Zobacz temat - [214] Wypadający zapłon, nierówna praca, gaśnięcie na zimno
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [214] Wypadający zapłon, nierówna praca, gaśnięcie na zimno


Gekus - Czw Wrz 01, 2016 18:01
Temat postu: [214] Wypadający zapłon, nierówna praca, gaśnięcie na zimno
Powitać, słowem wstępu - niekończąca się historia.

Mam w moim poczciwym kanciaczku od bardzo dawna problem z wypadającym zapłonem, gaśnięciem przy wysprzęglaniu na zimnym silniku, nierówną i równą pracą silnika w zależności od jego kaprysu.. Raz zapali od strzała, a czasem trzeba go pokręcić żeby załapał - przy tym pierwszym przez chwilę pracuje idealnie, po czym "choroba" mu wraca - przy drugim, od początku się dławi itp.
Gdy toczę się na drugim biegu na zimnym silniku, odpuszczę gaz, po czym go nacisnę by już zdecydowanie przyśpieszyć - nie obejdzie się bez otworzenia przepustnicy na maksa, żeby w ogóle zebrał się jakkolwiek z miejsca - będzie kichał prychał i w ogóle nie przyspieszał.

Ale dość pisania, bo niestety ciężko to właściwie zobrazować, dlatego pokusiłem się na zmontowanie filmiku z bieżącym komentarzem - trwa raptem 3 minuty, ale najpierw wypisze to, co zostało wymienione z nadzieją na lepsze życie:

cewka, kable WN NGK, świece NGK, kopułka z palcem, próby poprawienia masy, w dalszej przeszłości ECU (już nie pamiętam czemu w sumie), a z nim czujnik temperatury (ale jego odłączenie powoduje jedynie długie odpalanie i obroty na 1100rpm), była też zmieniana sonda - fakt faktem na używkę, ale nie dało to żadnych zmian...

Filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=Vn4AOC5VPCY


Jak będę miał okazję, to spróbuję podmienić całą przepustnicę z krokowcem, czy kompa z mojego dawcy - fakt faktem seryjnie na pewno miał immobilaiser, ale alarm jest zupełnie nieoryginalny, więc jest szansa, że został wycięty..
Niestety ciężko mi określić jak długo mu to coś dolega, tak to bym mógł to powiązać z jakąś wymianą, naprawą
Aaaa i dodam jeszcze apropo krokowca - mam kolektor starego typu (żeliwny z przepustnicą jak w poldkach)

Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi!

AndrewS - Czw Wrz 01, 2016 19:32

Ciężko tego typu usterki namierzyć, szczególnie jeśli występują tak nieregularnie.

Gekus napisał/a:
Jak będę miał okazję, to spróbuję podmienić całą przepustnicę z krokowcem


Myślę że to dobre posunięcie. Silnik się zachowuje jakby komp nie wiedział jak jest silnik obciążony, a to komp "wie" z czujnika położenia przepustnicy i czujnika podciśnienia w kolektorze ssącym, który fizycznie jest w kompie.

Podpinałeś go do komputera ?? Zobaczyłbyś co tam online "widzi" komp.

a BTW do takich usterek to przydałby się rejestrator sygnałów z czujników, wpinany równolegle miedzy kompa, a wtyczkę kompa. Przyjeżdżasz do domu sczytujesz i analizujesz wykresy.

Rademenez_ - Czw Wrz 01, 2016 20:04

Witam.
Po1.
Mam troszkę inny silnik , ale osprzęt i mems jest podobny. Objawy również podobne. Znaczącą poprawę pracy silnika przyniosło w moim przypadku wypłukanie oleju z rurki zasilającej map sensor w komputerze. Oraz uszczelnienie rurki od króćca w obudowie komputera do czujnika ciśnienia Motoroli. Po tych zabiegach silnik pracuje "ładniej". Zastanawiam się, czy wersja NA i TURBO miały ten sam czujnik ciśnienia kolektora. Niby w NA pracuje on od atmosferycznego , do max -1 atmosfery. W turbo do +1 atmosfery.
Po 2.
Do Kanciaka z memsem 1.6 można się podłączyć MemsDiagLite. Odczyt live data pokazuje podciśnienie w kolektorze oraz odczyty z czujników temp. Wyświetlane jest również położenie silnika krokowego przepustnicy i napięcie czujnika położenia przepustnicy. Te wskazania bardzo dużo mówią o silniku i osprzęcie. Do tego odczyt lambdy i korekcji składu mieszanki.
Po3.
Autor tematu nie napisał nic o ciśnieniu na listwie paliwowej. Uszkodzona pompa mogła by dawać właśnie takie objawy.

Gekus - Czw Wrz 01, 2016 20:11

Chodziło mi po głowie hasełko mapsensor, spróbuję przedmuchać tą rurkę jak będę miał chwilę.
Ciśnienia na listwie nigdy nie mierzyłem, więc niestety nie powiem jakie mam.. powinno być 3 bary?
Do komputera go nie podpinałem nigdy, ale znając życie ma już od tego tyle błędów wywalone że szok :D

AndrewS - Czw Wrz 01, 2016 20:49

Gekus napisał/a:
Do komputera go nie podpinałem nigdy


No to masz powód żeby przyjechać na najbliższy ogólnopolski :mrgreen:

Rademenez_ napisał/a:
Autor tematu nie napisał nic o ciśnieniu na listwie paliwowej. Uszkodzona pompa mogła by dawać właśnie takie objawy.


Tylko u niego objawy ustępują, są momenty że jest ok, pompa jak się psuje to raczej na amen.

Rademenez_ - Czw Wrz 01, 2016 20:53

Link
Link do opisanego tu na forum programu i sprzętu do uruchomienia diagnostyki we własnym smart fonie :)
Programik pokazał mi np. że uszkodzony czujnik temperatury silnika pokazywał zamiast 20 st 11st.
Przez takie dziwne uszkodzenie silnik się przegrzewał i wentylatory się włączały z wielkim opóźnieniem .
Polecam .

PS.
AndrewS Zdycha jak padnie silnik. A jak sama część tłocząca ?

AndrewS - Czw Wrz 01, 2016 21:22

Rademenez_ napisał/a:
A jak sama część tłocząca ?


No nie wiem, gdyby wirnik się uszkodził (połamały łopatki, wytarły się itp.) to też raczej na stałe :roll:
Chyba że jeszcze regulator ciśnienia na listwie wtryskowej.

Rademenez_ - Czw Wrz 01, 2016 21:38

W memsDiag "fuel trim" Właśnie o wyrabianiu układu paliwowego mówi. Do tego odczyty z lambdy. Naprawdę polecam tą Appkę.
Harry - Czw Wrz 01, 2016 23:05

Jezeli masz k serie to regulator cisnienia paliwa lib wtryski ss zabrudzone albo leja
Gekus - Czw Wrz 01, 2016 23:17

Dzięki wielkie za odpowiedzi, odzew większy niż się spodziewałem :)
Jak będę miał tylko dłuższą chwilę to spróbuję ogarnąć apkę i zobaczymy, a póki co przedmucham wężyk podciśnienia od mapsensora - może coś to da :)