Witam, od niedawna jestem posiadaczem R75 1.8 benzyna, komputer pokazuje jeszcze 12kkm, do wymiany oleju, ale chciałbym zrobic to wczesniej, niestety nie wiem jaki olej jest wlany, w ksiazce serwisowej nic nie pisze, w instrukcji jest podany ACEA A1/A2.
Na półkach sklepowych widze jedynie A3 itp, możecie podać mi konkretnie marke odpowiedniego oleju
Z góry dzięki za odpowiedź.
Troche zle zrozumiales instrukcje. Jest tam napisane ze "dopuszcza sie " stosowanie oleju oznaczonego wg. normy ACEA A1 ,ale to nie jest optymalny wybor dla silnika. To olej "energo-oszczedny" .Znaczy tyle ze auto bedzie mniej palic ,ale za to tworzy slabszy film olejowy i w skrajnych przypadkach gorzej chroni silnik. Zwykle oleje w klasie lepkosci 5W30.
Klasa A2 to oleje zwykle mineralne i ciezko juz spotkac oleje tak oznaczone ,poprostu instrukcja jest drukowana dawno temu. I jest napisne ze to minimalna specyfikacja .Marka Rover nie uaktualnia zalecen olejowych bo nie istnieje
Wiec najlepszym wyborem beda oleje w klasie A3 (czyli wyzszej/lepszej niz A2) ,to oleje o podwyzszonych parametrach ,zwykle pol syntetyki, hydrokraki lub syntetyczne. Lepkosc 10W40 lub 5W40 do tego silnika. Jest teraz jeszcze nowsza specyfikacja A5, ale nie zawracaj sobie tym glowy bo beda drozsze i wcale nie lepsze do tego silnika. Pozdr.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Wrz 30, 2011 16:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dokładnie, każdy syntetyk (lub hydrokrak) 5W40 klasy A3 i jakości SL lub SM obecny na rynku powinien być odpowiedni i jest jednocześnie dużo tańszy od energooszczędnych 0W30 i 5W30 (poza tym ta generacja silników nie wymaga takowych), warto zmieniać częściej niż pokazuje komputer (22400), ja co 10.000 zalewam Texaco 5W40 A3 SM + filtry MANN i nie ma problemów, od wymiany do wymiany bez dolewek.
W przypadku tego motoru zaleca się ewidentne olej syntetyczny co wynika z podanej specyfikacji:
API SM/CF,
ACEA A3/B3/B4, C3
Koledzy wytłumaczcie mi proszę bo się gubię. Według tej specyfikacji API SM/CF jest tak: SM to do silników benzynowych, a CF do terenowych i silników diesla ale ta norma jest z 1994 roku i nadal aktualna, wiec w książce rovera 75 są podane prawidłowe a nie przestarzałe jak inni piszą normy wymagań oleju silnikowego. Wychodzi na to że lać 10W40 lub 15W40. To jest strona z której to wyczytałem
http://www.royalpurple.waw.pl/dwn/normy-olejow.pdf
więc gdzie znaleźć prawdę??
Dumałem nad tym bo chciałem pzrejść na półsyntetyk ale teraz to chyba daruję sobie.
Pisze tam jeszcze C3 i tam jest o silnikach diesla od 2004 r. ale na którą specyfikację paytrzeć to już nie wiem sam. Teraz się dopatrzyłem że jedna to jest API a druga ACEA czyli nasza europejska. Lecz i tak mam mętlik.
[ Dodano: Sro Paź 05, 2011 14:31 ]
Czyli rozumując: na początku kupna auta w roku 2000 jeździłem np. n apółsyntetyku wg wskazań producenta. Potem przeszedłem na mineralny z racji przebiegu, i tak sobie jeździłem. Dlatego że w roku 2004 zmienili normy to mam przejsć na pełen syntetyk? Ale do porąbane jakieś.
Ale kto z nas Ci proponuje koniecznie olej klasy C3 z 2004 roku? My piszemy o olejach z klasy A3/B3/B4, jako najlepsze do tego auta... klasa C3 to w tym przypadku opcja, bo wiele z nich już tą klasę ma, co ich przecież nie dyskwalifikuje, ale nie jest też konieczna... Nie myl też API z ACEA, są oleje zarówno C3 jak i CF w jednym, jedna norma z innego roku i druga z innego, obie oznaczają co innego, ale to nie ma nic do rzeczy...
To znaczy że jak wloewam olej mobil s 15W40 który spełnia normy ACEA A3/B3 to jest w końcu w porządku? Nie przeszkadza że jest mineralny, bo przyznam się że naprawdę nie rozumiem tego.
No to w takim razie jak w instrukcji rovera jest podana 10w40 lub 15w40, to czym to się różni, chodzi mi o to że kiedyś można było lać taki olej a teraz nie bo się zmieniły normy?
Tych opinii na ten temat jest mnóstwo ale rzadko się trafi jakaś konkretna odpowiedź.
[ Dodano: Sro Paź 05, 2011 19:39 ]
No jak babcię kocham czytam w tym necie różne fora i sam nie wiem co o tym myśleć. Jedni śmigają na mineralu inni twierdzą że to zabójstwo dla silnika i turbiny. Najgorsza jest zima, w tamtym roku śmigałem nim jak w nocy były temp. pwyżej - 20 i dawał radę.
To się zastanawiam po kiego h.... napisali w tej instrukcji żeby lać takie oleje. Weź bądź mądry i zmień człowieku na półsyntetyk !!
ktoś już napisał 2 rzeczy: po pierwsze brak uaktualnień, a po drugie, BMW do tego samego silnika przewiduje tylko i wyłącznie syntetyki.
ja swojego 75 w fabryce miałem zalanego syntetyka 5W40 i na każdym przeglądzie (kiedyś jeszcze w ASO) bez pytania był lany Agip 5W40, taki leję do dziś (choć już nie agip a texaco) mimo ponad 200.000 przebiegu. W służbowych autach, nawet w Bravie JTD z 2001 roku nawet przy przebiegu ponad pół miliona (560.000 km) miałem lanego pełnego syntetyka. Nic się nie działo aż do sprzedaży, może właśnie dlatego, że zawsze jeździł na syntetyku. Na mineralnym byłbym już po drugim remoncie silnika i po czwartej turbinie, jak u większości, którzy oszczędzali na oleju...
Edit:
używasz mobila, na stronie mobila do r75 w dieselu polecają:
REKOMENDOWANY Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 (a, c) 6.3
POLECANY Mobil Super 3000 X1 5W-40
To co kurde mam zrobić z tym fantem. Auto śmiga prawie 3 lata na mineralnym i jakieś 40 tyś km. Skoro najlepszy jest syntetyk do tego modelu to pewnie poprzedni właściciel sugerował się instrukcją przy zmianie oleju, a i miał zapasy minerala więc go lał. Wycieków żadnych nie ma, oleju też nie ubywa. Czy silnik jest w dobrej kondycji?? Ciężko stweirdzić, jeżdżę i nic się nie dzieje. Przeraziło mnie że nikt z forumowiczów nie używa takiego oleju jak ja. Wychodzi na to że jestem rodzynkiem. Tylko co dalej??
Dokładnie, 7 stron tematu i wszyscy jeżdżą na syntetyku. Jeśli oleju nie ubywa, nie cieknie, nic się jeszcze nie dzieje, lał bym na Twoim miejscu syntetyk i nie słuchał mitów że nie zmienia się klasy oleju, albo że przy takim i takim przebiegu już nie wolno go stosować. Zmiana może tylko pomóc, trzeba tylko się przełamać i nie słuchać stereotypów. Oczywiście nie szalej i nie przechodź od razu na 0W20, ale 5W40 to bardzo bezpieczna i dobra wartość. Jak się bardzo boisz, to chociaż 10W40 żebyś sam zobaczył że nic złego się nie stanie i potem 5W40. Moja propozycja.
I mówisz że mimo tych 3 lat i 40 tyś km mogę spokojnie na 10w40 przejść? Aż taki szalony nie jestem żeby na syntetyk przejść ale te pół by mi pasowało.
Jeszcze jedno, jakimi normami mam się sugerowac przy wyborze oleju 10w40. Czy to mam być ACEA A3/B3 czy jeszcze inne. Myśle nad tym Vavoline Maxlife 10W40 albo Mobil półsyntetyk.
Bez problemu. Jesli chodzi o 10W40, Valvoline będzie lepszy niż Mobil, ma lepszą bazę olejową, ale tylko z serii MaxLife albo DuraBlend, bo oni w sumie mają 4 różne 10W40, weź tylko jeden z tych dwóch. Te konkretne są olejami SL/CF i A3/B4.
W tych autach jest łańcuch rozrządu.
Niezbyt rozumuję sprawy z tym TBN oleju. Czy jak mobil ma wskaźnik 10 i a valvoline ma większy to nic nie szkodzi? Mobil często byl wymieniany, więc teoretycznie syfu po zużyciu nie zostawiał. Czy te teorie co głoszą o rozszczelnieniu silnika to chodzi o to, że silnik zalany byłby jakimś dziadowskim olejem i długo na nim się jeździło, to wówczas osadzą się jakieś syfy i wtedy po zalaniu rzadszego oleju silnik się rozszczelnia? No bo od czego innego?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum