Wysłany: Czw Gru 04, 2014 21:44 [620Ti] Zaczął dymić na bało/siwo - tylko gdy stoję
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam Kolegów;
Potrzebuję pomocy. Otóż mój Ti zaczął ostatnio dymić na jakby biało/siwo. Na pewno nie na niebiesko. Poniżej krótka charakterystyka objawów:
1. dymi tylko na postoju - światła, luz
2. jak dodam gazu stojąc, dymu jest więcej. Przegazowanie nic nie daje - rosnie proporcjonalnie do ilości gazu
3. dym jest koloru białego/ siwego - nie czarny ani nie niebieski (znam niebieski bo miałem juz do czynienia z regeneracją turbo - zresztą dymiło nawet w czasie jazdy i zostawiałem chmurę). Turbo jakieś 10-20 tys świeżo po regeneracji.
4. jak jadę - dymu brak
5. aktualna aura - odpada - bo kopci nieporównywalnie z innymi
6. odpala idealnie
7. wkręcanie się na obroty, ciąg, itd - bez zarzutów
8. czasami - ale rzadko - jak odpalę, mam wrażenie jakby chodził na 3 gary, albo jakoś tak sie trzęsie przez chwilę, jak dodam gazu wszystko wraca do normy
9. głowica świeżo zrobiona, planowanie, zawory. Tłoki nie ruszane
10. olej bierze, ale mam jeszcze wyciek w okolicach cewki - nie wiem czy to olej skrzyni, czy uszczelniacz wału - trudno więc zdiagnozować
11. płyn - jest ok, korek czysty, nic nie ubywa, nie ma żadnej mazi, itd
Co obstawiacie:
1. padają pierścienie na jednym z tłoków - mam możliwośc sprawdzić kompresję
2. jedna ze świec już niewydala - używam NGK Laser Line nr1
3. turbina? najmniej proawdopodobne dla mnie, ale nie odrzucam na 100%
Zaznaczam, że dymi tylko na jak stoję - po jeździe. Przy odpalaniu nie dymi
I jak wyłaczę silnik i wracam np. za 10 minut i odpalam - to również
Darek
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 04, 2014 21:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak jak pisze Marek.. Turbo po str wydechowej. Pewnie pierścień sie wyrobił i rzyga poza turbo.. Z czasem dym zacznie robić sie coraz gęstszy, zacznie mocniej dymić, objaw kończenia sie tego to puli jedziesz jest okej. Jak puścisz gaz to puszcza dymka.. Objaw totalnie skończonego uszczelniacza - dymi zawsze, kwestia tylko gazu i olej schodzi prawie jak z dziura w misce.. Mi padała ale pojechałem na kjs. Na kjs Ti pokazał wyższość (kierowca suba dupa) nad gd stoi ? 280km.. Po wszystkim pojechałem na stacje dolać oleju.. Dolalem, odpaliłem - objechałem shell... W lusterku widziałem tyle dymu ze nie widziałem stacji..
3 gary tez u mnie były.. Z innego powodu ale turbo tez pewnie miało coś z tym wspólnego.
Mało dokładny sposób i prawie nic nie wyjaśniający. Zdejmij dolot przy turbo i sprawdź luz wirnika. Jak masz większe luzy to pewnie wirnik stając bokiem to osi przytarlo pierścień o obudowę i takie są efekty. Jak dasz do regeneracji to powiedz aby sprawdzili tez obudowę po str wydechowej. Ja 1 regenerowalem w garażu.. Pojezdzilem miesiąc i padło. Drugi raz dałem do firmy - powiedzieli ze regeneracja dobrze była zrobiona tylko obudowa była tak zajechaną ze to już obudowa nie trzymała a i wirniki miałem doje.... .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum