Mam w związku z powyższym ogłoszeniem kilka pytań. Po pierwsze cena (17900): czy nie wygórowana i ile takie auto jest realnie warte? Zakładając, że stan techniczny jest rzeczywiście ok. Z tego co widzę - modele z 2002 roku na otomoto można znaleźć już za ok. 12-13 tys (np ten.: http://tiny.pl/h2xdz) , choć domyślam się że ich stan techniczny może pozostawiać trochę do życzenia.
Nie orientuję się jednak w cenach tego rocznika, więc nie wiem; może musi tyle kosztować?
Po drugie - na co zwrócić szczególną uwagę przy oglądaniu tego samochodu (jestem umówiony z człowiekiem na ogląd samochodu, więc będę wdzięczny na wszelkie porady dotyczące tego co w tym konkretnym modelu szczególnie często się psuje i czemu szczególnie dobrze się przyjrzeć).
I w ogóle - czy warto - czy może lepiej poszukać jakiegoś innego modelu / z innym silnikiem, itp.
To na czym mi szczególnie zależy to aby samochód był kombi (wożenie wózeczka dla dzieci), miał skórzane fotele (niestety mam wymiotujące dziecko, a pranie tapicerki materiałowej jest koszmarem), no i przede wszystkim model możliwie mało awaryjny. Moc silnika nie jest jakoś super ważna (nie będę się nim ścigał, tylko rodzinę woził ). Dodatkowo planuję wydać na nie (łącznie z ewentualnymi naprawami, jeśli będą konieczne) nie więcej niż 20 tys.
Z góry dziękuję za pomoc i poradę!
Pozdrawiam,
JanekA
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 07, 2013 22:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jak dla mnie to jak by był na ładniejszych felgach, to bym i tak nie zapłacił tyle, te co są teraz, to porażka (jak dla mnie).
co do wyposażenia, to nie jest full. Jest dobrze, ale nie najlepiej. Brakuje nawigacji-tv-nagłośnienia H/K, nie ma spryskiwaczy lamp, czujnika deszczu i nic nie jest powiedziane o lusterku fotochromatycznym
jak dla mnie to z gazem dałbym 16 może 16,5 ale to musiałbym być zachwycony samochodem, a kombi mnie nie urzeka, wręcz odwrotnie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Chyba najtańszym silnikiem zarówno w utrzymaniu jak i spalaniu jest 1.8.(mówię tutaj tylko o benzynie a nie benzynie z gazem)
Skoro
JanekA napisał/a:
nie będę się nim ścigał, tylko rodzinę woził
to tym bardziej wydaje mi się że 1.8 jest jakimś wyjściem w tej sytuacji.
cena 17.000pln to tak na prawdę cena za którą można kupic R75 za zachodnią granicą. Wiadomo że u turka będzie to kwora 8.000pln ale stan auta będzie mocno niezadowalający.
Ten droższy który podałeś w linku musiałby byc tip-top żeby był warty tej ceny.
V6 lubią pic paliwo. w mieście tak na prawdę będzie Ci palił średnio 12l-13l/100 - automat więcej. Trasa to ok 8-10l w zależności czy klima włączona, jaka noga itp itd.
Można zamontowac gaz do V6 wtedy koszta się pomniejszą z czasem.
Ale V6 to wiesz... wymiana rozrządu to koszt od 2000pln w górę. W 1.8 znacznie mniej. Zaraz odezwą się ludzie którzy mają wstręt do silników K i powiedzą "no ale uszczelka pod głowicą..." wymiana uszczelki to pikuś z wymianą uszczelki w V6. Tam wszystko się liczy x2.
Najlepiej - jeśli masz możliwośc przejedź się R75 z 1.8 i z V-ką i sam osądź czy te 120KM(1.8) Ci wystarczy czy jednak będzie mało
JA bym w przypadku R75 rozważył opcję diesla w automacie ... silnik ok, w wersji z automatem odpadają problemy z dwumasą i ukłądem wysprzęglania. Skrzynia jak będzie dbana, to nic się z nią nie będzie działo.
W tej chwili chyba tylko jeden na alle ... ale moze warto poszukać w innych źródłach.
Zaznaczam, że nic nie wiem o tym aucie .. po prostu wkleiłem jedyny link jaki znalazłem na szybko. Ale też na szybko to nie widzę w nim nic dyswalifikujacego na zdjęciach.
PS. Automat zwykle łagodniej rusza i zmienia biegi, co na też moze mieć znaczenie
Jeżeli już to nie bardzo z automatem. Jak ktoś słusznie zauważył: co w przypadku jeżeli trzeba będzie wymienić,gdzie znajdziesz dobrą używkę diesla w automacie? Koszty i tak będą bardzo duże,nie wiem czy po prostu jest sens się w to pchać. A z używkami różnie bywa.
Skrzynie automatycvzne używane w R75 (Jatco) jeżdżą w innych markach aut też i są znane warsztatom naprawiającym automaty ... a po drugie mysle, że jest dużo mniejsze prawdopodobieństwo padniecia skrzyni niż układu wysprzęglania. Ale wybór należy do kupujacego.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 19:09
xROnx napisał/a:
Jednak jeśli coś się będzie działo to ciężko znaleźc używaną skrzynię automat z diesla
dajesz 800zł za sztuke i na jutro ci przyworze 2 sztuki,niema najmniejszego problemu z dostaniem tej skrzyni warto mieć blisko jakiś skład z anglikami a jest super jak sie ma takie 3
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 19:40
gwizdałki,ostrówek,czarnożyły wszystko w odległości nie więcej 10km od siebie, jeśli bede tam to zapytam o te przyciski w jakiej cenie można je kupić jak coś? ostatnio widziałem ZS po lifcie mieli taki ładny niebieściutki,troche szkoda mi sie zrobiło jak byłem kolejnym razem a tam tylko zdewastowana karoseria
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 19:53
raczej wiekszość to sprawne angliki,europejczyka tam nie widziałem jeśli dobrze pamiętam a fotele np skórzane od R75 to tam sie po placu walają więc z matami raczej nie powinno być problemu,mata jest chyba zespolona ze skórą tak??czy same maty idzie kupić?
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum