Wysłany: Sob Paź 26, 2013 08:20 [r220]dziwne strzelanie w kole
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam wszystkich szukałem podobnego tematu ale żaden nie jest z takim przypadkiem jaki jest w moim aucie mianowicie chodzi o to że od jakiegoś czasu coś strzela w lewym kole dosłownie występuje to w różnych okolicznościach ale najczęściej jak podjeżdżam pod krawężnik lub zjeżdżam,albo przy ruszaniu ale nie zawsze nieraz na prostej ale nie równej drodze odczucie przy tym strzelaniu jest jakby cos przeskoczyło w kole. na pewno nie jest to przegub bo wiem jak jakie są odgłosy i objawy. może ktoś z was miał taki przypadek. Dodam tylko że latem wymieniałem w tym kole łożysko i miesiąc po ty tak zaczęło sie dziać
SPAMU¦
Wysłany: Sob Paź 26, 2013 08:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli sworzeń dobry, końcówki stabilizatora też i dokręcone są drążki na poduszkach z przodu , a poduszka prawa silnika nie jest przerwana na pół ( sprawdzić podnośnikiem silnik do góry lekko ) a stuki nieregularne występują np na dziurze przy skręconych kołach to jednak obstawiał bym przegub.
W moim przy kręceniu na podwórku przód tył lub wjeżdżając na podwórko z kołami skręconymi jak na nierówności auto zanurkuje to stuka. Wszystko przejrzałem i nic nie znalazłem więc wychodzi mi ,ze przy skręconych kołach przegub jest mocno wygięty i przeskakuje.
Jedyne czego nie sprawdzałem to łożyska mcphersona
Jeśli sworzeń dobry, końcówki stabilizatora też i dokręcone są drążki na poduszkach z przodu , a poduszka prawa silnika nie jest przerwana na pół ( sprawdzić podnośnikiem silnik do góry lekko ) a stuki nieregularne występują np na dziurze przy skręconych kołach to jednak obstawiał bym przegub.
W moim przy kręceniu na podwórku przód tył lub wjeżdżając na podwórko z kołami skręconymi jak na nierówności auto zanurkuje to stuka. Wszystko przejrzałem i nic nie znalazłem więc wychodzi mi ,ze przy skręconych kołach przegub jest mocno wygięty i przeskakuje.
Jedyne czego nie sprawdzałem to łożyska mcphersona
tal strzela zazwyczaj na skreconych kolach w prawo w lewo nigdy nie słyszałem nic.tez myslałem nad łożyskiem amortyzatora
Zobacz luzy na drążku kierowniczym. Wszyscy patrzą na końcówkę a na drążek rzadziej.
_________________ Rover 216 98r z CVT
Renault Laguna II kombi 3.0V6 210KM
Svirus [Usunięty]
Wysłany: Pon Paź 28, 2013 10:09
z doswiadczenia podam jeszcze jeden powod, ktory prawie rok czasu wiercil mi dziure w psychice. - pierscien zabezpieczajacy lozysko. Seger czy jakos tak. Skoro przed wymiana lozyska nie miales takich objawow to pozostale elementy tez raczej powinny byc do tej pory ok. Wystarczy, ze lozysko bedzie zle wprasowane albo pierscien minimalnie mniejszy i przy skrecaniu bedzie wydawac dzwiek podobny do przegubu, lozyska amortyzatora, badz tez sprezyny. Oczywiscie moge sie mylic ale amo przez sie - jesli po zmianie lozyska problem wystapil to tam raczej bym szukal przyczyny.
najlepsze teraz. od wczoraj zaczeło pukac strzelać i z prawej strony
trążki nie maja luzów w przyszłym tyg pojade na stacje diag. na szarpakach mi sprawdzi
Jeszcze maglownica i luzy na listwie. Jak luz to przy skręcie będzie pukać. Ubytki płynu od wspomagania są? Lubią się robić wycieki, ale nie jest regułą przy luzach.
_________________ Rover 216 98r z CVT
Renault Laguna II kombi 3.0V6 210KM
Obstawiam łożysko koła. W coupe miałem takie pojedyncze strzały najpierw w lewym kole, a jakiś czas potem w prawym. Pojawiały się głównie podczas ruszania i skręcania. W oby przypadkach wymiana łożysk załatwiła sprawę.
Jak będziesz na szarpakach, to niech się gościu dokładniej przyjrzy łożyskom.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum