2km, nie zaglądało się do Technicznego FAQ co ?
Jeszcze jest coś takiego jak szukajka, wpisz "r75 ogrzewanie" , zaznacz szukaj w Usterki i porady techniczne, a znajdziesz co najmniej 11 tematów nie licząc Twojego.
Pomógł: 564 razy Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 5678
Wysłany: Sro Sty 13, 2010 12:51
Ze strony klubowej : "W R75 to normalne. Niezależnie od ustawień klimatyzacji/nawiewu z wylotów tylnych leci zawsze zimne powietrze. Ciepłe powietrze jest podawane przez otwory wiejące na nogi. W zimie najlepiej tylne wyloty powietrza po prostu zamknąć..."
Co do zimnego powietrza z prawej strony to musisz zdjąć osłonę schowka od spodu i osłonę nagrzewnicy. Tutaj link z odgrzybianiem, ale zasada rozbierania taka sama. http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
Następnie będzie czarny kwadratowy mechanizm z napisem Bosch który odpowiada za sterowanie klapką od nadmuchu po stronie pasażera. Widać mechanizm na zdjęciu nr 5. Przymocowany jest do obudowy nagrzewnicy. Przekręć kluczyk i zmieniaj temperatury. Przy zmianie cięgno na nim powinno się poruszać. Może wystarczy je przesmarować albo mechanizm jest uszkodzony.
Ostatnio zmieniony przez apples Czw Lip 15, 2010 09:55, w całości zmieniany 1 raz
Co do zimnego powietrza z prawej strony to musisz zdjąć osłonę schowka od spodu i osłonę nagrzewnicy. Tutaj link z odgrzybianiem, ale zasada rozbierania taka sama. http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
Następnie będzie czarny kwadratowy mechanizm z napisem Bosch który odpowiada za sterowanie klapką od nadmuchu po stronie pasażera. Widać mechanizm na zdjęciu nr 5. Przymocowany jest do obudowy nagrzewnicy. Przekręć kluczyk i zmieniaj temperatury. Przy zmianie cięgno na nim powinno się poruszać. Może wystarczy je przesmarować albo mechanizm jest uszkodzony.
Piękny opis! uzupełnię tylko ze te silniczki trzymają się na trzech śrubkach i ich uszkodzenie najczęściej polega na wytarciu się wewnętrznego potencjometru, u mnie naprawiłem pryskając w ten potencjometr KONTAKT-em. śrubki są o tyle ważne że u mnie na luźnych śrubach nie chciało działać i dopiero ruszyło jak wszystko zmontowałem całkowicie
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Zrobiłem tak jak w opisie silniczek BOSCHA dziala prawidłowo ale nadal leci z lewej cieple z prawej lekko cieple. Moze to być coś z nagrzewnica zapowietrzona zakamieniala czy jakis inny problem moze tkwic ...
ja tez zaowazylem ze z lewej cieple mi leci a z prawej z 5 stopni zimniejsze leko cieple silnik cdt, bo mi kobieta sie skarzy ,, tobire leci cieple a mi zimne ,,
ja tez zaowazylem ze z lewej cieple mi leci a z prawej z 5 stopni zimniejsze leko cieple silnik cdt, bo mi kobieta sie skarzy ,, tobire leci cieple a mi zimne ,,
a zamknąłeś nawiew zimnego tym pokrętłem pod zegarkiem? poza tym tam jest po dwa silniczki na stronę a nie jestem pewien czy czasem po stronie pasażera jest ich nawet trzy
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
ja mam to samo tyle ze z lewej leci ciepłe dopiero po dłuższym czasie a z prawej tylko zimne teraz jak rano jadę to zanim zacznie lecieć ciepłe powietrze z tej jednej strony to już dawno jestem w pracy czy to tez może być właśnie od tego silniczka czy coś mam nie tak nie wiem z nagrzewnicą albo coś innego ?
[ Dodano: Sob Lis 12, 2011 15:27 ]
pozamykałem te wloty wszystkie i zostawiłem tylko na nogi jak pisałeś trochę dziwnie tak ze te inny wyloty nie grzeją seryjnie a u mnie zauważyłem ze z tyłu jest tak samo prawa strona grzeje ale słabo tak jak z przodu a lewa wcale
najpierw zdjąć boczki konsoli środkowej i przyjrzeć się czy silniczki chodzą jak się temperaturę zmienia
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Ech, mam ten sam problem. Mechanik chce mi wymienić całą nagrzewnicę.. Tylko że trzeba rozgrzebać całą deskę przednią i mówi, że zajmie mu to z tydzień. Czy u was kombinowanie przy silniczkach coś pomogło? Niby na razie da się jeździć, strona kierowcy troche grzeje, ale co będzie jak przyjdą mrozy
Ech, mam ten sam problem. Mechanik chce mi wymienić całą nagrzewnicę.. Tylko że trzeba rozgrzebać całą deskę przednią i mówi, że zajmie mu to z tydzień. Czy u was kombinowanie przy silniczkach coś pomogło? Niby na razie da się jeździć, strona kierowcy troche grzeje, ale co będzie jak przyjdą mrozy
Nie trzeba ściągać "całej deski"! Dostęp jest niezły, trzeba zdjąć tylko boczne dywaniki oraz osłonę dolną kierownicy, tutaj masz opis od a do z jak co zrobić:
http://forum.roverki.eu/v...p=559171#559171
Najpierw odkamieniać a potem wymieniać na nowe...
Nagrzewnica jest jest z aluminium więc obchodzić się bardzo delikatnie.
Pozdrawiam.
Ech, mam ten sam problem. Mechanik chce mi wymienić całą nagrzewnicę.. Tylko że trzeba rozgrzebać całą deskę przednią i mówi, że zajmie mu to z tydzień. Czy u was kombinowanie przy silniczkach coś pomogło? Niby na razie da się jeździć, strona kierowcy troche grzeje, ale co będzie jak przyjdą mrozy
zmien mechanika-sam wyjmiesz nagrzewnice max.30min.roboty,dobrze ja przeplukaj jakims odkamieniaczem a jak to nie pomoze to najlepiej zmienic na nowa,koszta nowej nie sa duze
zmien mechanika-sam wyjmiesz nagrzewnice max.30min.roboty,dobrze ja przeplukaj jakims odkamieniaczem a jak to nie pomoze to najlepiej zmienic na nowa,koszta nowej nie sa duze
Hehe mi to raczej nie zajmie 30 min (na tym zdjęciu to ja:)), tylko jakiś ruski miesiąc i jak złożę to połowa części mi zostanie
A z tym mechanikiem to właśnie już nie wiem na kogo mam zmienić, w Białymstoku nie spotkałam nikogo, kto by się dobrze znał na Roverach, poprzedni mechanik naprawiał mi auto 4 miesiące metodą na chybił-trafił. Teraz naprawiamy się w Warszawie. Póki co nie narzekam, ale ta wymiana nagrzewnicy oznacza kolejny tydzień bez samochodu a to mi się nie uśmiecha.. Dlatego szukam jakiegoś innego wyjścia
Hehe mówisz, że koledzy poratują koleżankę w potrzebie
Tylko chodzi właśnie o to, że jestem tu nowa, dopiero poznaje kolegów z forum i nie wiem za bardzo kto by się mógł tym zająć. Wierzę jednak, że z czasem się uda
Części jest bardzo dużo bo aż 9 (2 rurki, 2 obejmy, 2 śruby, 2 oringi i nagrzewnica).
Jak masz tak strasznego mechanika (a na to wygląda że jest nierozgarnięty) to poszukaj kogoś z okolic Białegostoku (temat spotów lokalnych?) żeby pomógł Ci w tych drobnych naprawach za przysłowiową flaszkę.
Jak części jest 9 to ja pewnie zrobiłabym z nich dwie nagrzewnice i jeszcze 10 elementów by mi zostało
Może rzeczywiście uśmiechnę się do białostockich roverzystów
Następnie będzie czarny kwadratowy mechanizm z napisem Bosch który odpowiada za sterowanie klapką od nadmuchu po stronie pasażera. Widać mechanizm na zdjęciu nr 5. Przymocowany jest do obudowy nagrzewnicy. Przekręć kluczyk i zmieniaj temperatury. Przy zmianie cięgno na nim powinno się poruszać. Może wystarczy je przesmarować albo mechanizm jest uszkodzony.
czy cięgno powinno się poruszać przy mianie już o jeden stopień u mnie u pasażera i kierowcy porusza się dopiero przy zejściu na LOW.
pytam ponieważ u pasażera chłodne wieje, a u kierowcy ciepłe. Jak mam ustawiony nawiew na auto, to nie może poradzić sobie z ustawieniem temperatury w konsekwencji czego nawiew w trybie auto pracuje na 3-4 biegu non stop
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum