Forum Klubu ROVERki.pl :: [75]ranny problemy z odpaleniem 1.8T
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tronsek
Czw Paź 25, 2012 21:46
[75]ranny problemy z odpaleniem 1.8T
Autor Wiadomość
sebkra 



Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 27
Skąd: Iwaniska



Wysłany: Nie Gru 09, 2012 13:16   

Miałem ten sam problem, przyczyna śmieszna, wystarczyło zatankować do pełna, przy poziomie paliwa poniżej połowy zapowietrzała się listwa wtryskowa.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 09, 2012 13:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Gru 09, 2012 17:07   

Ok, zgadzam się, że problem leży gdzieś w dopływie paliwa. Dziś przed próbą odpalenia włączyłam zapłon 3 razy i po tym odpalił normalnie.

Pytanie co się psuje? Pompa paliwa, czy może jest coś innego, co odpowiada za doprowadzenie paliwa? Nie wiem, jest tam jakiś zawór, czy to wina wtrysków? Tankowanie do pełna to raczej tymczasowe rozwiązanie.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Gru 09, 2012 19:58   

czy bak jest pusty, czy pełny, to nie powinno mieć wpływu na ciśnienie w listwie wtryskowej, bo pompa zasysa tak czy inaczej z dna baku. Skoro przy pełnym baku wzrasta ciśnienie, to ewidentnie coś z pompą nie tak, chyba że w 1,8 też jest system z dwoma bakami, wtedy to pewnie jest kwestia tej pompki przepompowującej paliwo z jednej połówki do drugiej :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 09, 2012 21:28   

Tak bak jest dwukomorowy.
Ja też miałem ten problem: cewki, przewody i świece wymieniane latem a miesiąc temu zaczął słabo palić rano. Podmieniłem świece, przewody i cewki i brak poprawy :/ paliwa miałem trochę ponad 1/4 baku.
Teraz przy ujemnych temp. podobno przy niedużej ilości paliwa w baku jest więcej miejsca na wytwarzanie się wody na powierzchni baku od środka (to tak jak by odkręcić zimną wodę w ciepłej łazience to rurka od kranu zrobi się zarosiała).
Ja zalałem stp do czyszczenia układu paliwowego i zatankowałem pod korek. Jak narazie tydzień czasu i eR pali jak chuck :mrgreen: z półobrotu.
Mam instalację lpg i może układ po prosu się trochę zasyfił. Jakby problem powrócił to dam znać.
Pozdro Dzelo
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Gru 09, 2012 21:35   

dzelo23 napisał/a:
Ja zalałem stp do czyszczenia układu paliwowego i zatankowałem pod korek. Jak narazie tydzień czasu i eR pali jak chuck z półobrotu.
Mam instalację lpg i może układ po prosu się trochę zasyfił. Jakby problem powrócił to dam znać.


Chyba stestuję. Ten preparat to do czyszczenia wtrysków czy ogólnie układu? Ja też na LPG ganiam, czasem pojeżdżę na benzynie dla zasady, ale mogło się coś zakleić ;)
Normalnie ten Twój R to taki trochę bliźniak Caramby. Uważaj gdzie parkujesz w Białym, bo jeszcze Ci podprowadzę ;)
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Nie Gru 09, 2012 21:45   

Nie wiem czy wam to pomoże ale mg zt i rover 75 ma problem z połączeniem obudowy filtra paliwa, elementy są połączone gwintem, pod wpływem drgań z czasem rozkręcają się co powoduje spadek ciśnienia paliwa, dlatego warto zakupić plastikową złączkę która blokuje te dwa elementy, spinka była zaprojektowanie przez mg rover jako rozwiązanie problemu, dlatego zalecałbym każdemu założenie takiej spinki, niektórzy używali wkręta zamiast spinki. Warto też zaznaczyć, problem dotyczy wszystkich wersji benzynowych, ale gdzieś widziałem, że 2001 wzwyż więc właścicielom starszych aut radziłbym sprawdzić czy maja taki sam typ filtra. Brak ciśnienia w układzie może powodować także wyświetlanie błędu "misfire" ponieważ niewystarczająca ilość paliwa dociera do wtrysków.

numer części: WJC000230

Tylko pamiętajcie nie powinno sie tego robić przy pełnym baku, zwracajcie uwage jak była usytułowana uszczelka i poprawnie ją umieśćcie przy zakręcaniu aby uniknąć zapachu paliwa w przyszłości, używajac młotka i przecinaka do odkręcenia pamiętajcię że pracujecie blisko dużej ilości benzyny dlatego zalecałbym zastąpienie przecinaka jakimś kołkiem drewnianym lub plastikowym aby uniknąć przypadkowej iskry, jeszcze jedno na co trzeba zwrócić uwagę, w układzie paliwowym może być jakieś ciśnienie dlatego powinno się je zmniejszyć dzieki zaworkowi znajdującemu się przy przepustnicy obok silnika zaworek jest umieszczony w metalowej rurce i wygląda jak zaworek w kole, często jest zabezpieczony niebieską zakrętką po odkręceniu której wciskamy zaworek aby zmniejszyć cinśenie.
Ostatnio zmieniony przez zedziczek Nie Lip 20, 2014 02:21, w całości zmieniany 10 razy  
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Nie Gru 09, 2012 21:54   

A można to kupić gdzieś w Polsce?
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Nie Gru 09, 2012 21:57   

joannak25 napisał/a:
A można to kupić gdzieś w Polsce?


niestety nie mam pojęcia bo nie poszukiwałem tego w Polsce, ja dałem za swoją koło 6 funtów więc koło 30 PLN uważajcie na cene bo niektórzy chcą nawet dwukrotnie więcej
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Gru 14, 2012 23:02   

potwierdzam dokładnie takie samo zachowanie mojego 1.8T rano jak wilgotno to "koleboce" mam tu filmik: http://www.youtube.com/watch?v=Fa3eMfEQQkM

i to co hvil pisał, poszarpuje między 3000 i 4000 obrotów...

I to o czym pisze:
zedziczek napisał/a:
Nie wiem czy wam to pomoże ale mg zt i rover 75 ma problem z połączeniem filtru paliwa i pompy, te elementy są połączone gwintem, pod wpływem drgań z czasem rozkręcają się co powoduje spadek ciśnienia paliwa, dlatego warto zakupić plastikową złączkę która blokuje te dwa elementy, spinka była zaprojektowanie przez mg rover jako rozwiązanie problemu, dlatego zalecałbym każdemu założenie takiej spinki, niektórzy używali wkręta zamiast spinki. Warto też zaznaczyć, problem dotyczy wszystkich wersji benzynowych, ale gdzieś widziałem, że 2001 wzwyż więc właścicielom starszych aut radziłbym sprawdzić czy maja taki sam typ pompy. Brak ciśnienia w układzie może powodować także wyświetlanie błędu "misfire" ponieważ niewystarczająca ilość paliwa dociera do wtrysków.


ma dokładnie taki sam scenariusz w 1.8
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Gru 14, 2012 23:53   

Cytat:
A można to kupić gdzieś w Polsce?

dajcie jakieś wymiary, to wam zrobię n sztuk na zapas :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Gru 17, 2012 11:49   

zedziczek napisał/a:
Nie wiem czy wam to pomoże ale mg zt i rover 75 ma problem z połączeniem filtru paliwa i pompy, te elementy są połączone gwintem, pod wpływem drgań z czasem rozkręcają się co powoduje spadek ciśnienia paliwa, dlatego warto zakupić plastikową złączkę która blokuje te dwa elementy, spinka była zaprojektowanie przez mg rover jako rozwiązanie problemu, dlatego zalecałbym każdemu założenie takiej spinki, niektórzy używali wkręta zamiast spinki. Warto też zaznaczyć, problem dotyczy wszystkich wersji benzynowych, ale gdzieś widziałem, że 2001 wzwyż więc właścicielom starszych aut radziłbym sprawdzić czy maja taki sam typ pompy. Brak ciśnienia w układzie może powodować także wyświetlanie błędu "misfire" ponieważ niewystarczająca ilość paliwa dociera do wtrysków.

numer części: WJC000230

Tylko pamiętajcie nie powinno sie tego robić przy pełnym baku, zwracajcie uwage jak była usytułowana uszczelka i poprawnie ją umieście przy zakręcaniu aby uniknąć zapachu paliwa w przyszłości, używajac młotka i przecinaka do odkręcenia pamiętajcię że pracujecie blisko dużej ilości benzyny dlatego zalecałbym zastąpienie przecinaka jakimś kołkiem drewnianym lub plastikowym aby uniknąć przypadkowej iskry, jeszcze jedno na co trzeba zwrócić uwage, w układzie paliwowym może być jakieś ciśnienie dlatego powinno się je zmniejszyć dzieki zaworkowi znajdującemu się przy przepustnicy obok silnika zaworek jest umieszczony w metalowej rurce i wygląda jak zaworek w kole, często jest zabezpieczony niebieską zakrętką po odkręceniu której wciskamy zaworek aby upuścić cinśienie.



Właśnie zamawiam tą spinkę z Rimmer Bros cos koło 10 EUR z przesyłką, jak przyjdzie zrobimy kopię :D
 
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Gru 17, 2012 11:56   

Kris napisał/a:
Właśnie zamawiam tą spinkę z Rimmer Bros cos koło 10 EUR z przesyłką, jak przyjdzie zrobimy kopię


Haha tez się przymierzałam, tylko nie mogłam znaleźć namiarów na swojego pay pala, bo nie używam na codzień.
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Gru 17, 2012 19:10   

sTERYD napisał/a:
trzeba sprawdzić cewki zapłonowe.
Jak do tego na zimno szarpie to najprawdopodobniej wypadają zapłony od wilgoci :/


Gdzieś ktoś kiedyś pisał ze te cewki "czyścił" czy regenerował? To możliwe?

I jak sprawdzić czy cewka jest OK czy nie?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 17, 2012 22:37   

jeśli to są tylko cewki, to trzeba zmierzyć opór na uzwojeniach i to w zasadzie powinno pokazać, czy jest wszystko ok. Jeśli tam jest jeszcze jakaś elektronika, no to zależy co tam siedzi, ale też nie wykluczone, ze się da sprawdzić, a może nawet i naprawić. Jeśli byłyby to same cewki i miały przebicia, to przezwojenie raczej nie będzie się opłacać. Wyczyścić na pewno nie zaszkodzi ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Gru 17, 2012 22:50   

sebkra napisał/a:
Miałem ten sam problem, przyczyna śmieszna, wystarczyło zatankować do pełna, przy poziomie paliwa poniżej połowy zapowietrzała się listwa wtryskowa.


mam takiego mechanika od kół, jak zmieniałem ostatnio na zimówki to stał trochę u niego i jak odpalił to właśnie z takim problemem, i on mi powiedział ze wygląda to mu na zawór ciśnienia na listwie, że się paliwo cofa czy jakoś tak to nazwał - co sądzicie?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10895
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 17, 2012 22:57   

przecież za każdym razem jak przekręcisz kluczyk, to pompa pcha w listwę paliwo.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
patol 



Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 19



Wysłany: Nie Wrz 01, 2013 16:30   

znalazł może już ktoś rozwiązanie problemu? wymienione przewody, cewki podmienione a poprawy nie ma :neutral:
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Nie Wrz 01, 2013 19:41   

patol napisał/a:
znalazł może już ktoś rozwiązanie problemu? wymienione przewody, cewki podmienione a poprawy nie ma :neutral:


hehe ja znalazłem, szkoda że najpierw wymieniłem wszystko co nie trzeba ;)

Marian przejechał się z manometrem na pompie, okazało się że daje 1/3 mniej ciśnienia niż powinna, wymienił i gitara. Do tego była rozszczelniona złączka venturiego czy coś tam przy niej było nie tak, co powodowało zapowietrzanie się listwy i poranny problem z zapalaniem i przerywanie jak się ostro przyspieszało.

To jak się jeździ na rezerwie non stop to podobno norma z tymi pompami.
 
 
 
patol 



Dołączył: 05 Wrz 2012
Posty: 19



Wysłany: Pon Paź 14, 2013 18:31   

wyczekałem, posprawdzałem wszystko i widocznie czeka mnie to samo....

ma ktoś może wiedzę jaka jest pompa w 1.8T? taka sama jak w 1.8? i ostatnie gdzie kupić? ;)
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Paź 15, 2013 14:41   

patol napisał/a:
wyczekałem, posprawdzałem wszystko i widocznie czeka mnie to samo....

ma ktoś może wiedzę jaka jest pompa w 1.8T? taka sama jak w 1.8? i ostatnie gdzie kupić? ;)


tam trzeba wymienić wkład tej pompy, skontaktu się z: http://www.britishcars.pl/kontakt
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problemy z odpaleniem.
pomocy
rado Rover serii 75, MG ZT 22 Wto Kwi 20, 2010 19:07
apples
Brak nowych postów [r75]Problemy z odpaleniem i po odpaleniu
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Wrz 29, 2016 22:23
sebol11
Brak nowych postów [r75] Problemy z odpaleniem w ciągu dnia.
leinad86 Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Lut 02, 2015 22:52
paolinio
Brak nowych postów [R75] Problemy z odpaleniem ciepłego/zimnegoo silnika
Gość Rover serii 75, MG ZT 21 Wto Wrz 30, 2014 20:37
sopel86lodz
Brak nowych postów [R75] gasniecie auta podczas jazdy i problemy z odpaleniem
talunia89 Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Sie 08, 2013 11:15
talunia89



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink