Zobacz temat - [R75] automat czasem szarpie (zmiana oleju??)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] automat czasem szarpie (zmiana oleju??)

rafalmis1 - Nie Lip 22, 2012 07:53
Temat postu: [R75] automat czasem szarpie (zmiana oleju??)
wiem że temat przewija się przez forum wiele razy i chyba wszystko przeczytałem lecz nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie, którym jest :
czy wymiana oleju może zniwelować bądź zupełnie zredukować szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg i z 4 na 3 czy w zupełności nic mi to nie da :?: na początku jak jadę to prawie jest nieodczuwalne zmienianie ale im dłużej tym bardziej i im większe obroty silnika tym bardziej szarpnie

[ Dodano: Nie Lip 22, 2012 07:34 ]
sprawdzałem sterownik skrzyni, znaczy kostkę i wszystko jest w jak najlepszym porządku.
jeszcze sprawdzę kostkę tą która jest koło wlewu, proszę mi powiedzieć tylko czy gdzieś miernika użyć ?? i czy gdzieś znajduje się jeszcze kostka lecąca do skrzyni do sprawdzenia??

[ Dodano: Nie Lip 22, 2012 07:53 ]
Cytat:
(pin 39, przewód niebiesko/pomarańczowy we wtyczce do sterownika skrzyni)

tego jeszcze nie sprawdzałem

dzieju - Nie Lip 22, 2012 18:35

Powiedz czy szarpal ci od poczatku ?

Kiedy zaczelo sie szarpanie ?

Czy szaprie jak zmusisz go do zmiany biegu w okolicach 5-6k obrotow ?
I jak zachowuje sie jak zmuszasz go do zmiany biegow w okolicach 2-2,4k obr.

Podjedz na diagnostyke conajmniej CDIF 2 a najlepiej t4 .

siekiera - Nie Lip 22, 2012 19:28

ja mam tak samo ze z 2-3 szrpnie lzej im wiksze obroty tym mocniej i tez nie wiem czy to wina oleju mam nadzije ze tak bo jutro jade na wymiane a wy co myslicie
rafalmis1 - Nie Lip 22, 2012 19:54

komputer nic nie pokazuje, żadnych błędów od skrzyni, jedynie wcześniej zanim do Ciebie dzieju, wysłałem Vis-y to były jedyne błędy. Liczyłem, że może naprawa ich pomoże, ale nie.

Mi większe obroty to bardziej szarpnie, przy 5-6k obrotów jak już przejadę z 10 kilometrów to potrafi bardzo mocno, na zimnym nie szaleje wiec nawet nie sprawdzałem czy tak samo jest to odczuwalne.

Jak silnik zimny, to jak biegi zmienia przy 2-2,4k, to raczej nie odczuwam zmiany biegów.

wczoraj zmieniłem olej silnikowy i wszystkie filtry (bez paliwa) i się poprawiło, do tego stopnia, ze jak po zmianie, prześcigałem samochód, to przez pierwsze 6 minut, nie odczuwałem szarpania

Jutro wymienię płyn chłodniczy, odpowietrzę, sprawdzę korkowiec i wszystkie wtyczki na przepustnicy i przejadę się

dzieju, złej myśli jesteś?? jeszcze myślałem, o tym aby kupić jakiś tani olej do automatu i zalać, tylko na chwile aby sprawdzić, dobry pomysł??

[ Dodano: Nie Lip 22, 2012 19:52 ]
Jeszcze zastanawiałem się o zmianie sterownika, ponieważ to tańsze niż wymiana skrzyni, a nóż pomoże :mrgreen:

Jak sprawdzałem wtyczkę sterownika, to odkręciłem go i dyndał sobie. Pojechałem się przejechać, nadal z dyndającym sterownikiem i dziwnie brzęczał, nie wiem czy to normalne :?: jak go założyłem na miejsce i założyłem osłonę bezpieczników, to dopiero ucichło, znaczy brzęczeć brzęczy, ale osłona tłumi dźwięk

[ Dodano: Nie Lip 22, 2012 19:53 ]
siekiera, ja bym na twoim miejscu jeszcze poczekał, chyba, że Ci nie szkoda kasy na olej + robota

dzieju - Nie Lip 22, 2012 19:58

Ale czy od kad go masz tak szarpal ?
siekiera - Nie Lip 22, 2012 21:20

Ja np odkad kupilem tak mam

[ Dodano: Nie Lip 22, 2012 21:20 ]
ale to chyba nic zlego ?

dzieju - Nie Lip 22, 2012 21:25

siekiera napisał/a:
Ja np odkad kupilem tak mam

[ Dodano: Nie Lip 22, 2012 21:20 ]
ale to chyba nic zlego ?


To jest zle

Uszkodzi wkoncu beben Sprzegla hydrokinetycznego .

Proponuje sie tym zajac zanim bedzie za pozno .

Kazde udezenie to udezenie wlasnie cisnieniowe w ten beben .

On wkoncu peknie spadnie cisnienie i zaczna palic sie tarczki a potem zobaczysz ER na wyswietlaczu i skrzynia do remontu :D

siekiera - Nie Lip 22, 2012 21:29

a mniej wiecej jak sie tak dzieje to co to moze byc i jakie to moga byc koszty
dzieju - Nie Lip 22, 2012 21:49

Napisalem a koszty roznie zalezy od mechanika od 3000 w gore ale srednio tak kolo 4500zl.
siekiera - Nie Lip 22, 2012 22:25

Ale chodzi mi jakie sa koszty zeby temu zapobiedz chodzi mi jak mi teraz szarpie to co moge zrobic i za ile zeby nie miec tak kolosalnych napraw

[ Dodano: Nie Lip 22, 2012 22:25 ]
i u mnie jest podobnie gdy jest zimny szarpanie malo odczuwalne gdy tylko chwile pojade to juz za kazdym razem nie che go krecic za mocno zeby czegos nie popsuc wiec popuszcam gaz zeby sobie delikatnie zminil bieg..... wyzej naisalem pytanie wlasnie z tym zwiazane

dzieju - Nie Lip 22, 2012 22:25

nie powiem ci ale zacznij od wymiany oleju potem juz tylko pod gorke.
Sterownik jest na wierzchu więc można go podłożyć.

Dużo by pisać ale powiem ci że że sterownikiem jest tak że każdy jest od nowości dopasowany do skrzyni więc ją np. podkladalem sterowniki aż na 3 się skończył problem.

tylko ją miałem skrzynie na 100% sprawna.

wracając do tematu kolejne kroki to kupa roboty.
aby wymienić elektrozawor trzeba skrzynie prawie wyjąć, to samo z filtrem.

pogadaj z jakiś specem od skrzyni bo jak do nich nie należę mówię tylko z własnego doświadczenia.

pozdrawiam.

siekiera - Nie Lip 22, 2012 22:35

Jutro jade wiec dzis nie zasne bo mam obawy:( Napisze jesli sie dowiem mam nadzieje co i jak
rafalmis1 - Pon Lip 23, 2012 10:31

dzieju, jakie miałeś objawy, że wymieniałeś sterownik :?:
siekiera - Pon Lip 23, 2012 11:05

wiec bylem na diagnozie i wyszlo ze pierwsze co mam zrobic to wyminic tuleje wachacza i poduszke pod silnikiem bo jest popekana i przy zmienie biego z 2-3 szarpie bo sie silnik kolebie taka dostalem dignoze bo nie mozna stwierdzic czy cos jest z skrzynia nie wymieniajac wpierw poduszki silnika
amigojwr - Pon Lip 23, 2012 14:08

rafalmis1 napisał/a:
dzieju, jakie miałeś objawy, że wymieniałeś sterownik :?:


Podepnę się pod temat. Jakiś czas temu wymieniałem sterownik i olej w skrzyni.

Objawy jakie miałem przed wykonaniem tych dwóch zabiegów:
- po wrzuceniu na D (drive) następowało krótkotrwałe "tąpniecie" - szarpnięcie całym autem (za każdym razem),
- z biegiem czasu auto zaczęło szarpać przy przełączaniu biegów podczas jazdy.

siekiera - Pon Lip 23, 2012 14:21

Moze to faktycznie te poduszki silnika
dzieju - Pon Lip 23, 2012 21:04

siekiera napisał/a:
Moze to faktycznie te poduszki silnika


Moze byc ale nie szarpalo by na innych biegach tylko Przy |D| i |R|

Poduszka tylna czytaj Dolna lapa .

siekiera - Pon Lip 23, 2012 21:16

dolona.....niby jest jakies wieksze przeciaZenie
dzieju - Pon Lip 23, 2012 21:26

Tak dolna Tylko nie kupuj z Tedgumu bo strasznie przenosi drgania, lepiej doplac i kup oryginal jak juz bedziesz sie za to zabieral .
siekiera - Pon Lip 23, 2012 21:33

Teraz mi jeszce cos buczy jak w osobnym temacie nie wiem czy go nie sprzedam mam go tydzien a tu tyle klolpotow
rafalmis1 - Pon Lip 23, 2012 21:39

siekiera, teraz jak sprzedasz to zapłacisz nie mały podatek, z racji sprzedania przed upływem pół roku posiadania wozu wiec spokojnie, początki nie zawsze są łatwe ;-) popatrz wyżej co napisał amigojwr,
siekiera - Pon Lip 23, 2012 21:45

To co ja mam zrobic :( Pomozcie jakos nie wiem juz sam jutro postaram sie wyminic olej w skrzyni jesli nie wiem czy byl zalany to jaki moge zalac zeby nic sie nie rozwalilo texaco?
rafalmis1 - Wto Lip 24, 2012 08:53

ja kupowałem ten olej http://www.tomateam.pl/sk...ial=chemia&c=48


wczoraj wszystkie wtyki jakie znalazłem do skrzyni przeczyściłem, układ chłodzący odpowietrzony na 100 procent. Zamówiłem nowy sterownik, opisze czy coś pomógł jak dotrze.

powie mi ktoś jak sprawdzić drożność układu chłodzącego skrzynie biegów :?:

dzieju - Wto Lip 24, 2012 10:31

rafalmis1 napisał/a:
ja kupowałem ten olej http://www.tomateam.pl/sk...ial=chemia&c=48


wczoraj wszystkie wtyki jakie znalazłem do skrzyni przeczyściłem, układ chłodzący odpowietrzony na 100 procent. Zamówiłem nowy sterownik, opisze czy coś pomógł jak dotrze.

powie mi ktoś jak sprawdzić drożność układu chłodzącego skrzynie biegów :?:


1 Sterownik moze nic nie zmienic jak kupilem 3 i odeslalem 2 .

Nie wiadomo z ktorego roku z jaka skrzynia i jak jest ustawiony wiec lepiej miec kilka na podlozenie .

rafalmis1 - Wto Lip 24, 2012 12:39

dzieju, powiedz mi czy kupowałeś jak lecie czy porównywałeś numery na naklejce :?:
dzieju - Wto Lip 24, 2012 13:06

rafalmis1 napisał/a:
dzieju, powiedz mi czy kupowałeś jak lecie czy porównywałeś numery na naklejce :?:


zADZWONILEM I POPROSILEM O KILKA SZTUK

Sorry za caps .

Przyslal mi 3 sztuki i z 3 tylko jeden sterownik nie szarpie , zmienily sie rowniez przelozenia .

Potrafi teraz zmieniac biegi przed 2k obrotoami na pulapie 1800 obr. juz moge zmienic bieg .

Co idzie za tym oszczednosc na paliwie . Ale VIS musza byc sprawne bo auto potrzebuje Momentu obr. i mocy .

siekiera - Wto Lip 24, 2012 16:43

A wiec bylem dzis na warsztacie sposcili olej w skrzyni na korku nie bylo zadnych opilkow to chyba dobrze? Potem wlali 4 L oleju Land rover ATF 402N Orginalny za 78zl 1 L az :( dziwei sie ze powiedzial ze patrzy sie przez korek wlewu czy jest dany w miare poziom mowilem mu ze od spodu sie patrzy to mowil ze jest tam do olowy filtra i tak mam byc czy to prawda nie wiem co mam zrobic nadal szarpie pojechalem po poduszke silnika bo byla cala zerwana jakby troszke lepiej ale i tak z 2-3 dalikatnie szrpnie tak jakby ktos cie deliktanie klepnol czy to tak mam byc? Bo juz sam nie wiem co z tym poziomem:(?
rafalmis1 - Wto Lip 24, 2012 17:24

4l to za dużo, przy temperaturze 35-45 stopni sprawdza się stan oleju, w taki sposob: lecisz od P do 2 zostawiając po kilka sekund na każdym biegu i wracasz do P wchodzisz pod auto, odkrecasz korek obok korka spustowego i jak jest za dużo to od płynie, jeżeli nie odplynal, dolac i powtórzyć procedurę
siekiera - Wto Lip 24, 2012 17:34

Masz jakies zdjecie albo mozesz mi pokazac gdzie mam sprawdzic ten poziom bardzo bym cie prosil vos sie moze stac jak jest za duzo?:(

[ Dodano: Wto Lip 24, 2012 17:34 ]
Jak wejde po auto mam zgasic silnik? jak nie mam termometru to tez moge mniej wiecej sprawdzic? i prosil bym o jakies zdjecie gdzie ten korek bo mi wciskalik ze nie mam go tam

rafalmis1 - Wto Lip 24, 2012 18:44

Silnik ma pracować jak sprawdzasz. Jeżeli tu masz dokładny opis gdzie się znajduje orek kontrolny http://forum.roverki.eu/v...p=617602#617602

[ Dodano: Wto Lip 24, 2012 18:30 ]
Dokładne zdjęcie mogę zrobić po 22,jeśli nadal będziesz potrzebowal

[ Dodano: Wto Lip 24, 2012 18:36 ]
Jeśli nie masz czym zmierzyć temperatury, to zagrzej samochód, tak do 1/3 skali, może to nie jest za dobrze, ale lepiej niż na zimnym czy za goracym

[ Dodano: Wto Lip 24, 2012 18:44 ]
Jeszcze zapomniałem dopisać. Jeżeli masz za dużo oleju, to konsekwencje mogą być takie jak byś nie miał go w cale

siekiera - Wto Lip 24, 2012 22:35

Ok to rosze cie bardzo o te zdjecie ok?
rafalmis1 - Wto Lip 24, 2012 23:23

a wiec tak:
szczała żółta- odkręcasz przy wymianie
szczała czerwona- odkręcasz przy kontroli

wszystko jasne ?? :wink:

siekiera - Wto Lip 24, 2012 23:27

Dziekuje Ci bardzo:) ale masz suchutko od spodu:)
rafalmis1 - Sro Lip 25, 2012 09:24

czy na pierwszym zdjęciu wszystko jest ok :?: czy nie powinno to być jakoś zatkane :?:


co do drugiego zdjęcia, aby dolać oleju do skrzyni, to nie wiem czy trzeba odkręcić śrubę zaznaczoną na żółto czy zawór na klapce zaznaczonej na czerwono :?:
:?:

siekiera - Sro Lip 25, 2012 11:09

To0 w koncu7 gdzie mam sorawdzic ten olej
?

rafalmis1 - Sro Lip 25, 2012 11:15

mój drugi post ze zdjęciami pyta :mrgreen: gdzie się wlewa, a nie gdzie się sprawdza, tak ja wczoraj napisałem i pokazałem na zdjęciach do tego si dostosuj, na te dzisiejsze zdjęcia nie patrz

[ Dodano: Sro Lip 25, 2012 11:15 ]
kolego robisz literówki w postach, musisz zwracać na to uwagę, bo zaraz dostaniesz ostrzeżenie od moderatora

siekiera - Sro Lip 25, 2012 11:39

Wiec to na czerwonym jest zebym sprawdził:) ? A wlew masz dokladnie pod filtrem powietrza....to co masz na żółto to chyba nie jest śruba tylko tam powinien wchodzić taki gumowy grzybe...... Sciągasz go i wlewasz

[ Dodano: Sro Lip 25, 2012 11:39 ]
A powiedz mi jak odkrece i zacnie mi lecic jak z spostowego przeciez to obok jest.... myslalem ze gdzies w polowie skrzyni

rafalmis1 - Sro Lip 25, 2012 12:03

siekiera napisał/a:
Wiec to na czerwonym jest zebym sprawdził:) ?
tak odkręcasz, jak zacznie się lać, to masz za dużo jak nie zacznie, to albo za mało, albo Bardzo Dobrze :wink:

[ Dodano: Sro Lip 25, 2012 12:03 ]
siekiera napisał/a:
to co masz na żółto to chyba nie jest śruba tylko tam powinien wchodzić taki gumowy grzybe...... Sciągasz go i wlewasz
zrób zdjęcie u siebie jak masz, po ściągnięciu akumulatora
siekiera - Sro Lip 25, 2012 12:17

OK ide wlasnie robic postaram sie jakos wsadzic ta rurke bez wyciagania kolektora to zrobie ci fotke
amigojwr - Sro Lip 25, 2012 12:39

Wg mnie sprawę załatwi wymiana sterownika, miałem takie objawy jak Ty i pomogło, żadne tam czyszczenie, wymiana sterownika, zmiana oleju i będzie hulać.

Mnie też przestraszył mój Roverek gdy na dzień dobry w 1 miesiącu włożyłem w niego 10 kafli, zrypane visy, zrypana skrzynia, ale doszczętnie, zamontowanie instalacji gazowej, wymiana silnika wentylatora chłodnicy, wymiana końcówek drążków, drążków stabilizatorów i kilka innych "drobnych" kosztownych rzeczy. Za to teraz hula jak złoto, na nic innego bym nie zamienił :wink:

siekiera - Sro Lip 25, 2012 18:24

Musial by sie ktos przejchac moim automatem to moze byu stwierdzil... gdzie wogole jest ten sterownik i jak sie go wymienia.....teraz mam tak czego0 nie bylo wczesniej po wymienie ze z 3-4 jest gdyby takie przeciagniecie tzn 2 sekundowe opoznienie
rafalmis1 - Sro Lip 25, 2012 19:22

Sprawdziles stan oleju? Przestało szarpac? Sterownik jest pod schowkiem
siekiera - Sro Lip 25, 2012 19:36

Noo wlasnie nie bo nie mam takiego klucza bo tam chyba gwiasta jest nie bo kanału nie mam :( mowisz ze bez dam rade pod blokiem??

[ Dodano: Sro Lip 25, 2012 19:28 ]
Moze jeszce wyjme ten beziecznik od sterownika i sie zresetuje i bedzie ok co myslisz? A z tym sprawdze niem to chyba widzialem ta śrube on nie jest z boku skrzyni tylo od nia prawda i ciekawie mnie jak jest w sumie na tej samej wyskosci co spustowy i jesli bedzie malo to nic nie wyleci heh moge zaraz isc sprobowac jak da rade to zrobic bez kanalu

[ Dodano: Sro Lip 25, 2012 19:36 ]
A gdzie moge sprawdzic jaka mam skrzynie bo kiedys tu juz byla zmieniana moze nie wyminili sterownika i musial bym kupic po dana skrzynie jak to moge sprawdzic czy sterownik jest prawidlowy do skrzyni mozee w ta strone jeszcze pojde bo mam tylko ta nalepke o ktorej pisalem a zdednaj tabliczki tam nie ma:(

rafalmis1 - Sro Lip 25, 2012 20:04

Nie wiem czy pod blokiem cos zdziałasz. Chyba, że jesteś na tyle mały :-D poza tym masz kolektor rozebrany wiec jak zagdzejesz skrzynie?
Pamiętaj, co nagle to po diable :-D wiec spokojnie powoli dojdziemy co jest z autem.
Trochę tu zametu wprowadziliśmy wiec może lepiej jak zadzwonisz do mnie, to szybciej pomogę, na tyle ile będę mógł, mój numer masz na Pw

[ Dodano: Sro Lip 25, 2012 20:04 ]
Kiedyś, to znaczy kiedy?

Kolego jeżeli skrzynia była wymieniana a sterownik nie, to raczej wina jest po stronie sterownika, ale i tak bardzo ważne jest aby sprawdzić stan oleju.

siekiera - Sro Lip 25, 2012 20:21

2 lata temu tak mi sprzedawca powiedzial jak to moge sprawdzic
dzieju - Sro Lip 25, 2012 20:28

Stan Oleju sprawdz i co do sterownika to nie dojdziesz ladu bo nie wiadomo z kjaka skrzynia byl zgrany . itd...

Musisz miec kilka sterownikow albo szczescie jak trafisz na pierwszy i bedzie ok .

siekiera - Sro Lip 25, 2012 20:36

Moje błędy F86600 C78100 288400 8d8800 Moze to cos wam da w pomocy ta sprawdzilem w kompie w liczniku
rafalmis1 - Sro Lip 25, 2012 23:15

Jestem po zmianie sterownika, na daną chwile znaczna poprawa, jeszcze zobaczę jutro z rana co mi pokaże.

Pierwsze otworzenie paczki mnie zdenerwowało, bo numery na naklejce się nie zgadzały z tym co było na aukcji, i dlatego będę męczył jutro sprzedawce, aby wysłał mi to co zamówiłem, a wówczas odeśle ten co dostałem, jak się zgodzi to będę mógł protestować kolejne :mrgreen:

dzieju, po numerze VIN mam sterownik z takiego samego silnika, tylko rocznik 2000 i klasa wyposażenia 3.1 ja ma klasę 7. Czy według ciebie to właśnie ma znaczenie??

Bardzo bym chciał zmienić olej i dlatego bardzo proszę o podpowiedz gdzie się wlewa nowy, proszę o sprawdzenie wcześniejszych postów i pokierowanie mnie czy się nie mylę. Bardzo dziękuje :wink:

siekiera - Sro Lip 25, 2012 23:43

Pisałem tobie ze jak zdejmiesz obudowe filtra powietrza masz taki gumowy grzybek sciagasz go i takim pistoletam wlewasz olej bynajmniej tak mi zrobili
rafalmis1 - Sro Lip 25, 2012 23:59

jak widać na zdjęciach wcześniej nie mam żadnego gumowego grzybka
Robert8610 - Czw Lip 26, 2012 00:57

No to musisz ten grzybek sobie gdzieś załatwić bo u mnie też jest.
rafalmis1 - Czw Lip 26, 2012 01:53

dzięki, teraz już wszytko wiem i tędy też wleje a grzybek raz da znajdę
dzieju - Czw Lip 26, 2012 11:14

rafalmis1 napisał/a:
Jestem po zmianie sterownika, na daną chwile znaczna poprawa, jeszcze zobaczę jutro z rana co mi pokaże.

Pierwsze otworzenie paczki mnie zdenerwowało, bo numery na naklejce się nie zgadzały z tym co było na aukcji, i dlatego będę męczył jutro sprzedawce, aby wysłał mi to co zamówiłem, a wówczas odeśle ten co dostałem, jak się zgodzi to będę mógł protestować kolejne :mrgreen:

dzieju, po numerze VIN mam sterownik z takiego samego silnika, tylko rocznik 2000 i klasa wyposażenia 3.1 ja ma klasę 7. Czy według ciebie to właśnie ma znaczenie??

Bardzo bym chciał zmienić olej i dlatego bardzo proszę o podpowiedz gdzie się wlewa nowy, proszę o sprawdzenie wcześniejszych postów i pokierowanie mnie czy się nie mylę. Bardzo dziękuje :wink:


Nie mam takiej wiedzy ale nie trafisz idealnie numerami ja nie patrzylem na numerki ani na wyposazenie tylko pojemnosc silnika i tyle ... bo 2.5 litra jest mocniejszy i sterownik inaczej bedzie pewnie ustawiony . Wiec podloz jeszcze ze 2 sterowniki od 2 L i wybiez najlepszy .

Albo Podjedz na T4 i zobacz czy uda im sie przeladowac ustawienia sterownika .

Wiekszosc sterownikow jest tylko raz ogrywalna.

rafalmis1 - Czw Lip 26, 2012 11:30

dolałem oleju i zrobiłem 50 km, w różnych trybach i jest duża poprawa. Pewnie, pełna wymiana oleju poprawi znakomicie zmianę biegów

W prawdzie zamówiłem kolejne 2 sterowniki, od tego sprzedawcy, ponieważ ten co dostałem, to nie jest ten co zamawiałem i zadzwoniłem prosząc o przysłanie tego co jest na aukcji, do tego poprosiłem jeżeli ma jeszcze jakieś to niech wyśle.

Jedyną rzeczą która nie działa, to tryb SPORT, ale biegi naprawdę lepiej zmienia

dzieju - Czw Lip 26, 2012 12:42

Skad wiesz ze tryb SPORT nie dziala ?
rafalmis1 - Czw Lip 26, 2012 13:15

dzieju napisał/a:
Skad wiesz ze tryb SPORT nie dziala ?

poniewaz jak jadę powiedzmy 60 km/h na 4 biegu, to przy włączeniu tryby SPORT powinno zredukować, na niższy bieg

dzieju - Czw Lip 26, 2012 14:14

To zalezyod naciusku na pedal ..

generalnie biegi zmienia w zakresie 3500- i wgore o ile pamietam zadko uzywam czasem na swiatlach :P

rafalmis1 - Czw Lip 26, 2012 15:30

dzieju napisał/a:
To zalezyod naciusku na pedal ..

generalnie biegi zmienia w zakresie 3500- i wgore o ile pamietam zadko uzywam czasem na swiatlach :P


Tak to prawda, zależy od nacisku lecz w poprzednim sterowniki tak miałem, że jak włączam podczas powolne jazdy, to redukuje bieg i zmienia go na wyższych obrotach, a tutaj niezależnie od włączenia to i tak zmienia na niskich obrotach

dzieju - Czw Lip 26, 2012 17:02

rafalmis1 napisał/a:
dzieju napisał/a:
To zalezyod naciusku na pedal ..

generalnie biegi zmienia w zakresie 3500- i wgore o ile pamietam zadko uzywam czasem na swiatlach :P


Tak to prawda, zależy od nacisku lecz w poprzednim sterowniki tak miałem, że jak włączam podczas powolne jazdy, to redukuje bieg i zmienia go na wyższych obrotach, a tutaj niezależnie od włączenia to i tak zmienia na niskich obrotach


To zmien sterownik :D ...

Pisalem o tym lepiej miec kilka pisze z doswiadczenia nie z wiedzy wiec moge sie mylic ... ja pikus jestem , ale o fachowca trudno dzis :( a tym co sa to EGO uroslo tak ze sie do domu nie mieszcza :D

siekiera - Czw Lip 26, 2012 23:51

Wiec dzis zrobilem prawidlowa procedure sprawdzenia poziomy w skrzyni i zlecialo ponad litr...Szok to jest mozliwe czy cos zle zrobilem? skrzyni nadal szarpie lekko... moze troszke lepiej.......
chdn - Pią Lip 27, 2012 19:59

u mnie nie ma korka kontrolnego :shock:
sprawdzałem zgodnie ze zdjęciami zamieszczonymi na forum. Jak to możliwe? Wlałem ok 4,5l po wymianie i wszystko działa. Nieraz leciutko szarpał z 1na2 i z 2na3. Sterownik skrzyni dziwnie piszczał (słabo słyszalny pisk spod schowka) Sterownik kiedyś się zalał przez zatkane spływy wody na podszybiu. Po wymianie sterownika cisza w kabinie i zero szarpania.
Sprawdzajmy odpływy, u mnie od tego wszystko się zaczęło (na szczęście nie skończyło) Komputer zreanimowany, sterownik wymieniony, dywaniki osuszone :)

siekiera - Nie Lip 29, 2012 12:27

4.5 l to bardzo duzo i musisz miec korek kątrolny... na 100%

[ Dodano: Nie Lip 29, 2012 12:27 ]
Kurde nie wiem o co chodzi sposcilem tylke ile niby bylo nadmiaru czyli 1.3 lita tak okolo...i jest gorzej....:( raz mocniej szarpie raz slabo...

dzieju - Nie Lip 29, 2012 13:02

siekiera napisał/a:
4.5 l to bardzo duzo i musisz miec korek kątrolny... na 100%

[ Dodano: Nie Lip 29, 2012 12:27 ]
Kurde nie wiem o co chodzi sposcilem tylke ile niby bylo nadmiaru czyli 1.3 lita tak okolo...i jest gorzej....:( raz mocniej szarpie raz slabo...


Mysle ze niestety nie ma na co czekac trzeba jechac i zostawic auto u mechanika od skrzyni . SERIO .

PHJowi jest chyba z Poznania ? moze ci kogos poleci ? jaks ie sam tym nie zajmie

siekiera - Nie Lip 29, 2012 17:37

Nie wiem nawet kurde moze macie jakis namiar do kogos wlasnie z poznaniu co moglby mi naoawde pomuc sprawdzic to auto i postawic diagnozy badz jakos pomuc by bylo ok....

[ Dodano: Nie Lip 29, 2012 17:35 ]
Wiec skrzynia byla dwa lata temu wymieniana a sterownik jest z moim numerem vin czyli moze byc ze to wina sterownika?

[ Dodano: Nie Lip 29, 2012 17:37 ]


więc taki mam seryjnie....

rafalmis1 - Nie Lip 29, 2012 17:50

taki sam miałem, przez przypadek sprzedawca z allegro wysłał mi taki jak na zdjęciu i to pomogło, jak poprosiłem, aby wysłał mi ten który zamówiłem i jak wpiąłem ten który zamówiłem z tymi samymi oznaczeniami, to sytuacja zaczęła się powtarzać.
siekiera - Nie Lip 29, 2012 18:08

Czyli w aucie miales taki sam jak ja tak? ten ktory mozesz mi wyslac tak? A ten co pokazales to na tym szarpanie przestalo tak?

[ Dodano: Nie Lip 29, 2012 18:08 ]
I na jakie numery dokladnie patrzec? przy kupnie zeby nie byl taki sam ktore numery swiadcza o modelu?

SeniorA - Nie Lip 29, 2012 19:30

Cytat:
na jakie numery dokladnie patrzec? przy kupnie zeby nie byl taki sam ktore numery swiadcza o modelu?
musisz znać numer własnej skrzyni np.TBN 101700N , albo jak jesteś pewny że skrzynia jest oryginalna to wystarczy znać nr. VIN żeby wiedzieć czy ma to być UHC 100138 czy UHC 100139, UHC 000340.
siekiera - Nie Lip 29, 2012 20:02

ja niemoglem nigdzie znalesc jaka to skrzynia:( a niby w ksiazce jest napisane ze byla zmieniana a sterownik jest z moim numerm vin.. i z tego co sprawdzilem rozpewdzilem sie do 40km/h wzucilem sport i nie zredukowal czyli cos z tym sterownikiem moze byc nie tak prawda?
rafalmis1 - Nie Lip 29, 2012 20:34

SeniorA napisał/a:
Cytat:
na jakie numery dokladnie patrzec? przy kupnie zeby nie byl taki sam ktore numery swiadcza o modelu?
musisz znać numer własnej skrzyni np.TBN 101700N , albo jak jesteś pewny że skrzynia jest oryginalna to wystarczy znać nr. VIN żeby wiedzieć czy ma to być UHC 100138 czy UHC 100139, UHC 000340.
a możesz powiedzieć jak po numerze VIN odczytać numer sterownika??
SeniorA - Nie Lip 29, 2012 21:26

rafalmis1 napisał/a:
a możesz powiedzieć jak po numerze VIN odczytać numer sterownika??
z tego co wiem , to do nr.VIN 143049 przychodzą sterowniki UHC 100138.

[ Dodano: Nie Lip 29, 2012 21:26 ]
siekiera napisał/a:
sterownik jest z moim numerm vin..
siekiera, gdzie masz ten numer VIN na sterowniku ?
rafalmis1 - Nie Lip 29, 2012 21:33

SeniorA napisał/a:
siekiera, gdzie masz ten numer VIN na sterowniku ?

jest naklejka z boku sterownika

siekiera - Nie Lip 29, 2012 21:48

Dokladnie jak mowisz
dzieju - Pon Lip 30, 2012 20:53

Jak ktos ma wiedze na temat skrzyni i sterownikow bardzo bym prosil o wypisanie ich tutaj .

Np. Skrzynia xxxx powinna miec sterownik xxx

Pomoze to w przyszlosci , prosze wiec o odrobine wysilku dzieki z gory .

SeniorA - Pon Lip 30, 2012 21:24

rafalmis1 napisał/a:
jest naklejka z boku sterownika
to wiem ,tylko zrozumiałem , że jego numer jest na tym foto jakimś zbiegiem okoliczności.

[ Dodano: Pon Lip 30, 2012 21:24 ]
dzieju, właściwie są trzy rodzaje sterowników tzn. UHC 100138 , UHC 100139 I UHC 000340 ( ten dotyczy 1.8 ).
UHC 100138 stosowano do skrzyń o nr. części TGD 101700N, 101710N, 101720N I TGD 101730H do nr vin 143049 do 2000r. Od numeru Vin 143050 były skrzynie TGD 106790N , 106800N,106810N i 106820N a do nich sterowniki UHC 100139.

siekiera - Czw Sie 02, 2012 00:17

Rozuemiem czyli wychodzi na to ze sterownik mam odpowiedni lezcz prawdopodobnie skrzynia byla zmieniana.... lecz nie wiem na jaka z tego co mowisz to do 2.5v6 byly tylko 2 rodzaje sterownikuw tak? skoro na tym szarpie to teoretycznie na tym ktory zamowilem nie powinno skroro to tego wina tak? bo z 1.8 rzcej skrzynie pasowac nie bedzie prawda? jak moge sprawdzic jaka mam skrzynie znalazlem jedynie teki numer:G7 0332736 PR 012.

[ Dodano: Sro Sie 01, 2012 02:17 ]
Wymienialem sterownik jest troche lepiej ale wydaje mi sie ze chyba to jeszce nie to nawet nie dzila mi sport dlaczego?
a pasuje ten 3 sterownik z 1.8 z tego co wywnioskowalem

[ Dodano: Czw Sie 02, 2012 00:17 ]
Ktos cos doradzi?

rafalmis1 - Czw Sie 02, 2012 01:43

SeniorA napisał/a:
dzieju, właściwie są trzy rodzaje sterowników tzn. UHC 100138 , UHC 100139 I UHC 000340 ( ten dotyczy 1.8 ).
UHC 100138 stosowano do skrzyń o nr. części TGD 101700N, 101710N, 101720N I TGD 101730H do nr vin 143049 do 2000r. Od numeru Vin 143050 były skrzynie TGD 106790N , 106800N,106810N i 106820N a do nich sterowniki UHC 100139.


czy na skrzyni gdzieś jest numer/oznaczenie skrzyni które podajesz??

siekiera - Czw Sie 02, 2012 12:22

Pomozcie nam :) z tymi sterownikami czemu nie mamy sportu idt
dzieju - Czw Sie 02, 2012 13:11

To podacjei jakies numery
siekiera - Czw Sie 02, 2012 13:14

Wszystko napisalismy wyzej..:) Ja mialem zmieniona skrzynie nie wiem na jaka co i jak tak w kazdym razie bylo napisane w ksazce serwisowej... a sterownik w aucie mialem taki jak od nowosci UHC 100139 szarpir z 2-3 i przeciaga z 3-4 wymienialem na UHC 100138 i jest troche lepiej ale wydaje mi sie ze jeszce nie to a ii na 2 sterownikach nie mailem sportu tzn na kompie pokazuje ale to wszytko co jeszce mozemy zrobic jakis inny sterownik jak sprawdzic jaka to skrzynia dlaczego nie mam tego sportu co moze byc przyczyna itd
dzieju - Czw Sie 02, 2012 13:51

A byles na kontroli Oleju ? Konsystencji i koloru ?

Wsteczny dziala poprawnie ?

SeniorA wymienil typy skrzyni znajdz swoja i z paruj ja z tym co podal SeniorA

siekiera - Czw Sie 02, 2012 23:10

Wsteczny wchodzi normalny jak na moje.... olej wymienialem na orginalny land rovera za 78zl za 1 litr wlali mi 4L Bo powiedzimi ze tyle wchodzi wedlug ksiazki i Pojechalem na kanal odpalone auto biegi od gory do dolu i od dolu gory odrecilem korek spostowy i wylecialo 1.3L otem jeszce przebieralem chwile i wyclecilo jesze max setka....olej ciemny...Chodzi mi jeszce co moge zrobic z tymi sterownikiami i czemu brak sportu? i gdzie moge znalesc jaki to model skrzyni jak znalazlem tylko te numery ktore juz wczesniej wpisywalem
chdn - Sob Sie 04, 2012 17:52

Udało mi się dostać sterownik skrzyni od CDTI z 2005r. Zmiana biegów miodzio :) Zmienia biegi przy niższych obrotach i o wiele szybciej reaguje na kick down i normalne nie kick down-owe dodanie gazu i redukcję np z 4na3. Polecam :)
siekiera - Nie Sie 05, 2012 13:33

Wczoraj w trasie 2 razy przy rozpedzaniu wszedl mi n a luz o czyms to moze siwadczyc?
chdn - Wto Sie 21, 2012 07:49

U mnie korka nie zlokalizowałem tak jak piszecie :( tam gdzie powinien być korek jest łeb śruby, która wygląda na nigdy nie ruszaną. Śruba wygląda tak samo jak wszystkie inne wkręcone w skrzynie. Chyba nie będę ryzykować z odkręcaniem

Czy u Was przy spokojnej jeździe skrzynia zmienia 10 razy bieg?? Wydaje mi się że są jakieś półbiegi

dzieju - Wto Sie 21, 2012 14:24

siekiera napisał/a:
Wczoraj w trasie 2 razy przy rozpedzaniu wszedl mi n a luz o czyms to moze siwadczyc?


Siekiera pisalem ci juz to skrzynia do remontu przykro mi :(

Korka tutaj nie ma korek jest pod filtrem powietrza .

Od spodu skrzyni sa tylko sruby Jedna od Nadmiaru Oleju a druga od Kosza lepiej ich nie pomylic :D

ps. Jestem znowu online :D

rafalmis1 - Wto Sie 21, 2012 14:26

może w tych nowych modelach już nie montowali śruby na imbus tylko tak jak u ciebie widać na najzwyklejszy klucz, bo umiejscowienie śruby jest w tym samym miejscu

Cytat:
Czy u Was przy spokojnej jeździe skrzynia zmienia 10 razy bieg?? Wydaje mi się że są jakieś półbiegi
czasem mam wrażanie jakby powyżej 100 km/h wrzucał 6 bieg :mrgreen:
SlawekG - Wto Sie 21, 2012 15:30

Chdn - sam pisałeś wcześniej, że po wymianie sterownika skrzyni biegi zmienia przy niższych obrotach. Stąd pewnie częstsze zmiany przy spokojnej jeździe - których nie powinno być. Jak jedziesz ze stałą prędkościa po równej drodze - to po co miałby zmieniac biegi na niższe? U mnie po zmianie sterownika faktycznie odczułem różnicę. Wcześniej nie wiedziałem, że do skrzyń były montowane różne sterowniki i przez rok - po wymianie skrzyni - jeździłem praktycznie bez 'czwórki" z której to momentalnie przerzucał na "piątkę' i przy zmianie z 2 na 3 na zimnym silniku szarpał. Po wymianie sterownika na nowszą wersję skrzynia pracuje inaczej - dłużej "ciągnie" na poszczególnych biegach no i w końcu wykorzystuje :czwórkę" :) . Półbiegów żadnych nie ma a wrażenie włączania "szóstki" może sprawiać załączający się zawór VIS :)
xROnx - Sro Sie 22, 2012 23:50

Temat bardzo ciekawy. Muszę sprawdzić u siebie jaki mam nr skrzyni oraz jaki mam nr sterownika.
Skrzynia na bank była wymieniana i nie jest oryginalna bo... obudowa mojej skrzyni jest niebieska :shock:
Więc jesli ktoś wymieniał skrzynię wcześniej a nie wymienił sterownika to by wyjaśniało szarpnięcia takie jak ma tutaj zdecydowana większość ludzi - z 2 na 3.
Gdzie znajdę nr skrzyni? gdzieś na górze chyba, co? musiałbym zdjąć obudowę filtra powietrza czyli dobrać się jak do korka do wlewu oleju...
czy się mylę?

rafalmis1 - Czw Sie 23, 2012 17:00

pod T4 można zaktualizować sterownik, a najlepiej wgrać od nowa oprogramowanie komputera silnika i skrzyni. Podobno po takiej procedurze kilka osób bardzo chwali sobie zmianę biegów. Niestety ja wgrałem tylko program do sterownika skrzyni i nie pomogło :sad: za to odzyskałem tryb sport.

ps. według T4 mam problem z komunikacją między sterownikiem skrzyni a sterownikiem silnika, czy ktoś coś może podpowiedzieć, dlaczego tak jest?? Co mogę sprawdzić??

jeszcze takie błędy w skrzyni zostały znalezione, ale T4 pokazało je i powiedziało :mrgreen: zapamiętane ale nie występują aktualnie

P1785 Clutch timing solenoid short...
P0702 GND return short circuir to batta...
P1605 EEPROM error flag set

coś to komuś mówi ??

Kapusniaczek - Wto Lip 01, 2014 14:31

Witam, mam Roverka 75 2.0 V6, kiedy chce wyprzedzić i np zredukować z 4 na 3 i daje gazu wtedy następuje mocne szarpnięcie, prawie uderzenie jakby z przodu. Zastanawiam się czy to normalne, to mój pierwszy samochód.
rafalmis1 - Sro Lip 02, 2014 05:30

Kapusniaczek, nie jest to normalne.
dzieju - Pią Lip 04, 2014 20:57

Kapusniaczek napisał/a:
Witam, mam Roverka 75 2.0 V6, kiedy chce wyprzedzić i np zredukować z 4 na 3 i daje gazu wtedy następuje mocne szarpnięcie, prawie uderzenie jakby z przodu. Zastanawiam się czy to normalne, to mój pierwszy samochód.


podjedz do kogos na diagnostykę sterownika skrzyni .

Może jakiś elektro-przekaznik nawala tylko :/

SeniorA - Nie Lip 06, 2014 13:26

Kapusniaczek,zacznij od odłączenia na noc bezpiecznika F4 pod maską
antek124 - Czw Mar 03, 2016 21:45

Witam! A gdzie znajdę oznaczenie (numer ) skrzyni automatycznej? W którym miejscu znajduje się oznaczenie typu TGD.......... . SeniorA podał listę z numerami skrzyń, ale nie mogę się doszukać i jaka u mnie jest przypisana do sterownika.
AdaskoC - Czw Mar 03, 2016 21:50

Na górze skrzyni
antek124 - Pią Mar 04, 2016 19:08

Znalazłem tego typu oznaczenie PR000 9635783, a druga to PR001 9833962. A żadnych oznaczeń typu TGD..... .
tomek92k2 - Sob Wrz 10, 2016 15:06

Mam pytanie wymienilem sterownik skrzyni ogolnie duza poprawa jak chodzi o dzialanie dynamike Itp .niestety do momentu gdy odlaczylem aku na cala Noc. Teraz nie wiem dlaczego skrzynia dziala podobnie jak na starym sterowniku moze troche lepij. I zastanawiam sie czy da sie to poprawic na kompie czy kupic sterownik o innych numerach..?
rafalmis1 - Sob Wrz 10, 2016 16:06

mi zmiana sterownika bardzo pomogła
tomek92k2 - Nie Wrz 11, 2016 10:23

Mi tez pomogla ale do momentu gdy na Noc odlaczylem aku to tak jak by problem powrocil. Zastanawiam die bad innym sterownikiem o innym numerze

[ Dodano: Nie Wrz 11, 2016 10:23 ]
Moze wiecie czym moze to byc..?

rafalmis1 - Nie Wrz 11, 2016 13:06

spróbuj wyciągnąć przekaźnik pod maską R4 i nawet podmień miejscami z innym. Wyciąg na 1h
tomek92k2 - Nie Wrz 11, 2016 15:31

Yhym .. A akumlatpr wypiac na czas odpiecia przekaźnika czy normalnie przekaznik wyciągnąć..?
rafalmis1 - Nie Wrz 11, 2016 15:42

tylko przekaźnik
tomek92k2 - Nie Wrz 11, 2016 20:15

Wyciaglem go wlasnie I musze przyznac ze jest w sumie goracy .. Podmienie go z przekaznikiem od grzania tylnej szyby :mrgreen:

[ Dodano: Nie Wrz 11, 2016 20:15 ]
Wyciaglem go wlasnie I musze przyznac ze bym on bardzo cieply AZ tak ze usta pazy.... Za godzinke wepne przekaznik od grzania szyby

Bieri13 - Pon Wrz 12, 2016 10:20

A co może być z automatem jeśli delikatnie szarpie na niskich biegach i tylko na zimnym silniku?
tomek92k2 - Pon Wrz 12, 2016 18:05

Moze byc juz olej wyeksplantowany albo tez byc moze sterownik.. Ja mialem tak ze gdy bym zimny to obroty wariowaly ale gdy sie zagrzal bylo ok . Wymienilem sterownik I falowanie ustalo
Bieri13 - Wto Wrz 13, 2016 06:13

Olej wymieniłem.
Gdzie znajduje się sterownik od skrzyni?
Muszę kupować taki sam czy od poliftowego?
Czy wystarczy sama aktualizacja?

A tak na marginesie: skoro sterowniki się psują to czy ktoś dochodziła dlaczego?

tomek92k2 - Wto Wrz 13, 2016 18:15

Sterownik znajduje sie pod schowkiem . Sciagasz oslone od bezpiecznikow I bd widzial go
Bieri13 - Sro Paź 05, 2016 06:20

Niestety skrzynia coraz częściej szarpie - teraz już nie tylko przy schodzeniu biegów w dół z 3-2 i 2-1 ale również w drugą stronę. Na zimnym silniku występuje ten problem.
Ma ktoś jakiś pomysł???
Sterowniki wymieniacie jeden do jednego czy od polifta?
Kupując używany sterownik muszę liczyć się z "ruletką" (może ktoś ma dobry sterownik do sprawdzenia mojej skrzyni?)

tomek92k2 - Sob Sty 28, 2017 11:27

Koledzy mam pytanko zmienilem sterownik skrzyni i dzialalo super .. Do momentu gdy odpiolem aku .. Czyżby po odpieciu aku sie zresetowal ..

[ Dodano: Sob Sty 28, 2017 11:27 ]
.??

[ Dodano: Sob Sty 28, 2017 11:27 ]
.??

[ Dodano: Sob Sty 28, 2017 11:27 ]
.??

[ Dodano: Sob Sty 28, 2017 11:27 ]
.??

Bieri13 - Wto Lut 21, 2017 15:40

Sterownik kupiłem używany ale z samochodu o małym przebiegu.
Niestety, problem z szarpaniem nadal występuje.
Mam teraz trzy opcje (wyczytane na różnych forach):
1. Wymiana elektrozaworów. Wartość rezystancji na poszczególnych zaworach mierzyłem jakiś czas temu i wydawały się w normie. Powtórzę to ale z końcem tygodnia.
Pytanie: czy ktoś Was próbował wymieniać elektrozawory kompleksowo (wszystkie) zakupione na znanym portalu aukcyjnym z Chin? Są dużo tańsze niż w PL.
2. Jednemu użytkownikowi skrzyni Jatco przy szarpaniu pomogło dolanie oleju ponad stan - ok 1litra. Jest w ogóle coś takiego możliwe?
3. Naprawa sterownika skrzyni - zakładam wymianę tranzystorów Mosfet. Operację naprawy chyba robią w Midparts - tak przynajmniej wyczytałem w sieci.

Jakieś inne alternatywy naprawy lub diagnostyki skrzyni w R75?

piotr87 - Pią Mar 16, 2018 21:12

Witam, potrzebuje pomocy przy dodawaniu gazu od strony skrzyni cos bardzo wyje. Skrzynia automat