Wysłany: Pon Maj 16, 2011 20:52 [R75] Wyciek oleju
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000
Witam
Od momentu kupna mojego R75 (2 lata temu) zauważyłem, plamę oleju od spodu między silnikiem a skrzynią (automat)... wszystko fajnie, olej ubywał bardzo powoli, dolewałem mniej więcej 0,5 litra na 2 miesiące. Ostatnio jednak po wymianie oleju zauważyłem, że pod samochodem potrafi pojawić się plama, a między silnikiem a skrzynią pojawiają się kropelki olejowe... brrr.
Mam pytanko do kolegów znających się na fachu...
Rozumiem, że siadła jakaś uszczelka... jak się ona konkretnie nazywa?, bo na Allegro nie mogłem znaleźć nic podobnego. Jakie są koszty takiej wymiany?
Z góry dzięki
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Maj 18, 2011 23:47, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 16, 2011 20:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 100 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Maj 16, 2011 21:12
Simmering polosi skrzyni. Koszt ok. 120-150zl za oryginal w serwisie w Babicach, wymiana tez cos kolo tego. Nie pamietam dokladnie, bo paragon oddalem nowemu wlascicielowi auta.
_________________ Jestem Polakiem i jestem z tego dumny!
Dzięki za info. Powinienem więc kupić uszczelkę półosi skrzyni. Krist, na tym linku, który podałeś jest napisane, że ta uszczelka pasuje do modeli z 2001-2004, a mój rover-ek jest z 2000... czy więc będzie pasowała?
Poza tym mój mech oszacował koszty robocizny na 450zł, bo trzeba wymontować całą skrzynię i stwierdził, że trzeba wymienić olej w skrzyni.
A ten konwerter i pompa... kurczę Julek, mam nadzieję, że da się to jakoś sprawdzić przy jednym demontażu.
Do wymiany uszczelnień półosi raczej nie trzeba wyciągać skrzyni. Wystarczy wydrzeć półosie (co z resztą też trzeba zrobić przy wyciąganiu skrzyni).
Musisz przede wszystkim zlokalizować wyciek. Jeżeli cieknie z konwertera / pompy to nie tyle trzeba wyjąć skrzynie co jeszcze, możliwe, że lekko ja rozebrać.
Nie wiem jak to jest w 2,5, ale w CDT jest BARDZO mało miejsca i trzeba mocno nagimnastykować się, żeby wydrzeć skrzynie, dlatego koszt robocizny nie jest mały. No i trzeba trochę rozebrać zawieszenie. To też żadna przyjemność.
Skrzynia we wszystkich R75 była taka sama. Półosie też chyba nie zmieniały się, więc nie widzę powodów, dla których nie miały by pasować te do których link Ci wysłałem. Ale możesz zadzwonić i się upewnić.
A wyciek najłatwiej zlokalizować w tym momencie. Jak zaczniesz rozbierać to wszystko będzie uwalone w oleju i wtedy trzeba będzie wyciągnąć uszczelkę na stół w ciemno.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum