Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] Obrócona panewka na wale
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] Obrócona panewka na wale
Autor Wiadomość
gandi84 



Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 161
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Lip 29, 2012 08:55   [MG ZT] Obrócona panewka na wale
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001

Niestety moja przygoda z MG zaczela sie dosc zle, poczas wczorajszej podrozy nad morze obrocilo mi panewke na wale, 100 km od celu. Auto zostalo u mechanika w Szczecinie, jednak chce sie zapytac Was o rade i zapytac sie jakie macie doswiadczenie w tej sprawie gdyz ja nie mam zadnego.
Stalem w korku auto nagle mi zgaslo... ale uruchomilem je ponownie i git. Nagle zaczelo mocno drgac, i skakac na obrotach jak przegazowalem zaczal sie klang stukania metalicznego.
Zjechalem na bok, oczywiscie wiedzialem juz ze cos jest na rzeczy w tej kwestii wiec laweta i mechanik. Auto pali, chodzi rowniutko na na wolnych obrotach, przegazowanie tez wszystko ok, ale slychac mocny odlglos pojedynczego elementu ktory stuka.
Jakie moga bys skutki lub co moze byc na rzeczy poza obrocona panewka, co bedzie trzeba naprawic, jakie moga byc koszta itd.
Nie oplaca mi sie brac lawety na slask bo to wyjdzie ponad 2 kola, wiec pozostaje mi tylko naprawa lub wymiana silnika. Lub ewentualnie czy sa moze jacys mechanicy lub ktos tu z Was z okolic szczecina kto moze ogarnac temat.
_________________
http://imgup.pl/di/SCGV/IMAG0176.jpg
MG ZT 190 2.5 V6
Ostatnio zmieniony przez szoso Czw Wrz 13, 2012 07:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 29, 2012 08:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Lip 29, 2012 09:08   

Jeżeli tylko obróciło Ci panewkę, to szlif wału i wymiana panewek załatwia sprawę.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
gandi84 



Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 161
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Lip 29, 2012 09:12   

Mow dalej....

Skutki zewnetrzne sa jedynie w postaci stukow. Ale brakuje mi oleju ktorego bylo sporo tzn maks przed wyjazdem... a mam polowe. nie wierze ze przez 3 tys nie wzial nic a podczas trasy 700 km wzial polowe z bagnetu.
_________________
http://imgup.pl/di/SCGV/IMAG0176.jpg
MG ZT 190 2.5 V6
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 29, 2012 09:25   

gandi84, coś ty za samochód kupił że jak czytam forum, to ciągle jakieś problemy z nim masz.... współczuje na prawdę .... jednym słowem przewalone
 
 
gandi84 



Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 161
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Lip 29, 2012 09:33   

Wiesz co nie mam z nim problemów, normalne sprawy uzytkowe. Problem to mam teraz.... wiesz wymiana sprzegla simeringu swiec czy jakies rzeczy ktore np nie chodza jak powinny w kabinie czy cos to chyba normalne kupujac uzywany smaochów. Teraz mam problem i potrzebuje porady i pomocy a nie przygadówek.
_________________
http://imgup.pl/di/SCGV/IMAG0176.jpg
MG ZT 190 2.5 V6
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 30, 2012 13:19   

olej jak najbardziej do sprawdzenia, a stuki, to może być VIS, bo czasem go mylą z panewkami właśnie, pytanie jak to sprawdzić na szybko...

Gdzie dokładniej stoisz w szczecinie?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lip 30, 2012 13:49   

to nie VIS bo
gandi84 napisał/a:
Nagle zaczelo mocno drgac, i skakac na obrotach jak przegazowalem zaczal sie klang stukania metalicznego.
VIS klekocze a nie stuka metalicznie.

[ Dodano: Pon Lip 30, 2012 13:49 ]
gandi84 napisał/a:
nie wierze ze przez 3 tys nie wzial nic a podczas trasy 700 km wzial polowe z bagnetu.
widocznie silnik ma duży przebieg albo któryś wtrysk leje, olej jest rozcieńczany paliwem w jeździe po mieście i na krótkich odcinkach , a później przy szybkiej jeździe są takie skutki. A może wcześniej był wlany do oleju jakiś wynalazek by uszczelnić silnik ? i po wymianie oleju to nie działa.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
gandi84 



Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 161
Skąd: Katowice



Wysłany: Pon Lip 30, 2012 20:14   

Panewka to juz pewne, a auto stoi na warsztacie w szczecinie na slonecznym osiedlu na zajezdni autobusowej. Al obawiam sie ze chca mnie anciagnac na koszta bo niezaleznie jakie rozwiazanie podaje im do zrobienia to ciagle gadaja o 4-5 tys i kapitalnym remoncie. Chyba skonczy sie to tak ze wezme auto an lawete i zaciagne w gory i tam zrobie.
_________________
http://imgup.pl/di/SCGV/IMAG0176.jpg
MG ZT 190 2.5 V6
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pon Lip 30, 2012 22:52   

po drodze masz poznań i dobrych ekspertów od R ...coś te zachodniopomorskie nieszczęśliwe dla R75 :D ja tam 2 lata temu na lawecie śmigałem :razz:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
gandi84 



Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 161
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Sie 19, 2012 21:12   

Niestety temat a raczej jego problematyka okazala sie neiaktualna.
Odgrzewam temat, jak sie okazalo wyciagniecie wału i korb niewiele dalo.... bo panewki okazaly sie cale i zdrowe. Przy sciaganiu dolotu i glowic za to znalaz sie ''skarb'' pozostawiony przez chlopaków montujacych gaz. Na 5 cylindrze i byla aluminiowa czesc opaski zaciskajacej, chodzi o opaske do wtrysku gazy czyli taka malusienką, a jej czesc wpadla tez do srodka do 2 cylindra. Odbila sie na glowicy i na tłoku i to ona tak trzaskała. Głowica po niedzieli idzie do planowania, szczelnosc itd... Niestety poraza to co tam sie znalazlo przez nieuwage gaziarzy...
_________________
http://imgup.pl/di/SCGV/IMAG0176.jpg
MG ZT 190 2.5 V6
 
 
 
papryk 



Dołączył: 02 Sie 2009
Posty: 17
Skąd: Sławno



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 00:27   

Gandi84, jak się zakończyły Twoje zmagania z silnikiem? co możesz powiedzieć o warsztacie, w którym robili Ci serduszko? pytam ponieważ czeka mnie prawdopodobnie planowanie i wymiana uszczelki, mam nadzieje, że tylko to, a nie wiem kompletnie gdzie się z tym udać tu w Szczecinie....
 
 
 
gandi84 



Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 161
Skąd: Katowice



Wysłany: Wto Wrz 11, 2012 19:06   

Niestety owego warsztatu nei polecam, klamczuchy, zlodzieje, naciagacze i tyle. Warsztat znajduje sie kolo zajezni auobusowej niedaleko jest pizza hut mc donald, meble agata, king burger itd, nie pamietam ulicy. Zabralem auto an lawecie do siebie w gory. okazalo sie ze jednak nei panewka tylko chlopaki ktorzy gaz mi poprawiali zawalili sprawe. Wpadla im do silnika aluminowa opaska zaciskoa to wtrysków gazu. czesc jej zostala na zaworze a srubka zakrecajaca wpadle do tloka i odbijala sie na glowicy i na tloku. Planowaniez uszczelni itd sprawe zalatwily. A chlopaki ze szczecina chcieli nie naciagnac na 5 tys nei zagladajac nawet do auta i opowiadajac ze rozebrali i na bank panewka a jak przyjechalem z nienacka to sie okazalo ze anwet nie wyjeli kluczykow z wydechu.... Auto jak zostawilem tak stalo 4 dni.
_________________
http://imgup.pl/di/SCGV/IMAG0176.jpg
MG ZT 190 2.5 V6
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 13, 2012 07:43   

pociągniesz do odpowiedzialności gaziarzy? jakis rzeczoznawca i próbuj odzyskać hajs, czemu masz go za swoje $$ naprawiać? porażka co za barany...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
gandi84 



Dołączył: 17 Cze 2012
Posty: 161
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Wrz 14, 2012 22:54   

Kase oddali mialem zdjecia itd, powiedzialem ze jak sie beda opierac zatrudnie rzeczoznawce ktory wyjaze i tak ich wine... kase skolowali w 3 dni. wiec luz:) laweta plus naprawy plyny i robocizna :)
_________________
http://imgup.pl/di/SCGV/IMAG0176.jpg
MG ZT 190 2.5 V6
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [KV6] Położenie tłoków przy zablokowanym wale ( trzpieniem )
Mariuszczs Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Gru 12, 2019 06:57
Mariuszczs



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink