Witam.
Już tu kiedyś pisałem, szukając Roverka 25. Nie kupiłem, jeżdżę swoim autem, które ktoś nagle zechciał kupić...mimo, ze nie jest na sprzedaż wystawione.
Biorąc pod uwagę, że będę miał maksymalnie 6000 zł na auto (żeby coś na opłaty i ewentualne naprawy zostało) pod uwagę znów biorę Rovera...tylko nie wiem, którego.
200/25 - trochę mały, ale od biedy może być. O ile wiem, to trzeba w nich uważać na uszczelkę pod głowicą. Jakoś można ją sprawdzić?
400/45 - w sumie bardzo sensowny zwłaszcza w 5-cio drzwiowej wersji. Tylko mam obawy, że tutaj silnik co najmniej 1.6 lub 1.8, żeby auto miało jako takie parametry. Tutaj też są problemy z uszczelką, czy raczej nie?
600/75 - tego nie brałem pod uwagę, ze względu na wiek, ale ceny są bardzo atrakcyjne. Warto się nim interesować? Widzę, że nie mają one kosmicznych przebiegów, jak niemal wszystkie VW/Audi, dlatego wydaje mi się, że wiek nie gra aż takiej roli. I jaki tutaj polecacie silnik?
Swoją drogą-najlepiej benzyna, żeby była opcja założenia instalacji LPG.
po pierwsze problem z uszczelką występował na ogół tylko w silnikach 1.4 16V, więc nie ma sensu odnosić się do wszystkich R25/R200.
Nie ma promocji i okazji w autach. więc R75 za około 6000zł nie będzie dobrym wyborem.. co może w nim dolegać.. może być już termin wymiany rozrządu.. może być zajechany silnik, może być składany z trzech aut i zostawiać cztery ślady za sobą.. dużo może być haczyków.. najlepiej się przejechać i obejrzeć.
po pierwsze problem z uszczelką występował na ogół tylko w silnikach 1.4 16V, więc nie ma sensu odnosić się do wszystkich R25/R200.
Problem z uszczelka występował i występuje we wszystkich motorach k-series, czyli 1.1, 1.4, 1.6, 1.8.
ale w takim razie tyczy się to wszystkich modeli Rover'a.. tak?
torek86 od razu na wstępie nie przekreślaj k-series. Owszem silniki te maja problemy z uszczelka, ale dobrze zrobiona starcza na bardzo długo, średnio na 100 tyś. Ważne jest aby na początku nie kupić silnika z HGF. A jeśli nie zależy ci na mocy to szukaj wersji 1.4 8V, tam najrzadziej uszczelka pada.
No, to wiem tyle, co wiedziałem Żartuję, na tym forum zawsze się ludzie sensownie wypowiadali. Czyli rozrzut wielki.
A takie pytanie-czy różnice między 25 a 200 były jakieś wielkie, czy raczej kosmetyczne? Tak samo między 45 a 400.
Motory k-series...pytanie laika, ale skąd wiedzieć, że akurat taki w danym aucie siedzi?
A co do dynamiki, to obawiam się, że przesiadka ze 113-konnego Colta na Rovera z silnikiem 1.4 by bolała pod względem parametrów
Motory k-series...pytanie laika, ale skąd wiedzieć, że akurat taki w danym aucie siedzi?
Jak To bardzo proste. w R200/R25 wszystkie motory benzynowe to seria k-series. W R400 też tak samo, tylko ,że jeszcze w tym modelu można spotkać silnik serii t-series 2.0 136KM gdzie uszczelka tam nie pada. W R600 silników k-series nie montowali.
geckon napisał/a:
A co do dynamiki, to obawiam się, że przesiadka ze 113-konnego Colta na Rovera z silnikiem 1.4 by bolała pod względem parametrów
Nie bój się o dynamikę silnik 1.4 103KM też daję rade, 10.9 do setki według danych technicznych. 1.6 jeszcze lepiej wypada pod względem dynamiki, bo tu już setka jest poniżej 10s, dokładnie 9.9s. A jeśli szukasz małej wyścigówki to motor 1.8 VVC zadowoli cię na pewno, 8s. do setki.
W sumie "martwił" się będę, jak się Colt sprzeda W co osobiście dość trudno mi uwierzyć.
Dzięki za odpowiedzi. Najbardziej podoba mi się 600, ale nie ma 5-tych drzwi niestety.
Do takiej kasy śmiało kupisz fajne R400. Jeżdżę to budą od ponad 4 lat. Kupiłem drugiego z silnikiem benzynowym 2.0. Fajne autko lecz w sedanie trochę ciężkie do miejskiej jazdy.
R600 jest fajne ale spore. Sedan... Ale na prawdę wygodne, dobrze się nim jeździ na trasie, w mieście gorzej.
Jakie trasy będziesz robił? Miasto, trasa, parkingi, itp.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Lut 2012 Posty: 119 Skąd: Radom
Wysłany: Pon Sty 21, 2013 17:47
Ja się podpisze pod tym co napisał gre-si . Sam 3 tyg. temu puściłem swoją 400stke z motorem 2.0 w wersji Si LUX. Super autko fajnie wyposażone, bagażnik w sedanie duży ale i auto długie (do tego miała hak więc na prawdę trzeba wprawnego oka do parkowania czytaj np. koperta). Osiągi zadowalające spalanie lpg przy sekwencji w granicach 12-13 litrów w mieście pod moją nogą, która nie należy do najlżejszych . I pewnie powoziłbym ją nadal, gdyby nie to że potrzebowaliśmy drugiego kombi/vana.
Ewentualnie R45. 200 mała (wg mnie - każdy ma swój gust i potrzeby).
leszczu napisał/a:
W R400 też tak samo, tylko ,że jeszcze w tym modelu można spotkać silnik serii t-series 2.0 136KM
oraz Hondowską D-series z automatyczną skrzynia biegów, ale to już prawdziwa rzadkość.
Był ostatnio na tablicy wystawiony z takim motorem.
Jakie trasy będziesz robił? Miasto, trasa, parkingi, itp.
Póki co to codziennie jakieś 35 km, w weekendy koło 70. Parking? Jak to pod centrami handlowymi-ciasny jak diabli. Ale Nissanem Primerą dawałem tam radę
Czasem zdarzy się przejazd około 60 km w jedną stroną. Raz lub dwa razy w roku trasa Opole-Stalowa Wola (tak mniej więcej).
600 ma dla mnie kapitalną linię. 400 ma tę zaletę, że więcej bagażu do niej zmieszczę. Czy raczej większy gabaryt tego bagażu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum