Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 23:42 [R75] Silniczki VIS
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Hej pomocy mam mały problem wymieniłem w warsztacie ostatnio sprzęgło i wysprzęglik ,chodzi teraz leciutko ale zauważyłem olej w tym dziwnym miejscu po raz pierwszy i nie wiem co to ? i jak sie do tego zabrać , dołączam zdjęcie .
wszelaka pomoc mile widziana .
[ Dodano: Pią Kwi 23, 2010 00:38 ]
Czy to normalne i jako laik dam sobie rade z tym ustrojstwem mam Rover 75 2.0l V6 rok 2000r.
[ Dodano: Pią Kwi 23, 2010 00:42 ]
drugie zdjęcie
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 09:34, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 22, 2010 23:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To są silniczki VIS. Jak ciekną znaczy że sa pełne oleju i VIS na umarciu. Trzeba je zdjąć z kolektora rozebrać wyczyścić, przelutować, założyć i powinno banglać jak nowe chyba że silniczki już są trupy.
Na forum albo na stronie klubowej jest manual do naprawy silniczków VIS
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Tak tak zamontuj oil catch tank a kolektor wymienisz prędzej niż myślisz kol. Zukowaty miał i już nie ma bo rozebrał kolektor i potwierdził słowa PHJOWI tam olej ma być do smarowania klapek VIS.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
instrukcja naprawy siłowniczków jest chyba gdzieś na forum, o ile dobrze pamiętam piter34 ją tłumaczył
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Kwi 24, 2010 22:38
sknerko napisał/a:
Tak tak zamontuj oil catch tank a kolektor wymienisz prędzej niż myślisz
Nie podzielam tej opinii .Prawidłowo zamontowany i właściwie używany odpowiedni ( dwukierunkowy )separator pomaga i ponieważ nie odoleja w 100%,to mechanizm VIS jest smarowany wystarczająco.Mam zamontowany od dawna i nie dość,że zapobiega zaolejeniu silniczków i płytek, to jeszcze odwadnia przewody.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Sie 19, 2010 12:23
dzieju napisał/a:
I mam pytanie czy mam zakupic jakies oringi uszczelki etc ? czy jak zdejme kolektor etc to moge to spowrotem zalozyc bez wymiany zadnych uszczelek ?
Do naprawy siłowników VIS nie potrzeba zdejmować całego kolektora.Odkreca się tylko pudełka z siłownikami ( 4 wkręty ) i nie potrzeba nowych uszczelek. Działanie siłowników można sprawdzić testerem diagnostycznym albo przez odpowiednie łączenie styków .Przy zdejmowaniu kolektora , teoretycznie powinno się wymienić oringi , ale praktycznie robi się to jak są uszkodzone.
Właśnie wyjąłem moje VIS żeby umyć po prostu. A tam olej że hej!
Pierwsze rzecz, odkręciłem 10 wkrętów co są pod spodem ale ta pokrywka nie chce za nic zejść! Jest coś o czym nie wiem czy po prostu mam jakiś dziwny przypadek. Wkręty były tak przykręcone, że aż napociłem się przy odkręcaniu, może poprzedni właściciel to przykleił.
I druga rzecz. Z siłownika Balance Valve (tego bliżej szyby) wyciekał olej. Otwieram go. A tam tyle oleju, że aż tej płytki zielonej nie widać. Rozumiem, że to myć dokładniutko..?
Jeśli źle pisze, nie tu gdzie trzeba czy coś to chociaż nakierujcie bo już 3 dzień miele te forum o układzie dolotowym a serio chce to dobrze zrobić
Otworz moduly
Usun stary silikon z obudowy w okolo
Zatop obudowy w benzynie ekstrakcyjnej
Zdemontuj wszystko z srodka
Umyj dokladnie w benzynie extrakcyjnej (tylko uwazaj na mikrostyki)
Wyplukaj dokladnie silniki z obu modulow
Przelutuj cala plytke jedna i druga
Sprawdz czy nie masz upalonych ścieżek
Nasmaruj lozyska silnka z obu stron olejem do lozysk.
Sprawdz dzialanie silniczkow na zasilaczu z pomiarem pradu (sprawny nie moze przekraczac 0.5A)
Poskladaj ladnie do srodka
Uszczelnij obudowe np. Silikonem o odpowiednich parametrach dla warunkow pracy
Kazda czesc powinienes sprawdzic na mierniku
Mikrostyki na zwarciu nie powinny miec wiecej niz 1-3ohm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum