Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 2.0SDI 98r.] szarpie samochodem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:05
[R200 2.0SDI 98r.] szarpie samochodem
Autor Wiadomość
pawel027 



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 18:55   [R200 2.0SDI 98r.] szarpie samochodem

Rok temu kupiłem rover 200 z silnikiem 2.0 sdi i od tamtej poty mam coraz większe problemy. Przy zmianie biegów, Mianowicie kiedy np. w czasie jazy wbijam dwójkę samochód szarpie mi dwa Rawy i jedzie dalej to samo tyczy się 3 i 4 na piątce jest ledwo odczuwalne. Podobnie się dzieje kiedy puszczam mogę z gazu zostawiając go na biegu (hamowanie silnikiem) wtedy czuje uderzenie jakby przyhamował i dalej zwalnia normalnie. Problem jest mało odczuwalny kiedy każdy bieg przekładam z przytrzymanym sprzęgłem albo puszczam bardzo powoli nogę z gazu ale taka jazda nie dość ze jest powolna to denerwuje. Mechanik twierdzi że może to być uszkodzony mechanizm różnicowy ale nie jest pewien więc proszę o pomoc!
Ostatnio zmieniony przez pawel027 Sro Sty 20, 2010 19:13, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 20, 2010 18:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
hvil
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 20, 2010 19:11   

różnicowy może być:-) ale popraw temat i edytuj tekst by łatwiej go się czytało (literówki) bo cię admini stąd pogonią:-D

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 19:11 ]
sTERYD, ubiegles mnie:-D no :mrgreen:
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 19:34   

Może poprostu nie jesteś przyzwyczajony do dieselka ? One poprostu tak mają ,że troche szarpią przy hamowaniu silnikiem i nagłym dodaniu gazu. No ale to by trzeba porównać z innym żeby miec pewność ,że to tak ma być
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 19:39   

pawel027, Uwazam ze to normalne jest w Rover Dieslu :mrgreen:

Ja tez tak mam jak zdejmę nogę z gazu i dodam znów gaz to autem szarpnie i czuć to dość :wink: Tak samo jest przy redukcji jak sie hamuje biegami autem szarpnie i potem jest normalnie, tak juz jest po prostu. Za duży moment obrotowy :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
pawel027 



Dołączył: 20 Sty 2010
Posty: 2
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 19:55   

jeżdżę tylko disami. Wcześniej przez cztery lata jeździłem skoda 1.9SD a co do szarpania to na 100% wina samochodu. Nie jest to pojedyncze szarpniecie tylko min 2 – 3 razy. Jak dodaje gazu to czuje szarpnięcie potem przyhamowanie znowu szarpnięcie znowu przyhamowanie i dopiero potem jedzie normalni. Ja nawet nie mogę zabrać nogi normalnie z gazu żeby nie czepało w samochodzie
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 21:05   

pawel027, niech ci jakiś mechanior sprawdzi poduszki pod silnikiem. Jak u mojego brata w SDi'ku były wywalone to rzucało autem przy hamowaniu
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
Andrzej_1272 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 304
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Sty 21, 2010 18:51   

Takie szarpanie jak opisujesz to ,poduszki pod silnikiem,mogą wyglądać na całe,ale wystarczy że będą nad pęknięte albo przyparciałe,w takich wypadkach właśnie występują takie szarpania.
 
 
dzozef 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 23, 2010 14:24   

Ja mam podobne objawy z tym, że przy zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła mam tylko jedno szarpnięcie. U mechanika sprawdzałem poduszki i są sprawne. Już sam nie wiem czy drążyć ten temat czy dać sobie spokój bo niektórzy na forum twierdzą, że to normalne.
_________________
Nie mam nic przeciwko ruchom kobiet, byleby były rytmiczne :)
 
 
Chester 




Pomógł: 96 razy
Dołączył: 08 Sie 2007
Posty: 895
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 15:28   

dzozef, też tak miałem nie dało się zmienić biegu bez szarpnięcia co sie okazało na tarczy sprzęgła były popękane sprężyny... po winianie sprzęga w/w efektu brak
 
 
 
dzozef 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 62
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 23, 2010 20:35   

Chester, też się zastanawiałem czy powodem tych szarpnięć nie jest sprzęgło. Może u mnie jest podobna sytuacja. Wymieniłeś tylko tarcze czy całe sprzęgło?
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Pon Wrz 08, 2014 20:28   

W sumie tak sobie pomyślałem, że odkopię temat.
dzozef napisał/a:
Ja mam podobne objawy z tym, że przy zmianie biegu i puszczeniu sprzęgła mam tylko jedno szarpnięcie.

Właściwie od 2,5 roku użytkowania mam coś takiego, ale od ostatniego czasu zaczyna mnie to dość denerwować. Szarpanie czuć mocno na 1 i 2 biegu. Na 3 już rzadziej się zdarza. Przykładowo: jeżeli jechałbym na 1 20/h, wcisnął sprzęgło i później, puszczając je, chciałbym dalej na tym samym biegu pojechać to praktycznie nie ma opcji żeby zrobić to spokojnie. Wina sprzęgła, poduszek, czy czego?
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Wrz 09, 2014 05:30   

Jeśli wciśniesz i puścisz sprzęgło jeszcze z pewnym odstępem czasowym wykonując sam ruch dość szybko, zawsze poczujesz szarpnięcie

po pierwsze musicie zrozumieć jak przekazywana jest moc z silnika na koła i po co jest sprzęgło

silnik zasprzęglony rozpędza koło zamachowe wraz ze sprzęgłem

wciskamy sprzęgło i napęd zostaje rozsprzęglony , tarcza cierna odsunięta zostaje od koła zamachowego

czas jaki jest wciśnięte sprzęgło wpływa na różnicę prędkości obrotowych tarczy sprzęgła a koła zamachowego na silniku

po puszczeniu szybkim sprzęgła następuje spięcie tarczy sprzęgła z kołem zamachowym poprzez tarcie w wyniku czego następuje szarpnięcie żeby wyrównać prędkości obrotowe tarczy i koła zamachowego

są to proste działania mechaniczne ale jak ktoś nie zrozumie tego w pełni to będzie tylko katował silnik i sprzęgło


co do szarpania przy dodaniu i puszczeniu gazu


w przednim napędzie dodanie gazu zwłaszcza w dieslu gdzie jest duży moment obrotowy przednia część pojazdu podnosi się przez siłe działającą na koła ruchem obrotowym, jeśli s tym momencie zanim samochód się ustabilizuje puścimy gaz (efekt hamowania silnikiem) samochód zostaje dociążony przez opory toczenia i przód osiada niżej niż powinien i kolejne dodanie gazu skutkuje szarpnięciem wynikającym z rozciągnięcia poduszek silnika do branicznych wartości


tzn pozycja zero samochodu = 0

Pozycja po dodaniu gazu +3cm

Pozycja po poszczeniu gazu -2cm (od względnego 0)

ponowne dodanie gazu różnica 5cm. Duża możliwość zerwania lub uszkodzenia poduszek w przypadku już uszkodzonych następuje seria szarpnięć nakłada się na to że jak komuś samochód szarpnie to puszcza gaz i efekt się ponawia


Jest to efekt często widziany w Lkach gdzie uczący się wystraszyl szarpniecia i naprzemian puszcza gaz i dodaje i hamuje po czym zachwile pompatycznie gaśnie :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Wto Wrz 09, 2014 09:15   

Czyli wychodzi na to, że nie powinienem się martwić : )
Dzięki tuners :razz:
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25]Szarpie samochodem Faluja obroty dziwny dzwiek krokowca
gorski32 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Sob Maj 24, 2014 17:55
leszczu
Brak nowych postów [R200 220 2.0SDI 00']
hamulce
wroblikns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Lis 27, 2009 23:00
Kot
Brak nowych postów [R200 220 2.0SDI 00']
zawieszenie
wroblikns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Lis 28, 2009 18:10
Zukowaty
Brak nowych postów [R200 2,0SDi 99r] Kontrolka SRS
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 37 Pią Sie 14, 2009 13:45
Korczus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink