Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220]Problemy z chłodzeniem gotuje się
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220]Problemy z chłodzeniem gotuje się
Autor Wiadomość
maniek007 



Dołączył: 12 Sie 2011
Posty: 15
Skąd: wodzisław



Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 21:11   [R220]Problemy z chłodzeniem gotuje się
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam dziś w drodze do Katowic przegrzało mi się autko raz go dość mocno przeciągłem chyba do 180km/h ale ogólnie jechałem raczej powoli tzn 110-120km/h i po zjechaniu z autostrady i wjechaniu w miasto wskazówka temp wody wskoczyła na czerwone. Po zaparkowaniu i otwarciu maski w wyrównawczym pusto po dolaniu wody okazało się ze cieknie gdzieś z dołu chłodnicy od strony intercoolera. Dolałem wody i wlałem środek do uszczelniania chłodnic, co pomogło nie cieknie z chłodnicy ale silnik się gotuje:( .
Nie wiem czy to nie termostat się zaciął czy zapowietrzył się układ (i tak nie wiem jak go odpowietrzyć?)
A i po tym jak się zagotował i z otwartą maską nie umiałem odpalić silnika imo mnie złapało i jeszcze parę razy później.
Nigdy też nie widziałem ani nie słyszałem czy działa wentylator z chłodnicy nawet latem przy trasie ponad 300km nieraz w korkach ale temp zawsze była w połowie

Proszę o pomoc teorie co mogło paść itp

[ Dodano: Nie Kwi 21, 2013 22:11 ]
Aha i na włączonym silniku woda ze zbiornika wyrównawczego podnosi się do góry i wylewa się oczywiście korek jest odkręcony.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 21, 2013 21:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 08:00   

Moim zdaniem predkość nie ma znaczenia, u mnie grzał sie tylko przy parkowaniu lub w korku...
Do chłodnicy wlałeś syf :(
Do odpowietrzenia układu jest z boku taka śrubka, moze to być termostat, może być jakiś wąż, korek...
Wentylator dobrze by było, gdybyś posłuchał czy się włącza, zobacz tez czy obieg działa prawidłowo, włącz ogrzewanie, zobacz czy nie czuć w środku płynem, miałbyś mokre dywaniki, włóż rękę i zerknij.
Tyle moge powiedzieć na teraz, u mnie wąż od termostatu był poluzowany (luźna obręcz) i wszystko szło do góry, wywalało płyn, a na razie przestał sie grzac po zrobieniu tego węża - zobaczymy jak dalej. Reszte to już zostawiam kolegom, niech sie wypowiedza.
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 08:37   

Jak masz klimę to włącz i zobacz czy oba wentylatory pracują. W dieslu trudno doprowadzić do tego, by wentylator sie włączył. Układ przy sprawnym korku zbiorniczka wyrównawczego sam sie odpowietrzy. Jeszcze do sprawdzenia jest czy na pewno auto zagrzało się czy tylko tak pokazał wskaźnik. Do sprawdzenia też czujnik temperatury do pokazywania temp. na desce.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 15:52   

do sprawdzenia korek oraz przelew z chłodnicy do zbiorniczka
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 17:34   

Gratuluje wlasnia syfu uszczelniajacego. Dobrej zabawy zycze.

BTW. Korek ma byc zakrecony i ma trzymac cisnienie. Po co sprawdzasz go na odkreconym korku?

thebloody napisał/a:
Moim zdaniem predkość nie ma znaczenia, u mnie grzał sie tylko przy parkowaniu lub w korku...


To nie wnosi nic do tematu, chyba ze jezdzisz dieslem. Nie jezdzisz? To rzeczywiscie nic nie wnosisz.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 17:43   

xtek napisał/a:
Po co sprawdzasz go na odkreconym korku?

Swego czasu jedziłem bez korka (innym) i nie było szczelnie i jakos nic nie wylewało. prucz gorszego ogrzewania nie zauwazyłem innych skutków .
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 17:46   

SDi sam sie odpowietrza na odkreconym korku. Wnentylator wlacza sie bardzo zadko nawet w korku. cos musi byc zapchane skoro wywala plyn odrazu przez zbriorniczek. Jak dosypales tego uszczelnaicza ? na chodzącym silniku ? czy na wylaczonym ?

[ Dodano: Pon Kwi 22, 2013 18:46 ]
kadzaf napisał/a:
Swego czasu jedziłem bez korka (innym) i nie było szczelnie i jakos nic nie wylewało.


potwierdzam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 17:49   

Jak wywala płyn do sprawdzenia jest wężyk przepływowy od chłodnicy do zbiornika wyrównawczego :!:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 20:40   

kadzaf napisał/a:
xtek napisał/a:
Po co sprawdzasz go na odkreconym korku?

Swego czasu jedziłem bez korka (innym) i nie było szczelnie i jakos nic nie wylewało. prucz gorszego ogrzewania nie zauwazyłem innych skutków .


No popatrz, a u mnie na nieszczelnym korku ubywalo plynu bo wywalalo przez korek. Po rozgrzaniu zawsze poziom plynu ma wzrosnac (rozszerzalnosc cieczy). Po wymianie korka na szczelny jest w porzadku. Jak w ukladzie jest cisnienie (oczywiscie w odpowiednich granicach, bo powyzej i tak wywali przez zawor bezpieczenstwa) to temperatura wrzenia sie zwieksza i tak powinno byc. Przy odkreconym albo nieszczelnym korku temperatura jest mniejsza, poziom plynu moze za duzo wzrosnac i moze go wywalac.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 07:06   

xtek napisał/a:
No popatrz, a u mnie na nieszczelnym korku ubywalo plynu bo wywalalo przez korek. Po rozgrzaniu zawsze poziom plynu ma wzrosnac (rozszerzalnosc cieczy). Po wymianie korka na szczelny jest w porzadku. Jak w ukladzie jest cisnienie (oczywiscie w odpowiednich granicach, bo powyzej i tak wywali przez zawor bezpieczenstwa) to temperatura wrzenia sie zwieksza i tak powinno byc. Przy odkreconym albo nieszczelnym korku temperatura jest mniejsza, poziom plynu moze za duzo wzrosnac i moze go wywalac.

Wszystko zgadza sie ,tyle ze u mnie poziom w zbiorniczku był na min. i aż tak gwałtownie nie zwiekszało swojej objetosci po rozgrzaniu ,( do tego stopnia żeby wyrzucało na zewnatrz ).
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
thebloody 




Dołączyła: 02 Kwi 2012
Posty: 185
Skąd: Gdansk

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 23, 2013 12:36   

xtek napisał/a:
To nie wnosi nic do tematu, chyba ze jezdzisz dieslem. Nie jezdzisz? To rzeczywiscie nic nie wnosisz.


To była odpowiedz na treść pytania autora wątku, który podał predkości z jakimi jeździł, a auto zagrzało mu się nota bene tak samo jak mnie - w mieście, nie w trasie. Dlatego napisałam, że moim zdaniem nie ma to znaczenia że wczesniej jechał szybko - moge sie mylić, ale czy trzeba się tak stroszyć Panie Kolego? ;-) U mnie ewidentnie temp. rośnie podczas korków i na dojazdach od świateł do świateł na krótkich dystansach na 1 i 2 biegu, wiadomo, że jak jade szybciej to się schładza, bez względu na to czy jechałam wcześniej 100 czy 200 na godzine... O to mi chodzilo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214Si 97r] problemy z chłodzeniem
karol4280 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pią Lip 03, 2009 00:10
Jugol
Brak nowych postów [rover214] problemy z chłodzeniem
bogusz333 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pon Lip 09, 2012 18:16
bogusz333
Brak nowych postów [Rover 214Si,103km,96r.] Problemy z chłodzeniem
MarekLampart Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Nie Lip 03, 2011 12:27
larken
Brak nowych postów [ r220 tdi 98r ] Zaczeła sie zima i problemy
latinoo22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Gru 21, 2009 09:35
Brt
Brak nowych postów [R220] Czyszczenie kolektora ssacego - problemy
nicco_nuwai Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Pią Sty 01, 2016 13:19
Banned_Admin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink