Forum Klubu ROVERki.pl :: [r45] - chip tuning
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r45] - chip tuning
Autor Wiadomość
grz3loo 




Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: ...



Wysłany: Pią Sie 14, 2009 00:10   [r45] - chip tuning

Witam! CZy ktos probowal badz mial przyjemnosc spotkania sie z chip tuningiem ROVERA 45? jakie daje efekty?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 14, 2009 00:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Sie 14, 2009 10:18   

Chodzi Ci oczywiście o iDT, tak?
Można chipować, ale raczej niewiele, żeby skrzynia i sprzęgło wytrzymało. Chodzi głównie o to, żeby z NM nie przesadzić.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Sie 14, 2009 10:38   

Krzysi3k5 napisał/a:
Chodzi Ci oczywiście o iDT, tak?
Można chipować, ale raczej niewiele, żeby skrzynia i sprzęgło wytrzymało. Chodzi głównie o to, żeby z NM nie przesadzić.


a jak tu inaczej ożywić diesla jak nie momentem :( wiec ogólnie gra nie warta świeczki.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Sie 14, 2009 10:46   

Ja gdybym miał chipować to max 280 NM, bo 300 to chyba bym się bał...
Można jeszcze oczywiście zrobić bardziej płaski wykres momentu, ale to taki dodatek ewentualnie.
 
 
grz3loo 




Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 53
Skąd: ...



Wysłany: Pią Sie 14, 2009 14:15   

a czy wie ktos jakie to daje rezultaty, jaka roznica w przyspieszeniu?
Krzysi3k5 - robiles cos ze swoja 25? bo to chyba te same silniczki o ile sie dobrze orientuje...

tak, chodzi o iDT :)
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pią Sie 14, 2009 17:20   

http://vtech.pl/katalog

PowerBOX base
+25KM / +40Nm
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pią Sie 14, 2009 18:00   

ostatnio rozmawiałem przez PW z jednym forumowiczem co ma wgrany czip do swojej 25tki
mam nadzieje że się nie obrazi jak wkleje co mi napisał
Cytat:
Ciezko powiedziec - poniewaz Diesel'a mam od niedawna a mapy wgralem niedlugo po tym jak nim jezdzilem jednak w opinii ludzi ktorzy jezdzili juz Diesel'ami zbiera sie troche lepiej i szczegolnie na biegach od 3-5. 1 i 2 sie troche skrocila - jesli chodzi o spalanie to raczej to sie nie zmienilo tak bardzo jakies 0,3-0,5 litra wiecej ale to moze byc takze spowodowane tym ze caly czas poznaje to auto i sprawdzam rozne techniki jazdy.
Na trasie raczej spala tyle samo.

Pozdrawiam

P.S.
Zmiana mapy to dopiero poczatek zmian jakie xxx testuje na swoim R25 :) (bedzie probowal dojsc w "spokojny" sposob do 140-150 KM przy momencie 320-340 Nm - jesli sie uda to zamowie u niego taka przerobke :) ).
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pią Sie 14, 2009 18:35   

Ja nic nie robiłem, ale interesowałem się swojego czasu tym i właśnie te 25 KM i 40 NM to max, co można dać, żeby nie uszkodzić układu napędowego. Jak ktoś chcę więcej to już jego ryzyko.
A silniki w 45 i 25 są te same :)
Były potem przecież te same wersje silników z tą samą skrzynią, które miały 260 NM i 115 KM (lub 113 :hm: )
 
 
marcinZG 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 320
Skąd: Zielona Góra

Rover 45

Wysłany: Nie Sie 16, 2009 21:36   

Ja bym byl zainteresowany doprowadzeniem auta do tych 113KM i 260NM, ale czy jest to warte 1500zl?
Bo chyba mniej wiecej tyle kosztowalby chiptuning do tego silnika?
Jak jestem w bledzie to poprawcie mnie.

Zmienic kompa na tego od 113KM wersji tez chyba nie jest tak prosto, glownie ze wzgledu na problem z dostepnoscia.
Do tego dochodzi kwestia immo.
Ale w sumie moze wyszloby troche taniej?
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Sie 16, 2009 21:43   

A mnie ciekawi jedna sprawa. W moim 620 turbo się "włącza" przy 2000 obr/min, a w 45 (ten sam silnik oczywiście) dopiero przy mniej więcej 2350 obr/min. Nie wiem czy w przypadku 45 jest to prawidłowość. Generalnie 620 zbiera się lepiej od 45-tki co mnie troszkę martwi. Jakoś to można zmienić by turbinka odzywała się wcześniej? Czy pozostaje tylko chipowanie?
 
 
Bidi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sie 16, 2009 22:07   

PopaY, z tego co mi wiaodmo to silniki w 600 a 45 mowa o (diesla) troszke roznily moca , nm itd

a co do chipownaia to uwazam ze maksymalnie i bezpiecznie jest max 130 ps i ok 280nm a idac dalej to jest duze ryzyko bo niestety silniki rovera nie sa zbyt przystosowane do podnoszenia zbytnio mocy ;) niz np silniki z grupy VAG :)
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Sie 16, 2009 22:13   

One się nie różnią mocą ani Nm. Po prostu mają inne ustawienia komputera, stąd inne dane techniczne, ale to identyczne silniki. Dlatego mnie to zaciekawiło, bo jednak 45-tka, mimo mniejszej wagi, nie daje sobie rady z 620 właśnie przez to, że w 600-tce szybciej włącza się turbo.
 
 
Bidi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Sie 16, 2009 22:24   

a moze 45 niedomaga ?? moze kierowca w 45 kiepski?? bo w sumie 45 nie powinna miec wiekszych problemow z objechaniem 600 ;) 200 w SDi objezdzala 600 o ponad 1.5 dlugosci auta:)
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Nie Sie 16, 2009 22:56   

Kierowca ten sam, czyli ja :P I nie chodzi o kierowcę, bo wyraźnie napisałem przecież, że turbo w 45 włącza się później niż w 600 :P A co do tego, że "nie domaga" to nie wydaje mi się, bo silnik pracuje równo i płynnie. Po prostu wolniej się rozpędza i nie wiem czy mam szukać przyczyny czy dać sobie spokój. Mi się po prostu wydaje, że to kwestia ustawień kompa.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Sie 17, 2009 10:19   

Szczelność węży, przepływomierz sprawdzałeś?
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pon Sie 17, 2009 11:50   

Nie sprawdzałem nic, bo nie jestem mechanikiem, a w dalszym ciągu nie wiem gdzie w Radomiu jest jakiś mechanik zajmujący się i znający na Roverkach. Jak na złość przez 3 lata eksploatacji 600-tki wymieniłem w nim tylko klocki i płyny, a to można zrobić w każdym warsztacie :P więc specjalnie nie szukałem mechanika, ale teraz by mi się przydał, bo mam jeszcze jedną rzecz do naprawy/wymiany :/ No i nie wiem też gdzie pojechać z nim na diagnostykę :(

No nic, generalnie jeździ dobrze, tylko mógłby się troszkę szybciej rozpędzać.
 
 
Pino 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 120
Skąd: Pełczyn/Lubelskie

Rover 600

Wysłany: Pon Sie 17, 2009 12:54   

PopaY napisał/a:
w 600-tce szybciej włącza się turbo.


tak na boku to turbo się NIE WŁĄCZA, turbina pracuje cały czas. Spróbuj z inną 45-ką, może po prostu ta ma jakieś niedomagania z silnikiem.

PopaY napisał/a:
Jakoś to można zmienić by turbinka odzywała się wcześniej?


można podnieść ciśnienie doładowania, było o tym nie raz na forum --> szukajka
_________________
ROVER RULES! Elo roca
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Sie 17, 2009 13:20   

PopaY, i tu się mylisz one sie różnią Nm. iDT ma więcej i troszke inaczej jest mapka scharakteryzowana. Chipem można by to poprawic.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 17, 2009 14:49   

iDT od SDi sie "trochę" jednak różni .... blok, głowica to to samo, ale osprzęt został wymieniony (komp, czujniki, wtryskiwacze, pompa wtryskowa, zmieniony kolektor wydechowy i kilka innych pierdół ) .... iDT 101 KM ma mniej przyjemną wg mnie w porównaniu do SDi charakterystykę momentu i poniżej 2000 "nie jedzie" .... w wersji 113KM jest już przyzwoicie. Swoją droga na Zlocie kol. mariusz418 wgrywał mapy na 113KM, wiec do niego bym uderzył z tym tematem. A i jeszcze odnośnie chiptuningu, to można pójść w max moment przez chwilkę, albo np podnieśc troche moment, ale rozciagnać go na szerszy zakres obrotów i moim zdaniem to by było korzystniejsze rozwiazanie z punktu widzenia normalnego użytkowania :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
goodhope 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 68
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Sie 17, 2009 22:14   

iDT jest baaardzo wrażliwy na padające przepływomierze.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 10:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi chip tuning 200 1.4si
Harry Tuning mechaniczny 3 Sro Mar 13, 2013 08:33
Adrian
Brak nowych postów [R 620 SDi] Chip tuning
tiruces Tuning mechaniczny 59 Wto Lis 24, 2009 17:23
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [MG ZR] Chip tuning + wtryski SDI
bielu00 Tuning mechaniczny 3 Nie Lut 05, 2017 15:59
Raptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink