Zobacz temat - [R75] Olej silnikowy - jaki olej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Olej silnikowy - jaki olej

gothead - Wto Paź 07, 2008 20:17
Temat postu: [R75] Olej silnikowy - jaki olej
Witam! Nie wiem co zalać silnikowi mojego R75 CDT rocznik 2000. Na kartce z ostatnią wymianą podane jest że zalany jest olej 0W30 i reszta to jakieś "dojcze szprachy" niewyraźne z których rozumiem jedynie "ja" przy rubryce czy był także wymieniany filter.
Jak rozumiem zalany olej to syntetyk, ale czy przy przebiegu 160.000 km warto lać dalej to, czy przejść na półsyntetyk i czy koniecznie o takiej charakterystyce jaka podana jest na forum czyli 10W40 lub 15W40?
A wiec co radzicie: jakie oleje? Jakiej firmy?
Do wymiany mam niecałe 5.000 km, a wiec 2, 3 miechy jakieś, ale niewykluczone, że szarpnę się przed zimą, bo auto kupione 3 miesiące temu i lepiej dmuchać na zimne (czytaj: silnik)
Dzięki z góry za porady!

se7en86 - Wto Paź 07, 2008 20:33

Proponuję półsyntetyk jakiś w miarę dobry, Mobil, Castrol czy shella :) No ale na syntetyk to już za późno.
gothead - Wto Paź 07, 2008 20:37

se7en86, Ale tam jest syntetyk raczej - 0W30 wiec dalej to ciągnąć?
se7en86 - Wto Paź 07, 2008 20:41

Moim zdaniem na syntetyk to już za dużo przejechanych kilometrów. Ja w swoim roverku 190k mam półsyntetyk. Jeździ super. Tobie też to proponuje, no ale poczekaj aż się inni wypowiedzą.
Rowan - Wto Paź 07, 2008 20:50

Ja mam syntetyk Castrola 15W40 jakiegoś EDGE(74zł za litr) czy coś w tym stylu, ale ja mam 85 tyś przebiegu...
edward25 - Wto Paź 07, 2008 21:07

Rowan napisał/a:
Ja mam syntetyk Castrola 15W40

to nie jest syntetyk, tylko olej mineralny :!:

Rowan - Wto Paź 07, 2008 21:12

Jutro znajdę pudełko po nim to spisze dokładną nazwę, napewno nie jest to mineralny, ja nigdy do samochodu półsyntetyka nie lałem, nawet do MF-a do silnika mam półsyntetyk Fusch. No to mineralny to już w ogóle.... :mrgreen:

Jutro znajdę to i napiszę.

Marian_K - Wto Paź 07, 2008 21:15

Ja do swojego zaraz po zakupie - nie wiedząc co było wcześniej - wlałem syntetyk (bo miałem taki kaprys :razz: ). Teraz zalałem półsyntetykiem i jakie wnioski: wydaje mi się, że silnik pracuje trochę ciszej. Może to tylko wrażenie, ale to jedyna różnica jaką zauważyłem.

Pozdrawiam!

FSEbola - Wto Paź 07, 2008 21:16
Temat postu: Re: [R75 2.0CDT '00] Jaki olej silnikowy?
gothead napisał/a:
....... Jakiej firmy?


wiele osob z tego forum w tym i ja jezdzi na VALVOLINE
>>>POCZYTAJ<<< <-- .PDF

Rowan - Wto Paź 07, 2008 21:16

Mam:
Castrol 0W30 EDGE
SAE 0W-30; API SL/CF; ACEA A3/B3/B4; BW Longlife-01
Castrol's Best Performance. Fully Synthetic.


:oops: Rzeczywiście pomyłka, pomyłka, bo mój kumpel wymieniał ostatnio w swoim CDT olej i jakoś mi tak wpadło, to co wlał do siebie. Podobno machanik mu poradził 15W40 Lotosa.

edward25 - Wto Paź 07, 2008 21:16

gothead napisał/a:
Ale tam jest syntetyk raczej - 0W30 wiec dalej to ciągnąć?


Ja uważam, że najlepiej stosować oleje polecane prze producenta, a mianowicie:

1. mineralny 15W/40 lub
2. półsyntetyczny 10W/40 klasy A3/B3

Stosowanie syntetyków, które posiadają dużo niższą lepkość, zwłaszcza w zimie, jest zbędne, a może nawet i szkodliwe. Zapewne niejeden z Was powie, że warto lać olej "rzadszy", bo w zimie lżej się kręci silnikiem przy zapalaniu oraz szybciej zimny olej dociera do głowicy. Ale jak ten olej zachowuje się w normalnej temperaturze pracy silnika ?

[ Dodano: Wto Paź 07, 2008 21:19 ]
Marian_K napisał/a:
silnik pracuje trochę ciszej

dokładnie tak się będzie działo i im rzadszy tym głośniejszy w normalnych temp. pracy

[ Dodano: Wto Paź 07, 2008 21:20 ]
Rowan napisał/a:
Castrol 0W30


A widzisz ! Zalałeś silnik pełnym syntetykiem

blue827 - Wto Paź 07, 2008 21:23

miałem to samo napisać! dotychczas jeździłem na motul , ale po przeczytaniu tamtego testu pare miesięcy temu zmieniłem na Valvoline maxlife 10W40. Mogę go naprawdę polecić, narazie przejechałem 5tyś. km na nim i nadal jest klarowny i czuć lepkość w palcach. W intercarsie bańka 5l kosztuje 116zł.
Tomi - Wto Paź 07, 2008 21:26

se7en86 napisał/a:
Proponuję półsyntetyk jakiś w miarę dobry, Mobil, Castrol czy shella :) No ale na syntetyk to już za późno.

Poponowałbym zostać przy tym, co zaleca producent (0W30). Półsentetyk, możesz lać do starego motoru, który ma już przedmuchy, a nie do silnika z turbiną o zmiennej geometrii.

[ Dodano: Wto Paź 07, 2008 21:28 ]
blue827 napisał/a:
miałem to samo napisać! dotychczas jeździłem na motul , ale po przeczytaniu tamtego testu pare miesięcy temu zmieniłem na Valvoline maxlife 10W40. Mogę go naprawdę polecić, narazie przejechałem 5tyś. km na nim i nadal jest klarowny i czuć lepkość w palcach. W intercarsie bańka 5l kosztuje 116zł.


A czy fakt, że jest klarowny nie sugeruje tego, że słabo oczyszcza silnik? Skoro olej jest czysty, to brud zostaje w silniku.

keczu - Wto Paź 07, 2008 21:38

edward25 napisał/a:
Ale jak ten olej zachowuje się w normalnej temperaturze pracy silnika ?

Syntetyk zachowujesie lepiej niz pol syntetyk i mineral(patrz karty produktu).Jak nie cieknie i nie ma problemow to jak naj dluzej zostac przy jak najlepszym oleju.
blue827 napisał/a:
5tyś. km na nim i nadal jest klarowny

Przy dieslu dlugo nie bedzie klarowny :wink: Poza tym jak olej jest lekko ciemny po 5tys.to znaczy ze dobrze zbiera syf z silnika i taka min jego rola.

blue827 - Wto Paź 07, 2008 22:09

Tomi napisał/a:

A czy fakt, że jest klarowny nie sugeruje tego, że słabo oczyszcza silnik? Skoro olej jest czysty, to brud zostaje w silniku.

Faktycznie , trochę źle napisałem. U mnie jest klarowny, ale raczej dlatego że mam bardzo dobrze przepłukany silnik, m.in. ATFem i olejem napędowym, w sumie w ciągu 1 roku wymieniałem olej cztery razy. Ponadto jeżdzę na lpg więc to też się przyczynia do nie brudzenia się oleju.
Ale poza tym w dotyku czuć różnicę pomiędzy tamtym poprzednim motulem z allegro co miałem a valvoline maxlife.

edward25 - Wto Paź 07, 2008 22:11

Rowan napisał/a:
Castrol 0W30


A widzisz ! Zalałeś silnik pełnym syntetykiem
Tomi napisał/a:
Poponowałbym zostać przy tym, co zaleca producent (0W30)


Producent zaleca tak jak na poniższym (pobrano z instrukcji obsługi)

se7en86 - Wto Paź 07, 2008 22:11

blue827 napisał/a:

Faktycznie , trochę źle napisałem. U mnie jest klarowny, ale raczej dlatego że mam bardzo dobrze przepłukany silnik, m.in. ATFem i olejem napędowym, w sumie w ciągu 1 roku wymieniałem olej cztery razy. Ponadto jeżdzę na lpg więc to też się przyczynia do nie brudzenia się oleju.
Ale poza tym w dotyku czuć różnicę pomiędzy tamtym poprzednim motulem z allegro co miałem a valvoline maxlife.


Oleju w benzynie z lpg a olej w dieslu nie ma co porównywać. Benzyna prawie zawsze jest czyściutka. Diesel zawsze czarny.

gothead - Wto Paź 07, 2008 23:20

Hej! Dzieki za porady ale widze ze sie spora dyskusja wywiązała...
I jeszcze bardziej mam namotane.
Tak delikatnie mówiąc: nie mam jaj żeby ze syntetyka - 0w30 przejsc od razu na 15W40 mineral... Silnik chyba też...

Rowan - Sro Paź 08, 2008 13:30

Pozostań przy syntetyku 0W30
Dziadek - Sro Paź 08, 2008 19:15

Całe te "zalecenia producenta" to pic na wodę.Posłuchajcie starego praktyka,który niejedną furą jeździł i nie zarżnął.Peugeot zalecał np.Total,który był totalnie drogi i nic nie warty,a zalecany był,bo szefowie firmy się dogadali i...rąsia rąsię myje!Znajomy szef serwisu,który szkolił się u źródła,czyli u peugeota we Francji powiedział mi w zaufaniu,żeby nie czekając na koniec gwarancji przejść na półsyntetyk Shella,a po 100 tys.na mineralny.Silnik po 100-150tys.wolą oleje mineralne.Wynika to z wielu powodów,w które nie chcę się wgłębiać,bo mi się kurna nie chce.Ja kupiłem moją błyskawicę z przebiegiem 142 tys.(później okazało się,że 200) i od razu zalałem go półsyntetycznym Shellem.Pojeżdżę jeszcze z rok i przejdę na żółty,czyli mineralny,bo lepiej uszczelnia.Niestety nie mam takiego CUDU NAD WISŁĄ JAK ROWAN(ten sam rocznik co mój i ma 85tys.?).
keczu - Sro Paź 08, 2008 20:10

Dziadek napisał/a:
Całe te "zalecenia producenta" to pic na wodę.

Ktos madry nad tym siedzial ze zaleca takie a nie inne oleje.
Dziadek napisał/a:
Peugeot zalecał np.Total,który był totalnie drogi i nic nie warty

To bardzo dobry olej(mowie to jako byly pracownik servisu Peugeota)widzialem pare silnikow od srodka(czysciutko az przyjemnie bylo naprawiac :mrgreen: )
Dziadek napisał/a:
Silnik po 100-150tys.wolą oleje mineralne

Raczej nie.Jak nie ma wyciekow to trzymac sie najlepszego(syntetyk,polsyntetyk) oleju jak najdluzej.
Dziadek napisał/a:
Silnik po 100-150tys.wolą oleje mineralne.Wynika to z wielu powodów,w które nie chcę się wgłębiać,

Tak, takie silniki ktore ciekna i nie trzynaja kompresji bo mineral specza uszczelki i podnoci troche cisnienie oleju.Dobry zabieg jak ma sie autko troche przyjezdzone(motodoktora tez niektozy polecaja :mrgreen: )
Dziadek napisał/a:
Ja kupiłem moją błyskawicę z przebiegiem 142 tys.(później okazało się,że 200)

To jest wlasnie problem z rozszczelnianiem silnikow przez syntetyki nieorginalny przebieg+mineral wlany na wczesnym etapie eksploatacji.A co do zalecen to sa silniki ktore nie maja jakis szczegolnych wymagan i jesli miales osmiozaworowke(np.w 206) w swoim peugeocie to ten silnik konstruksyjnie ociera sie o muzeum techniki i nic mu sie nie stanie na minerale,ale jesli ktos zobaczy dymiacego focusa do ktorego zalecany jest dosc spesyficzny olej(5w30)to wlasnie ktos olal sobie zalecenia producenta.

Rowan - Sro Paź 08, 2008 20:50

Dziadek napisał/a:
CUDU NAD WISŁĄ JAK ROWAN(ten sam rocznik co mój i ma 85tys.?).

Cudu jak cudu, fakty są faktami, nie każdy ma szczęście kupić taką "igłę" jak ty :wink:

edward25 - Czw Paź 09, 2008 20:31

Dziadek napisał/a:
Peugeot zalecał np.Total,który był totalnie drogi i nic nie warty,a zalecany był,bo szefowie firmy się dogadali i...

Dokładnie tak jest i tak się dealerzy czy przedstawiciele danych marek dogadują, za jakieś tam bonifikaty, przywileje czy doposażenia serwisowe.

Ale zwróćcie uwagę, że akurat w tym przypadku nie mówi się o konkretnym producencie produktów naftowych - kierujcie się przy zakupach n.im. oleju, ich wymaganymi parametrami, takimi jak lepkość wg SAE i klasą jakościową :!:

SAL - Pią Paź 10, 2008 11:37

Ja wlałem Shella 10W40 i jestem narazie zadowolony, pozdrawiam
Kizashi - Pon Lut 09, 2009 15:23

Jeśli można pociągnąć temat....

Ja kupiłem w grudniu 75 CDT z niskim przebiegiem zalane przez ASO jakimś wypasionym Castrolem 5W30 (chyba Edge), ale wystraszyłem się, że ktoś przedobrzył i przy wymianie zalałem Castrolem 10W40 Magnatec.
Jako że robię miesięcznie ok 2500 km, za dwa mies. mam kolejną wymianę. Co radzicie - zostać przy tym 10W40 czy mogę lub powinienem wrócić do 5W30...
Po przeczytaniu tego wątku mam mętlik w głowie i garść pytań:
- Czy jeszcze mogę wrócić do syntetyka i nie rozszczelni się?
- Czy 5W30 przedłuży życie silnika, czy wprost przeciwnie, bo np. nie nadaję się do silnika CR...?
- Co ile tys. km powinienem zmieniać olej 5W30 a co ile 10W40 - co 10 tys.? Co 15 tys.? Rocznie robię 30 tys. i więcej...
Marketing swoje a praktyka swoje. W książce roverka piszą, że 10 lub 15 W 40, a z kolei wg specyfikacji Castrola ten 5W30 ma te parametry zgodne z...

Rowan - Pon Lut 09, 2009 15:30

Kizashi, zostań przy tym oleju. To dobrej klasy olej, a że tak wyszło jak wyszło, trudno. Kolega w Vectrze DTI na półsyntetyku jakimś zrobił już ponad 150kkm w ciągu roku, a kupił z przebiegiem 130kkm i nic się nie dzieje, także zostań przy nim.
Kizashi - Pon Lut 09, 2009 15:51

Rowan,
Według wyszukiwarki Castrola, dla CDT jest:
Zalecany ---- Edge 0W-30 initial/service fill
Dobry ------ Edge 5W-30
Dopuszczalny Edge Turbo Diesel 5W-40
A książka Roverka 10W40 / 15W40
SKĄD TĘ RÓŻNICE???
Ciekaweeeee....
No, chyba masz rację - trza zostać.

[ Dodano: Pon Lut 09, 2009 15:52 ]
A jak czytam, że "dopuszczalny" jest 5W40 to rozumiem, że "od biedy"
Stąd mam obiekcje do tego 10W40

Rowan - Pon Lut 09, 2009 15:53

Kizashi napisał/a:
SKĄD TĘ RÓŻNICE???

Pisał o tym PHJOWI, coś o kontraktach producentów czy coś takiego. Ja osobiście mam właśnie EDGE 0W 30.

Kizashi - Pon Lut 09, 2009 15:55

Rowan,
Ale kontrakt dotyczyłby raczej producenta oleju (np. Mobil zamiast Castrola lub odwrotnie), a nie zalecanej gęstości... Tak mi się wydaje.

Rowan - Pon Lut 09, 2009 15:58

Nie wiem, nie mam pojęcia, mój był takim zalany jak kupiłem, według książki serwisowej wygląda na to, że przy pierwszym przeglądzie był takim / podobnym, tej samej klasy, bo firmy nie pisze, zalany. Potem jest przy 53kkm wpisane EDGE 0W 30, także zostalismy przy nim.
Kizashi - Pon Lut 09, 2009 16:05

?? ?
Dziwne - w moich książkach do R75 (mam polską i niemiecką) piszą 10W40 lub 15W40.....

Kusiło mnie przejście na ten 0W30 - podobno można na tym dłużej jeździć między wymianami. Piszą, że 50 tys. Ja wymieniałbym co 20-25 tys:
http://allegro.pl/item540...0_warszawa.html

A co ile wymieniać 10W40 - co 10? Co 15 tys?

Może wiesz, Rowan, albo ktoś inny się włączy??

Rowan - Pon Lut 09, 2009 16:07

Podobno co 15 tyś lub co dwa lata. Na tym 0W 30 mechanik radził koło 40kkm, lub 3 i pół roku.
Kizashi - Pon Lut 09, 2009 16:17

Rowan,
Przy moich przebiegach liczę tylko w tys. km ;-)

[ Dodano: Pon Lut 09, 2009 16:18 ]
Hm...
No to szkoda - na 0-30 miałbym tylko trochę droższy olej, za to dwa razy rzadziej wymiana. Opłaciłoby się...

[ Dodano: Pon Lut 09, 2009 16:20 ]
Nie mam kogo mądrego zapytać (bo ktoś mógłby to wiedzieć), czy po np. 10 tys. jazdy na 10W40 mogę wrocić do 0 lub 5W30....
Mój R ma raptem 60 tys. przebiegu. Może po tych kilku tys. półsyntetyka jeszcze dałoby radę...

oprawca_1978 - Pon Lut 09, 2009 16:28

0W30 to rzadziutki olejek. Jak już, to ja lałbym go tylko na zimę.
Na lato 5W40, mniej więcej.

Do swojego Poldeusza 1.4 MPI leję Lotosa 5W40 i zmieniam co około 25 kkm, choć na ostatnim mam już nakręcone półtora roku i 31 kkm. Instrukcja zaleca niby wymieniać do 20 kkm lub rok, ale jakoże leję weń o wiele za dobry olejek (5W40 pełny syntetyk zamiast pół 10W40) i jeżdżę na gazie, który o WIELE mniej psuje olej niż benzynka, to sobie wydłużam te resursy. Zwłaszcza ostatnio nie zmieniam dopóki nie wymienię paska rozrządu. Jak trzaśnie (ma ponad 157 kkm przebiegu i trzynaście lat) to wiadomo, że wymiana się nie opłaci..
Silnik NIC olejku nie bierze, nic nie cieknie (poza leciutkim moczeniem się miski olejowej na rogach, ale przy takim wieku pojazdu i przebiegu to i tak mało). Rurka wydechowa rdzewieje od srodka, ZERO sadzy w środeczku.

Kizashi - Pon Lut 09, 2009 16:32

oprawca_1978,
Ale my o dieslach dumamy ;-)

[ Dodano: Pon Lut 09, 2009 16:32 ]
...w dodatku common railach...

[ Dodano: Pon Lut 09, 2009 21:46 ]
Ponowię temat, bo rozstrzygnięcia brak....

Ja kupiłem w grudniu 75 CDT z niskim przebiegiem zalane przez ASO jakimś wypasionym Castrolem 5W30 (chyba Edge), ale wystraszyłem się, że ktoś przedobrzył i przy wymianie zalałem Castrolem 10W40 Magnatec.
Jako że robię miesięcznie ok 2500 km, za dwa mies. mam kolejną wymianę. Co radzicie - zostać przy tym 10W40 czy mogę lub powinienem wrócić do 5W30 (a jeszcze lepiej 0W30)...
Po przeczytaniu tego wątku mam mętlik w głowie i garść pytań:
- Czy jeszcze mogę wrócić do syntetyka i nie rozszczelni się?
- Czy 5W30 przedłuży życie silnika, czy wprost przeciwnie, bo np. nie nadaję się do silnika CR...?
- Co ile tys. km powinienem zmieniać olej 5W30 a co ile 10W40 - co 10 tys.? Co 15 tys.? Rocznie robię 30 tys. i więcej...
Marketing swoje a praktyka swoje. W książce roverka piszą, że 10 lub 15 W 40, a z kolei wg specyfikacji Castrola ten 5W30 ma te parametry zgodne z...

[ Dodano: Sro Lut 11, 2009 19:53 ]
Cisza ;-(

iktorn73 - Sro Sty 27, 2010 10:55

Zawsze mnie dziwi taka dyskusja :) . Każdy w tym kraju chce poprawić producenta a przecież w firmie Rover też siedzieli fachowcy którzy długo testowali również oleje lane do silników. Ja rozumiem te teorie spiskowe o kontraktach zawieranych wyłącznie dla korzyści doraźnych ale przecież producent myśli również o niezawodności swoich produktów,a oleje wiodących producentów są tak porównywalnej jakości że różnią się tylko nalepką,formą reklamy i sposobem marketingu. Skoro silniki BMW przejeżdżają 700kk na zalecanym oleju to czego jeszcze wymagacie? Cudów? Skoro zalecany jest 10W40 to chyba taki trzeba lać,czy się mylę?
keczu - Sro Lip 07, 2010 21:11

iktorn73 napisał/a:
Zawsze mnie dziwi taka dyskusja . Każdy w tym kraju chce poprawić producenta a przecież w firmie Rover też siedzieli fachowcy którzy długo testowali również oleje lane do silników. Ja rozumiem te teorie spiskowe o kontraktach zawieranych wyłącznie dla korzyści doraźnych ale przecież producent myśli również o niezawodności swoich produktów,a oleje wiodących producentów są tak porównywalnej jakości że różnią się tylko nalepką ,formą reklamy i sposobem marketingu. Skoro silniki BMW przejeżdżają 700kk na zalecanym oleju to czego jeszcze wymagacie? Cudów? Skoro zalecany jest 10W40 to chyba taki trzeba lać,czy się mylę?

Masz racje i sie mylisz :razz: . Silnik dla producenta auta musi wytrzymac przedewszystkim okres gwarancji. Po gwarancji to nawet lepiej jak sie psuje bo czesci do wiekszych napraw silnika to tylko w orginale, szczegolnie do nowszych aut, tylko nie za szybko bo to tez zle wyglada. Posypia sie najpierw te lekko zaniedbane. We wspolczesnych autach nawet specjalnie czesci sa projektowane zeby sie popsuly. Np. cewki bezposrednio na swiecach, drgania ,goraco itp. Wracajac do oleju. Zadna firma (z malymi wyjatkami) nie zalewa aut fabrycznie olejem syntetycznym. Bo za drogo, ludzie mogliby zostac przy tym oleju i wyyyydluzyc zywotnosc silnika, poza tym wzrasta koszt przegladu i zle to wyglada dla nabywcy jako koszta eksploatacyjne. Wiec obecnie wszyscy leja hydrosyntetyki bo sa 3 razy tansze w produkcji i sa wystarczajaco dobre jakosciowo. Produceci tez zmieniaja zdanie co do zalecen np. poszukaj oleju GM 10w40 na allegro, kupisz za grosze. W 2004 opel zmienil zalecenia olejowe na 5w30 bo polsyntetyki nie wytrzymywaly wydluzonych okresow wymiany (20tys km),zabijaly katalizatory i zapychaly EGR lub zaszlamialy silniki . Dotyczy to wielu firm (Honda, VW,BMW itd). I odnosilo sie to do aut rowniez starszych do ktorych byl wczesniej zalecany 10w40. Pracowalem Akurat w serwicie Renault jak wyszla laguna (2001r) i firma dumnie twierdzila ze olej w dieslach bedzie sie wymieniac co 50 tys.( obnizajac kosty serwisu) ,dostalismy nawet elfa 0w40 jesli chcial ktos skozystac z tego planu przegladow (standardowo bylo 30tys.),bardzo szybko sie z tego wycofali jak sie pare silnikow rozlecialo, nawet syntetyk nie dal rady. Wiec jak najbarsdziej to co jest w instrukcji jest odpowiednie, ale firma Rover juz nie istnieje i nie zweryfikuje zalecen,ostatni Rover wyprodukowany byl w 2005r (chyba :razz: ) silnik zaprojektowany w 199-ktoryms ,nie bylo obecnych klas jakosciowych ,a te ktore byly wtedy juz nie sa stosowane. W wyszykiwarkach olejow roznych firm do Rovera rozne zalecenia: Valvoline 10w40, ale MG z tymi samymi silnikami 5w40, Castrol 0w30, Mobil 0w40, LM 10w40-5w40-5w30. To odnosnie K-seri, ale wszystkie wspulczesne diesle sa zalewane teraz lepkoscia 5w30 .Sa wyjatki ze trzeba sie trzymac scisle instrukcji,ale to nie rover. Najwazniejsza jest klasa jakosci, ale ciezko znalezc jakis olej na polce ponizej "SL". Polsyntetyk to olej niskiej jakosci, to w zasadzie mineral. Jesli sie zmienia co np. 5tys.km to nie zrobi roznicy na czym sie jezdzi, jesli co 15tys juz tak. Tak dla przykladu ,stary VW silnik 8-zaworowy w zalecany mial kiedys 10w40 ,teraz przykryty plastikowa oslona (dalej byl montowany np Golfie IV) ma zalecenie 5w30.

maryba - Nie Sie 08, 2010 21:50

jeździ kto na takim oleju ?

TEXACO HAVOLINE DIESEL EXTRA 10W40 5L ?

planue takim zalać - cena 94 zł na 5litrów (ile dokładnie potrzeba na wymianę ? )

skrzypol - Pon Sie 09, 2010 21:29

maryba napisał/a:
(ile dokładnie potrzeba na wymianę ? )


6.2L w caly uklad...

Misiek7107 - Nie Lip 17, 2011 20:04

Witam
Podepnę się do tematu,zakupiłem niedawno 75 2.0 V6 99r. stan licznika 198tys km i chce wymienić ale nie wiem jaki olej zakupić bo nic nie ma.Autko do dwóch tygodni w kraju z Niemiec.Z góry dziękuje

apples - Nie Lip 17, 2011 21:30

Misiek7107 napisał/a:
Podepnę się do tematu,zakupiłem niedawno 75 2.0 V6 99r. stan licznika 198tys km i chce wymienić ale nie wiem jaki olej zakupić bo nic nie ma.
Wpisz w wyszukiwarkę http://forum.roverki.eu/search.php - Olej silnikowy, a zobaczysz ile już jest napisane na ten temat. :wink:
Misiek7107 - Pon Lip 18, 2011 19:31

Dużo półsyntetyk,dużo syntetyk.większości Diesel,niezła kołomyja.A i tak nie wiem za bardzo co zalać :bezradny: .
chdn - Pon Lip 25, 2011 01:17

najlepiej lać to co było, mój śmiga na pełnym syntetyku Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40, takie smarowidło lał poprzedni właściciel.
Oleju nie bierze, ładnie zapala, nie kopci. Turbinka od nowości nie ruszana, silnik suchutki. A autko już leciwe i przeleciało ponad 220000km :) nie zmienię 75tki na nic innego :)

a temat oleju to temat rzeka... co mechanik/użytkownik to inna opinia

Ja uważam, że jak śmiga na pełnym syntetyku, to niech śmiga jak najdłużej! :)

Misiek7107 - Sro Lip 27, 2011 20:34

jasne ale jak sprawdzić co jest wlane ,nie ma nic kartki butelki nic nie mam i dlatego nie wiem co zakupić by wymienić.
dafit - Sro Lip 27, 2011 21:09

jak wymieniasz a nie dolewasz to zalej jakiś półsyntetyk(zresztą tak jest w instrukcji aby był półsyntetyk o czym pewnie już bylo w tym temacie ) np mobila albo valvoline , ja ostatnio wymieniłem na półsyntetyk mobila i też nie wiedziałem co było wcześniej i jest git :wink: zresztą możesz wlać i syntetyk może i to lepiej dla silnika albo i nie ale po co przedobrzać jak w instrukcji jasno napisali że 10w40
Misiek7107 - Czw Lip 28, 2011 18:32

i już wiem na czym stoję oki dzięki za wyjaśnienie zaleje dobrym pol syntetykiem.Musze zaliczyć service bo widzę ze licznik pokazuje mi SERVICE -22 150 i pokazany jest zegar tylko najbliższy jest ze 200 km o de mnie.Ale jak pisałem jedno już wiem.Jeszcze raz dzięki za porade.
marecki6 - Pią Lip 29, 2011 21:56

jeżeli wymieniasz to a nie masz sporego przebiegu to lej syntetyk ... od siebie mogę polecić Motul 8100 X-cess 5w40



jeszcze jakiś czas temu 5L można było kupić na allegro za około 100zł

Misiek7107 - Sro Sie 03, 2011 19:58

według wskazań 198 tyś- i można ten olej zastosować ?
marecki6 - Czw Sie 04, 2011 14:54

wszystko zależy od tego w jakim stanie jest silnik ... jeżeli nie ten motul to zakup valvoline maxlife
Misiek7107 - Czw Sie 04, 2011 18:26

Jak można to ocenić? ciągnąc ciągnie kulturalnie wycieków brak,stoków tez brak.Dużo pisze ze półsyntetyk bo tak producent.Inni ze pełen syntetyk i bądź tu mądry tak czy tak.Dlatego sam nie wiem co było by najlepsze.
marecki6 - Czw Sie 04, 2011 20:25

Jeżeli silnik jest szczelny i wszystko jest ok to też uważam że możesz spokojnie zalać syntetyk i tym samym odpowiedni bedzie ten motul
Misiek7107 - Wto Paź 18, 2011 18:55

Witam wymieniłem olej zalałem VALVOLINE MAX LIVE 5W40.
Na razie spoko i sucho

markozalko - Sro Paź 19, 2011 11:27

Ja dziś w końcu zmieniłem z mineralnego na Maxlife 10W40. Oczywiscie mechanik swoja śpiewka ż etak się nie zmienia. Jak dla mnie odczucie jest takie że silnik lepiej chodzi na półsyntetyku. Ciszej jakoś i płynniej. Nie wiem może to takie wrażenie. Mam tylko nadzieję że się nic nie rozszczelni.
grota10 - Sro Paź 19, 2011 21:25

rozszczelnilo by sie gdybys zalal odwrotnie,w tym przypatku na pewno nie.Ja latam na syntetyku pelnym 5W40 EDGE,a mam juz ponad 260000 najechane
mkowals5 - Sro Paź 19, 2011 21:50

Witam ja mam dwa Roverki 75 CDT i CDTI i oba jeżdzą na pełnym syntetyku EDGE 5W30. Choć poprzedni właściciele jeździli na półsyntetyku. Jak narazie chodzą super a troch juz najechałem nimi. Jeden ma 150 TYS a drugi 200 tys. Największą różnicę między pełnym syntetykiem a pół odczuwam przy zapalaniu zimą kiedy jest baardzo zimno.
markozalko - Czw Paź 20, 2011 08:36

grota10 napisał/a:
rozszczelnilo by sie gdybys zalal odwrotnie,w tym przypatku na pewno nie.Ja latam na syntetyku pelnym 5W40 EDGE,a mam juz ponad 260000 najechane

Nie rozumiem jednej rzeczy. Przecież większość mówi że się rozszczelni silnik jak, po mineralnym zalejesz półsyntetyk a ty piszesz że by się rozszczelnił jakbym nalał po półsyntetyku mineralny. Pierwszy raz takie coś słyszę.

grota10 - Czw Paź 20, 2011 18:44

Masz racje.Zle zrozumialem co po czym lejesz. Oczywiscie po mineralnym nie wolno lac syntetyka.Tak mialo byc
markozalko - Czw Paź 20, 2011 18:59

Ale półsyntetyk może być? Tak mówią, więc zmieniłem. Jak narazie po przejechaniu 300 km :) jest ok.
grota10 - Czw Paź 20, 2011 22:24

No ja bym tego nie zrobil.Ale jak juz troche pojezdziles i nigdzie nie cieknie to moze da rade. Musisz sprawdzac stan oleju ,jesli nie ubywa to smialo mozna jezdzic.Jesli zauwazysz jakies przecieki albo ubytki to lepiej wrocic do poprzedniego.Olej mineralny jest bardziej gesty,ma wieksza lepkosc,jesli silnik jest zajechany to leje sie wlasnie taki zeby wszystko chulalo.Ja puki nic sie nie dzieje leje pelen syntetyk,zreszta jak go kupilem to taki tez byl,
GaDo - Czw Paź 20, 2011 22:24

koledzy jaki olej do r75 2,5 v6 , 135tysiecy ?
grota10 - Czw Paź 20, 2011 22:35

Ja leje castrol edge 5W40 syntetyk ,ale do diesla 260tys ,nie wiem co do benzyny,Ale na pewno tez jakis syntetyk
GaDo - Czw Paź 20, 2011 22:49

Własnie w tym problem bo nie wiem jaki ? ;/
grota10 - Czw Paź 20, 2011 22:59

pogrzeb troche w szukajce
SeniorA - Czw Paź 20, 2011 23:06

markozalko napisał/a:
Ale półsyntetyk może być?
bez obaw może być, przecież półsyntetyk to mieszanina bazy mineralnej ( ponad 70%) i bazy syntetycznej (praktycznie kilkanascie % ),to jest praktycznie ulepszony olej mineralny.Obecnie produkowane oleje mineralne mają b. wysoką jakość , tak samo uszczelnienia i nie ma co się bać rozszczelnień.
GaDo - Pią Paź 21, 2011 18:53

hmm.. Pomoże mi ktoś ?? ????????????
SeniorA - Pią Paź 21, 2011 20:26

4gado4 napisał/a:
hmm.. Pomoże mi ktoś ?? ??????????
4gado4, na temat stosowania olejów w R75, napisano na forum już chyba wszystko. Trzeba tylko poszukać.Większość kolegów w kV6 jeździ na syntetykach 5W/40 (np.CASTROL,SHELL,ELF,VALVOLINE)
TomaszM - Pią Paź 21, 2011 20:29

Wystarczy poszukać:

http://forum.roverki.eu/v...p=661806#661806

Cytat:
Dokładnie, każdy syntetyk (lub hydrokrak) 5W40 klasy A3 i jakości SL lub SM obecny na rynku powinien być odpowiedni i jest jednocześnie dużo tańszy od energooszczędnych 0W30 i 5W30 (poza tym ta generacja silników nie wymaga takowych), warto zmieniać częściej niż pokazuje komputer (22400), ja co 10.000 zalewam Texaco 5W40 A3 SM

janio - Czw Lis 28, 2013 18:25

Ja polecam zdecydowanie Petro Canada Duron XL 10W40, przynajmniej nie jest chrzczony jak inne oleje.