Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 200] Swap 1,4 na 1,8 VVC problemy do rozwiązania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 200] Swap 1,4 na 1,8 VVC problemy do rozwiązania
Autor Wiadomość
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Lis 10, 2011 09:59   

a masz zdjecia jak wyglada talerz ze zwyklym dyfrem a jak z torsenem?

glownie chodzi mi o liczbe srub do przykrecenia i czy maja taki sam rozstaw?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 10, 2011 09:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lis 10, 2011 11:18   

Kozik napisał/a:
Żeby wyciągnąć dyfer trzeba wydrzeć wszystkie bebechy ze skrzyni bo dyfer jest na dnie ;)


No dokładnie :wink: Na forum UK było gdzieś foto relacja jak wygląda montaż Torsena do skrzyni bez Dyfu :wink: Plus tej skrzyni jest taki ze jak wszystko wyciągniesz to się to nie rozleci w 100 kawałków ze potem nie wiadomo co do czego :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Lis 10, 2011 15:25   

flapjck1 napisał/a:
a masz zdjecia jak wyglada talerz ze zwyklym dyfrem a jak z torsenem?

glownie chodzi mi o liczbe srub do przykrecenia i czy maja taki sam rozstaw?


niestety to wszystko co mam



_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Lis 11, 2011 17:48   

Słuchaj a nie prościej przełożyć zębatkę ze zwykłego dyfra na torsena? Tak robią Angole przynajmniej... tak też zdaje się robił spider666
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 11, 2011 23:09   

ale co to da, jak dzwon nie pasuje do bloku?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sob Lis 12, 2011 11:50   

marcinmarcin napisał/a:
Słuchaj a nie prościej przełożyć zębatkę ze zwykłego dyfra na torsena? Tak robią Angole przynajmniej... tak też zdaje się robił spider666


nie wiem jak wygląda przełożenie samej zębatki, nie robiłem tego, u mnie zgrzytała dwójka przy wkładaniu więc musiałem inne rzeczy też przerzucić.

Ale finalnie zdaje się, że jest na plus bo po złożeniu wszystkiego do kupy nie zgrzytają żadne biegi. Przełożenia są dłuższe i to wszystkie:
pierwszy bieg minimalnie dłuższy,
drugi minimalnie dłuższy
trzeci wcześniej do 150km/h teraz całe 160km/h
czwarty dłuższy
piąty wcześniej przy 100km/h było około 2800obr/min teraz jest 2500obr/min

w trasie jedzie się przyjemniej bo są niższe obroty, silnik sobie radzi więc jest ok.

[ Dodano: Sob Lis 12, 2011 11:50 ]
marcinmarcin napisał/a:
przełożyć zębatkę ze zwykłego dyfra na torsena


ja widziałem, że są tam niewielkie nacięcia więc myślałem, że jest to ze sobą wyważane dlatego nawet nie sprawdzałem czy będzie rozstaw śrub pasował
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Lis 12, 2011 16:04   

wywazane? zapomnij :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 07:47   

jestem po kolejnych testach... prędkość maksymalna zmniejszyła się :cry:

wcześniej na krótszej skrzyni z VVC dobijałem do końca licznika 220km/h kiedy chciałem, szło bez problemów więcej.
teraz prędkość maksymalna to 210km/h (licznikowe) i więcej raczej nie ma prawa żeby poszedł ;/

analizując obroty i prędkości maksymalne wychodzi co wydumałem

teraz przy prędkości 210km/h mam 5tys obr/min tj około 115KM (na 5biegu)

wcześniej przy skrzyni z VVC przy tej prędkości (210km/h) miałem około 6tys obr/min tj 135KM

wychodzi na to, że przy tej prędkości brakuje 20KM w porównaniu z wcześniejszymi przełożeniami i to powoduje, że auto ma zbyt duży opór aerodynamiczny i za mało koni żeby przełamać te 5 tys obr/min

moment obrotowy przy 6tys obr/ min już leci w dół dlatego zakładam, że to problem z mocą ;)

reasumując prędkość maksymalna jaką osiąga auto w zupełności mi wystarcza więc raczej z tym nic nie będę robił ;)
w tym momencie auto jedzie
na 3 biegu 160km/h wcześniej 150km/h
na 4 biegu 200km/h wcześniej niecałe 190km/h
na 5 biegu to już wcześniej przeanalizowałem.

Obroty są znacznie niższe przy wysokich prędkościach co powoduje, że już nie słychać tak bardzo silnika a powietrze owiewające samochód.
Jedzie się przyjemniej i ciszej.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 08:26   

a co z prowadzeniem? ;>
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Czw Gru 08, 2011 09:01   

Markzo napisał/a:
a co z prowadzeniem? ;>


różnica z torsenem/bez:
z torsenem to jest taka różnica jakby się opony lepszej jakości założyło, nic więcej.
Jak się startuje z miejsca to po prostu tylko trochę lepiej rusza, nie ma jakiegoś kosmosu.

na rondzie nieco lepiej się trzyma w zakręcie, po prostu nie zrywa tak szybko przyczepności ;)

[ Dodano: Pon Lis 14, 2011 08:36 ]
a no i różnica w przyspieszeniu jest znaczna, wcześniej 8,8s do setki teraz 8,1 do setki wg GPS ale powtarzalnie więc wykluczam błąd. Z pewnością pomogła również wymiana sprzęgła bo moje już było usmażone ;)

czyli wymiana sprzęgła + torsen i urwałem 0,7s do setki ;)

[ Dodano: Czw Gru 08, 2011 09:01 ]
Niestety będę musiał rozebrać skrzynię jeszcze raz póki auto jeździ - wymiana łożysk ;/
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 200/25/MG ZR] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pon Sty 24, 2011 18:27
kasjopea
Brak nowych postów [R25 2.0 iDT] Zagadka do rozwiązania.
Krzysi3k Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Sie 09, 2012 00:42
Krzysi3k
Brak nowych postów [R214 Si] Kolejny problem do rozwiązania :) - grzanie.
extream Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Sty 28, 2010 05:53
oprawca_1978
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 25 Swap Silnika]
Robi222 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Kwi 04, 2016 21:15
Adrian
Brak nowych postów [R200] Swap Rover 200 1,4 16V na 2,0 16V
dariozz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Kwi 29, 2010 11:50
UniculTLX



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink