Wysłany: Pon Paź 31, 2011 23:18 [R600SDi] Problem z odpalaniem i nierówną pracą silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam,
Koledzy potrzebuje pomocy w znalezieniu problemu, otóż auto bardzo ciężko odpala gdy jest zimne, zazwyczaj po nocy (po odpaleniu widać chmurkę białego dymu), w ostatnim czasie dołączyły również lekkie skoki obrotów i lekkie szarpanie podczas jazdy, z tymże czasem ono jest a czasem go nie ma.
Oczywiście Roverek został podpięty pod komputer, jednak żądnego błędu nie wykazało. Kąt wtrysku wynosi 4.30 stopnia, w załączniku wydruk z diagnostyki.
Sprawdzaliśmy również świece każdą z osobna, jak również napięcie świeć pod obciążeniem i wszystko było idealnie, więc świece raczej odpadają.
Dodam, że w wakacje miałem wymieniany kompletny rozrząd oraz uszczelkę pod głowicą jednak dopiero teraz, gdy noce są zimne zaobserwowałem ciężkie zapalanie, oraz od kilku dni lekkie szarpanie. W czasie, gdy silnik pracuje nie równo, pod maską słychać bzyczenie, jednak nie wiem czy dochodzi ono z EGR'u czy z pompy wtryskowej.
Diagnosta stwierdził, że kąt wtrysku jest prawidłowy i polecił mi sprawdzenie kompresji na cylindrach, jednak auto jest dynamiczne, nie ma żadnych spadków mocy, więc wydaje mi się, że kompresja powinna być dobra.
Dzięki za odpowiedzi i Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 31, 2011 23:18 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wymieniany rozrząd więc kąt wtrysku ale skoro twierdzisz, że jest 4 to niby mieści się w tolerancji. Chociaż można się z tym też pobawić
Skaczące obroty i szarpanie to pewnie sławna wiązka przewodów przy pompie.
Kolejną przyczyną problemów z odpalaniem może być cofające się paliwo do zbiornika.
Wszystko było wałkowane na forum wielokrotnie więc odsyłam do wyszukiwarki
Dzisiaj rano przed odpaleniem próbowałem podpompować gruszką paliwo, jednak nic to nie dało, auto odpala tak samo, więc myślę, że paliwo raczej się nie cofa.
Obroty falują delikatnie, między 750 a 800 obrotów, jadąc na 5 biegu np. 100 km/h nie odczuwa się szarpania, jednak przyspieszając na innych biegach jest to odczuwalne. Układ paliwa nie powinien być zapchany, filtr paliwa wymieniałem rok temu, jakieś 20 tys km jest przejechane na tym filtrze.
Jeśli chodzi o kąt wtrysku, to można samemu go przestawić w inny sposób niż przestawiając rozrząd ?
_________________ Sprzedam Radia z Androidem do Rovera 75 / BMW e46
Pomógł: 14 razy Dołączył: 17 Sie 2010 Posty: 311 Skąd: silesia
Wysłany: Wto Lis 01, 2011 20:52
encor napisał/a:
filtr paliwa wymieniałem rok temu, jakieś 20 tys km jest przejechane na tym filtrze.
mi po 3 miesiacach sie zapchal i po przejechaniu kilku tys - fakt, ze przyczynikla sie do tego niska temperatura, ale jednak warto wymienic - ja po takim przebiegu to w benzynie juz wymienialem
sprawdz czy na wyzszych obrotach trzyma rowno - mi np po przytrzymaniu na okolo 3000 po jakis 30-40 sekundach spadal skokowo do coraz nizszych obrotow
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum