Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 25/MG ZR] Warto czy nie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 25/MG ZR] Warto czy nie?
Autor Wiadomość
Dylemat 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 11
Skąd: z Małopolski



Wysłany: Pią Maj 20, 2011 13:14   [Rover 25/MG ZR] Warto czy nie?

Witam,

szukam obecnie auta dla siebie - niedużego/oszczędnego jednak mającego trochę kucyków pod maską za jakieś 10k-12k zł.
Brałem pod uwagę takie modele jak np Astra/Ibiza ale przeglądając allegro wpadło mi ostatnio w oko rover 25/MG ZR.
Tylko, że WSZYSCY mi go odradzają bo awaryjny i drogie naprawy. Przeglądając tą stronę też wielokrotnie przewija się "HGF" co niejako potwierdza ich słowa.
Ojciec mówi "kup Audi bo to solidne auto" tylko, że audi to ja będę za tą cenę miał 5lat starszego niż rovera.

Co byście wybrali na moim miejscu ? Opinie o 25/MG ZR są przesadzone czy to prawda?
Ostatnio zmieniony przez Dylemat Pią Maj 20, 2011 13:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 20, 2011 13:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 20, 2011 13:23   

Musisz się zastanowić jakie autko chcesz bo R25 i MG ZR to nie te same samochody. :wink:
A o części nie musisz się martwic, bo są dostępne normalnym cenach. :wink: I to jest mit, że te autka są awaryjne. Jak znajdziesz i kupisz w miarę zadbany egzemplarz to w grę w chodzi tylko eksploatacja i to na pewno dużo tańsza niż w takim AUDI. :wink:
Cytat:
Przeglądając tą stronę też wielokrotnie przewija się "HGF" co niejako potwierdza ich słowa.

To prawda, że silniki benzynowe mają problemy z uszczelka głowicy, ale jak będziesz przestrzegać wyznaczonych zasad to nic nie powinno się stać. :wink:

[ Dodano: Pią Maj 20, 2011 14:23 ]
Aha i jeszcze jedno. :wink: Popraw temat zgodnie z regulaminem kącika. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Dylemat 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 11
Skąd: z Małopolski



Wysłany: Pią Maj 20, 2011 13:40   

leszczu napisał/a:
Musisz się zastanowić jakie autko chcesz bo R25 i MG ZR to nie te same samochody. :wink:


A ja myślałem, że mg zr to rover po lifcie. Nawet na allegro wrzucają je do działu "Rover 25" : )
W takim razie czym się różnią od siebie oprócz wyglądu?
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Maj 20, 2011 13:51   

Dylemat, podobno trochę zawiechą, poza tym raczej niczym, oprócz wyglądu i niektórych silników - na pewno r jest więcej - więc ew. naprawy blacharskie będą łatwiejsze... Czy warto - jak wyrwiesz zadbany egzemplarz to tak, inna sprawa że ciężko o taki... Co do audi - o jakim modelu mówisz?, co do astry - to II była chwalona przez użytkowników, a co do Ibizy - tandeta... Jeśli mogą być wszystkie z wyżej wymienionych - to najlepiej zobaczyć który uda się wyrwać w przyzwoitym stanie... kumpel ma alfę - powinna się *$#$%&^ jak ukraińska prostytutka według obiegowych opinii - tymczasem jego była bita i wszystko działa
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 20, 2011 14:03   

Dylemat napisał/a:
leszczu napisał/a:
Musisz się zastanowić jakie autko chcesz bo R25 i MG ZR to nie te same samochody. :wink:


A ja myślałem, że mg zr to rover po lifcie.

MG dla Rovera to jak AMG dla Mercedesa. :razz:

[ Dodano: Pią Maj 20, 2011 15:03 ]
bociannielot napisał/a:
Dylemat, podobno trochę zawiechą,

Nie podobno tylko mają i to dużo twardsze. :razz:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Maj 20, 2011 14:16   

leszczu, przejedź się moją v-ką a powiem Ci że stwierdzisz iż mogę wiedzieć co to znaczy twarde zawieszenie :razz: . Poza tym w 25 przeniesiono ustawienie zawieszenia z 200vi więc nie jest ono miękkie - ja swoim r25 w diesel'u jeździłem i mogę powiedzieć - twarde ma zawieszenie :razz: podobno w benzynie trochę mniej twarde jest... ale fakt że w MG - będzie twardziej z tym że coś za coś - pewniej w zakrętach.
leszczu napisał/a:
MG dla Rovera to jak AMG dla Mercedesa.

Ja wiem? czy aż tak jak kupisz np zr - 105km - to tylko zawiechą się różni, no i obudową.
 
 
 
Dylemat 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 11
Skąd: z Małopolski



Wysłany: Pią Maj 20, 2011 14:45   

Miałem na myśli Audi A3 1.6l

Jeżeli w MG jest tak bardzo twarde zawieszenie to raczej odpada bo moja codzienna trasa jest hojna w dziury/koleiny/progi zwalniające : /
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Maj 20, 2011 14:51   

Dylemat napisał/a:
Miałem na myśli Audi A3 1.6l
no już się bałem że a4 - to raczej nie był by ekonomiczny samochód - alu wahacze itp ;-) ).
 
 
 
Dylemat 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 11
Skąd: z Małopolski



Wysłany: Sob Maj 21, 2011 10:31   

Dzięki za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi, ale mam jeszcze kilka pytań co do R25 :D

Czy silnik 1.6 jest trwalszy od 1.4 (bo jest mniej wyżyłowany)?
Jakie wychodzi spalanie w tych silnikach?
Jak te silniki znoszą ewentualny gaz?
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Sob Maj 21, 2011 12:08   

Dylemat napisał/a:
zy silnik 1.6 jest trwalszy od 1.4 (bo jest mniej wyżyłowany)?
właśnie podobno nie bo to ten sam silnik co 1.4 tylko rozwiercony więc jest nawet bardziej podatny na HGF
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 21, 2011 12:55   

Silniki w tych samochodach, czyli seria K, był projektowany pod pojemność 1.4, pozostałe (1,6 i 1,8) to rozwiercone 1.4.
Jeśli potrafisz na zimnym silniku jechać spokojnie i co jakiś czas sprawdzać np. poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego to z silnikiem nic nie powinno się dziać nadzwyczajnego.
U mnie nic się nie dzieje z silnikiem, jeździ i niema żadnych problemów, mam 150k przebiegu i żadnych usterek silnika, nawet grama oleju nie chce brać a szykowałem się na to i zalałem prawie pod kreskę MAX.

Co do spalania, powiedzmy że jest to elastyczne :mrgreen:
Jednym pali 6 z kawałkiem, innym 10 z kawałkiem, zależy bardzo od stylu jazdy.

Gazik im nie straszny.

Części nie są drogie, silnik był montowany w Polonezach, a skoro do nich komponenty nie są wygórowane to jak niby to naszych miały by być ?
 
 
 
Dylemat 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 11
Skąd: z Małopolski



Wysłany: Sob Maj 21, 2011 14:13   

Czyli jeżeli rover to 25 w 1.4 ;]
Na allegro same od handlarzy niestety, ocenicie czy warto?


1. http://otomoto.pl/rover-2...-C18499324.html

2. http://otomoto.pl/show?id=C9953882

3. http://otomoto.pl/rover-2...-C17994947.html
4. http://otomoto.pl/rover-2...-C18659830.html
 
 
colin1983 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 909
Skąd: TL

Rover 200

Wysłany: Sob Maj 21, 2011 15:46   

http://otomoto.pl/rover-2...-C18499324.html
-kiepskie zdjęcia ciężko z nich coś wypatrzeć
-brak fotki silnika

2 i 4 jeśli się nie mylę były oceniane na forum
_________________
http://www.youtube.com/wa...&feature=relmfu
 
 
 
Dylemat 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 11
Skąd: z Małopolski



Wysłany: Sob Maj 21, 2011 15:59   

colin1983 napisał/a:
2 i 4 jeśli się nie mylę były oceniane na forum


Faktycznie były : ) Czyli można o nich zapomnieć.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 21, 2011 16:19   

Co wy tu człowieka straszycie ;)
Zawieszenie z MG jest w sam raz wg. mnie :)
Czasem wytrzęsie troche, ale trzyma się jak lep muchy :)
O żadnego "hopka" nie zahaczysz, nie masz się co martwić.
Czym się poza tym różni? Wyglądem zewnętrznym, półskórzane kubełkowe fotele, z reguły full opcja, inne pierdoły w środku typu gałka zmiany biegów, carbonowe dodatki, białe zegary itd.
R25 moim zdaniem jest nudne, ale to zależy od człowieka :)
Poza tym silniki 1.8VVC 160KM w ZR'ce to jest ogromny plus ;)
A jak boisz się uszczelki to kupuj diesla - bardzo gorąco polecam, silnik bardzo bezawaryjny, szczególnie po 2001 lub 02 roku, nie pamiętam dokładnie, bo sterownik pompy poprawili :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Dylemat 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 11
Skąd: z Małopolski



Wysłany: Sob Maj 21, 2011 17:21   

No właśnie bardziej niż uszczelki bałem się diesla bo widziałem mnóstwo topiców o problemach z nimi.

1.8 160KM na pewno fajny tylko ile pali takie monstrum? ; ]
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Maj 21, 2011 17:26   

Dylemat, uwierz mi, że L-seria jest bardzo bezawaryjna :) Chyba, że jesteś z typu ludzi, którzy wiedzą lepiej, w takim razie nie wiem po co pytasz :)
A 1.8VVC pali niewiele więcej niż 1.4 śmiechem żartem ;)
W sumie zależy od stylu jazdy, ale litr więcej na 100 km :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 21, 2011 17:57   

Nawet niecały 1l więcej 1.8 pali.
Właśnie to jest w tym silniku kuszące, duża moc a spalanie sympatyczne :grin:
 
 
 
Dylemat 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 11
Skąd: z Małopolski



Wysłany: Sob Maj 21, 2011 18:28   

Już mam mętlik w głowie panowie :d

Chyba po prostu będę musiał się przejechać i roverem i MG żeby samemu ocenić jak to jest z tym zawieszeniem.

Byłbym wdzięczny za dokładną informacje o tych dieslach od którego roku są poprawione ;)

No i nadal ciekaw jestem waszej opinii nt. autka numer 3 ; )
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sob Maj 21, 2011 18:37   

Trzecie autko?
Proszę bardzo:

1. Popsuta popielniczka (może koleś nie trafił w szynę).
2. Ułamana jedna kratka w wentylacji środkowej.
3. Brak logo Rover z przodu.
4. Niema napisanego przebiegu, ale po stanie meszka lewarka i kierownicy obstawiam 150/160tys.
Że niema zdjęcia silnika to więcej nie powiem.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 14:18
szoso
Brak nowych postów [Rover 45] Czy warto?
davep Chcę kupić ROVERka 0 Nie Lut 15, 2015 21:56
davep
Brak nowych postów Rover 75 V6 177 KM, warto?
Kuzmik Chcę kupić ROVERka 10 Nie Paź 27, 2019 19:33
AndrewS
Brak nowych postów Warto? Rover 600
ziober30 Chcę kupić ROVERka 27 Pon Kwi 12, 2010 18:18
ziober30
Brak nowych postów [Rover 45] Warto?
maza780 Chcę kupić ROVERka 3 Wto Lip 19, 2011 13:36
G3r



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink