Zobacz temat - [MG ZT] Uszczelka pod głowicą czy może coś innego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT] Uszczelka pod głowicą czy może coś innego

pachuxd - Wto Lip 21, 2020 16:29
Temat postu: [MG ZT] Uszczelka pod głowicą czy może coś innego
Witam was bardzo serdecznie, zwracam się do was o pomoc, otóż nie działa mi ogrzewanie w samochodzie (MG ZT 190 2.5v6 ben+gaz), dziś stwierdziłem że podskoczę z tym do mechanika, pierwsze co zrobili to odkręcenie korka od płynu chłodzącego, zaczął się wylewać i to dosyć soczyście oczywiście specjalista że coś tu już jest nie tak, pytał o termostat mówię mu że generalnie temperaturę na wskaźniku pokazuje na połowę po kilku kilometrach schodzi kreskę/dwie na dół. Po czym przyniósł bodajże próbnik szczelności, ciśnienie było tak duże że po wrzuceniu samochodu na obroty ten próbnik po prostu mu wstrzlił w ręce, wtedy wszyscy mówili mi że to na 95% uszczelki pod głowicą i trzeba liczyć w tysiącach, powiedziałem że mogli by wymienić termostat bo jednak to nie takie drogie lecz za samą wymianę termostatu policzyli sobie 1000zł bo podobno termostat znajduje się pod kolektorem (na początku wołali 300zł ;-) ) więc stwierdziłem że zwrócę się do was i poproszę o jakąś radę żeby nie wydawać pieniędzy w błoto. Z tego co slyszałem to główne objawy uszczelki to między innymi biały dym z wydechu czego kompletnie nie ma oraz osad na korku którego też nie ma więc nie chce mi się wierzyć, że to uszczelka. Bardzo prosił bym o jakąś radę. Pozdrawiam :D
bula3546 - Wto Lip 21, 2020 17:13

Moja rada - zmień warsztat. Chyba logiczne jest, że w szczelnym układzie chłodzenia, kiedy ciecz się nagrzewa do okolic 100 stopni to zwiększa się jej objętość, a zarazem ciśnienie. Żeby w tym silniku wydmuchać uszczelkę pod głowicą trzeba się naprawdę postarać. Jeżeli dbałeś o układ chłodzenia, wentylator itp. to według mnie szansa jest na to mała, choć nie mówię, że jej nie ma. Na początek zacznij od wymiany termostatu i nie za 1000 PLN tylko góra z częściami i robocizną to jest wg mnie 300 PLN. Ja płaciłem 240 z robocizną, termostatem i uszczelką pod kolektorem dolotowym. Z tego co piszesz to masz objawy termostatu działającego tylko na dużym obiegu, miałem to samo. Kiedy jeździłem po mieście temperatura była prawidłowa, jak tylko wyjechałem na trasę to temperatura mi spadała do 1/4. Także według mnie to będzie to
pachuxd - Wto Lip 21, 2020 17:42

Dzięki za odpowiedz, właśnie nie mam żadnego dobrego warsztatu bo przeprowadziłem się do innego miasta i nie mam nic sprawdzonego :( ale jak gość mi rzucił cenę 1000 zł za sam termostat to myślałem ze bekne śmiechem.
Generlanie bym się sam w to pobawił ale widziałem ze jest dużo zachodu z tym. I mam właśnie podobnie jak ty ze w dłuższe trasy po prostu wskazówka pokazuje na 1/4. A co do dbałości to ciężko mi cokolwiek powiedzieć bo samochód ma niecały miesiąc i został kupiony z taka wadą za dobre według mnie pieniądze.
Mam nadzieje ze to będzie ten termostat. Masz może jakiegoś linka żebym nie zakupił czegoś złego ?

bula3546 - Sro Lip 22, 2020 06:27

Ja kupowałem termostat od s-part, warto wymienić od razu całość razem z króćcami jak już będzie kolektor ściągnięty. Wejdź sobie na ich stronę, powinni mieć.
pachuxd - Sro Lip 22, 2020 09:48

W takim razie zamawiam i w następnym tygodniu się za to biorę. Trzeba trzymać kciuki żeby to nie była ta gorsza opcja ;c
Pozdrawiam.

tommasino - Sro Lip 22, 2020 10:16

Te mechaniory to partacze. Nie dość, ze sie nie znają olto jeszcze za robotę krocie wołają. Jak masz jakies pojecie o mechanice to sam spokojnie ogarniesz w jeden dzien. Pamieraj proszę o odpowiednim odpowietrzeniu układu chłodzącego po zamontowaniu termostatu
bula3546 - Sro Lip 22, 2020 16:52

Spokojnie, na 90% to termostat. Gdyby to była uszczelka to płyn by Ci się gotował, a nie spadałaby jego temperatura. Uszczelka to jest problem raczej silników 1.8, w Vkach to są jednostkowe przypadki. Mechanicy cały czas straszą tą uszczelką i nawet na forum się to udziela, kiedy jest jakiś problem z układem chłodzenia albo temperaturą to od razu, zawsze i wszędzie pierwsze co jest mówione to "padła uszczelka"
pachuxd - Sro Lip 22, 2020 19:23

Dobrze że mnie trochę ostudziliście bo już poszukiwałem nowego samochodu haha...
Po zrobieniu dam, znać czy pomogło.
A co do mechaników to teraz bez znajomego mechanika ciężko znaleźć konkrety warsztacik, dobrze że was dopytałem

Mariuszczs - Sob Lip 25, 2020 22:48

doszkol się to to ogarniesz, bo porady płyn gotował..... gotuje to się obiad ( bardziej zupę niż kotlety ) i w temp do 100 stopni C, chyba że w garnku ciśnieniowym.

W silniku spaliny mogą ci wywalać płyn
za duży poziom płynu za duże ciśnienie ale to sobie ew upuści

ciśnienie w układzie chłodzenia w tym silniku to ok 0,3 bara po ciężkiej trasie
termostat ogarniesz w godzinę bez ściągania kolektorów, tylko musisz mieć podstawowe narzędzie

może masz lpg i coś popaprali z podłączeniem ogrzewania parownika ?

mam tylko tyle, może nagram film po trasie po nagrzanym i obciążonym silniku .

https://www.youtube.com/watch?v=8WY2PifMHhg
:

[ Dodano: Sob Lip 25, 2020 22:48 ]
temperaturę sobie włącz na cyfrowym jak uszczelki są dobre to w trasie powinno oscylowac koło 90 stopni tak jak na filmie

https://www.youtube.com/w...sLorvpfseA&t=4s

SeniorA - Nie Lip 26, 2020 15:16

Mariuszczs napisał/a:
mam tylko tyle, może nagram film po trasie po nagrzanym i obciążonym silniku .
Mariuszczs napisał/a:
ciśnienie w układzie chłodzenia w tym silniku to ok 0,3 bara po ciężkiej trasie

Mariuszczs zmierz i podaj ciśnienie w temperaturze optymalnej ( 90 - 95 stC} jak jest otwarty termostat a nie w 74 st C , ciśnienie jest wyższe przy prawidłowym poziomie płynu i szczelnym układzie.

mariusz950 - Pon Lip 27, 2020 08:34

Ja w zeszłym roku kilka lub kilkanaście razy go zagotowałem ponieważ wentylator mi zdechł i działał na 3 biegu. W międzyczasie padły dwa węże a uszczelki są raczej całe.
Sprawdź najpierw czy twój wentylator pracuje na wszystkich biegach, proponuję też sprawdzić czy nagrzewnica grzeje od strony pasażera.

Podjedź do kolegi z garażem i kluczami i bez problemu to ogarniecie.
W skrócie:
zdemontować obudowę filtra powietrze
zdemontować plastikową część kolektora ssącego z przepustnicą
zdemontować cewki zapłonowe
rozpiąć rurkę zasilającą wtryskiwacze w benzynę
Zdemontować wtryskiwacze
Odkręcić kolektory ssące
twoim oczom ukaże się termostat, rurka do termostatu, kolano ( do kupienia w zestawie)
później skręcasz wszystko w odwrotnej kolejności, zalewasz płyn (na jednej z rur masz mały zakręcany koreczek do odpowietrzania) i cieszysz się ze sprawnego auta.

Gdyby wentylator nie pracował na wszystkich biegach to nowy około 2000zł, używka około 400-500zł a regeneracja około 70zł (trudna, do wymiany szczotki lub szczotki i komutator)
Jeśli nagrzewnica nie grzeje od pasażera to powiem tylko że jest to cudowne auto :)) . Od strony kierowcy zdejmujesz boczek z grodzi, odpinasz dwie rurki i wysuwasz nagrzewnicę :D . Płukanie w dwie strony z lancy karchera pomaga i grzeje super.

Kosztów robocizny nie znam ponieważ sam wszystko naprawiam.
Wymiana termostatu nie jest trudna i 300zł wydaje mi się ok
Regeneracja wentylatora jest trudna i wymaga precyzji przy wymianie komutatora. Ktoś na forum je naprawia.
Czyszczenie nagrzewnicy jest dość proste. Nowej nie znalazłem a używkę kupiłem podobnie zapchaną więc nie warto.

Mariuszczs - Sro Lip 29, 2020 20:43

SeniorA napisał/a:
Mariuszczs napisał/a:
mam tylko tyle, może nagram film po trasie po nagrzanym i obciążonym silniku .
Mariuszczs napisał/a:
ciśnienie w układzie chłodzenia w tym silniku to ok 0,3 bara po ciężkiej trasie

Mariuszczs zmierz i podaj ciśnienie w temperaturze optymalnej ( 90 - 95 stC} jak jest otwarty termostat a nie w 74 st C , ciśnienie jest wyższe przy prawidłowym poziomie płynu i szczelnym układzie.


podałem zbliżoną wartość którą zacytowałeś w sumie . Dla weryfikacji nagram. Tymczasem w trasie o tym jak w trasie 95 nie osiągnie.

https://www.youtube.com/watch?v=ZsLorvpfseA

SeniorA - Czw Lip 30, 2020 08:09

Mariuszczs napisał/a:
w trasie 95 nie osiągnie.
no tak , u mnie to najczęściej 84-87 , no ale wtedy termostat jest już otwarty i ciśnienie jest bliżej 0.5 bar niż 0,3 .Często mówi się , że węże są twarde , ale to pojecie względne więc dobrze jest wiedzieć jakie jest ciśnienie np. na wolnych obrotach w temp. 90-95 st.C.
pachuxd - Pią Lip 31, 2020 20:19

Wracam do tematu gdyż wymieniłem termostat i nadal z nawiewów nie leci ciepłe powietrze co jeszcze może to powodować ? Nagrzewnica czy może coś innego? Jeśli to może być nagrzewnica to gdzie ona się znajduje?
SeniorA - Pią Lip 31, 2020 22:21

pachuxd napisał/a:
Nagrzewnica czy może coś innego? Jeśli to może być nagrzewnica to gdzie ona się znajduje?
może być zakamieniona nagrzewnica ,jest w panelu klimatyzacji i ogrzewania , trzeba ściągnąć osłony na dole po stronie kierowcy. Wszystko jest opisane na forum.
Tu poczytaj : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757

pachuxd - Sob Sie 01, 2020 08:51

A czy jest jeszcze nagrzewnica pod cała deską rozdzielcza ? Bo z tego co słyszałem to tez może być to i czeka mnie rozbiórka całej dechy :| :|
SeniorA - Sob Sie 01, 2020 11:39

jest jedna pod deską ,w panelu , wystarczy ściągnąć osłonę i jest dojście do nagrzewnicy . Wszystko jest opisane na forum w różnych tematach , poszukaj w tym temacie co podałem. Po ściągnięciu osłony rozpina się łączenia 2 rurek i nagrzewnica wychodzi , trzeba tylko coś podłożyć na wyciekający płyn żeby nie zniszczyć dywaników.

[ Dodano: Sob Sie 01, 2020 11:39 ]
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=559171#559171

pachuxd - Pon Sie 03, 2020 16:17

Okazało się ze nagrzewnica jest w 100% drożna po podłączeniu spowrotem do samochodu okazuje się ze górna rurka jest chłodna a dolna gorąca
Jakieś pomysły gdzie dalej szukać?

Próbowaliśmy go odpowietrzyć nic nie pomogło, wdmuchaliśmy kompresorem płyn żeby przeszedł przez cały obieg, rurki nagrzewnicy zrobiły się gorące (obie) leciało ciepłe powietrze, minęło kilka minut dolna rurka aż parzy górna za to zimna jak lód i wtedy przestało lecieć ciepłe dodam tez ze jak się go da na wysokie obroty to tez zaczyna lecieć cieplejsze powietrze. Może to tez będzie przydatne chociaż wątpię, nie działa tam kompletnie klimatyzacja, po kilku dniach od nabicia po prostu sprężarka przestała pracować może ta informacja się przyda. Wyglada to tak jakby po prostu płyn tam nie miał siły dojść i przejść przez cała nagrzewnice.

bula3546 - Wto Sie 04, 2020 21:31

Może pompa wody?
pachuxd - Sro Sie 05, 2020 09:06

Gdyby to była pompa wody to nie przegrzewał by się silnik ? Gdzie ta pompa się znajduje ? Na rozrządzie ?
bula3546 - Sro Sie 05, 2020 17:35

Tak, na rozrządzie. Może być tak, że jeszcze jakoś tam działa i daje na tyle ciśnienia w układ, że się nie przegrzewa. Z resztą wskaźnik temperatury jest tak wyskalowany, że wskazówka pozostaje na połowie wysokości przez dość duży zakres temperatur. Pisałeś, że układ działa Ci tak jakby obieg był słaby , więc pompa wody to jedna z pierwszych rzeczy do sprawdzenia przy takiej diagnozie. Włącz sobie tryb diagnostyczny na zegarach, zostaw auto na wolnych obrotach i patrz jakie są wskazania. Wentylator masz sprawny?
pachuxd - Czw Sie 06, 2020 12:51

Wentylator jest sprawny, jakbys mógł powiedzieć jak włączyć ten tryb byłym wdzięczny.
Generalnie próbowałem go jeszcze jakoś odpowietrzyć ale to tez nic nie dało.
Ogólnie ktoś podsunął mi taki styl odpowietrzania żeby włożyć butelkę do pojemniczka wyrównawczego i czekać aż się będzie podnosić płyn, tak właśnie zrobiliśmy, kilkakrotnie, i z nawiewów wtedy leciało ciepłe powietrze (przy otwartym korku i podnoszącym się płynem w tejże butelce.
Bardzo dziwna sprawa :cry:
Już serio brakuje pomysłów
U mechaników kazdy ma inna diagnozę jeden ze klapki się nie przestawiają, jedni ze uszczelka pod głowica, jedni ze pompa wody, jedni ze gazownik zle podłączył gaz.
Tracę nerwy :oops:

bula3546 - Czw Sie 06, 2020 18:15

Tu masz opisany tryb diagnostyczny https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346
A co do odpowietrzania, stosuj się do tego co jest w Rave i wiesz, że zrobisz to prawidłowo. Wszystkie te rzeczy które wymieniłeś mogą być powodem tego co opisujesz, więc po kolei postaraj się wszystko potwierdzić/wykluczyć. Niestety nikt tego za Ciebie poprzez forum nie zrobi. Wejdź sobie w workshop manual na forum, może ktoś już miał podobny problem do Ciebie.

pachuxd - Czw Sie 06, 2020 18:29

Ehhh no nic dzięki za porady, dam znać co z tego wyjdzie w poniedziałek oddaje do mechanika zobaczymy co wymyśli
SeniorA - Pią Sie 07, 2020 21:32

pachuxd napisał/a:
Okazało się ze nagrzewnica jest w 100% drożna po podłączeniu spowrotem do samochodu okazuje się ze górna rurka jest chłodna a dolna gorąca
nie jest drożna , jeśli dolna rurka ( zasilająca ) jest gorąca a górna zimna to jak może być drożna nagrzewnica , płyn nie przechodzi do górnej rurki , nagrzewnica jest zatkana. Wymień nagrzewnicę.
Gusio92 - Sob Sie 08, 2020 14:25

Witam. Bo troche sie juz gubię z tymi wężami wodnymi. Ja górny wąż z chlodnicy (gruby) mam po jeździe twardy jak piłka do tenisa. To znaczy lekko się go da ugiąć nie tak jak na filmiku zamieszczony na pierwszej stronie tematu. I właśnie nie wiem czy to jest dobrze czy źle;)
SeniorA - Sob Sie 08, 2020 15:05

Gusio92 napisał/a:
właśnie nie wiem czy to jest dobrze czy źle
do póki nie zmierzysz ciśnienia w 90 st. C po dłuższej jeździe i po wcześniejszym ustaleniu właściwego poziomu płynu na zimnym to nie będzie wiadomo .
Mariuszczs - Nie Sie 09, 2020 08:43

zrobiłeś to ? jak coś to w Gnieźnie mogę ci to obadać jeśli nie masz za daleko
pachuxd - Sro Sie 12, 2020 12:14

SeniorA napisał/a:
pachuxd napisał/a:
Okazało się ze nagrzewnica jest w 100% drożna po podłączeniu spowrotem do samochodu okazuje się ze górna rurka jest chłodna a dolna gorąca
nie jest drożna , jeśli dolna rurka ( zasilająca ) jest gorąca a górna zimna to jak może być drożna nagrzewnica , płyn nie przechodzi do górnej rurki , nagrzewnica jest zatkana. Wymień nagrzewnicę.


Wyjmowalismy ja zalewaliśmy woda z octem, potem sama gorącą wodą żeby zobaczyć czy zrobi się gorąca, zrobiła się. Potem zimna żeby zobaczyć czy przez obie rurki woda wyleci wyleciała bez problemu. Wiec nie jest zatkana

[ Dodano: Sro Sie 12, 2020 09:58 ]
Mariuszczs napisał/a:
zrobiłeś to ? jak coś to w Gnieźnie mogę ci to obadać jeśli nie masz za daleko


Nie zrobiłem, stoi u mechanika, będziemy coś kombinować z dodaniem elektrycznej pompki wody prawdopodobnie.
A co do pomocy to do Gniezna kawał drogi z Łodzi, ale dzięki

[ Dodano: Sro Sie 12, 2020 12:14 ]
Przygoda z mechanikiem zakończona niepowodzeniem, specjalista(czytaj sprzedający mi samochód) stwierdził ze nie ma pojęcia co tu się dzieje i ze nie podejmie się tego.
Jest tu może ktoś z Łodzi kto by mi w tym pomógł ?

SeniorA - Sro Sie 12, 2020 13:49

pachuxd napisał/a:
czy przez obie rurki woda wyleci wyleciała bez problemu. Wiec nie jest zatkana
to nie jest żaden dowód w przypadku tej nagrzewnicy , trzeba znać jej wewnętrzną budowę , wystarczy , że jedna rurka jest drożna a cała reszta rurek zatkana i efekt będzie taki jak opisujesz.
pachuxd - Sro Sie 12, 2020 14:16

SeniorA napisał/a:
pachuxd napisał/a:
czy przez obie rurki woda wyleci wyleciała bez problemu. Wiec nie jest zatkana
to nie jest żaden dowód w przypadku tej nagrzewnicy , trzeba znać jej wewnętrzną budowę , wystarczy , że jedna rurka jest drożna a cała reszta rurek zatkana i efekt będzie taki jak opisujesz.


W takim razie jak to sprawdzić czy jest z nią wszystko okej ?
Zalać ją czymś ? (Dodam ze wrzątkiem była zalewana i chwila moment i zrobiła się gorąca). Czy może kupić druga i sprawdzić czy będzie tak samo ?

SeniorA - Sro Sie 12, 2020 15:33

pachuxd napisał/a:
Dodam ze wrzątkiem była zalewana i chwila moment i zrobiła się gorąca

zależy którą rurką była zalewana, czy dopływem czy odpływem. Nagrzewnica zbudowana jest tak , że zatykanie zaczyna się od prawej strony na dole , od strony pasażera i stopniowo idzie dołem w lewo do początku nagrzewnicy zmniejszając jej powierzchnię działania aż do całkowitego jej wyłączenia. Z czyszczeniem jej jest różnie a jeśli ktoś zastosował np. uszczelniacz ukł. chłodzenia to prawie niemożliwe. Wpisz do szukajki ''nagrzewnica'' i poczytaj. Np. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=61590 ,
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65815

pachuxd - Sro Sie 12, 2020 18:36

SeniorA napisał/a:
pachuxd napisał/a:
Dodam ze wrzątkiem była zalewana i chwila moment i zrobiła się gorąca

zależy którą rurką była zalewana, czy dopływem czy odpływem. Nagrzewnica zbudowana jest tak , że zatykanie zaczyna się od prawej strony na dole , od strony pasażera i stopniowo idzie dołem w lewo do początku nagrzewnicy zmniejszając jej powierzchnię działania aż do całkowitego jej wyłączenia. Z czyszczeniem jej jest różnie a jeśli ktoś zastosował np. uszczelniacz ukł. chłodzenia to prawie niemożliwe. Wpisz do szukajki ''nagrzewnica'' i poczytaj. Np. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=61590 ,
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65815


Zalewana była dopływem i był moment i była gorąca
Sprawdziłem jeszcze trybem diagnostycznym temp płynu podczas jazdy ponad 100stopni dochodziła nawet do 107

Mariuszczs - Czw Sie 13, 2020 14:56

A nie masz tam jakiegoś lpg dziwnie podłączonego ? jak coś to mam nagrzewniczkę na sprzedaż. ( nagrzewniczkę bo to miniaturka jest nagrzewnicy )
pachuxd - Czw Sie 13, 2020 16:33

Mariuszczs napisał/a:
A nie masz tam jakiegoś lpg dziwnie podłączonego ? jak coś to mam nagrzewniczkę na sprzedaż. ( nagrzewniczkę bo to miniaturka jest nagrzewnicy )


Zaciskaliśmy kable od lpg i było bez zmian wiec raczej dobrze, pokaz foto tego co masz

Mariuszczs - Nie Sie 16, 2020 14:47

mam dwie sztuki
pachuxd - Sob Wrz 05, 2020 14:48

Odkopuje temat, ponieważ zakupiłem nagrzewnice, zamonotowałem i nadal bez zmian. Odpowietrzyłem układ tym sposobem :
mirekbzyk napisał/a:
Potrzeba butelka(u mnie Coca-Cola 2l) i taśma izolacyja. Obcinamy dno butelki a taśmą owijamy gwint od korka. Butelka musi ciasno i szczelnie wchodzić do zbiorniczka wyrównawczego. Wpychamy butelkę w otwór zbiorniczka, odkręcamy odpowietrznik i lejemy płyn starajac się utrzymać poziom płynu w butelce powyżej silnika. Jak zaczyna wypływać z odpowietrzenia, zakręcamy. Dolewamy aż poziom będzie stabilny. Z butla wypełnioną do ok 1/5 odpalamy silnik( butelka musi być dosyć siasno, żeby się nie wyłożła :) ). Dolewamy w razie potrzeby . Kiedy termostat się w pełni otworzy możemy wyłączyć silnik. Po chwili mozna odpalić na chwilę i sprawdzić czy nie bąbluje powietrze. jeśli nie to idziemy na cherbatkę. Jak wystygnie demontujemy nasze urządzenie, ustalamy poziom płynu i zakręcamy zbiorniczek.
. Gdzie dalej szukac?
Niepokoi mnie fakt tzw. wulkanu ze zbiorniczka wyrównawczego podczas odpalonego silnika, kiedy sie rozgrzeje.
Nadal dolna rurka od nagrzewnicy parzy a górna chłodna :c

SeniorA - Czw Wrz 10, 2020 13:38

pachuxd napisał/a:
Z tego co slyszałem to główne objawy uszczelki to między innymi biały dym z wydechu czego kompletnie nie ma oraz osad na korku którego też nie ma
tylko , że to w R75 jest prawie niezauważalne.