Wysłany: Nie Sie 23, 2009 23:15 [R25 iDT]Dexron III. czy II
Witam
Mam pytanie, wg danych dot. olejów do wspomy, na tej stronie, w dziale sane techniczne roverków, podane, jest,że do 25 diesla powinien być Dexron II, wg RAVE Dexron III, wiecie, jak powinno być być prawidłowo? Znalazłem podobny temat na forum dot. R45, tam podaliście II lub III, a jak w 25?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 23, 2009 23:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sro Sie 26, 2009 00:04
Teoretycznie można zamiennie stosować specyfikację dexron III zamiast dexron II, lepiej jednak stosować się do zaleceń producenta, czyli tam gdzie dII, to dII (a dokładnie dexron IId). Powyższe dotyczy układu wspomagania, w odniesieniu do skrzyń biegów automatycznych należy sztywno trzymać się specyfikacji oleju.
Pozwolę sobie podłączyć się pod ten temat, bo pytanie mam identyczne tylko model Roverka nieco inny.
Otóż, w instrukcji obsługi do 214Si (103KM, benzyna, 96r.) jest bodajże Dexron II, ale jak nie będzie w lokalnym sklepie II, to mogę bezpiecznie użyć III czy raczej jednak mam szukać II ?
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Pią Paź 30, 2009 11:41
dexron II jest jednak troszkę gęstrzy niż dexron III więc wolałbym II tymbardziej że tak zaleca producent, np mobil 220.
Jest jeszcze taki płyn dedykowany do układów wspomagania STP power steering, on wydaje mi się jeszcze trochę gęstrzy niż dexron II i jest przezroczysto żółty.
Oleje do skrzyń (dexrony) różnią się tym że zawierają różne dodatki zwiększające tarcie na sprzęgiełkach w skrzyni, oczywiście w układzie wspomagania tarcie jest zbędne więc dedykowane płyny (np stp) nie mają tych dodatków, są nastawione na maksymalne smarowanie.
Układy hondy (np u mnie) powinny być zalane hondowskim olejem, ale cena kosmiczna więc zalałem płynem rovera. Ciekawy jestem czy ten płyn jest zwykłym olejem dexron (bo też jest czerwony) czy dedykowanym do wspomagania.
W lokalnym sklepie mają tylko Autran DX III.
Będzie się nadawał jako płyn do wspomagania do Roverka 214Si?
Bedzie sie nadawal.D II jest ciezko kupic bo to stara specyfikacja, wtedy rowniez drukowano instrukcje obslugi wiec dlatego jest zalecana. DIII jest zamiennikiem i nie wiem jak mozna no oko okreslic ze jest gestszy lub nie . Jeszcze nowsza spec. to D VI i tez mozesz sobie taki dolac. Co do skrzyn biegow to nie chce sie wypowiadac bo nie jestem pewny, ale mysle ze tez jest zamienny. To samo z zaleceniami jakosciowymi oleju silnikowego, zwykle instrukcja zaleca jakas starsza bo jest drukowana kilka lat wczesniej.
To jest (te II,III,VI) specyfikacja jakosciowa ,a nie roznego typu oleju.
http://en.wikipedia.org/wiki/DEXRON
A to fragment karty produktu D III Motula.
"MOTUL DEXRON III can be used (and mixed) for applications where "DEXRON" , "B DEXRON" ,
"DEXRON II D", "DEXRON IIE", or "DEXRON III" is required.
Oil change : according to manufacturers’ recommendations and to be adapted according to your own
use."
http://www.motul-oil.co.u...II_TDS_(GB).pdf
Pozdr.
odgrzebie kotleta
czy moge dolac do orginalnego plynu (zolty kolorek) zielonego febi nr. 06162, czy lepiej wymienic caly plyn na zielony??
za odp z gory dzieki
pozdro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum