Wysłany: Wto Maj 10, 2011 13:53 [R620 Si 94 ben=gaz] wymiana klocków- tył
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam
proszę o pomoc, o jakiś poradnik, jak wymienić z tyłu klocki hamulcowe.
Szukałem po necie i nie mogę znaleźć instrukcji do mojego auta.
moze macie jakis link jak to zrobić?
Dużo pracy to wymaga?
Trzeba jakieś specjalne narzędzia do tego?
pozdrawiam
mirek
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 10, 2011 13:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
cześć, to zupełnie łatwa rzecz, nie potrzeba poradników
narzędzia, klucz do zdjęcia koła, podnośnik do auta, klucz do zacisku 15
1. odkręcasz koło
2. odkręcasz zacisk hamulcowy (2 śruby z tyłu)
- demontujesz zacisk (można go podpuknąć do tyłu jeśli nie chce zejść)
- wykręć tłoczek do tyłu
- posmaruj najlepiej miedzianym smarem elementy metalowe styku klocek/zacisk
- wsadź klocki w jarzmo
3. wsadź z powrotem zacisk, dokręć
4. zapakuj koło i testowanko przez pierwsze x kilometrów delikatne hamowania wiadomo
powodzenia
_________________ Rover 600 2.0 SDi 99'
Ostatnio zmieniony przez kruszan Czw Maj 12, 2011 13:29, w całości zmieniany 1 raz
jeżeli nie masz klucza do wkręcenia tłoczka będzie ciężko. Można pokombinować i poradzić sobie bez niego ale trzeba wymyślić jakieś sprytne narzędzie, którym będziesz mógł jednocześnie pchać i kręcić tłoczek. Dysponując tylko kluczem do odkręcenia zacisków i kola będziesz miał problem. Jeżeli masz jakieś inne narzędzia i trochę sprytu to powinieneś dać radę:)
hmm ja użyłem pilnika prostokątnego, pasował idealnie, zawsze w garażu lub piwnicy coś się takiego znajdzie, no chyba że jakieś bardziej proff narzędzie
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Powyżej napisaliście jak wymienić klocki w R600. W linku poniżej znalazłem sposób wymiany tarcz, ale ten poradnik nie dotyczy chyba R600. Czy w R600 wygląda to podobnie? Jakie są różnice? Czy idąc za tym poradnikiem poradzę sobie w R600 z tarczami również?
Po pierwsze rozmowa dotyczy klocków z tyłu a ten poradnik ma się nijak do tylnego koła.
A na pewno nie dotyczy ! wymiany tarcz w R600 bowiem przerabiałem to osobiście i jest przeje....e. Jeżeli wymiana tarcz w R600 by przebiegała tak jak w poradniku było by elegancko.
A co do klocków z tyłu to dokładnie tak jak koledzy wyżej podpowiadają.
Ja bym pojechał do warsztatu i święty spokój a nie kombinował sam , my mamy zestawy do wciskania tłoczków to mordować się nie trzeba i zapłacisz 40-50zł za wymianę tył.
Gdy kupowałem furę mechanicy powiedzieli, że tylne klocki będzie trzeba wymienić. I dzisiaj to zrobiłem. Stare prawe tylne klocki były zjechane, lewe tylne w lepszym stanie.
Ale jest coś dziwnego.
Od czasu gdy zakupiłem samochód minęły już prawie dwa tygodnie. I kilka razy podczas jazdy słyszałem delikatny pisk (przerywało podczas obrotu koła). Ale do dzisiaj nie słyszałem tego dźwięku. Wymienili mi klocki na nowe. Na początku trochę tarły, ale to podobno tak jest na początku. Od mechanika zrobiłem jakieś 4 kilometry i w pewnym momencie znowu zacząłem słyszeć ten przerywany pisk. Chyba z lewej strony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum