Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam. Od tygodnia jestem posiadaczem rovera 400 2.0 tdi czy tam sdi . Od chwili zakupu auto tak srednio jak dla mnie jezdzilo ewidentnie brak mocy jak na 105km. Sprawdziłem kąt, przepływke, turbo pompuje nie ucieka nigdzie powietrze, egr niby chodzi. Swieci sie check wiec odczytalem kod 54 elektro zawor paliwa, podjechalem na warsztat wpielem sie geoboxem i wyskoczyl blad Czujnik albo zawor gaszenia samochodu juz dokladnie nie pamietam. Pod domem otworzylem maske i zauwazylem ze zrobiona jest reczna instalacja (1kabel) od tego czujnika wprost do srodka auta, podejrzewam ze pod stacyjke. Pomyslalem ze komus sie nie chcialo szukac byc moze przerwanego kabla badz zlamengo wiec sam postanowilem to zrobic. Rozprulem instalacje i zorientowalem sie ze do tego czujnika idzie ciut grubszy bialy przewód wiec wziąłem kawałek kabla i podlaczylem ten czujnik tuz przy kostce od komputera na scianie grodziowej. Wsiadam do auta check znikl, ale przestaly sie swiecic swiece zarowe i auto nie zapali na takiej instalce co jest dla mnie dziwne bo wpielem sie praktycznie wprost do komputera, przejscie niby jest .
Wiec me pytanie brzmi, czy to moze byc przyczyna tego niedoboru mocy ? i dlaczego ten czujnik nie reaguje wprost z tej duzej kostki ? padniete Ecu ?
Ostatnio zmieniony przez szoso Sob Lis 24, 2012 17:08, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 24, 2012 16:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Sob Lis 24, 2012 21:02
Sprawdzales filtry oraz drożnosc przewodow paliwoych ,to pierwsze od czego bym zaczał.
Co do tego zaworka wykrec go i podlacz pod prad w celu sprawdzenia czy poprawie dziala .
A jego zasilanie moze byc bez znaczenia byle po przekreceniu stacyjki prad dochodził a po wyl zapłonu odcianało,wiec nie koniecznie musi byc podlaczany pod wyznaczony do tego celu przewod
Tak filtr wymieniony przewody sprawdzone, zastanawiam sie nad usterka mechaniczna pompy badz wtryski. Auto co prawda stalo 1.5r nie jezdzone raz na kilka miesiecy odpalone ew rozważam też katalizator , ale w sumie kat gdyby byl zapchany to by lecial zar z wydechu w ostatecznosci go wytne jak skoncza mi sie pomysly.. nie wiem co dalej robic juz, jeszcze jutro podjade do kumpla na porzadny komputer zeby sprawdzil mi wszystkie parametry jakie tylko mozna odczytac.
Jezeli nic nie wyskoczy mi na kompie to skocze do pompiarzy na wroclaw moze sprawdza mi jakoś tą pompe.. i wtedy dam znac co i jak
Zmieniłeś pompe z elektryka na zwykla a jak ja dobrałeś? Odczułeś jakiś spadek mocy czy tez jakies pogorszenie w pracy silnika ? Jeżeli faktycznie pompa by padla to wolal bym chyba druga niz ja regenerowac bo to sa troche koszta.
Problem z mocą powiedzmy ze rozwiazany..Caly czas mnie niepokoiła praca tego silnika, chodzil twardo jak na diesla z 99r , tak jak by spalał stukowo , wtyryski lały czy cos . Jezeli w tym aucie jest szczelne turbo , wiazki sa ok, filtr wymieniony to jest to ewidentna wina pompy a jezeli chodzi traktorowato to na 100% przestawiony rozrzad a jezeli nie to uwalona pompa . Nie orientujecie sie jakie sa koszty roboty takiej pompy ? widoczne sa numery tej pompy z gory ? Elektroniczna ze sterownikiem z boku .
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Nie Gru 02, 2012 07:54
pepesza napisał/a:
Problem z mocą powiedzmy ze rozwiazany..Caly czas mnie niepokoiła praca tego silnika, chodzil twardo jak na diesla z 99r , tak jak by spalał stukowo , wtyryski lały czy cos . Jezeli w tym aucie jest szczelne turbo , wiazki sa ok, filtr wymieniony to jest to ewidentna wina pompy a jezeli chodzi traktorowato to na 100% przestawiony rozrzad a jezeli nie to uwalona pompa . Nie orientujecie sie jakie sa koszty roboty takiej pompy ? widoczne sa numery tej pompy z gory ? Elektroniczna ze sterownikiem z boku .
Nie bardzo zrozumiałem,pomogły inne wtryski czy tam ich regeneracja czy pompy ?
Wtryski sa ok, ewidentna wina pompy . Nie zmienia kąta wtrysku oraz pod wysokim obciazeniem (predkosc + obroty) nie tloczy tyle zupy ile trzeba. Czas na drugą pompe, regeneracja w boshu grubo ponad 1k .
Mysle ze to tyle na ten temat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum