rocznik 94r 220 coupe turbo
rocznik 93 teoretycznie 220 coupe turbo
razem:
różnica tkwi w średnicy WasteGate'a (róznica ok 8-10mm na średnicy otworu). U mnie, po zamontowaniu turbo z mniejszym WG auto ciągle przeładowywało, otwór był za mały żeby utrzymać zadane doładowanie. Począwszy od seryjnego 0,5 do 0,9b. Ciągle ładował powyżej 1b. Dopiero po założeniu storny gorącej z turbo z wiekszym WG doładowanie da się w pełni kontrolować.
Stąd śmiała teza - 2,0t wychodziły w różnych wariantach. Jeśli silniki byłyby takie same, to w kazdym turbo powinno pracować tak samo. Jednak jest jakaś różnica w wydatku spalin, skoro w jednym działa, a w drugim nie.
Rożnicę widać od razu. Ale...
Czy oby na pewno otwór nie był ręcznie poszerzany?
Widać ewidentnie różnicę w sposobie zamykania tzn. klapka w tym turbo z 94 nie zamykała dobrze przepływu (widać po klapce, spalinach). W tej z 93 wygląda to na fabrykę na tej z 94 już średnio bym powiedział że tak wyszło fabrycznie.
Szkoda że zabandażowałem już swoje turbo i DP bo chętnie bym rzucił okiem jak to wygląda u mnie.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum