Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 200] Swap 1,4 na 1,8 VVC problemy do rozwiązania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 200] Swap 1,4 na 1,8 VVC problemy do rozwiązania
Autor Wiadomość
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lip 29, 2011 13:31   

Też mi się wydaje, że jest ciut luźno. Moje auto to technicznie MG ZR 160 z wsadzonym silnikiem 1.8 obecnie po małej obróbce - poprzedni vvc się rozleciał. Cały osprzęt typu dolot, wydech, przepustnica, wtryski, kol. dolotowy jest większy dodatkowo mam to zdekatalizowane to wszystko więc u mnie jest troszkę przyluźno zdaje mi się. Obecnie zmeniejszam sam koniec do poziomu 57 i zobaczę co się dzieje. Prawdpodobnie górka się nie zepsuje a będzie jeszcze zysk w środku z momentem. Tak dobrze Ci kolega mówi dokładnie tak jest. Generalnie przy obu silnikach grzebałem. 60 jest sporo ale jeździ też - tyle, że wtedy przelot i ryk jak spod remizy. 1.8 jeździ na wydechu 50mm ma inny kolektor - vvc jeździ na 60mm przy czym w jego oryginalnym końcowym tłumiku dwuruce jest zastosowana zwężka na 57 mm. Utarło się, że wszyscy pakują to 2.25 - moim zdaniem ma to rację gdyby odcinka była kolo 8k. Nie ma jeszcze aż tak dużego zapotrzebowania przy seryjnej głowicy na taką średnicę wydechu. U mnie przeważa kwestia głośności - gdyby nei dziecko, które czasami jedzie ze mną po pieluchy - pewnie byłby jakiś dalej przelot 2.25. Chcę jednak sciszyć - nie ukrywam - ryczy moje auto na kilometr. 50mm na banka jest trochę za mało - nie będzie fajnie się wkręcało ale przy 55/57 raczej będzie wsjo ok. Jutro wrzucam tłumik - podziele się spostrzeżeniami.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 29, 2011 13:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Lip 29, 2011 13:49   

Bumelant, ok czekam i dzięki za zainteresowania i spostrzeżenia (pomógł poszło ;) ) czekam na więcej info ;)
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Lip 29, 2011 13:57   

Kozik napisał/a:
to nie wzbudza mojego zaufania, mam aktualnie ultera (nie przelotowy) na nim pewnie testy będę robił po zrobieniu wydechu na 2.25"
hehe akurat w mojej opini koleś (extra_wydech) robi lepsze tłumiki od ultera i to sporo... po pierwsze poziom głośności - gadałem z kimś z forum, założony ma przelot ultera wielkościa odpowiadający mojemu i jest ryk straszliwy (zaoszczędzili na wygłuszkach - tłumik jest lekki, z cienkiej blachy), poczas gdy u mnie jest tak z +15% maksymalnie głośniej do serii. Dźwięk jest przyjemny w brzmieniu i raczej na pewno auto nie zostało zmulone. Przed i po robiłem próby na dynolicious - (aczkolwiek wiem że to mało wiarygodny programik) i pokazywał powtarzalne 0,1-0,2 s do 100 lepiej oraz dobre kilka koni w szczycie więcej. Aha, porównując do Janspeeda który miał Bumelant to jest praktycznie nie do odróżnienia od serii a Janspeeda słychać było z kilku kilometrów :mrgreen:
Pierwsze moje wrażenie po zmianie było takie, że wreszcie jest w tym aucie góra, wcześniej, mimo że ładnie się zbierał to tak od 6tys czuć było zmulenie

http://www.youtube.com/watch?v=KCMeFTgwIIg

[ Dodano: Pią Lip 29, 2011 13:57 ]
I jeszcze jedno - to najcichszy przelot jaki słyszałem...
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lip 29, 2011 13:59   

Ano potwierdzam - w porównaniu do mojego ustrojstwa to jest znaczny progress na plus. Mnie zniechęcił troszkę stosunek cena / materiał. Jak już taka cena to uważam, że jakiś kwasiak by mógł być. Grrr jak stracę tą górkę to będzie szybki powrót do 2.25 :) heheh Oby tak nie było - u mnie jes też to, że brak kata który jednak ten opór stawia - deko może to zniwelować i będzie "w sam raz" na to licze. Pozdro i miłego
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Lip 29, 2011 14:08   

Bumelant napisał/a:
Jak już taka cena to uważam, że jakiś kwasiak by mógł być.
Też tak uważam :) ale gość tłumaczy że ten silnik jest ciężki do wygłuszenia na przelocie i musi być duża puszka (tłumik większy niż seria) i wypchana drogim materiałem. Pierwsza 160 którą robił dopiero za 3 podejściem (3 tłumikiem) miała rozsądny poziom dźwięku. Być może dlatego tez standardowe przeloty tak w tym aucie rycą :wink:
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pią Lip 29, 2011 15:09   

marcinmarcin, hmm skoro mówisz, że jest dobry to coś musi w tym być.

Kolega miał u siebie wydech zrobiony przez Węglarskiego spooro lat temu i jedyny minus jaki podał to kiepskie materiały i że szybko się rozleciał, ale moc na hamowni ponoć parę koni na plus
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Lip 29, 2011 16:55   

Co do wytrzymałości to zapewne się nie zdąże wypowiedzieć. Od czasu jak mam drugie auto do jazdy, MG praktycznie stoi. Zastanawiam się wręcz powoli nad sprzedażą... tylko że żal
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Sie 02, 2011 10:03   

Ja tez sie zastanawialem ale mi przeszlo - fajne autko - w naszym przypadku - oddawac to ludziom w takim stanie - zal.... prezent zrobisz komus :mrgreen:
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Sie 03, 2011 22:43   

Zamontowałem dzisiaj termostat PRT wygląda jak turbina :lol:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sie 07, 2011 10:02   

Wydech założony - 4 doby testów. A więc tak - cichutko jak w uchu - dźwięk przypomina dźwięk fabrycznej dwururki - szczerze mówiąc 2 klasy wyżej w komforcie i wkońcu można tym jeździć na codzień. Nie mogłem uwierzyć jaka róźnica po zmianie była. Brzmi to jak zwykle auto - przy pełnym ogniu jest taki metaliczny pobrzęk - ten bas, który miałem na jałowym to jest przy 5 tyś. + rpm. Osiągi - jeszcze więcej dołu i środka - górka niezmieniona - film wkrótce. Co więcej znikły jakieś małe szarpnięcia i kangurki na zimnym silniku. Jestem bardzo zadowolony - kolejny raz okazało się, że zbyt luźny wydech to błąd w silniku wolnossącym. Polecam używanie średnic 55/57 zamiast 60. Jest dużo lepiej. Koszt wydechu 115 pln + moja robota. Z minusów - nie ma ładnej końcówki ale jakoś to mnie nie interesuje. Nigdy w życiu nie kupie tłumika przelotowego. Reasumując 2,25 tak - jak będziesz kręcić do 8 tyś. rpm i koniecznie komorowy z jak największą puszką (ten obecny jest tak z 2.5 raza szerszy od niby dobrego dedyku janspeeda do vvc). Pozdr.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 07:45   

Kupiłem wydech z MG ZR 160 i teraz pytanie bo jutro chcę zakładać, czy podejdzie mi wszystko plug&play czy trzeba będzie przerabiać mocowania, sonda itp?

[ Dodano: Sob Wrz 03, 2011 02:01 ]
a więc tak. W zasadzie wydech pasuje, sonda ten sam gwint, drugą trzeba zaślepić. Nie pasuje pierwszy wieszak od kolektora ale z tego co zauważyłem nie jest konieczny ;)
Schody zaczynają się robić gdy trzeba wszystko poskręcać ;/
Żeby włożyć kolektor wydechowy musiałem odkręcić taką belkę do której jest przedni hak do holowania przymocowany i drążki do wahaczy, tutaj właśnie pojawił się problem bo przy przykręcaniu tej belki okazuje się, że dotyka dwururki ;/ wyciągnąłem z powrotem belkę i zmłotkowałem żeby weszło. Zkatowałem tą belkę dość poważnie ale i tak dotyka dwururki ;/
Jutro muszę ją jeszcze raz wyciągnąć i zmłotkować.
Nie wiem dlaczego nie pasuje, być może ta belka w ZRze wygląda inaczej.

Tak czy siak wydech zamontowany tylko pierońskie drżenie na budę się przenosi od tej dwururki ;/

[ Dodano: Pon Wrz 05, 2011 07:45 ]
Belka zmłotkowana, nie dotyka już dwururki ale pojawia się denerwujące brzęczenie przy niektórych obrotach, wydaje mi się że to przenosi od tego łącznika elastycznego między kolektorem a dwururką ;/ czy w ZRach jest tak samo?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 08:46   

ten lacznik jest po prostu nadwrezony

mam to samo w 200vi teraz po wymianie sprzegla - wydech byl odpinany i teraz brzeczy ta siatka ;/
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 09:47   

flapjck1, a idzie to jakoś zreanimować?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 10:10   

U mnie brzęczy głównie pusta puszka po katalizatorze. Nie wydaje mi się, żeby to dochodziło z łącznika. Generalnie po wykastrowaniu środka katalizatora tak zostało. Ja już się przyzwyczaiłem do tego i nic z tym nie robie. Mam taki rezonas przez chwile gdzieś przy 4k rpm i potem to znika poniżej też jest cicho.
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 10:17   

Bumelant, u mnie ten dźwięk jest w okolicach 2800obr potem przy 3500 i juz go nie ma. Ale jest słyszalny tylko pod obciążeniem, na luzie praktycznie nigdy, dlatego stwierdziłem że to łącznik elastyczny
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 12:33   

Kozik napisał/a:
Bumelant, u mnie ten dźwięk jest w okolicach 2800obr potem przy 3500 i juz go nie ma. Ale jest słyszalny tylko pod obciążeniem, na luzie praktycznie nigdy, dlatego stwierdziłem że to łącznik elastyczny



dokladnie ten sam zakres obrotow jest u mnie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Wrz 05, 2011 22:31   

Rozwiązałem problem z drganiami okazało się że jak zakładałem wydech o 23 ;) to nie zauważyłem, że katalizator jest bardzo blisko wieszaka który u mnie był w innym miejscu i po prostu go nie podwiesiłem bo się nie dało. Haczyk podgiąłem i problem minął.

Ale ten dziwny dźwięk jakby nie było kata hmm, nie wiem czy czasami nie mam wydłubanego kata. Jeśli tak to gość który mi sprzedawał wydech zostanie opisany na forum...

czy na analizatorze spalin wyjdzie że nie mam kata?
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 10:28   

Powinno wyjść na analizie. U mnie jest to na banka to bo dokładnie pojawiło się po zdekatalizowaniu. Calą tą obudowę sobie zostawiłem a w środek wspawałem rurkę. Jak miałem ryczący tył to kompletnie tego nie było słychać a teraz jest wszystko bardzo cicho więc wylazł ten brzęk. Jak mówie u mnie to jest w okolicy 4000 rpm. Przy mocnym dodaniu gazu chwilkę brzęknie i tyle. Nie ma sensu nawet wnikać w to. To zwykły rezonans tej pustej puszki. Osłuchaj to dobrze. No raczej przecież Ci samowolnie nie wyrżnął mechanik tego. Bez przesady. Ale różne historie już słyszałem. Pozdr.

Tu angole jak testowali dawali jakieś wartości ze spalin:

http://www.mgf.ultimatemg...t/catalysts.htm

Kozik ty robiłeś hamowanie na wydechu starym i tym z ZR 160? Wyszły jakieś różnice?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Wrz 06, 2011 22:53   

Bumelant napisał/a:
Kozik ty robiłeś hamowanie na wydechu starym i tym z ZR 160? Wyszły jakieś różnice?


tak wyszły różnice.

wydech 200Vi kat, środkowy (powerflow), końcowy (ulter)

wydech MG ZR - dół mniej Nm a powyżej 3800obr/min więcej Nm o około 4Nm, moc maksymalna wyszła większa o 2-3KM

[ Dodano: Wto Wrz 06, 2011 22:53 ]
w zasadzie Ulter miał lepszy dół a częściej się dołem jeździ więc był lepszy ale narobiłem się sporo więc już niech tak zostanie ;)

wydech z ulterem będę sprzedawał
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sro Wrz 07, 2011 11:19   

A w którym miejscu jest ten peak mocy na nowym wydechu? Może wrzuć jakbyś chwilkę miał wykresy to sobie zobaczę w jakich zakresach to się dzieje i ile. Ja mam podobne spostrzezenia jak doszczelniłem wydech. Górka jakoś tak znacząco się nie pogorszyła - nic nie czuje gorzej szczerze mówiąc na minus - natomiast cały dół i środek jest jakby bardziej tłusto i to znowusz jest odczuwalne od razu. Auto z dołu lepiej idzie wyraźnie na tyle, że na nowej markowej oponie dobrej przy zmianie z 1 na 2 jak go dokręce do końca zaczęło mi mielić kapciami przy dobrej pogodzie i trakcji na 17stkach na odcinkach dróg na których to się nigdy wcześniej nie działo. Prawdpodobnie gdyby kręcić ten silnik wyżej to dopiero wyjdą zalety większej średnicy - jak widać przy seryjnej odcince znaczących różnic nie ma. Zresztą normalna rzecz w N/A - bardziej opłaca się wdmuchać więcej do silnika i zwiększać kompresję niż rozluźniać wydech.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R25 2.0 iDT] Zagadka do rozwiązania.
Krzysi3k Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Sie 09, 2012 00:42
Krzysi3k
Brak nowych postów [R214 Si] Kolejny problem do rozwiązania :) - grzanie.
extream Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Sty 28, 2010 05:53
oprawca_1978
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 25 Swap Silnika]
Robi222 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Kwi 04, 2016 21:15
Adrian
Brak nowych postów [R200] Swap Rover 200 1,4 16V na 2,0 16V
dariozz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Kwi 29, 2010 11:50
UniculTLX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink