]
zauważyłem, że jest jeszcze coś takiego jak uszczelka pokrywy zaworów

http://allegro.pl/uszczel...1447206246.html

to też trzeba zakupić ?
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 00:20   

Teoretycznie nie jeśli z niej nie cieknie. Będziesz widział czy jest olej czy się poci pod nią. Jeśli wszystko jest ok to bez sensu. Wymiana tego jest banalna, odkręcasz kilka śrubek, trochę odtłuścić powierzchnię, nakładasz nową i skręcasz, może z 10 min roboty :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 00:34   

kzrr napisał/a:
Teoretycznie nie jeśli z niej nie cieknie


no tak ale jak ja kupuję osobno głowicę i osobno pokrywę to takiej uszczelki chyba w ogóle nie mam ?
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 00:44   

memphisto, na czerwono masz zaznaczoną plastykową obudowę od rozrządu oraz miejsce gdzie jest uszczelką pod pokrywą zaworów. Sory za niedokładność ale jest późno i nie ogarniam painta za bardzo :D :D :D

Porównaj sobie wielkość tej osłony rozrządu u siebie w 8V a tutaj na zdjęciu z 16V i wtedy zobaczysz róznice :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 00:51   

kzrr, ale ja rozumiem ! haha :D

Chodzi mi tylko i wyłącznie o uszczelkę pokrywy zaworów, któej w moich zakupach chyba w ogóle nie ma ! no bo skoro mam samą głowicę i samą pokrywę to uszczelki nie ma - ew jest przyklejona do pokrywy w co wątpię :D
 
 
kaczor662 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: krosno

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 06:40   

http://allegro.pl/uszczel...1487863153.html

-uszczelka pod głowicę, stalowa, wielowarstwowa,
-wypełnienie uszczelki po zeszlifowaniu głowicy,
-uszczelka pod pokrywę zaworów
-uszczelka pod kolektor ssacy,
-uszczelka pod kolektor wydechowy,
-zimmeringi wałków rozrządu,
-kołki ustalające głowicę,
- uszczelniacze zaworów,
- 10 ŚRUB GŁOWICY

wszystko naraz ;]
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 07:38   

memphisto, a kompiuter ten sam?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 08:13   

kaczor662 napisał/a:
http://allegro.pl/uszczelka-glowicy-rover-25-45-75-114-214-216-zest-i1487863153.html

-uszczelka pod głowicę, stalowa, wielowarstwowa,
-wypełnienie uszczelki po zeszlifowaniu głowicy,
-uszczelka pod pokrywę zaworów
-uszczelka pod kolektor ssacy,
-uszczelka pod kolektor wydechowy,
-zimmeringi wałków rozrządu,
-kołki ustalające głowicę,
- uszczelniacze zaworów,
- 10 ŚRUB GŁOWICY

wszystko naraz ;]


Właśnie ten link miałem wysyłać memphisto! tam masz komplet zupełnie wszystkiego co Ci potrzeba do zmiany, do tego tylko części i pasek rozrządu

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 08:13 ]
Cytat:
memphisto, a kompiuter ten sam?
Kozik komputer K serii pasuje do 1.4 1.6 i 1.8 dopiero w vvc się zmieniał, nasz komputer ogarnie wszystko :d
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 08:35   

no to prze h... nie komputer :shock:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 08:44   

hahah no dokładnie. Wie ktoś czy nasz komputer potrzebuje adaptacji? jaki jest jej czas?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 11:24   

kolektor wydechowy bedzie pasowac od wersji 8V, zamontowac jedynie nowa uszczelke.koszt kilkanascie zl.
najlepiej kup zestaw ten co pokazal ci kaczor662 320zl, nie bierz sie za kupowanie uszczelniaczy,niech zrobi to szlifierz. dotrze zaworki,zalozy uszczelniacze,splanuje glowice,i koszt nie przekroczy 220-250zl. ten co sprzedaje ci glowice popros go o pokrywe.na 99% ze mu tylko wadzi,to ci ja dorzuci!. pasek rozrzadu sobie kup nowy bo ten nie pasuje. rolka to nie wiem. jak bedzie pasowala to przekladaj. dodam ze glowice trzeba rozebrac do planowania i wyjac walki.jak to zrobisz to potem musi byc odpowiednio poskladana.kolektor ssacy i silniczek to max 100zl. gazownik musi nawiercic ci otworki pod wtryski. niech najlepiej zrobi to przed montazem kolektora.bedzie mu wygodniej i nie bedzie psioczyl czemu nie wczesniej jak bylo na wierzchu.czyli:
320uszczelki+220remont glowicy+50 pasek+100kolektor=690
do tego gazownik,sama glowica,olej? plyn?, robocizna.
tak sie zastanawiam.skoro masz na wielopunktowym wtrysku to czy trzeba kolektor ssacy tez wymieniac? moze tylko wtryski same.
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 12:36   

polofix napisał/a:
kolektor wydechowy bedzie pasowac od wersji 8V,
polofix, Błagam Cie, to Ty mieszasz strasznie i nie pisz takich głupot dobrze? Weź dowiedz się najpierw coś a potem pisz, bo jak odstawi bez kolektora to potem bedzie kłopot i koszt i szukanie w ostatniej chwili...

Ten jest od wersji 16V z większą głowicą i dlatego się mieści między wentylator chłodnicy...
http://moto.allegro.pl/ko...1483411966.html

A ten jest z wersji 8v i ma dłuższy wylot, nawet jeśli go założysz do nowej głowicy to się nie zmieści
http://moto.allegro.pl/ko...1442061489.html

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 12:36 ]
I jeśli nie wiesz jak to się ma w 200setce to nie wypowiadaj się robiąc zamieszanie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 13:09   

nie chce sie sprzeczac, moze nie mam racji,ale skoro byl kolektor wydechowy 8V to moze zostac,bo z tego co pamietam to szerokosc glowicy w tym miejscu jest ta sama w 8V jak i w 16V.
 
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 13:25   

ale kolektor jest innego kształtu i się nie zmieści
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 15:50   

no no wszystko już ogarniam po lekku w przeciągu 7 dni powinieniem już klikać "KUP TERAZ" na allegro, bo chcę to za 1 zakupem zrobić a nie ratami i czekam na tzw "Trzynastkę" i dojśc ona nie potrafi :P zawsze w styczniu były a cholera już marzec i urząd miasta się nie kwapi dać nam $$ :mrgreen:

Tak offtopowo dla rozluźnienia sytuacji dodam, że obecnie śmigam na takim jakby aucie tymczasowym

Daewoo nexia w silniku 16V 90 koni w najbogatszej wersji ! nawet klime i ABS ma hahah :mrgreen:

Ale nie o tym, tylko o jej silniku. To jest dość duże auto i ma 90 koni i ten silnik po prostu by zjadł mojego R200 8V Nie wie ktoś, czy 16V w R200 będzie podobnie ogarniać? bo jak tak to będzie mega bomba :rotfl:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25] swap 1,1 75KM na 1,4 103KM pytania techniczne
suchy93r Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Mar 17, 2013 12:38
suchy93r
Brak nowych postów [R200 8v 75KM] Sonda Lambda urwana
sledz11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lis 10, 2010 18:29
PTE
Brak nowych postów [R200 75KM] nierówna praca silnika i problem z ABS
xytras Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Pią Lis 21, 2014 18:02
Bulii
Brak nowych postów [R200] niepokojący dźwięk silnika 1.4 8v 55kW 75KM
Czarna214 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Mar 01, 2016 22:10
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink