Zobacz temat - [R75] Brak kierunkowskazów i awaryjnych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Brak kierunkowskazów i awaryjnych

belialek - Pią Cze 15, 2018 14:26
Temat postu: [R75] Brak kierunkowskazów i awaryjnych
Witam,

Dzisaj po odpaleniu auta zauważyłem, że nie działają światła awaryjne i kierunkowskazy... Co bardziej dziwne, na LCD nie wyświetla się żaden błąd przepalonej żarówki - nie jestem też w stanie zlokalizować bezpieczników kierunków, tak jakby ich po prostu ni było ani pod maską ani pod schowkiem :) . Czy ktoś przerabiał podobny przypadek?

marcin.misek - Pią Cze 15, 2018 14:47

belialek napisał/a:
Czy ktoś przerabiał podobny przypadek?

Problem znikających bezpieczników ? no chyba nikt - jestes pierwszy ;]

Nagłe znikniecie to zapewne powód uszkodzonego LSM , lub własnie bezpiecznika.

Schemat : https://chomikuj.pl/daddy86/ROVER/ROVER+75+*26+MG+ZT+wiring+diagrams+EN,5135913912.pdf

Powodzenia.

belialek - Pią Cze 15, 2018 15:20

Inaczej - nie widzę na tych schematach przy bezpiecznikach które to są - szukałem czegoś w rodzaju symbolu trójkąta awaryjnego lub ikonek obrysu auta (jak na LCD w przypadku awarii któregoś). Więc założyłem, że może to taka brytyjska myśl techniczna :) Które to będą bezpieczniki?

PS. nie zauważyłem żadnej innej towarzyszącej awarii...

PS2. no i zarówno w polskiej instrukcji jak i tym pdfie z linka nie widzę przy bezpiecznikach niczego w stylu "turn lights" :(

PS3. sprawdziłem jeszcze parę rzeczy - po otwarciu/zamknięciu z pilota również kierunki nie działają, dodatkowo po zostawieniu auta na światłach i wyciągnięciu kluczyków nie ma ostrzeżenia na LCD ani tego dzwonienia ostrzegawczego...

adam_26 - Pią Cze 15, 2018 15:52

sprawdziłeś bezpieczniki wszystkie ?? !!
belialek - Pią Cze 15, 2018 17:28

Nie za bardzo mam jak - teraz chodzę o kulach i ciężko mi sprawdzić wszystkie po kolei (trudny dostęp) - dlatego pytam które to są, jednego jakoś wymęczę :)

W tym temacie:
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=48976

jest opis wszystkich bezpieczników - ani słowa o kierunkach.

EDIT: sprawdziłem bezpiecznik nr 40 (opisany jako światła zewnętrzne) - jest cały.

[ Dodano: Pią Cze 15, 2018 17:28 ]
Zdemontowałem przełącznik świateł i zajrzałem na płytkę PCB - wygląda tak:







Znajomy mechanik psiknął jakimś odrdzewiaczem, delikatnie poczyścił i teraz kierunki działają, awaryjne też - niestety w obu przypadkach nie mam kontrolek kierunków na desce rozdzielczej, nie słychać tez charakterystycznego klikania (dla jasności - kierunki mrugają). Również nie mam ostrzeżenia o włączonych światłach (test zegarów przebiega poprawnie).

Czy to ta płytka jest odpowiedzialna za wszystkie te usterki? Czy mogę ot tak po prostu kupić nowy przełącznik i wymienić, czy trzeba się gimnastykować z jakimś programowaniem itd? Głębiej, była jeszcze taka biała puszka, ale i płytka i styki wyglądały idealnie.

nanab - Pią Cze 15, 2018 18:38

Gdyby to kosztowało parę stówek to może warto by było rzeźbić, ale tak to śmietnik. Zamiast programować wystarczy przełożyć ze starego do nowego pamięć.
marcin.misek - Pią Cze 15, 2018 18:47

LSM do wymiany + uszczelnienie przecieków.
Numer bezpiecznika jest podany w schemacie do którego podałem link - popatrz dobrze - podpowiedzią niech będzie to ze nie jest to na pewno podpisane jako "kierunkowskaz".
nanab napisał/a:
Zamiast programować wystarczy przełożyć ze starego do nowego pamięć.
Nie wiem co masz na myśli - ale zazwyczaj wystarczy tylko zmiana nr VIN i przebiegu. Ponadto cała pamięć jest w tej dużej kości ( procesor) i ciężko było by to przylutować.
cyborg - Pią Cze 15, 2018 19:25

belialek napisał/a:
kierunki działają, awaryjne też - niestety w obu przypadkach nie mam kontrolek kierunków na desce rozdzielczej, nie słychać tez charakterystycznego klikania (dla jasności - kierunki mrugają)

Kolega miał identycznie po zakupie R75, kupiliśmy LSM z Allegro i wszystko działa tak więc nie zastanawiaj się tylko wymień

belialek - Pią Cze 15, 2018 21:13

To nie jest jakiś mikroskopijny raster, jak trzeba przelutować procek to przelutuję bez problemu (o ile nóżki nie pordzewiały). Problemem jest dostępność, na allegro widzę tylko 1 sztukę i to w podobnym stanie...

EDIT:

Posiadam wersję bez halogenów - czy mogę kupić LSM od wersji z halogenami? W sumie chętnie bym dołożył te światła, tylko czy to będzie wymagało dodatkowego programowania komputera?

marcin.misek - Pią Cze 15, 2018 21:40

Cytat:
Problemem jest dostępność, na allegro widzę tylko 1 sztukę i to w podobnym stanie...
nie wiem co wpisujesz - ale jest tego cała masa ;]
https://allegro.pl/kategoria/wyposazenie-wnetrza-panele-sterowania-przelaczniki-18892?string=%C5%9Bwiate%C5%82%20rover%2075&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-wp-aut-1-2-0329

belialek napisał/a:
Posiadam wersję bez halogenów - czy mogę kupić LSM od wersji z halogenami?

Mozesz kupic z halogenami - przód mozna dowolnie przekladac. Jedyna różnica była w LSM dla wersji z xenonami

Widze ze jestes z Wroclawia, jutro bede we wroclawiu, mam 2 takie sztuki na sprzedaż, przy okazji moge przekodowac calosc jesli nie masz czym. Jesli jestes zainteresowany napisz PW.

belialek - Pią Cze 15, 2018 21:51

Ooops, została mi stara sygnatura - obecnie mieszkam w kotlinie kłodzkiej i raczej jutro nie będę miał jak podskoczyć do Wrocławia...

EDIT: a jeszcze tak przy okazji - od jakichś 2 lat i 5 mechaników bezskutecznie walczę z ubywającym płynem chłodniczym (wymieniona chłodnica, termostat, kolektor dolotowy, łączniki, korek, uszczelka pod głowicą z planowaniem itd.). Czy ta wilgoć na tym układzie (PCB, wtyczka, gniazdko) mogła być od płynu chłodniczego? To był taki niebieski osad... Może to idiotyczne pytanie, ale wycieku nigdzie nie widać a płyn schodzi w zatrważających ilościach (1l/100km) a po wyjściu z auta wyraźnie czuć zapach płynu - dlatego zadaję już najbardziej absurdalne pytania :D

marcin.misek - Pią Cze 15, 2018 22:29

Problemy z elektroniką to zazwyczaj wilgoć.
jej pochodzenie musisz sam znaleźć, ale jak ubywa tyle płynu to musi go gdzieś widać. Nagrzewnica ?
Niebieski nalot, może to już śniedź ?

nanab - Sob Cze 16, 2018 16:24

Zielononiebieski nalot to zgniła miedź, płyn chłodniczy chyba nie jest specjalnie reaktywny, inaczej silnik by gnił co parę lat.