Forum Klubu ROVERki.pl :: [214 SI 1,4 16V 97] Pedal pulsuje
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[214 SI 1,4 16V 97] Pedal pulsuje
Autor Wiadomość
kwadrat 




Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 89
Skąd: slask



  Wysłany: Nie Lis 13, 2011 16:46   [214 SI 1,4 16V 97] Pedal pulsuje
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

hej

kilka tygodni temu przy mocniejszym wcisnieciu pedalu hamulca pulsowal on pod stopa (dosyc sporo). Przy lekkim hamowaniu nie bylo to odczuwalne

Podejzenie padlo na krzywa tarcze hamulca, mechanik wymienil przednie tarcze na nowe mowiac ze byly faktycznie krzywe (klocki wymienine przy okazji)

okazalo sie jednak ze po zabiegu bylo jak jest

jakies sugestie? :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 13, 2011 16:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 13, 2011 16:47   

heheheh ABS kolego, ABS :)
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
kwadrat 




Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 89
Skąd: slask



Wysłany: Nie Lis 13, 2011 16:49   

w sensie ze jak, czujnik sie popsul?

wiem ze przy mocniejszym awaryjnym hamowaniu czuc odczuwa sie takie sygnaly ale ja piszac lekkie hamowanie mam na mysli musniecie pedalu i hamowanie biegami by tego nie bylo czuc a przez mocniejsze hamowanie mam na mysli hamowaniu normalne... nie wiem dojezdzajac 60 do skrzyzowania i normalnie hamujac pedal pulsuje

czy aby to sprawdzic da sie odlaczyc ABS i pojezdzic z tym kilka dni? :)
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 13, 2011 16:52   

= kilka tygodni temu przy mocniejszym wcisnieciu pedalu hamulca pulsowal on pod stopa =

to zdecyduj się przy mocniejszym czy muśnięciu pedału?


= lekkie hamowanie mam na myśli muśnięcie pedału =


Jeżeli mocno wcisnąłeś to ABS zadziałał i pedał zaczął drgać.
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
kwadrat 




Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 89
Skąd: slask



Wysłany: Nie Lis 13, 2011 16:56   

Drwalu a wiec by sprecyzowac moje pojecie lekko i normalnie opisalem powyzej, wiem co to znaczy awaryjnie hamowac i jak czuc ABS, ale jak jedziesz z pracy 18 km i cala droge planujesz tak by nie uzuywac hamulca bo przy normalnym uzytkowaniu pulsuje jakbys go deptal do konca to cos jest nie tak :(

jakies dalsze sugestie?
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 13, 2011 16:58   

znam taki przypadek że koleś miał pęknięty pierścień ABS, ale wiesz objawów może być sporo np. tarcze, hamulce, poczekaj morze chłopaki wpadną na pomysł i Ci podpowiedzą :)
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 13, 2011 17:31   

Na początek sprawdź pierścienie na przegubach. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kwadrat 




Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 89
Skąd: slask



Wysłany: Nie Lis 13, 2011 18:45   

a czy moze to miec zwiazek ze strzelaniem przy skreceniu kierownica? Tzn mam takie cos od roku ze jak skrece kierownice to strzela tak jakby sie konczyly przeguby, moze miec jedno i 2 cos wspolnego?

ps - czy mozna jakos odlaczyc ABS i zobaczyc czy moze to jest jego wina, no wyjmujac bezpiecznik, czy wyjmujac go pompa ABS nie bedzie dzialas? przynajmniej bym to wyeliminowal :)
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Lis 13, 2011 18:54   

kwadrat napisał/a:
a czy moze to miec zwiazek ze strzelaniem przy skreceniu kierownica?

Nie.
kwadrat napisał/a:
Tzn mam takie cos od roku ze jak skrece kierownice to strzela tak jakby sie konczyly przeguby

Ewidentnie masz któryś z przegubów do wymiany. :wink:
kwadrat napisał/a:
ps - czy mozna jakos odlaczyc ABS i zobaczyc czy moze to jest jego wina, no wyjmujac bezpiecznik

Tak, możesz wyjąć bezpiecznik, wtedy nie będziesz miał ABS-u
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kwadrat 




Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 89
Skąd: slask



Wysłany: Pon Lis 14, 2011 10:26   

wlasnie wylaczylem ABS i odbylem 2 przejazdzki, z wylaczonym ABS i z wlaczonym, BEZ WIEKSZYCH ROZNIC, pedal dalej pulsuje :(

leszczu czy mozliwe jest by to co mowisz czyli pierscienie na przegubach byly zarowno sprawca pulsacji pedala i strzelania przy skretach?

nasuwa mi sie tez mysl ze moze to wcale nie tarcze byly krzywe z przodu ale samo miejsce gdzie mocuje sie tarcze moze byc jakies trefne i poprostu tarcza wchodzi krzywo ;/

z gory dzieki za dalsze sugestie

PS _ Leszczu Ty piszesz o pierscieniach na przegubach a Drwal o pierscieniach ABS, rozumiem ze to nie to samo?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 10:33   

to jest to samo, pierścienie abs są właśnie na przegubach
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 10:56   

kwadrat napisał/a:
leszczu czy mozliwe jest by to co mowisz czyli pierscienie na przegubach byly zarowno sprawca pulsacji pedala i strzelania przy skretach?

Na pewno nie, prawdopodobnie, bo tego jeszcze nie sprawdziłeś przyczyną pulsacji pedała hamulca jest pęknięty któryś z pierścieni na przegubie, a strzelanie na zakrętach to już inna bajka, bo to już wina leży po całym przegubie. :wink:
kwadrat napisał/a:
PS _ Leszczu Ty piszesz o pierscieniach na przegubach a Drwal o pierscieniach ABS, rozumiem ze to nie to samo?

szoso, ju8ż ci odpowiedział. :wink:

kwadrat, ja ci proponuje, żebyś znalazł sobie wolny czas i po sprawdzał sobie te pierścienie na przegubach. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kwadrat 




Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 89
Skąd: slask



Wysłany: Pon Lis 14, 2011 11:57   

a łopatologicznie mozne mi ktos wytlumaczy gdzie to cos jest i jak to sprawdzic, moze ktos ma zdjecia?

sorki ze tam Was mecze ale mam troche czasu wiec moge to jutro sam sprawdzic a nie oddawac od razu do mechanika :D
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 12:03   

kwadrat napisał/a:
a łopatologicznie mozne mi ktos wytlumaczy gdzie to cos jest i jak to sprawdzic, moze ktos ma zdjecia?

Najlepiej będzie jak zdejmiesz koło, wtedy będziesz miał najlepszy dostęp. Musisz obadać czy pierścień (zaznaczone na fotce) nie jest nigdzie pęknięty. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
kwadrat 




Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 89
Skąd: slask



Wysłany: Pon Lis 14, 2011 12:41   

jakiej foce :D lol
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 12:43   

W załączniku. :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 16:10   

właśnie o tym pierścieniu mówiłem co słyszałem że koleś miał pęknięty :) ale to tylko słyszałem :grin:
_________________
Obecnie Passat B5 Fl :)
 
 
siejson 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 113
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Lis 14, 2011 20:22   

Ja w tylnym kole mialem wylamany jeden zabek na pierscieniu i tez pedal pulsowal przy lekkim hamowaniu
 
 
kwadrat 




Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 89
Skąd: slask



Wysłany: Pon Lis 14, 2011 22:08   

a czy to mozliwe ze przy peknietym zabku w tylnym kole pulsowal pedal hamulca? Jak sie rozkladaja sily hamowania przy hamowaniu? ile idzie na przod a ile na tyl?
 
 
Drwal85 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 493
Skąd: Wodzisław Śląski

Rover 25

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 22:12   

jak jest pęknięty to ABS głup nie, a dokładnie czujnik źle podaje od tylnego pierścienia. Tak podejrzewam. I dlatego pewnie jak mu nawet delikatnie dasz po hamplach to on zaczyna działać i czujesz działanie ABS ( pulsacje na pedale )
Ale może się mylę w tym, co piszę :shock:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] pedal hamulca i abs
fifi901 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Wrz 24, 2013 16:03
Fafnoscie
Brak nowych postów [R214] Bijacy pedal hamulca
dziadekc1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Gru 26, 2010 11:13
dziadekc1
Brak nowych postów [200] Pulsujacy pedal hamulca na niskich obrotach (abs?)
maszek08 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Cze 12, 2014 15:25
maszek08
Brak nowych postów [r214 si 97r 3d ] nakladka gumowa na pedal sprzegla?
sew87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Cze 27, 2010 18:45
leszczu
Brak nowych postów [Rover 25 1.4] cos strzelilo i pedal sprzegla sie zapadl
ajpinus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Maj 24, 2009 11:37
martens



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink