Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Ogrzewanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Ogrzewanie
Autor Wiadomość
2km 



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 10
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 08:51   [R75] Ogrzewanie
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam
mam pytanie dziala mi jedna strona ogrzewania z 2 leci zawsze zimne powietrze oraz tylnie nadmuchy. co wymienic ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 02, 2010 01:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 13, 2010 08:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomaszi 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 552
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Rover 400

Wysłany: Sro Sty 13, 2010 09:48   

2km, nie zaglądało się do Technicznego FAQ co ? ;)
Jeszcze jest coś takiego jak szukajka, wpisz "r75 ogrzewanie" , zaznacz szukaj w Usterki i porady techniczne, a znajdziesz co najmniej 11 tematów nie licząc Twojego.

Pozdrawiam Tomaszi
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 12:51   

Ze strony klubowej : "W R75 to normalne. Niezależnie od ustawień klimatyzacji/nawiewu z wylotów tylnych leci zawsze zimne powietrze. Ciepłe powietrze jest podawane przez otwory wiejące na nogi. W zimie najlepiej tylne wyloty powietrza po prostu zamknąć..."

Co do zimnego powietrza z prawej strony to musisz zdjąć osłonę schowka od spodu i osłonę nagrzewnicy. Tutaj link z odgrzybianiem, ale zasada rozbierania taka sama. http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
Następnie będzie czarny kwadratowy mechanizm z napisem Bosch który odpowiada za sterowanie klapką od nadmuchu po stronie pasażera. Widać mechanizm na zdjęciu nr 5. Przymocowany jest do obudowy nagrzewnicy. Przekręć kluczyk i zmieniaj temperatury. Przy zmianie cięgno na nim powinno się poruszać. Może wystarczy je przesmarować albo mechanizm jest uszkodzony.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lip 15, 2010 09:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 13:26   

apples napisał/a:
Co do zimnego powietrza z prawej strony to musisz zdjąć osłonę schowka od spodu i osłonę nagrzewnicy. Tutaj link z odgrzybianiem, ale zasada rozbierania taka sama. http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
Następnie będzie czarny kwadratowy mechanizm z napisem Bosch który odpowiada za sterowanie klapką od nadmuchu po stronie pasażera. Widać mechanizm na zdjęciu nr 5. Przymocowany jest do obudowy nagrzewnicy. Przekręć kluczyk i zmieniaj temperatury. Przy zmianie cięgno na nim powinno się poruszać. Może wystarczy je przesmarować albo mechanizm jest uszkodzony.

Piękny opis! uzupełnię tylko ze te silniczki trzymają się na trzech śrubkach i ich uszkodzenie najczęściej polega na wytarciu się wewnętrznego potencjometru, u mnie naprawiłem pryskając w ten potencjometr KONTAKT-em. śrubki są o tyle ważne że u mnie na luźnych śrubach nie chciało działać i dopiero ruszyło jak wszystko zmontowałem całkowicie
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
gagadrago 



Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 43
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pią Sty 22, 2010 16:32   

Witam

Zrobiłem tak jak w opisie silniczek BOSCHA dziala prawidłowo ale nadal leci z lewej cieple z prawej lekko cieple. Moze to być coś z nagrzewnica zapowietrzona zakamieniala czy jakis inny problem moze tkwic ...
 
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Pią Sty 22, 2010 16:55   ok

ja tez zaowazylem ze z lewej cieple mi leci a z prawej z 5 stopni zimniejsze leko cieple silnik cdt, bo mi kobieta sie skarzy ,, tobire leci cieple a mi zimne ,,
 
 
andrzej360 




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 72
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 11:25   Re: ok

witia24 napisał/a:
ja tez zaowazylem ze z lewej cieple mi leci a z prawej z 5 stopni zimniejsze leko cieple silnik cdt, bo mi kobieta sie skarzy ,, tobire leci cieple a mi zimne ,,


Skąd ja to znam :rotfl:
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Sty 24, 2010 11:38   

a zamknąłeś nawiew zimnego tym pokrętłem pod zegarkiem? poza tym tam jest po dwa silniczki na stronę a nie jestem pewien czy czasem po stronie pasażera jest ich nawet trzy
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
mafia001 



Dołączył: 21 Paź 2011
Posty: 48
Skąd: Orzesze



Wysłany: Sob Lis 12, 2011 15:27   

ja mam to samo tyle ze z lewej leci ciepłe dopiero po dłuższym czasie a z prawej tylko zimne teraz jak rano jadę to zanim zacznie lecieć ciepłe powietrze z tej jednej strony to już dawno jestem w pracy czy to tez może być właśnie od tego silniczka czy coś mam nie tak nie wiem z nagrzewnicą albo coś innego ?

[ Dodano: Sob Lis 12, 2011 15:27 ]
pozamykałem te wloty wszystkie i zostawiłem tylko na nogi jak pisałeś trochę dziwnie tak ze te inny wyloty nie grzeją seryjnie a u mnie zauważyłem ze z tyłu jest tak samo prawa strona grzeje ale słabo tak jak z przodu a lewa wcale
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Lis 12, 2011 15:57   

najpierw zdjąć boczki konsoli środkowej i przyjrzeć się czy silniczki chodzą jak się temperaturę zmienia
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Gru 28, 2011 15:46   

Ech, mam ten sam problem. Mechanik chce mi wymienić całą nagrzewnicę.. Tylko że trzeba rozgrzebać całą deskę przednią i mówi, że zajmie mu to z tydzień. Czy u was kombinowanie przy silniczkach coś pomogło? Niby na razie da się jeździć, strona kierowcy troche grzeje, ale co będzie jak przyjdą mrozy :???:
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sro Gru 28, 2011 18:31   

joannak25 napisał/a:
Ech, mam ten sam problem. Mechanik chce mi wymienić całą nagrzewnicę.. Tylko że trzeba rozgrzebać całą deskę przednią i mówi, że zajmie mu to z tydzień. Czy u was kombinowanie przy silniczkach coś pomogło? Niby na razie da się jeździć, strona kierowcy troche grzeje, ale co będzie jak przyjdą mrozy :???:

Nie trzeba ściągać "całej deski"! Dostęp jest niezły, trzeba zdjąć tylko boczne dywaniki oraz osłonę dolną kierownicy, tutaj masz opis od a do z jak co zrobić:
http://forum.roverki.eu/v...p=559171#559171
Najpierw odkamieniać a potem wymieniać na nowe...
Nagrzewnica jest jest z aluminium więc obchodzić się bardzo delikatnie.
Pozdrawiam.
 
 
pieknylolo 



Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 35
Skąd: konin



Wysłany: Czw Gru 29, 2011 11:24   

joannak25 napisał/a:
Ech, mam ten sam problem. Mechanik chce mi wymienić całą nagrzewnicę.. Tylko że trzeba rozgrzebać całą deskę przednią i mówi, że zajmie mu to z tydzień. Czy u was kombinowanie przy silniczkach coś pomogło? Niby na razie da się jeździć, strona kierowcy troche grzeje, ale co będzie jak przyjdą mrozy :???:

zmien mechanika-sam wyjmiesz nagrzewnice max.30min.roboty,dobrze ja przeplukaj jakims odkamieniaczem a jak to nie pomoze to najlepiej zmienic na nowa,koszta nowej nie sa duze
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Gru 29, 2011 11:36   

Cytat:
zmien mechanika-sam wyjmiesz nagrzewnice max.30min.roboty,dobrze ja przeplukaj jakims odkamieniaczem a jak to nie pomoze to najlepiej zmienic na nowa,koszta nowej nie sa duze


Hehe mi to raczej nie zajmie 30 min (na tym zdjęciu to ja:)), tylko jakiś ruski miesiąc i jak złożę to połowa części mi zostanie :)
A z tym mechanikiem to właśnie już nie wiem na kogo mam zmienić, w Białymstoku nie spotkałam nikogo, kto by się dobrze znał na Roverach, poprzedni mechanik naprawiał mi auto 4 miesiące metodą na chybił-trafił. Teraz naprawiamy się w Warszawie. Póki co nie narzekam, ale ta wymiana nagrzewnicy oznacza kolejny tydzień bez samochodu a to mi się nie uśmiecha.. Dlatego szukam jakiegoś innego wyjścia
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 29, 2011 12:06   

joannak25, poproś kogoś z forum kto mieszka z okolicy na pewno ci pomogą ;)
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Gru 29, 2011 12:13   

Hehe mówisz, że koledzy poratują koleżankę w potrzebie :)
Tylko chodzi właśnie o to, że jestem tu nowa, dopiero poznaje kolegów z forum i nie wiem za bardzo kto by się mógł tym zająć. Wierzę jednak, że z czasem się uda :)
 
 
mike-l 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 17 Gru 2009
Posty: 361
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Czw Gru 29, 2011 12:31   

Części jest bardzo dużo bo aż 9 :P (2 rurki, 2 obejmy, 2 śruby, 2 oringi i nagrzewnica).
Jak masz tak strasznego mechanika (a na to wygląda że jest nierozgarnięty) to poszukaj kogoś z okolic Białegostoku (temat spotów lokalnych?) żeby pomógł Ci w tych drobnych naprawach za przysłowiową flaszkę.
 
 
joannak25 




Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 06 Gru 2011
Posty: 284
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Gru 29, 2011 13:15   

Jak części jest 9 to ja pewnie zrobiłabym z nich dwie nagrzewnice i jeszcze 10 elementów by mi zostało ;)
Może rzeczywiście uśmiechnę się do białostockich roverzystów :)
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 27, 2013 11:25   

apples napisał/a:
Następnie będzie czarny kwadratowy mechanizm z napisem Bosch który odpowiada za sterowanie klapką od nadmuchu po stronie pasażera. Widać mechanizm na zdjęciu nr 5. Przymocowany jest do obudowy nagrzewnicy. Przekręć kluczyk i zmieniaj temperatury. Przy zmianie cięgno na nim powinno się poruszać. Może wystarczy je przesmarować albo mechanizm jest uszkodzony.


czy cięgno powinno się poruszać przy mianie już o jeden stopień ?? u mnie u pasażera i kierowcy porusza się dopiero przy zejściu na LOW.

pytam ponieważ u pasażera chłodne wieje, a u kierowcy ciepłe. Jak mam ustawiony nawiew na auto, to nie może poradzić sobie z ustawieniem temperatury w konsekwencji czego nawiew w trybie auto pracuje na 3-4 biegu non stop
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Ogrzewanie
Makis Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Gru 28, 2008 16:01
thef
Brak nowych postów [R75] Ogrzewanie
Makis Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Lis 24, 2008 20:30
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75] Ogrzewanie
argail Rover serii 75, MG ZT 32 Pią Gru 07, 2007 10:05
jarema
Brak nowych postów [R75] Ogrzewanie
HdM Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Wrz 06, 2007 08:33
HdM
Brak nowych postów [R75] ogrzewanie
Adrian75 Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Sty 05, 2016 09:13
Pieta



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink