Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Zwarcie w instalacji elektrycznej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Zwarcie w instalacji elektrycznej
Autor Wiadomość
gravion 



Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 3



Wysłany: Wto Gru 11, 2012 18:29   [R200] Zwarcie w instalacji elektrycznej
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998

Witam

Potrzebuję pomocy w namierzeniu zwarcia w instalacji elektrycznej.
Samochód jeździł do czasu pierwszych mrozów. W ubiegłym tygodniu nagle zonk ... nie otwiera centralny. początkowo myślałem, że to akumulator, bo swoje już przeżył. Ale żeby tak w jedną noc ....
Podmieniłem na inny - pali od strzału. Niestety na drugi dzień już nie chciał nawet otworzyć drzwi. Po kilku dniach prób okazało się, że akumulator jest sprawny. Problemem jest zwarcie gdzieś w instalacji.
Na "sucho" pobór prądu wynosi 0.09 A. Upływność dość duża i przez noc rozładowuje do cna akumulator. Pogmerałem trochę w bezpiecznikach i po wyjęciu numerka 3 pobór spadł do 0.2 A. Teraz przynajmniej przez noc wytrzyma. Ale .... Bezpiecznik nr 3 odpowiada za zegarek, światło i radio. Po przekręceniu stacyjki pojawia jednak się zegarek. Prądu nie jest wystarczająco dużo żeby zasilić radio, czy choćby zajarzyć żarówkę, ale na zasilanie zegarka wystarczy. Do tego na desce żarzy się kontrolka otwarcia tylnej klapy (do tej pory nigdy nie działała) Gaśnie po odpaleniu silnika lub zamknięciu drzwi.
Podejrzewam przekaźnik odpowiadający za opóźnienie wyłączenia świateł w kabinie, jednak nie potrafię go zlokalizować. Rave niewiele mi pomógł. Domyślam się jedynie, że chodzi o urządzenie pod nazwą "multifunktion unit 104"

Proszę o podpowiedź dot. lokalizacji przekaźnika, lub inne wskazówki możliwych usterek.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 11, 2012 18:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 11, 2012 18:41   

Ja bym zaczął sprawdzanie przyczyn takiego stanu rzeczy standardowo od wiązki tylnej klapy.
 
 
 
gravion 



Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 3



Wysłany: Wto Gru 11, 2012 19:37   

To sprawdziłem w pierwszej kolejności. Otworzyłem klapę, poruszałem wiązką. Lampka nie gasła. Jak napisałem - taka lampka nigdy przedtem mi się nie zapalała, nawet przy otwartej klapie. Na ile widać kable we wiązce - brak uszkodzeń mechanicznych. Żadnych przetarć, załamań itp.

Jakieś inne propozycje?
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Gru 12, 2012 13:45   

gravion napisał/a:
poruszałem wiązką.

Poruszać to sobie możesz. Trzeba odchylać ten gumowy przewód tak, aby można było spojrzeć na kabelki czy są całe.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
gravion 



Dołączył: 10 Gru 2012
Posty: 3



Wysłany: Pią Gru 14, 2012 16:52   

Dziękuję wszystkim za pomoc. A szczególnie tym od tylnej klapy...
Problem okazał się prozaiczny - winowajcą było radio i po jego odłączeniu pobór prądu spadł do 0.01A.

Ciekawostką jest fakt działania zegarka i pełgająca kontrolka bagażnika po wyjęciu bezpiecznika 3. Ale pewnie nikomu i tak nie zechce się sprawdzić :/

A informacyjnie dla przeglądających forum - Multifunction Unit (104) to inaczej MFU - czerwona skrzyneczka za bezpiecznikami. Nie ma żadnych przekaźników sterujących wygaszaniem światełka!! Ten "komputerek ma również swoją diagnostykę (wygrzebane na chomiku).

----------------------------------------------------------------------------
MFU (multi function unit) to wielozadaniowy kontroler zamontowany za głównym
pudełkiem z bezpiecznikami, w dolnej części deski rozdzielczej, po prawej
stronie (pod kierownica). Moduł ten kontroluje takie funkcje jak:

1. Opóźnienie przednich i tylnych wycieraczek
2. Timer (opóźnione wyłączenie) ogrzewania tylnej szyby
3. Opóźniacz lampki "grzecznościowej" - czyli tej co oświetla wnętrze przez chwilkę po zamknięciu naszego auta
4. Brzęczyk ostrzegający o włączonych lampach gdy chcemy opuścić pojazd.


MFU ma także system samokontroli. By wejść w tryb diagnostyczny należy sprawnie wykonać poniższy algorytm.

1. Wsiadamy do auta i wkładamy kluczyk do stacyjki (pozycja "zerowa")
2. Naciskamy i trzymamy wciśnięty przełącznik od ogrzewania tylnej szyby
3. Przekręcamy kluczyk w pozycję II i natychmiast(!) po tym zwalniamy przycisk ogrzewania, MFU powinien dwukrotnie piknąć (jeśli nie to zwolniłeś za późno!)
4. Zaraz po piknięciach przytrzymaj wciśnięty przycisk ogrzewania przez 1 sekundę, MFU powinien piknąć kolejne dwa razy. Wszedłeś w system diagnostyczny!


Teraz przetestuj funkcje kontrolowane przez MFU, gdy funkcja działa prawidłowo usłyszysz krótki sygnał dźwiękowy, gdy nie - funkcja nie działa poprawnie, przyciskaj krótko kolejno:


1. Włącznik tylnej lampy przeciwmgielnej, gdy system jest OK. usłyszysz pisk
2. Przesuń dźwignię prawą tak by uzyskać wymuszone spryskanie przedniej szyby, pisk.
3. Otwórz prawe drzwi, zamknij, to samo z lewymi i bagażnikiem(?) - 3 piski
4. Włącz wycieraczki na I prędkość - pisk, II i III u mnie nie piszczy (powrót na 0 - pisk)
5. Włącz światła mijania - pisk, drogowe (na stałe) - pisk


Gdy nie słyszysz pisku to znaczy ze właśnie testowany układ nie działa poprawnie!


Po przetestowaniu 5 punktów wymienionych wyżej przejdziemy do następnego testu, w tym celu naciskamy (to już trzeci raz) ogrzewanie tylnej szyby. Teraz MFU przetestuje sama kontrolowane obwody, kolejno:

Włączy się podświetlanie kontrolki ogrzewania szyby na ok. 2sek, zapali się lampka informująca o włączonych światłach przeciwmgielnych tylnich (przednich nie mam), zapali się na 2 sekundy oświetlenie wnętrza (to pod sufitem) a na koniec włącza się przednie i tylnie wycieraczki.



Po tej sekwencji MFU wyjdzie z trybu diagnostyki, wyłącz zapłon. Jeśli wykryłeś jakieś nieprawidłowości to sprawdź odpowiedni przekaźnik, okablowanie itp. Być może sam MFU jest uszkodzony, jednak jest on uszczelniony i naprawa polega na wymianie MFU na nowy.


---------------------------------------------------------------------------------
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Gru 14, 2012 17:11   

A to Ci ciekawe... nie spodziewałem się.
Jak to prawda to powinno się to znaleźć jako artykuł.
 
 
 
hertz25 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 538
Skąd: Maków Maz

Rover 200

Wysłany: Sob Gru 15, 2012 15:31   

poszedłem z ciekawosci u siebie sprawdzic hehe i cos mi sprawdzalo rzeczywiscie :mrgreen:
_________________
....special stereo system ....
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sob Lut 09, 2013 21:43   

gravion,
Kolego, należą Ci się wielkie podziękowania :brawo: Opis testu bardzo się przyda i sporo ułatwia, dziś wykonałem i pokrywa się z prawdą :smile:
Jeszcze raz dzięki :mrgreen:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
mysza 



Dołączyła: 16 Kwi 2013
Posty: 1



Wysłany: Wto Kwi 16, 2013 19:14   zwarcie

Duży plus dla tego Pana,sprawdzałem i mam pytanie doszedłem do tylnych drzwi i nie słychać pikania,co dalej robić,poruszałem kablem.powyginałem go ale nadal nic.\
Mój problem to czasami przy jeżdzie zapala się na chwile kontrolka otwarte tylne drzwi i znika,jak to się zaczęło dziać to nie działa radio i zegarek.
A najlepsze jak włączę światła awaryjne to powoli zaczynają pojawiać się cyferki na zegarze. Czy ktoś miał kiedyś taki problem.
 
 
kangaroo69 



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 562
Skąd: Lubelszczyzna



Wysłany: Sro Kwi 17, 2013 07:52   

mysza,
Tak jak na początku tematu, najpierw wiązka :wink:
_________________
http://www.ekmoto.pl/KONKURS-a13_0.htm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [rover 214 i 97] Zwarcie w instalacji elektrycznej
wojtas090984 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Nie Cze 09, 2013 20:23
soviet100
Brak nowych postów [R200] 99 - zwarcie w instalacji - nie odpala -
maryba Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Lut 24, 2011 14:07
maryba
Brak nowych postów [Schemat instalacji elektrycznej Rover 25 1.4 16v]
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Maj 21, 2008 20:17
Skiba
Brak nowych postów [rover 214i] Przeróbki instalacji elektrycznej.
adinek221 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Kwi 20, 2013 19:15
adinek221



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink