Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Naprawy zawieszenie, hamulce
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Naprawy zawieszenie, hamulce
Autor Wiadomość
Snookie 



Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 15
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Mar 05, 2013 09:48   [R75] Naprawy zawieszenie, hamulce
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,

Z gory przepraszam jak temat jest w nieodpowiednim dziale. Mam pytanie do Was bo oddalem dzisiaj samochod do mechanika i lekko sie zszokowalem tym co mi powiedzieli. Otoz mam do wymiany Wahacz prawy przedni caly, dwa laczniki stabilizatora, klocki hamulcowe i tarczo bebny z tylu, dodatkowo prawdopodobnie szczeki hamulcowe, sprezyny z tylu i dodatkowo standart plyny plus filtry. Calosc z robocizna wycenili mi na ok 3500 pln. :/ Chcialem sie zapytac czy to przypadkiem nie za duzo ?? Ceny oczywiscie jak to w stolicy musza byc wyzsze ale chyba nie az tak...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 05, 2013 09:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 05, 2013 10:37   

o wiele za dużo
wystarczy wejść na allegro i zobaczyć ceny komponentów. Chyba to nie jest żadna trudność.

wahacz 300-400zł
guma tylnej podpory wahacza 30zł
łącznik 35zł
filtr paliwa 50
filtr powietrza 50zł
Filtr kabinowy 45zł
filtr oleju 30zł
tarcza tył 250zł
klocki tył 100zł
szczęki ręcznego 100zł

Oczywiście to są ceny dla nas. Warsztat ma możliwosć kupić taniej. W dodatku kupują zwykle najtańsze gówno aby jak najwięcej skubnąć z klienta.
Wszystko do zrobienia przez sprawnego mechanika w 2-3 godziny
Niestey często warsztaty widząc R75 dają +30%

Ostatnio wymieniałem olej i FauVert zaśpiewali 50zł
Zapytałem, dlaczego ostatnio za to samą robotę w Polo zapłaciłem 35zł
Kasjer oniemiał i próbował uzasadni, że inny silnik więcej roboty itd
Ja na to, tak jak w Polo do zdjęcia pełna osłona silnika i tak jak w Polo do wymiany wkład filtra do którego dotęp jest identyczny.

Dodałem, że nie po to jestem tutaj aby płacić jak oficjalnych serwisach dodatek za znaczek na masce. Tymbardziej, że w cenniku jak wół było 40zł za olej i filtr. Ostatecznie zawołał 39 i wstydu się najadł bo w biurze siedziału wielu klientów.

Kiedyś byłem w serwisie VW z wymianą rozrządu w Polo 1,4TDI Zaśpiewali 1400zł
Potem zapytałem ile w Fabii z tym samymm silnikiem kosztuje, powiedział 800zł
Zapytałem jaka róznica. Pan się zmarszczył i za bardzo ne chciał rozmawiać. Ostatecznie powiedział ze taka polityka cenowa jest.

Ostatecznie kupiłem oryginalne części VW za 400zł a ich serwisant po pracy zrobił mi tą wymianę za 250zł. Zostawiłem auto, poszedłem na kawę i po 1,5 godziny odebrałem auto.
 
 
Snookie 



Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 15
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Mar 05, 2013 11:26   

No masakra jakas. A najlepsze jest to ze przed zakupem bylem na stacji diagnostycznej i Panowie powiedzieli ze wahacz do wymiany, klocki, jakas guma na stabilizatorze, gdzies dokrecic i to wszystko. I pytanie czy na stacji nie chcialo im sie juz robic bo to koniec dnia czy Pan mechanik chce sobie ostro przyciac ;) bo standart gadka ze czesci do Rovera bardzo ciezko jest dostac, sa drogie i ze dlugo trzeba bedzie czekac bo w sklepie nie ma ich na magazynie ( dokladnie chodzi o sprezyny ;) ).
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 05, 2013 11:50   

to co kolega Pieta mówi to niestety prawda, mechanik jak widzi R75 to od razu cena robocizny i części które sprowadzi wzrasta, jesteś z Warszawy może warto podjechać do Mariusza speca od roverów, zaprzyjaźniony z tym forum jego strona http://www.britishcars.pl/ możesz też u niego podpiąć się pod komputer bo ma T4
 
 
Snookie 



Dołączył: 27 Lut 2013
Posty: 15
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Mar 05, 2013 18:09   

Cale szczescie jutro zabieram samochod od tego "mechanika" i daje do znajomego ktory calosc wycenil na ok 2 tysiace i mysle ze chyba to uczciwa cena. A podejrzewam ze polowa z tych usterek to wymysl tego speca od samochodow ;)
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Mar 05, 2013 19:29   

Jeśli masz do wymiany przednie wahacze i oddajesz auto do znajomego,to przemyśl opcję ich regeneracji- nie warto kupować zamienników. Ja na sklepowym komplecie zrobiłem ok. 10 tysięcy i luzy są takie że pała mięknie. Całe szczęście nie wyrzucałem starych i dzisiaj w Katowicach pan przyjął do regeneracji za 360 zeta. Na pojutrze będą gotowe i z opowieści znajomych powinienem na nich przejechać 5 razy więcej.
Jeśli chodzi o tylne szczęki,to mam wątpliwości- w końcu to hamulec ręczny i mogły bardziej zardzewieć niż się wytrzeć.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 05, 2013 21:24   

Dziadek napisał/a:
360 zeta.

jeden czy 2 tyle kosztują ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Mar 05, 2013 22:53   

Cena dotyczy obydwóch,roczna gwarancja i zapewnienia właściciela zakładu że jego wahacze wytrzymują dłużej niż pierwszego montażu. To się okaże, ale wiem że masa taryfiarzy jeździ na regenerowanych u niego,no i ten zakład robi to od czasów kiedy ziemia była jeszcze płaska.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 06, 2013 00:25   

Dziadek, daj namiar przyda się jeśli zakład jest na Śląsku
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Mar 06, 2013 08:03   

Ten warsztat jest niezmiennie w tym samym miejscu od upadku Hitlera :
Katowice, ul. 1 Maja 20
tel. +48 32 259 96 94
Pierwszy raz coś u nich robię,ale już od dawna słyszałem o nich wiele dobrego.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Tutorial naprawy silniczków VIS
sknerko Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Cze 13, 2010 13:20
sknerko
Brak nowych postów [R75] Wycena kosztów naprawy
szmigiers Rover serii 75, MG ZT 12 Wto Lut 15, 2011 17:05
szmigiers
Brak nowych postów [R75]Części potrzebne do naprawy VIS
sknerko Rover serii 75, MG ZT 30 Pon Sie 05, 2019 11:57
Gusio92
Brak nowych postów [R75] Koszty naprawy silnika
konon Rover serii 75, MG ZT 12 Czw Cze 21, 2007 12:02
piter34
Brak nowych postów [R75] Webasto - od diagnozy do naprawy
xieciun Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Gru 22, 2012 07:56
szemet33



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink