Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Sty 31, 2012 16:59
Kobi84, a ja sobie myślę, czytając twój temat i filmiki z odgłosami jaki wydaje twój silnik, to charakterystyczny metaliczne klank, może świadczyć o złym ustawieniu konta wtrysku. Zbyt dużo ma ustawiony na plus.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Hmm. Tego nie brałem pod uwagę. Jak to sprawdzić ew. ustawić? Dziś znalazłem przyczynę wycieku płynu chłodniczego. Jedna z opase zaciskowych była słabo dogręcona Poprawiłem to i czekam na efekt. Jeszze sporo muszę się nauczyć o tym autku i wiele w nim zrobić.
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Lut 01, 2012 17:10
Kobi84 napisał/a:
Czy iTD będzie tak samo?
Tak jak najbardziej, jeśli czujesz się sam na siłach to możesz spróbować, to jest metoda ustawiania kąta wtrysku na tzw. słuch. Dokładniejsze ustawienie to podpięcie pod kompa.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Hej. Próbowałem dziś ustawić kąt wrysku. Niestety nic z tego. Gdy go opóźniłem to auto przestało ładnie odpalać, a dźwięk nadal był. Spróbowałem też w drugą stronę, jednak i to nic nie dało. Zastanowił mnie pasek napędzający pompę. Był luźnawy po stronie bez rolki. Może wymaga już wymiany. Jeśli ten pasek to i rozrząd napewno też. Więć spredający kłąmali o jego wymianie. Do tego silnik jest mokry w oleju który wycieka najprawdopodobniej z pod pokrywy zaworów. Źle wygląda też kolektor dolotowy. Kiedy zdjąłem z nigo wąż od ic to wszystko w środku było pokryte olejstą mazią. Całe przewody dolotowe aż do przepływomierza też. Kolejna ciekawostka jest taka iż gdy odpaliłem silnik bez obudowy filtra to słyszałem głośniej to stukanie jak by właśnie z rury na którą założony jest przepływomież. Takie PUK PUK PUK PUk w tle każdego kle kle kle.
Nadal nie znalazłem w Wawie zakładu który by mi zrobił rozrząd w normalnej cenie. Postarm się więc najpierw skompletować elementy.
Czy wymieniać popmę wody?
Czy ktoś może mi powiedzieć co trzeba kupić?
Zestaw albo poszczególne elementy. Nie chcę kupować kiepskich zamienników. Problem w tym że nie wiem którego producenta podzespoły warto brać a któego nie.
[ Dodano: Sro Lut 01, 2012 20:59 ] Remigiusz, Zdjęcia są już w garażu Dlaczego interesuje Cię wnętrze auta ?
Mam szybkie pytanie bo mam dać odpowiedź jeszcze dziś. Mam warsztat w Wawie na ulicy Grybowskiej, który może mi mymienić rorząd wraz z paskiem i napinaczem pompy wtryskowej. Za usługę + dostarczone przez nich części firmy INA czy jakoś tak, chcą 1260zł. Oczywiście na wszystko udzielają gwarancji. Uważacie że to dobra oferta? Niestety nigdzie nie mogę znaleść lepszej . Chcą więcej, albo nie chcą zrobić tego na mioch częściach.
cena prawie 2x taka niż normalnie
a w ogóle ty tyle czasu na forum i z Warszawy, nie wiesz gdzie chłopaki rozrząd wymieniają? Mariusz418
niech cię golą w takim razie
Dzięki za miłą odpowiedź. Tak się skłąda że nie wiem gdzie, bo nikt mi nie odpowiedział gdy o to pytałem. Nie znam zakładów w Wawie bo nigdy nie serwisowałem tu auta. Do tego auto z silnikiem iTD jest dla mnie nowością i niestety dla większości zakładów z którymi rozmawiałem też. Więc mam problem z wymianą w "normalnej" cenie.
szoso, dzięki za namiary Mariusza. Już rozmawialiśmy. Czekam na wycenę.
Wracając do innych usterek. Uporałem się z wyciekiem płynu, ale za to zaczeło mi strasznie walić coś w tylnym prawym kole. Gdy jadę normalnie to coś skrzypi na nierównościach. Skrzypienie słychać z za kanapy z mocowania amortyzatora. Jednak gdy wjadę w większą nierówność to dobiega już konkretne walenie. Póki co nie mam czasu ani możliwości by obejrzeć stan zawieszenia więc muszę się z tym pomęczyć. W dodatku gdy mocno przyśpieszam to wydaje mi się że ściąga auto właśnie w lewo.
Dopatrzyłem się też skąd dobiega pisk po włączenu klimy. To sprzęgło sprężarki. Nie uruchamia się tylko piszczy. Czy orientuje się ktoś odnośnie budowy tego sprzęgła? Jest naprawialne, wymienialne, czy nie warto się bawić? Bo na All... można kupić całą sprężarkę za mniej jak 300zł. Oczywiście używaną.
jesli zależało ci na klimie przed kupnem samochodu, lub byla dla ciebie ważnym atutem, i po włączeniu klimy ona nie działa, np brak gazu w układzie, piszczy tak jak u ciebie lub coś podobnego, tzn że kupiłeś samochód bez klimy. lub ew. z namiastką klimy. naprawa może być dość kosztowna i żmudna bo nie wiesz co dokładnie z nią jest. przeważnie jak chcesz ją naprawić na lato, to naprawy kończą się na jesień. bo myślisz że sprzęgiełko ,naprawisz, a tu po 2 tygodniach wyciek który trzeba zlokalizować. potem ci od klim nie mają czasu bo napełniają i odgrzybiają ludziom bo to sezon itp.
To dosyć pesymistyczny wariant. Kupiłem auto z klimatronikiem. Nie ma tu przycisku do włączania klimy tak jak w innych autach, więc nie mogłem jej sprawdzić. Ustawiałem temp, na min. i wszystko działało. Bez hałasów. Jednak temp. powietrza na zewnątrz była już poniżej zera i klima się nie uruchamiała. Pisk pojawił się dopiero drugiego dnia po zakupie, kiedy byłem już ponad 400km od miejsca zakupu. Co do szczelności to myślę że jest ok, bo sprawdzałem obecność czynnika i jest on w układzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum