Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] - Wariująca elektryka, zamek, szyby, BCU
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] - Wariująca elektryka, zamek, szyby, BCU
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 15, 2012 15:20   [R75/ZT] - Wariująca elektryka, zamek, szyby, BCU
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2004

Witam,

po umyciu auta i pozostawieniu go na parkingu na noc, rano zastałem otwartą całą szybę kierowcy, a pasażera otwarta na wysokość 10 cm. Myślałem, że to mój błąd, niedopatrzenie.

Następnego dnia, po nocy zrobiło się to samo. Jednak tym razem byłem pewien, że to nie moja wina. Dojechałem do miejsca celu. Pozostawiłem samochód o 11:00 zamknięty z pilota. O 13:30 szyby zjechały do dołu. Tym razem obie. Auto się samo otworzyło. Wszystkie zamki.

Zszedłem do auta. Zamknąłem szyby i wyjąłem bezpiecznik od podnośników szyb.
Zamknąłem drzwi. Nacisnąłem zamknij z pilota i ... poszły zamki w dół, ale natychmiast wróciły na górę.

Zacząłem sprawdzać grodzie, jednak są drożne i wody nie ma. Jest wilgotno na dnie, ale nie ma dramatu. W kabinie też nie ma wody. Są wilgotne dywaniki bo napadał na nie śnieg.
Macając ręką bcu i puszkę bezpieczników nie znalazłem śladów wody/wilgoci.

Zamek mam od anglika. Więc nie działa otwieranie ręczne.
Póki co musiałem odłączyć akumulator, bo zaczął do mnie gadać przez pikanie.

Pikanie to dźwięk taki, jak przy zamykaniu auta przy otwartych drzwiach.
Sprawdziłem jednak czujniki. Światełko gaśnie. Każde inne otwarte drzwi komputer sygnalizuje na wyświetlaczu.

Proszę o wsparcie nasze mądre głowy ;)
Wiem, że temat o zamkach był poruszany nie raz, ale zwykle dotyczył padnięcia zamka lub podmiany z europy na angielski. Jestem jednak pewien, że gdzieś ktoś pisał o podobnym problemie, jednak nie mogę tego odszukać :(

Czy to problem wiązki, zalania BCU, korozji w puszce, czy może samego zamka ?

Liczę też na to, że większość napraw uda się zrobić na spocie.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 15, 2012 15:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 15, 2012 16:07   

zamykanie kluczykiem tez mi nie działa, ale miałem problem z zamykaniem auta z pilota, drzwi pozamykane, na desce żadnej kontrolki, chcąc zamknąć z pilota było pikniecie i nic z tego. Pomogła wymiana akumulatora na nowy.
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 15, 2012 20:41   

Aku jest sprawny. Daje napięcie poprawne, rozruch jest bezproblemowy.

Jak odłączę aku na 1h to wszystko wraca do normy.
Ale jak przejade 5-10km to zaczyna się z powrotem masakra.
Auto zachowuje się tak, jakby cały czas ktoś je próbował otworzyć.
Pik, Pik. Pik. Pik... nie równomiernie. Jak tylko zamknę auto, od razu podnosi rygle.
Podczas jazdy jest podobnie. Nie ma pikania, ale zapala się światło w kabinie i słychać przekaźnik jak cyka. Problem jest o tyle kiepski, że jak dojadę na spota, to mogę nie uzyskać tego efektu i nic nie sprawdzę. Po czym w domu będzie masakra... i nawet nie wiem, że on tak piszczy i się sam demoluje.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 15, 2012 20:54   

u mnie tez odpalał bez problemu, po odłączeniu aku zamykanie działało do pierwszego przekręcenia kluczyka w stacyjce i znów nie dało sie zamknąć
_________________
75 Red Edition
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 01:24   

Na warszawskim spocie, bez udziału urlopującego Mariusz418 udało się zdiagnozować, że:

- po wyjęciu bezpiecznika F14 - odpowiedzialnego za zamki centralne, siłowniki przestały działać, ale pikanie i mruganie kierunkami dokuczało
- po odłączeniu wtyczki od zamka (siłownika) w drzwiach kierowcy problem ustał. Długo się stan utrzymywał, więc podpiąłem i znowu zwariował. Potem powtórzyłem proces, odpięcia, poskładałem samochód i podłączyłem znowu. Do teraz, nie było problemu. Ale mimo wszystko zapobiegawczo odłączyłem siłownik na noc. Jutro zakupie zamek chyba, bo szkoda mi nerwów na te powtórki i sąsiadów przede wszystkim :D

Ale jakby to nie było to, to będę pisać.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 01:32   

może komputer wariuje warto było by go przeczyścić i potem pokryć plastikiem ten który sam mi polecałeś do modułu świateł i oczywiście pomogło
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 01:35   

Ale który komputer? ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 01:43   

ten co jest obok filtra kabinowego? bo chyba o tego chodzi :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Sty 16, 2012 13:33   

Tylko, że tam występuje wilgoć, która jego bezpośrednio nie dotyczy. Obudowa kompa jest cała, czysta, nie posiada śladów po stojącej wodzie. Staram się te odpływy regularnie oczyszczać, jak tylko pojawiam się na jakimś podnośniku. Poza tym wszystkie inne elementy są sprawne tylko problem z zamkiem. W/g wskazówek niektórych szukałem problemu w module komfortu i puszcze bezpieczników. Ale obydwa są czyste, bez zawilgoceń, bez śniedzi na stykach. Zdezorientowany byłem tylko nieco faktem, że po odebraniu prądu siłownikowi, nadal występował problem. Zginął dopiero jak odpiąłem wtyczkę fizycznie od siłownika. Na wtyczce wody nie było, ale być może gdzieś się ona dostała do tego zamka, albo coś się zawiesiło. Zastanawiam się jeszcze nad wiązkami. O ile w samym aucie nie miało się gdzie przetrzeć i zgnić, to może w przegubie drzwi. Wiem, że jest jakiś problem z modułem srs tym, który leży sobie pod dywanem przy lewym słupku. On nie odpowiada i kontrolka SRS. Myślałem, że to przez wodę, która jakiś czas temu zbierała się tam. Być może któraś wiązka też podgniła i problem wariacji jest. Póki co jednak sprawa rozwiązana.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 15:46   

MaReK, sprawdź w poz.14 OBC, jakie są wyświetlane błędy , czy może doszedł jakiś nowy.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Pon Sty 16, 2012 22:16   

Wczoraj w nocy po wcześniejszym myciu auta miałem również problem z zamknięciem samochodu pilotem. Ciągle wykazywał otwarte drzwi. Odmrażaczem do zamków potraktowałem rygle zamków drzwi (nie mylić z dziurką do klucza) potem powtórzyłem zabieg WD40. Na noc zamknąłem samochód bez kluczyka, przez wciśnięcie guziczków blokady w drzwiach (nie ten elektryczny) od str kierowcy, następnie wyszedłem str pasażera i je zatrzasnąłem. Dziś rano wszystko wróciło do normy i jest OK. Odmrażacz i WD40 zrobiły swoje.
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sty 17, 2012 09:14   

mocu, a masz sygnalizacje wizualną na wyświetlaczy, które drzwi bądź maski były otwarte?
To jednak problem czujnika zamknięcia. U mnie nastąpiło jakieś zwarcie na zamku i zachowywał się tak, jakbyś kluczyk w zamku przekręcił max. w lewo i trzymał cały czas.

SeniorA napisał/a:
MaReK, sprawdź w poz.14 OBC, jakie są wyświetlane błędy , czy może doszedł jakiś nowy.

Pewnie doszło kilka nowych, bo odłączając BCU sprawdzałem po kolei co się dzieje jak podłączam osobno poszczególne wtyczki. Ale sprawdzę.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 17, 2012 09:44   

marek pewnie na T4 masz te domykanie szyb z kluczyka co nie? może faktycznie zwarcie jakieś jest w zamku...
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Sty 17, 2012 17:32   

Od dwóch dni jest spokój. Niestety niespecjalnie coś zrobiłem. Wyjąłem dwa razy wtyczkę i problem ustąpił. Nie wiem też jak się mogła taka usterka przytrafić. się też jaki wpływa miała myjnia ręczna na to zdarzenie. Generalnie stało się to w nocy, przed którą pojechałem umyć auto.

Kupiłem za parę złotych zamek od anglika, w razie gdyby temu znowu odbiło.
Nie mam tylko miejsca suchego na razie, żeby to wymienić. Są tacy co wymieniają zamek bez wyjęcia mechanizmu opuszczania/podnoszenia szyby. Mnie się to nie udało, a nie chcę nic połamać. Zastanawiam

A co do funkcji domykania szyb... tak mam ją włączoną. Chyba wyłączę, bo nie używam kluczyka siłą rzeczy, a ten bajer mi jakoś nie potrzebny. Wolałbym otwieranie klapy bagażnika z pilota ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 17, 2012 17:55   

MaReK napisał/a:
Są tacy co wymieniają zamek bez wyjęcia mechanizmu opuszczania/podnoszenia szyby


idzie to zrobić, tylko trzeba mieć zwinne rączki i poluzować tylko 2 śruby od prowadnicy szyby, fakt że ciężko, ale wykonalne, najgorsze to potem włożyć ten pręcik między zamkiem a miejscem na kluczyk, ale u mnie to nie działa więc się nie bawiłem
_________________
75 Red Edition
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Wto Sty 17, 2012 18:44   

Mi na wyświetlaczu pokazywało tylko, że drzwi są otwarte, bez wyszczególnienia które. Po chwili włączyła się lampka oświetlenia kabiny. Rok temu, w zimie miałem podobnie i również zastosowałem odmrażacz i WD40.
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
huberto8 



Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 44
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Gru 30, 2015 21:48   

Witam,mam nietypowa sprawę dziś zobaczyłem rano jak jechałem do pracy na kom pokazało mi ze są drzwi nie zamknięte,podjechałem do pracy sprawdziłem drzwi zgasiłem odpaliłem i bylo ok,jak wracałem do domu to samo ale już nie zgasło i nie mogłem zamknąć r75 jaki może być powód??
_________________
Huberto8
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Gru 30, 2015 21:58   

huberto8 napisał/a:
jaki może być powód??
Uszkodzone/wariujące styki krańcówki w zamku
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
huberto8 



Dołączył: 06 Paź 2015
Posty: 44
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Gru 30, 2015 22:02   

hmm kolego jak byś mógł napisać co do wymiany najlepiej :D
_________________
Huberto8
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 30, 2015 22:07   

huberto8 zacznij od odpięcia webasto i jak samochód się odmrozi to przesmaruj zamki (sądząc po temperaturze przymarzł czujnik zamknięcia drzwi).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75] Wariująca elektryka w aucie - roleta/wycieraczki itp.
adibeat Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Sty 27, 2014 17:11
MaReK
Brak nowych postów [R75] central zamek pilot i szyby
janio Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Maj 11, 2013 11:48
janio
Brak nowych postów [R75] Para spod silnika, wariująca temperatura silnika
bujak19 Rover serii 75, MG ZT 10 Pią Sty 30, 2009 17:40
bujak19
Brak nowych postów [R75] "Wariująca" trakcja
Legwan1989 Rover serii 75, MG ZT 11 Sro Lut 05, 2014 08:40
SeniorA
Brak nowych postów [R75 Tourer] Demontaż tylnej szyby, ogrzewanie tylnej szyby
urzendnik Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Lis 10, 2011 22:56
maryba



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink