Wysłany: Czw Kwi 03, 2014 15:35 [R75] Wentylator chłodnicy działa od 107st.
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam kolegów
Po zakupie Roverka okazało się, że zamiast oryginalnego wentylatora ktoś wrzucił za grill jakąś atrapę wiatraka z Corsy lub Seicento.Po rozsadzeniu chłodnicy zainwestowałem w używany wentylator, lecz włącza się on dopiero przy 107 stC. Poza miastem temp oscyluje w okolicach 90, ale w mieście grzeje się do 107st, po czym wentylator schładza go do 95. Czy jazda z taką awarią ma bardzo negatywny wpływ na silnik i uszczelki? Nie wiem nawet jaki zbytnio mam rodzaj tego wentylatora po przyszedł do mechanika i zobaczyłem go już zamontowanego. Po włączeniu klimy tez się nie rusza. Wiem, że jest obszerny wątek na forum o silnikach wentylatorów, ale nie wiem czy u mnie jest winny rezystor, szczotka czy komutator? Co sprawdzić, lub co wymienić? W załączeniu zdjęcie z aukcji mojego wiatraka
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 03, 2014 15:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nie wiem jaki masz wiatrak ale są 2 i 3 stopniowe, nie mniej jednak słyszalny jest jedynie najszybszy tryb z kabiny, tryb najwolniejszy jest poprostu niesłyszalny. Chcąc sprawdzić czy wiatrak działa prawidłowo odpal samochód i włącz klimatyzacje, bez względu na temperature płynu chłodniczego wiatrak powinien włączyć się natychmiastowo na wolne obroty, wyjdź z auta i sprawdź czy się kręci, tak najłatwiej sprawdzić czy działa
nie przeczytałem postu do końca to w takim razie nie działa prawidłowo
co do typu to twój chyba jest 2 biegowy bo ma rezystor zamontowany, i zawyczaj jest on padnięty jeśli wiatrak chodzi tylko na szybkich obrotach, rezystor można samemu wymienić i jest on tani, lepiej zacząć od tego, wiatrak musiałbyć naprawiać odrazu jeśli byłby to stary typ 2 biegowe tak szybko nie padają.
Ostatnio zmieniony przez zedziczek Czw Kwi 03, 2014 17:08, w całości zmieniany 3 razy
Naprawa raczej we własnym zakresie tylko pod blokiem, bez dostępu do garażu wolę wymieniać rezystor niż rozbierać cały silnik wentylatora. Na aukcji http://allegro.pl/rezysto...4072998188.html gościu sprzedaje rezystor i według jego opisu, takie objawy jak moje wskazują właśnie na tą awarię. Wolę jednak przed wydaniem 130zł być pewny, że to rozwiąże problem. Auto mam z 2000r. ale kupiony wentylator ma rezystor widoczny obok śmigła więc jest chyba 2-biegowy po zmianach. Czy ktoś może potwierdzić 100% z doświadczenia moje przypuszczenia? Czy da się jakoś multimetrem lub innym sposobem sprawdzić ten rezystor?
rezystor taki w UK kosztuje 5 funtów z przesyłką więc nie wiem jakim cudem ty chcesz zapłacić kolesiowi 130 zeta poszukaja jaki to ma być rezystor i kup sam a nie od kolesia który powie że to jest do r75, wiem ze to ma być 100W ale o szczegółach niech kto inny się wypowie bo biegły w tym temacie nie jestem
chyba taki ma być ale niech ktoś pomoże bo ja nie znam dokładnych parametrów jaki ma być zamontowany mi się zdawało, że 100W i 470mΩ
jak kupujesz opony to nie idziesz do sklepu i pytasz o opony do r75 tylko podajesz rozmiar i tu podobnie chyba że chcesz płacić pośrednikom no tylko że tu bedziesz musiał wywiercić dwa otworki bo mocowanie jest w nie co innym miejscu, tyle że to aluminim więc problemu nie będzie
Ostatnio zmieniony przez zedziczek Czw Kwi 03, 2014 21:34, w całości zmieniany 1 raz
będziesz potrzebował dwie wsówki, na końcówki rezystora i dobrym rozwiązaniem jest założenie wężyków, które się kurczą jak ich podgrzejesz nałóż je na łączenia a potem podgrzej, ja używałęm suszarki do włosów:) http://i53.tinypic.com/sw7o84.jpg tak to ma wyglądać jak skończysz, a i odłącz akumulator dla bezpieczeństwa za nim zaczniesz naprawiać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum