Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620 Si 94 ben=gaz] wymiana klocków- tył
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620 Si 94 ben=gaz] wymiana klocków- tył
Autor Wiadomość
mirek_20 



Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 27
Skąd: Zwierzyniec



  Wysłany: Wto Maj 10, 2011 13:53   [R620 Si 94 ben=gaz] wymiana klocków- tył
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Witam
proszę o pomoc, o jakiś poradnik, jak wymienić z tyłu klocki hamulcowe.
Szukałem po necie i nie mogę znaleźć instrukcji do mojego auta.
moze macie jakis link jak to zrobić?

Dużo pracy to wymaga?
Trzeba jakieś specjalne narzędzia do tego?
pozdrawiam

mirek
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 10, 2011 13:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 16:12   

cześć, to zupełnie łatwa rzecz, nie potrzeba poradników :)

narzędzia, klucz do zdjęcia koła, podnośnik do auta, klucz do zacisku 15

1. odkręcasz koło
2. odkręcasz zacisk hamulcowy (2 śruby z tyłu)
- demontujesz zacisk (można go podpuknąć do tyłu jeśli nie chce zejść)
- wykręć tłoczek do tyłu
- posmaruj najlepiej miedzianym smarem elementy metalowe styku klocek/zacisk
- wsadź klocki w jarzmo
3. wsadź z powrotem zacisk, dokręć
4. zapakuj koło i testowanko :) przez pierwsze x kilometrów delikatne hamowania wiadomo :mrgreen:

powodzenia
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
Ostatnio zmieniony przez kruszan Czw Maj 12, 2011 13:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Drool 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 51
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Maj 10, 2011 16:26   

Witam,

jeżeli nie masz klucza do wkręcenia tłoczka będzie ciężko. Można pokombinować i poradzić sobie bez niego ale trzeba wymyślić jakieś sprytne narzędzie, którym będziesz mógł jednocześnie pchać i kręcić tłoczek. Dysponując tylko kluczem do odkręcenia zacisków i kola będziesz miał problem. Jeżeli masz jakieś inne narzędzia i trochę sprytu to powinieneś dać radę:)

Pozdrawiam
Drool
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Wto Maj 10, 2011 17:00   

hmm ja użyłem pilnika prostokątnego, pasował idealnie, zawsze w garażu lub piwnicy coś się takiego znajdzie, no chyba że jakieś bardziej proff narzędzie :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Czw Maj 12, 2011 13:00   

Ja używałem dużego śrubokręta.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Maj 12, 2011 13:08   

A ja np. korzystałem z łyżki do ściągania opon :grin:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Sob Cze 22, 2013 10:46   

Witam,

Powyżej napisaliście jak wymienić klocki w R600. W linku poniżej znalazłem sposób wymiany tarcz, ale ten poradnik nie dotyczy chyba R600. Czy w R600 wygląda to podobnie? Jakie są różnice? Czy idąc za tym poradnikiem poradzę sobie w R600 z tarczami również?


http://www.roverki.pl/tec...amulcowych.html


Oraz, czym najlepiej jest wyczyścić rdzę na piaście i innych elementach w tym układzie? Czym najlepiej jest to wszystko przesmarować? Dziękuję.
 
 
carlo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 72
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Sob Cze 22, 2013 19:15   

Po pierwsze rozmowa dotyczy klocków z tyłu a ten poradnik ma się nijak do tylnego koła.
A na pewno nie dotyczy !! ! wymiany tarcz w R600 bowiem przerabiałem to osobiście i jest przeje....e. Jeżeli wymiana tarcz w R600 by przebiegała tak jak w poradniku było by elegancko.
A co do klocków z tyłu to dokładnie tak jak koledzy wyżej podpowiadają.
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Sob Cze 22, 2013 23:09   

Zastanawiałem się nad przeczyszczeniem niektórych elementów tarczy i klocków (jak juz i tak tam będę zaglądał), ale wymieniać chciałem tylko klocki.

Mam rozumieć, że lepiej jednak nie bawić się w ściąganie tarcz po to by sprawdzić co pod nimi siedzi i założyc te same? Robota dla mechanika...?


Oraz, które klocki wybrać?

Bosch
TRW
ATE
FERODO

Jak przed zakupem sprawdzić które są twarde a które miękkie?
 
 
Spinache 



Dołączył: 29 Cze 2013
Posty: 1
Skąd: Lubartów



Wysłany: Sob Cze 29, 2013 21:43   

Wybierz japońskie Kashiyama C24005, koszt 70 - 80 zł
 
 
 
soviet100 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 499
Skąd: Czechowice-Dziedzice

Rover 800

Wysłany: Sob Cze 29, 2013 21:48   

Ja bym pojechał do warsztatu i święty spokój a nie kombinował sam , my mamy zestawy do wciskania tłoczków to mordować się nie trzeba i zapłacisz 40-50zł za wymianę tył.
 
 
 
pbskarpy 




Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 193
Skąd: Gdańsk

Rover 600

Wysłany: Pon Lip 01, 2013 14:55   

No i byłem u mechanika. :)

Gdy kupowałem furę mechanicy powiedzieli, że tylne klocki będzie trzeba wymienić. I dzisiaj to zrobiłem. Stare prawe tylne klocki były zjechane, lewe tylne w lepszym stanie.

Ale jest coś dziwnego.

Od czasu gdy zakupiłem samochód minęły już prawie dwa tygodnie. I kilka razy podczas jazdy słyszałem delikatny pisk (przerywało podczas obrotu koła). Ale do dzisiaj nie słyszałem tego dźwięku. Wymienili mi klocki na nowe. Na początku trochę tarły, ale to podobno tak jest na początku. Od mechanika zrobiłem jakieś 4 kilometry i w pewnym momencie znowu zacząłem słyszeć ten przerywany pisk. Chyba z lewej strony.

I zgłupiałem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Wielkość felg-wielkość klocków
ezy Rover serii 600, Honda Accord 5 Pon Mar 10, 2008 19:38
Brt
Brak nowych postów [R620] Wymiana hamulców
zimek-1985 Rover serii 600, Honda Accord 1 Pon Mar 29, 2010 21:48
zuber84cool
Brak nowych postów [R620] Wymiana amortyzatorów
DeathMan Rover serii 600, Honda Accord 12 Czw Maj 20, 2010 13:43
szoso
Brak nowych postów [R620] Wymiana amortyzatorów
ful Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Lut 05, 2008 18:53
ful
Brak nowych postów [R620 sdi 96r.] wymiana sprzęgła
zimek-1985 Rover serii 600, Honda Accord 11 Pon Lis 07, 2011 08:26
R.E.D.



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink