Wysłany: Nie Maj 26, 2013 09:45 [R220 GTi] Kąt wyprzedzenia zapłonu [92]
Typ: GTi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: < 1993
Witam. Wie ktoś może czy w Roverze 220 GTi (103 kW) '92 - jest regulowany kąt wyprzedzenia zapłonu i "otwartość" przepustnicy. Jeżeli nie ma takiej możliwości to co należy zrobić jeżeli na biegu jałowym chodzi bardzo nierówno - im bardziej rozgrzany silnik tym gorzej chodzi, a nawet gaśnie. Roverek dobrze się wkręca na obroty, ale jak spadają obroty to tak do 500 obr/min czy nawet do 400 i znów zaczynają obroty falować ( chyba, że silnik rozgrzany to gaśnie jak spada z obrotów). Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam, Rafał
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 26, 2013 09:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wygląda na to, że masz Serię T. Czyżby kolejna coupeta?
Przeczyść przepustnicę i silniczek krokowy. U Ciebie to jak w Poldku, więc artykuł jest na stronie. Potem zrób reset adaptacji (kluczyk włączony i 5 razy przepustnicę na max) i sprawdź czy coś się zmieni. Regulacji żadnych tam się nie rusza.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Wielkie dzięki, dzisiaj tak zrobię. A propos coupety, to jesteś w błędzie. Mam 3-drzwiowego hatchbacka
Mam pytanie a propos szukania artykułów na forum ( proszę o wyrozumiałośc, jestem nowy ), trzeba każdy temat po kolei przeczytać czy wyszukiwarka też nam może jakoś pomóc (wpisałem "czyszczenie przepustnicy" i nic i tak nie znalazłem. "Reset adaptacji" napisałeś, że mam mieć włączony kluczyk, chodzi o włączony zapłon, tak ? Pozdrawiam
nie na forum, tylko na stronie klubowej.
To w 3 drzwiowych były montowane silniki 2,0? może to jednak coś z hondy? Możesz podrzucić zdjęcie spod maski?
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Dołączam link na którym są zdjęcia spod maski. Jak widać przepustnica wykręcona, w trakcie czyszczenia. Dołączyłem tam też 2 zdjęcia z boku głowicy od strony przepustnicy. Orientujecie się może do czego jest taka dziura (centralnie na środku zdjęcia, jedyne miejsce wyczyszczone) i dlaczego mogę mieć tak zapluty silnik olejem w tym miejscu?
http://imageshack.us/g/577/20130527155709.jpg/
Chciałbym dodać też, że zmieniłem świece bo były czarne, po przejechaniu może 50 km, nowe świece wyglądają jak stare. Spaliny są bardzo ostre. Może to pomoże w dojściu do problemu.
I nie masz plastikowych pokryw, tylko alu i nie masz czujnika prędkości wałka, kolektor tak samo bez napisu turbo/injection jak w tserii, to starszy brat T16. Silnik masz w oleju bo trzeba wymienić może uszczelniacze wałków z obu stron + uszczelki dekli zaworowych. Co do okopconych świec to zły skład mieszanki, sprawdź jak pracuje sonda lambda, zobacz czy wężyk od mapsensora nie popękał.
Nie mam pojęcia co to jest, ale silnik - petarda. Osiągi porównywalne z lekkimi japońcami typu CRX, czy Civic (przy takim wyposażeniu), a w tym aucie jeszcze nic nie jest zrobione. Poszukam dzisiaj tabliczki na silniku to dam znać co tam siedzi. Dzisiaj dokończę czyszczenie przepustnicy i krokowca i dam znać czy coś pomogło
[ Dodano: Wto Cze 04, 2013 20:09 ]
Witam. Dzisiaj odpaliłem Roverka po przeczyszczeniu przepustnicy. Niestety nie miałem tyle czasu i paliwa w baku (rezerwa, a lepiej niech nie pije mułu) by zrobić reset, ale wydaję mi się, że trochę się polepszyło chociaż nieznacznie. Dalej jest tak, że przez 3 sec chodzi dobrze, nagle przygasa, później wyższe obroty się robią, chodzi nierówno nagle i tak cały czas się zmienia. Odpiąłem sondę i nic się nie zmieniło czyli chyba jest zepsuta. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć gdzie ten wężyk od mapsensora?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum