Forum Klubu ROVERki.pl :: [L-seria] 2.0 udoskalanie pompy wtryskowej VE21
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[L-seria] 2.0 udoskalanie pompy wtryskowej VE21
Autor Wiadomość
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sro Lut 24, 2016 22:37   [L-seria] 2.0 udoskalanie pompy wtryskowej VE21

Temacik poswiecony udoskoleniom mechanicznej pompie wtryskowej VE21.
jak wiadomo ma ona spory potencjal wiec warto by bylo troszke rozszerzyc ten watek ;-)

[ Dodano: Sro Lut 24, 2016 22:37 ]
Jak wiadomo najwazniejsza jest sruba dawki paliwa (czerwony )
wkrecajac ja wiekszamy a wykrecajac zmniejszamy dawke paliwa w calym zakresie


boczne szpilki sa od (zielona ) minimalnych (niebieska) maksymalnych obrotow wykrecajac je zwiekszamy zakres obr
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 24, 2016 22:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
natsu9 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 118



Wysłany: Czw Lut 25, 2016 09:34   

W jaki sposób to udoskonala pompe?
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Lut 25, 2016 16:28   

poprawiajac jej wydajnosc ;-)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
natsu9 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 118



Wysłany: Czw Lut 25, 2016 19:47   

zmieniasz tylko dawkę, sensowna zmiana czegokolwiek to wymiana tłoko-rozdzielacza na większy, zmiana fali, albo inne ingerencje.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Lut 25, 2016 21:05   

no tak do tego zmierzam,jak bedzie chwila czasu to opisze mody
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 25, 2016 22:56   

natsu9, Nie ma juz większego, tam siedzi 11mm, i fale ma kolega tez już większa w środku :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pią Lut 26, 2016 16:44   

Remigiusz napisał/a:
natsu9, Nie ma juz większego, tam siedzi 11mm, i fale ma kolega tez już większa w środku :P

wieksze sa bo i tloczki 12 ale to zalezy co chcemy osiagnac i czego oczekujemy potem fala wystarczajaca jest bo przewaznie przy mniejszych tloczkach maja agresywniejsze krzywki co wlasnie mozna zastosowac i wykorzystac ja .
postanowilem temat rozruszac gdyz wiekszosc uzytkownikow posiada pompe VP30 czyli stosowana w IDT tam najwiecej mlodzona ale ona nie da w pelni zadowolenia gdyz ograniczeniem jest tłok ktory to jest 10mm
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Mar 08, 2016 00:24   

O to moje działanie wczoraj i dziś :

Franken-Saga ciąg dalszy :P





Fala od Freelandera ma takie same wysokości jak od Vp30 (nie wejdzie na trzpień od głowicy SD czy SDI). Dla porównania fala od SD.





A tutaj porównanie długość wtrysku, jak widać w Vp30 jest bardzo długi a od Freelandera krotki i agresywny.



Springi od głowicy Freelander są takie same jak od VP30 czyli dłuższe o jeden zwój. Od SD jest krótszy.








A tutaj reszta moich zdjęć z prac nad pompami.
Mam teraz 3 pompy:
- SD pompa na części z 10mm głowica od Landka i kilka elementami z lekka rdza z jednej pompy SD.
- SD pompa z 2x podkładkami pod tak zwany "gov-mod" oraz 11mm glowica
- Vp37 Freelander pompa z 11mm SD głowica, springami z Landka oraz podkładkami i fala.

[ Dodano: Wto Mar 08, 2016 00:19 ]
Porowanie koncowek wysokiego cisnienia na pompie:







[ Dodano: Wto Mar 08, 2016 00:24 ]
https://www.youtube.com/watch?v=bj-gNUSQgwc

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Wto Cze 28, 2016 21:03   

Troszke odgrzeje zaczne o jednego z wazniejszych pytan/problemow ;-)

Po podniesieniu dawki paliwa czasami wystepowal problem ze zgaszeniem silnika . Niby zaplon byl wylączony a silnik nadal pracowal . :-)
Co za tym idzie?,a mianowicie przyczyna byla zbyt miekka sprezynka w elektrozaworze ktora odpowiada za odciecie paliwa na tloczkorozdzielacz.




Owa sprezynka ma ok 13mm dlugosci ,ja poradzilem sobie z tym mankamentem dajac pod jej tlok ktory domyka otwor w glowicy tloczkorozdzielacza kulke o grubosci 4mm pod sprezynke i problem znikl (sprezyna wywiera wieksza sile na tlok ktory zamyka doplyw paliwa ) :)



_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sie 24, 2016 18:10   

Maly filmik dalszej budowy Frankenpompy na bazie VP37 z Freelka :)

https://www.youtube.com/watch?v=GVvlElMzxZA



[ Dodano: Nie Sie 07, 2016 11:48 ]
A tutaj małe porównanie pompy VP30 , jakoś niestety brak śladów użytku w pompie :neutral:

https://youtu.be/NUT1sbLnwCc



[ Dodano: Sro Sie 24, 2016 19:10 ]
Warto z demontować lub wyciąć ten lewarek od ciepło/zimnego rozruchu wewnątrz pompy, Utrudnia tylko montaż LDA orza moga byc problemy jak u mnie ze mi blokowało cięgno gazu i przez to auto tak topornie szlo i mało mocy było.

Dziękuje kazdaf za druga pompę na testy leć przydała się żeby odkryć przyczynę :wink:
Autko teraz fajnie odżyło i śmiga o niebo lepiej już nie czuć tych 100koni a trochę więcej :mrgreen: Banan jest :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=4J6PmSB9big
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 16:53
kasjopea
Brak nowych postów Tuning mechaniczny K-seria 1.6/1.8
mlodyolek Tuning mechaniczny 56 Pon Sie 27, 2018 18:28
mlodyolek
Brak nowych postów [K series seria R all] TERMOSTAT 82 st
spider666 Tuning mechaniczny 1 Sob Sty 01, 2011 00:41
colin1983
Brak nowych postów 1.4 16V 103km seria czy cos wiecej?
konr92 Tuning mechaniczny 68 Pią Lip 01, 2011 17:20
radomraptile
Brak nowych postów [K seria] Artykuł o modyfikacjach...
Bumelant Tuning mechaniczny 30 Sro Lut 15, 2012 20:01
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink