Wysłany: Czw Maj 16, 2013 08:27 [R75] klimatyzacja problem
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
witam państwa, mam problem w swoim R75 a dokładnie chodzi o klimatyzacje. wczoraj bylem napełnić klimatyzacje bo już słabo chłodziła. po napełnieniu klimy czynnikiem tzn przeszedł cały proces klimatyzacja dalej nie chłodzi tak jak powinna. sprężarka chodzi, wentylator tez ale z nawiewów leci lekko schodzone powietrze. mechanik rozłożył ręce i powiedział ze to może być wszystko. zaczął wymieniać ze sprężarka daje za małe ciśnienie, albo za duże, czujnik klimatyzacji, ale nie wie gdzie on jest, albo osuszacz ale tez nie wie gdzie on jest. czyli nie wie nic i na dodatek skasował 150 zl. a klima jak chodziła tak chodzi tak samo. dość dożo wczoraj czytałem na forum odnośnie klimy ale ja już się w tym wszystkim pogubiłem. zrobiłem test klimy jak opisano, ale u mnie wychodzi 00. panowie od czego zacząć, bo już mi ręce opadły i nie chciałbym się narażać na koszty tzw pseudo mechaników. czy jak bede chcial wymienic czujnik cisnienia to bede musial spuscic czynnik?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 16, 2013 08:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
bluetom2, ja miałem podobnie zaraz po zakupie i wyszło na to ze mam sprężarke do wymiany
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Robił jakis pomiar niskiego i wysokiego cisnienia i powiedział ze spreżarka jest na wykończeniu i pół roku puźniej już nie działała prawie wcale a teraz to czasem jej sie zdarzy chwile pochłodzić
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
ja również mam problem z klimą a mianowicie po napełnieniu klimy nie chciała działać mechanik stwierdził że to zawór rozprężny jest do wymiany ale się tego nie podejmie ponieważ w tzw normalnym aucie jest on umieszczony od komory silnika a w roverku w kabinie za komorą grodziową i trzeba pół deski rozdzielczej rozebrać i teraz nie wiem czy powiedział tak bo faktycznie tak jest czy nawymyślał tylko
a w roverku w kabinie za komorą grodziową i trzeba pół deski rozdzielczej rozebrać i teraz nie wiem czy powiedział tak bo faktycznie tak jest czy nawymyślał tylko
trochę przesadził. Zawór jest na parowniku w kabinie i nie trzeba rozbierać deski. Wystarczy rozkręcić osłonę od strony kierowcy i masz parowanik z zaworem na widoku. Pooglądaj zdjęcia na allegro to zobzaczysz jak wygląda parownk z zaworem i idące do niego rurki.
WItam po dlugiej nie obecnosci. J tez chcialem sie podpiac pod ten temat jesli pozwolicie mam problem nastepujacy. nabilem dzis klime i gosciu mi powiedzial "ze" uklad jest szczelny wszystko ok "ale" nie zalacz sie mi wentylator i za duzo pompuje cisnienia bo az do 25 atmosfer a powinno byc 17 ja osobiscie nie znam sie na klimie. I powiedzial niech pan podjedzie do elektronika samochodowego i on luknie co i jak i jestem w czarnej du... Bo klima jest sprawna ale nie zalacza sie wiatraczek jakis. Prosze was o szybka odpowiedz co i jak bo niechce byc znowu w plecy bo juz wylozylem 115 zl dziekuje z gory pozdrawiam.
No to kolego poczytaj forum klime napędza wiatrak na chłodnicy - oryginał 2000zł ale jest sposób na podmiane...
taz87 napisał/a:
WItam po dlugiej nie obecnosci. J tez chcialem sie podpiac pod ten temat jesli pozwolicie mam problem nastepujacy. nabilem dzis klime i gosciu mi powiedzial "ze" uklad jest szczelny wszystko ok "ale" nie zalacz sie mi wentylator i za duzo pompuje cisnienia bo az do 25 atmosfer a powinno byc 17 ja osobiscie nie znam sie na klimie. I powiedzial niech pan podjedzie do elektronika samochodowego i on luknie co i jak i jestem w czarnej du... Bo klima jest sprawna ale nie zalacza sie wiatraczek jakis. Prosze was o szybka odpowiedz co i jak bo niechce byc znowu w plecy bo juz wylozylem 115 zl dziekuje z gory pozdrawiam.
witam chcialbym na poczatku podziekawac za zainteresowanie moim problemem. musze sie pochwalic ze klima juz mi dziala. a co bylo powodem? oj teorii bylo wiele wszyscy mechanicy robili wszystko aby naprawic czyt. ( naciagnac na kase i nie zrobic nic) kazali mi wymienic wszystkie przekazniki,wymienic sprezarke, czujnik cisnienia, osusacz, sterowanie(klimatronik), a nawet doszedl jeden mechanik do wniosku ze zamiast czynnika w ukladzie jest powietrze. jest dla mnie mistrzem. po wielu dniach zalamki trafilem na mechanika ktoremu naprawa zajela 5min z miernikiem wszedl pod samochod kazal odpalic klime, zmierzyl PODLACZYL WTYCZKE OD SPREZARKI KTORA WYPADLA i klima chodzi i chlodzi jak nowa. koszt 20 zl mowi ze wiedza kosztuje. dalem 50 gdyz jestem bardzo zadowolony z jego uslugi.
Witam
Pozwolę podpiąć sie pod temat....
Sprawa wygląda tak, że klimatyzacja została uzupełniona, sprzęgiełko zaskakiwało, obroty spadały i wszystko było by fajnie, gdyby nie to, że nadal leciało ciepłe powietrze..
Wlazłem pod auto, zauważyłem, że sprzęgiełko klimy wygląda dziwnie, jakieś było nie równe, guma jakby z niego wytopiona itp.. Szukając nowego sprzęgła i koła pasowego, dorwałem sprawną używana sprężarkę i podczas wymiany okazało się, ze sprzęgło klimy w aucie jest wręcz spalone, spieczone, w kolorze fioletowym itp, a sama cewka miała stopioną obudowę...
Cóż wymieniłem cewkę, oraz koło pasowe i sprzegiełko. Na niskich obrotach czuć chłodniejszy wąż od klimy, chodzi niby spoko, ale jak przegazuję, to słychać straszne mielenie jakby kulki z łożyska się gdzieś mieliły,(Koło pasowe ma łożysko w idealnym stanie, pracuje cichutko i bez oporów)
Sama sprężarka potrafi zatrzymać! się w miejscu, ze sprzęgiełka leci dym i blokuje koło pasowe tak znacznie, że wyłączyło mi silnik !
Po wyłączeniu klimy i odpaleniu na nowo, wszystko chodzi jak trzeba , koło pasowe klręci się bez problemu i nagrzewania, ale po włączeniu klimy znów to samo, dźwięk mielenia i blokowanie sprężarki...
Pewnie ameryki nie okryję - sprężarka umarła ?
To i ja się podepnę pod ten temat
Dziś podczas jazdy usłyszałem tak ze dwa razy w pewnym odstępie czasu dzięki typu rzężenie. Nie zareagowałem bo były to dźwięki trwające po kilkanaście sekund i przechodziły. Krótko po tym skończyła się klima.
Gdy zatrzymałem się na stacji po podniesieniu maski słychać wyraźnie metaliczne stuki z okolicy paska klinowego. Nie ma znaczenia czy klima jest włączona czy też nie.
Pasek klinowy się obraca.
Z tego co wyczytałem to albo sprężarka albo koło pasowe.
I tu pytanie, czy jeśli byłoby to koło pasowe to pasek klinowy by się obracał?
No i kolejne czy kompresor klimy jest jeden w R75 czy są różne w zależności od wersji silnikowej?
Ja szukałem kompresora typowo pod moją pojemność , ze względu na to, ze może mocowania by się różniły, czy cokolwiek... Jest tego taki wybór, ze znajdziesz swoją pojemność.
A co do metalicznego stukotu, to u mnie był dźwięk jak w młynku, zmielona sprężarka doszczętnie. Ale na wyłączonej klimie była cisza.... Więc może poleciało Ci łożysko rolki, lub sprzęgiełko gdzieś dotyka, ociera, czy cokolwiek... Właź pod auto, klucz 10 i odkręć tarczkę sprzęgła i potem sprawdź czy dźwięk dalej występuje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum