Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] - Problem z obrotami i odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: MaReK
Sro Mar 20, 2013 12:49
[R75] - Problem z obrotami i odpalaniem
Autor Wiadomość
rover75_donny 



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: UK



  Wysłany: Sro Mar 20, 2013 11:51   [R75] - Problem z obrotami i odpalaniem
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Z góry przepraszam jeżeli ktoś pisał o tym problemie, jednakże jestem w trasie i zbytnio nie mogę przekopywać forum w poszukiwaniu odpowiedzi.
Teraz o moim problemie:
Jadę sobie spokojnie spokojnie autostradą, 2500 obrotów nagle autko zaczyna szarpać, obroty spadają do 2000 i nic (na postoju, bieg jałowy autko reaguje tak samo - jak obroty dojdą do 3000 to świeto), pedał gazu w podłogę i po dłuższej chwili szarpnięcie i wraca wszystko do normy, bywa tak,że zrobię 300 km bez żadnego problemu, czasami tylko wyruszę z domu i zaczyna się.
Druga kwestia odnośnie odpalania:
Wsiadam do autka kluczyk do stacyjki, przekręcam, podgrzewam świece odpalam i autko kręci ale nie łapie - tak jakby paliwa nie dostawało, muszę otworzyć maskę, potraktować pięścią obudowę filtra paliwa (to czarne coś :D ), po tym zabiegu pali bez problemu,
teraz pytanie :
czy obydwa problemy mają jedno źródło, jeżeli tak to gdzie szukać?
Z góry dzięki za udzieloną pomoc, dodam tylko że autko angielskie (chyba to nie gra roli), potrzebuje rozwiązać problemik jak najszybciej niedługo wracam.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 20, 2013 11:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Legwan1989 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 258
Skąd: Słupsk

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 20, 2013 12:09   

rover75_donny napisał/a:
muszę otworzyć maskę, potraktować pięścią obudowę filtra paliwa (to czarne coś ), po tym zabiegu pali bez problemu


Więc może na początek zacznij od sprawdzenia filtra powietrza
 
 
rover75_donny 



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: UK



  Wysłany: Sro Mar 20, 2013 13:02   [Problem z obrotami i odpalaniem]

filtr powietrza sprawdzony, jest ok. Problem ciągle istnieje :(
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Mar 20, 2013 15:32   

rover75_donny, proponuję sprawdzić zaworek zwrotny przy pompie paliwa przy akumulatorze, czyli najlepiej go podmienić od kogoś :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
rover75_donny 



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: UK



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 09:32   

To jest problem, bo zbytnio nie mam skąd podmienić, może jakiś domowy sposób na sprawdzenie :D

[ Dodano: Sro Mar 20, 2013 19:52 ]
Gdzieś mi się przewinęło, żeby przepływomierz sprawdzić. Co wy na to ??

[ Dodano: Czw Mar 21, 2013 12:38 ]
Odłączyłem przepływomierz, auto zachowuje się tak samo jak z podłączonym :( Sprawdzę jeszcze zawór zwrotny bo to może być przyczyną problemu z odpalaniem.

[ Dodano: Sro Kwi 03, 2013 09:32 ]
Dzisiaj rano próbowałem odpalić autko i nic, nie było słychać pompy koło akumulatora, totalne odcięcie paliwa, więc starym sposobem otwieram maskę jedno uderzenie w obudowę filtra paliwa i autko pali na strzała. Dodam, że takowe potraktowanie pompki, zaworu zwrotnego nic nie daje, więc problem musi tkwić w obudowie filtra lub samym filtrze :( nie wiem gdzie już szukać, czy wymiana obudowy filtra paliwa coś da? dodam, że filtr nowy, po wymianie, na starym było tak samo :( Pomocy
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 14:20   

rover75_donny, zapewne nie filtr paliwa tu jest winny a pompka paliwa ta obok aku
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 21:12   

rover75_donny napisał/a:
[ Dodano: Sro Kwi 03, 2013 09:32 ]
Dzisiaj rano próbowałem odpalić autko i nic, nie było słychać pompy koło akumulatora, totalne odcięcie paliwa, więc starym sposobem otwieram maskę jedno uderzenie w obudowę filtra paliwa i autko pali na strzała.


W obudowie jest czujnik ciśnienia. Może on nawalił i pokazuje wysokie ciśnienie i odłącza pompę
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 21:47   

Pieta, to jest myśl, ale w takim razie pomyślałbym o zaworku zwrotnym ;) Bo jeśli jest za wysokie cisnienie, tak by się działo, aczkolwiek jak dla mnie to by awaryjny łapał :)
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
rover75_donny 



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: UK



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 08:10   

Tryb awaryjny rozumiem poprzez limit na obrotach i co z tym idzie prędkości oby tylko dojechał do celu ?? Bo coś takiego się dzieje podczas jazdy. Dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj zajmuje się zanikiem ogrzewania w kabinie :P Następny problem tylko zimny nawiew.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 14:06   

rover75_donny napisał/a:
Tryb awaryjny rozumiem poprzez limit na obrotach i co z tym idzie prędkości oby tylko dojechał do celu ?? Bo coś takiego się dzieje podczas jazdy.

No dokladnie tak ;)
rover75_donny napisał/a:
Następny problem tylko zimny nawiew.

Proponuje zacząć od tego, czy masz płyn w chłodnicy ;) Może gdzieś uciekł :) Dolać, odpowietrzyć układ i sprawdzić ktorędy uciekł, a jak nie, to szukać dalej ;)
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
rover75_donny 



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: UK



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 16:27   

Płyn jest, układ odpowietrzony, pasażer dalej bez ciepła
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 16:50   

rover75_donny, zakamieniona nagrzewnica, nic innego ;)
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
rover75_donny 



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: UK



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 20:16   

nagrzewnica gorąca jak piasek na saharze w samo południe :D
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 20:45   

rover75_donny, cała? :) Bo skoro problem ze stroną pasażera, to najczęściej własnie problem jest z zakamienioną nagrzewnicą. Chyba, ze przyciął Ci się silniczek, który steruje klapą od temperatury :)
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
rover75_donny 



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: UK



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 21:14   

gdzie on sie znajduje??
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Kwi 04, 2013 21:27   

rover75_donny napisał/a:
nagrzewnica gorąca jak piasek na saharze w samo południe :D
z obu stron sprawdzałeś czy tylko od strony kierowcy ?, nagrzewnica jest zakamieniona.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
rover75_donny 



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: UK



Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 10:03   

od strony pasażera nic nie ma, nadmuch działa, zimne powietrze tylko daje
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 05, 2013 11:35   

w prawdzie masz anglika, ale może to pomoże w odkryciu nagrzewnicy od strony pasażera http://roverki.pl/zrob-to...roverze-75.html
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
rover75_donny 



Dołączył: 05 Sty 2013
Posty: 10
Skąd: UK



Wysłany: Nie Kwi 07, 2013 09:18   

Problem obrotów rozwiązany, teraz tylko ogrzewanie ogarnąć. Pozostanie kilka drobnostek do zrobienia (tempomat, osłona prawego nadkola i plastik pod silnikiem) :D Jutro będe już w UK to zaczne robić.
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 11, 2013 08:13   

Ja mam pytanko odnośnie pomki paliwa przy aku,czy wymiana jej to jakaś większa filozofia,muszę podjechać do mechanika czy dam radę ją sam wymienić? Moja zaczęła głośno pracować więc dla świętego spokoju zamówiłem nową,dzisiaj ma do mnie dotrzeć.Wystarczy tylko odpiąć starą i podpiąć nową,czy coś trzeba jeszcze zrobić,na coś zwrócić szczególną uwagę itp.?
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z obrotami
Gość Rover serii 75, MG ZT 37 Wto Mar 02, 2010 08:41
Grzesiek_Gdynia
Brak nowych postów [R75] Problem z obrotami
satan Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Sty 13, 2009 16:30
henryk
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ Problem z obrotami - 75 ]
Szlufcik Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Paź 17, 2012 05:04
tronsek
Brak nowych postów [R75] Problem z obrotami silnika...
KarolD Rover serii 75, MG ZT 17 Wto Paź 23, 2007 18:10
przemo285
Brak nowych postów [MG zt190]Problem z obrotami
kaoka52 Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Sty 09, 2016 15:31
dj_darco



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink