Zobacz temat - [R220] Źle działa nawiew wewnątrz auta
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220] Źle działa nawiew wewnątrz auta

zywy30 - Pon Sty 05, 2009 16:23
Temat postu: [R220] Źle działa nawiew wewnątrz auta
Chciałem dowiedzie się jak u was działa dmuchawa wewnątrz w aucie. Gdy załączam na 1 lub 2 stopień dmuchania to nic nie słychac, ani nic nie czuc, by jakieś powietrze dmuchało. Natomiast na 3 i 4 stopniu i słychac i czuc, że powietrze dmucha. Co może by przyczyną, czy u was też tak jest?
Proszę pomoc

NEOSSS - Pon Sty 05, 2009 16:30

zywy30, zapewne padły Ci rezystory dmuchawy, poczytaj o tym na forum...
maciej - Pon Sty 05, 2009 16:33

Przeczytaj FAQ techniczny na stronie:
http://www.roverki.pl/mod...gories=Technika

tysszek - Pon Sty 05, 2009 22:40

No opis jest bardzo fajny :D Tylko np u mnie nie działa na 1 biegu nawiew ale klima na nim się włącza co w ogóle mnie zaskakuje :( Nie dmucha ale dioda od klimy świeci :(
Jak się ociepli to się zabiorę za to bo teraz w zimę 1 bieg jest nie do zastąpienia :(

Ciufa - Pon Sty 05, 2009 23:05

tysszek napisał/a:
Tylko np u mnie nie działa na 1 biegu nawiew ale klima na nim się włącza

normalne, u mnie też tak było i nawet chłodziła :D

hubosza87 - Wto Sty 06, 2009 01:13

mi dzisiaj padł rezystor, nie chodził nawiew na 1 i 2 biegu. nie znam sie na takich naprawach ale dzieki forum uporałem się z problemem w 30 minut ( moze dlatego ze bylo chol**** zimno i sie spieszyłem) ;)
maciej - Wto Sty 06, 2009 12:09

tysszek napisał/a:
ylko np u mnie nie działa na 1 biegu nawiew ale klima na nim się włącza co w ogóle mnie zaskakuje :( Nie dmucha ale dioda od klimy świeci :(

No i wszystko się zgadza.
Nie działa sam dopływ prądu do wentylatora, bo spalił się opornik, ale reszta układów działa, więc klima też.
Przepala się jeden drucik.

zywy30 - Wto Sty 06, 2009 13:10

gdzie dokładnie umiejscowione są te rezystory, bo na zdjęciu technicznego FAQ, wygląda mi to na schowek ale mogę się mylic, więc poradźcie, czy są to w konsoli środkowej, pod przełącznikami nawiewu?
Fargo80 - Wto Sty 06, 2009 13:18

zywy30, poczytaj tutaj

http://forum.roverki.eu/v...ory+wentylatora

jak ci pomoze to sie ciesze :cool:

hubosza87 - Wto Sty 06, 2009 15:44

zywy30, tak to jest schowek, odkrecasz dwie sróby od schowka i masz taka srebrna blaszke pionowa po prawej stronie jest czarna puszka przykrecana na dwie śrubki do której idzie biała kostka, tam są te rezystory
tysszek - Czw Sty 22, 2009 10:35

powiedzcie mi czy to jest coś takiego :
http://allegro.pl/item528...onda_rover.html

maciej - Czw Sty 22, 2009 11:04

Prawdopodobnie to to, ale za 1-2 zł możesz mieć takie rezystory w sklepie z częściami eletronicznymi, a za piwo gość od naprawy TV powinien Ci je wlutować, więc nie wiem, czy jest sens wydawać 85 zł. ;)
tysszek - Czw Sty 22, 2009 15:23

Masz absolutną rację :D ale u mnie w okolicy nie ma takiego sklepu z takimi gadżetami :( hehe jeszcze się rozejrzę zanim zamówię ale wątpię :)
maciej - Czw Sty 22, 2009 15:25

Myślę, że z danymi podanymi na stronie gość od naprawy TV sam znajdzie odpowiedni opornik w jakimś starym TV lub suszarce do włosów. ;)
tysszek - Czw Sty 22, 2009 15:29

w sumie tak :D Jutro pokręcę się po mieście i popytam się:)
Robertus74 - Pią Sie 14, 2009 18:25

Witam!

Chcę się dostać do tych oporników, ale nie chcę urwać tej kostki (zaznaczonej czerwoną strzałką poniżej). Czy żeby ją wyjąć, to mam nacisnąć tam gdzie pokazuje strzałka czy po prostu wyciągnąć bez naciskania czegokolwiek?

I jeszcze jedno, skoro już mowa o nawiewie, czy to normalne, że Rover 214Si (96r.) nie jest wyposażony w filtr kabinowy? Bo po otwarciu obudowy filtra, okazało się, że obudowa jest pusta. :(
Czy zatem filtr kabinowy jest w ogóle potrzebny? Czy warto wydać te ok. 60-70 zł?

jackelvis - Pią Sie 14, 2009 19:14

Tak żeby ją wyjąć trzeba nacisnąć zaczep, tylko trochę wyżej patrz foto :razz:

Robertus74 napisał/a:
Czy zatem filtr kabinowy jest w ogóle potrzebny? Czy warto wydać te ok. 60-70 zł?


Jeśli masz klimę to warto wydać te parę zł :!: jak kupiłem swojego R200 też nie był założony, po założeniu przynajmniej syf z drogi nie leci do kabiny.

Ja kupiłem za 50zł u tego sprzedającego DEXX Auto Części
http://allegro.pl/show_user.php?uid=4617635 a jak nie ma wystawionego to zapytaj mejlem.

kasjopea - Pią Sie 14, 2009 20:26

Zawsze warto założyć filtr, w końcu oddychasz tym, co Ci tamtędy wleci do auta. :roll:
Filtr możesz również kupić tutaj http://tomateam.pl/

Robertus74 - Sob Sie 15, 2009 15:20

OK, dzięki za wyjaśnienia.
Klimy nie mam, ale może i tak zdecyduję się na ten filtr nawiewu.

Wytłumaczcie mi jeszcze taką rzecz.
Otóż jako że nie działa mi nawiew w pozycji 1, wymontowałem tę płytkę z opornikami i oczywiście jedna spirala (zdjęcie nr 1) jest przerwana.
Pomyślałem sobie, że wystarczy tak zahaczyć zwoje tej spiralki, żeby były zetknięte (zdjęcie nr 2). Jednak takie rozwiązanie nie przyniosło skutku. Dlaczego?

I druga sprawa.
Dlaczego na różnych nastawach mocy nawiewu prąd przepływa tylko przez niektóre spirale? To znaczy, zależnie od nastawienia, przez 3, 2, 1 lub 0. Jak to możliwe skoro te wszystkie spirale są ze sobą i tak połączone poprzez te blaszki, a może nawet przez wzajemne stykanie się różnych spiral?

sTERYD - Nie Sie 16, 2009 11:48

Robertus74 napisał/a:
Pomyślałem sobie, że wystarczy tak zahaczyć zwoje tej spiralki, żeby były zetknięte (zdjęcie nr 2). Jednak takie rozwiązanie nie przyniosło skutku. Dlaczego?

bo po prostu npowierzchnia tych drucików jest dość grubo pokryta tlenkami (przez ich regularne rozgrzewanie) i zwykłe zetknięie końcówek nie powoduje przepływu prądu.
Robertus74 napisał/a:
Dlaczego na różnych nastawach mocy nawiewu prąd przepływa tylko przez niektóre spirale? To znaczy, zależnie od nastawienia, przez 3, 2, 1 lub 0. Jak to możliwe skoro te wszystkie spirale są ze sobą i tak połączone poprzez te blaszki, a może nawet przez wzajemne stykanie się różnych spiral?

to akurat proste:
każda spirala jest najkrótszym połączeniem między dwoma różnymi stykami 1-2, 2-3, i 3-4. na pierwszym biegu prąd przepływa przez wszystkie spirale, bo płynie od styku 1 do 4, na drugim biegu płynie między stykami 2-4, więc omija spiralę łączącą styki 1-2, a na trzecim prąd płynie między stykami między 3-4 omijając spirale między stykami 1-2 i 2-3. :cool:

Robertus74 - Nie Sie 16, 2009 12:50

Dzięki za szczegółową odpowiedź.
A jak w takim razie zmierzyć sobie rezystancję tych spiralek skoro bezpośrednie przyłożenie sond nie pokaże wyniku?

sTERYD - Nie Sie 16, 2009 14:35

możesz zmierzyć rezysrancję między stykami w kostce z drugiej strony płytki (przynajmniej w tych sprawnych spiralkach, albo uwierzyć nam na słowo, że pasują oporniki 1ohmowe 10wat :cool:
Robertus74 - Nie Sie 16, 2009 14:53

sTERYD napisał/a:
możesz zmierzyć rezysrancję między stykami w kostce z drugiej strony płytki (przynajmniej w tych sprawnych spiralkach, albo uwierzyć nam na słowo, że pasują oporniki 1ohmowe 10wat :cool:
Wierzę. :)
A tak przy okazji to w jakimś innym temacie chyba ktoś pisał o tym, że może być problem ze zdobyciem opornika o dokładnie takich wartościach?
Jeśli tak, to czy można zastąpić go jakimś innym o podobnych wartościach? Np. 11-12 W lub 0,8 oma?

praktis - Nie Sie 16, 2009 15:36

http://www.allegro.pl/ite...0w_8_sztuk.html
http://www.allegro.pl/ite...o_60gr_szt.html

No problemo :razz:

IROLA - Nie Sie 16, 2009 22:07

Witam. Czy jeżeli ((w 70 tyś. mieście)) nie można kupić rezystora 1 Ohm / 10W a kupiło się dwa 2,2 OHM 10 W i połączę je równolegle (uzyskam wówczas 1,1 ohm) to czy opór nie będzie za duży o tę jedną dziesiętną ? I drugie pytanie czy na płytce zmieszczę dwa rezystory o wymiarach 10 x 9 x 40 mm ?
praktis - Nie Sie 16, 2009 22:15

IROLA napisał/a:
Witam. Czy jeżeli ((w 70 tyś. mieście)) nie można kupić rezystora 1 Ohm / 10W a kupiło się dwa 2,2 OHM 10 W i połączę je równolegle (uzyskam wówczas 1,1 ohm) to czy opór nie będzie za duży o tę jedną dziesiętną ?

Nie. Wiatrak będzie się kręcił odrobinę wolniej i tyle.

Cytat:
I drugie pytanie czy na płytce zmieszczę dwa rezystory o wymiarach 10 x 9 x 40 mm ?

Jeśli tylko dwa to może się udać, jeśli 3 razy po dwa to nie ma szans.

Ciufa - Nie Sie 16, 2009 22:17

IROLA, im większy opór tym wolniej się będzie kręcić wetylator
IROLA napisał/a:
I drugie pytanie czy na płytce zmieszczę dwa rezystory o wymiarach 10 x 9 x 40 mm ?

sprawdź, to się dowiesz ;)

IROLA - Nie Sie 16, 2009 22:23

Sprawdzę i dam znać po czwartku ponieważ jutro będę zajęty a we wtorek rano oddaję Roverka na 2 dni do malowania maski (ptaszki zrobiły "swoje" u poprzedniego właściciela i powstały "białe blamy")
sTERYD - Nie Sie 16, 2009 23:09

IROLA napisał/a:
jeżeli ((w 70 tyś. mieście)) nie można kupić rezystora 1 Ohm / 10W a kupiło się dwa 2,2 OHM 10 W i połączę je równolegle (uzyskam wówczas 1,1 ohm)

chyba równie łatwo będzie kupić 2 szt 1ohm 5wat i po połączeniu równolegle wyjdzie to samo ;)

IROLA - Pon Sie 17, 2009 21:09

Połączenie dwóch 1 ohm równolegle da nam 0,5 ohma- więc odpada

Połączyłem równolegle dwa o 2,2 ohma 10Watt każdy. Uzyskałem więc 1,1 o i chyba lepsze odprowadzanie ciepła ? czy tak ? Każdy ma 10 Watt więc to tak jakby wartość 10 W rozdzielić na dwa więc każdy osiągnie 5 Watt ? Ponieważ miałem 15 minut na zrobienie "tego" więc troszeczkę spartoliłem (poprawię w czwartek gdy odbiorę Roverka od "malarza"). Obecnie czekam do rana aż sylikon na którym przykleiłem te dwa oporniki złapie na 100 % (silikon -73 do 315 st. C). Gdy podłączyłem tak przygotowana płytkę tylko do sprawdzenia - to pierwszy bieg pracował poprawnie (wyraźnie wolniej niż dwójka). Mam nadzieję, że dwa 10 Watt połączone równolegle spełnią swe zadanie - jak myślicie ?

sTERYD - Pon Sie 17, 2009 23:14

IROLA, przepraszam, myślałem dobrze, a wcisnąłem nie ten guzik :(
chodziło oczywiście o oporniki 5wat 2ohm. co dałoby przy połączeniu równolegle 1ohm i 10wat. Tak jak zrobiłeś to jest 20watowy opornik więc raczej się będzie tam nudził ;)
jeśli chodzi o przyklejanie silikonem to bym sobie odpuścił, lepiej chyba by było, gdyby był swobodny obieg powietrza wokół oporników ;) u mnie tak sobie wiszą i mają się dobrze :cool:

Robertus74 - Wto Sie 18, 2009 17:43

Mam jeszcze 2 kwestie dotyczące oporników i nawiewu (Rover 214Si).

1) Czy łącząc szeregowo 2 oporniki 0,47 oma 5W uzyskam mniej więcej to co trzeba? To znaczy opór na pewno się zsumuje (0,94 oma), ale co z mocą? Też wyjdzie 10W?
Czy jest wystarczająco miejsca, żeby zainstalować 2 oporniki szeregowo?

2) W którą stronę następuje przepływ powietrza? Od prawej strony do lewej czy od lewej do prawej? Pytam, bo nie wiem, którą stroną założyć filtr kabinowy. :oops:

sTERYD - Wto Sie 18, 2009 17:49

szeregowo wyjdzie nadal 5W. trochę na tym pojeździsz, może nawet dość długo, ale w końcu się też spalą.
Przepływ powietrza jest tak jak dolna strzałka na obrazku. Silnik jest mniej więcej w tym samym miejscu co oporniki i on dmucha do środka do nagrzewnicy :cool:

[ Dodano: Wto Sie 18, 2009 17:51 ]
a miejsca tam jest tyle, że i z 10 oporników wejdzie ;)

Robertus74 - Sro Sie 19, 2009 21:05

sTERYD napisał/a:
a miejsca tam jest tyle, że i z 10 oporników wejdzie ;)

Może i tak, ale trochę przeszkadza w dojściu taki czarny naprężony kabel (widać go na zdjęciu poniżej). Co to za kabel?

sTERYD - Sob Sie 22, 2009 00:24

nie mam pojęcia :( u mnie nic takiego nie występuje...
Robertus74 - Sro Wrz 23, 2009 17:02

Jeszcze raz podepnę się pod ten temat.

Otóż, czy to jest normalne (214Si, 96r.), że mimo włączonego ogrzewania na max z niektórych kratek leci powietrze ogrzane, a z innych nie?
Wygląda to tak jak poniżej na rysunku (kolor czerwony - ciepłe, kolor niebieski - zimne).
Czy może zależy to jeszcze od ustawienia czegoś?

sTERYD - Sro Wrz 23, 2009 19:19

a jak jest ustawione pokrętło kierunku nawiewu?
jeśli na szyby/nogi to tak ma to wygląć, jeśli "na klatę" to coś jest nie tak.
zacząłbym chyba od sprawdzenia czy linka od pokrętła kierunku sie gdzieś nie zsunęła... :hm:

Robertus74 - Sro Wrz 23, 2009 22:40

Hehe, aha, czyli to pokrętło od kierunku pokazuje gdzie ma grzać?
To chyba wszystko OK, bo wydaje mi się, że mam nastawione właśnie na szyby i nogi.

azer - Sro Wrz 23, 2009 22:49

według mnie problem leży w tym przełączniku co jest kropka i coś tam zaraz pod regulacją siły bryzy :) Jak jest na kropkę to wszędzie leci to samo, a jak w prawo to jest taka funkcja orzeźwienia, co wieje na twarz kierowcy zimnem pomimo że ogrzewanie jest na max. I właśnie tutaj pewnie masz tą wajchę w prawo.
Robertus74 - Sro Wrz 23, 2009 23:08

OK, dzięki.
Jutro sprawdzę. :)

darek_wp - Czw Wrz 24, 2009 21:24

Robertus74 napisał/a:
sTERYD napisał/a:
a miejsca tam jest tyle, że i z 10 oporników wejdzie ;)

Może i tak, ale trochę przeszkadza w dojściu taki czarny naprężony kabel (widać go na zdjęciu poniżej). Co to za kabel?


a przypadkiem ktoś nie wymieniał albo nie dociągał kabla antenowego np do CB?
bo tak to wygląda

Robertus74 - Czw Wrz 24, 2009 22:33

darek_wp napisał/a:
Robertus74 napisał/a:
Może i tak, ale trochę przeszkadza w dojściu taki czarny naprężony kabel (widać go na zdjęciu poniżej). Co to za kabel?

a przypadkiem ktoś nie wymieniał albo nie dociągał kabla antenowego np do CB?
bo tak to wygląda

Już chyba wiem co to jest. Nigdy się nie zastanawiałem dlaczego taki przyklejony termometr nie wymaga wymiany baterii (mimo że pracuje cały czas). Ten kabelek to chyba odpowiedź dotycząca tej kwestii. :lol:

Raffaele - Wto Lis 24, 2009 20:04

Można też dostać gotowy element u Tomiego Link

Ja kupiłem w sklepie z art. elektrycznymi zestaw oporników ceramicznych 1/10W (było ich 10szt za 5,5zł)
Niestety oporniki nie mają tego samego oporu i nie są podłączone szeregowo.
Są podłączone indywidualnie dla każdej prędkości nawiewu, opornik dla 1 biegu ma inny opór od tego dla 2 biegu.
Szwagier elektryk zamontował w swoim R420 sDI oporniki które mu sprezentowałem -w miejsce przepalonych. W efekcie prędkość wentylatora na 1 i 2 biegu jest identyczna :roll:

Problem polega tylko na tym, że na tej plastikowej klapce nie ma wystarczająco miejsca aby zamontować więcej niż 2 oporniki ceramiczne.

sTERYD - Wto Lis 24, 2009 21:07

coś Ci szwagier elektryk przekombinował... :wink:
miejsce jest nie na płytce, ale pod nią (w puszcze od nawiewu) a jak się dobrze podąłczy, to nie ma siły, żeby na pierwszym biegu była taka sama prędkość jak na drugim... :hm:

Raffaele - Sob Lis 28, 2009 12:23

Dzisiaj w końcu znalazłem czas aby wymienić opornik 1 biegu dmuchawy.
Zamontowałem taki jak polecano mi na Forum - 1Ohm, 10W.
Nawiew działa jak należy, jestem zadowolony. Załączam zdjęcia. A szwagier faktycznie w swoim R420 sDi coś przekombinował.

wroblikns - Sob Lis 28, 2009 12:46

podłącze się pod temat, mnie też nie chodzi dmuchawa na 1 biegu....nie sprawdzałem czy jest różnica przy wlączonej klimatyzacji...zimno jest więc nie miałem potrzeby załączać, sprawdzę przy okazji...

już wiem jak pozbyć się problemu na 1 biegu, dzięki za pomoc :))

jednak mnie nurtuje inny problem, otóż moc nawiewu...wydaje mi się ze na 4 biegu powinna ładnie odparować cała szyba jednak nawet przy dłuższej jeździe kąciki szyb pozostają zaparowane, gdy sprawdzam ręką nawiew wydaje mi się że wieje troszkę za słabo...nawet na 4 biegu....szum jest spory a efekty mizerne...co może być przyczyną ?

Ciufa - Sob Lis 28, 2009 13:55

zapchany filtr kabinowy
wroblikns - Sro Gru 02, 2009 21:16

czy na pewno filtr? bo drugą opinię słyszałem że nie może być filtr bo jeśli by tak było, to widoczna byłaby różnica w mocy nawiewu przy przełączeniu z obiegu powietrza z zewnątrz na obieg wewnętrzny...
czy może to nie ma znaczenia i zawsze powietrze przechodzi przez filtr?

Chris83 - Sro Gru 02, 2009 21:51

Wg mnie wentylator wszystko przepuszcza przez filtr nim wpadnie w nawiewy.
U mnie też do końca nie odparowuje (kąciki) pomimo wymienionego filtra. Klima załatwia sprawę.

Ciufa - Sro Gru 02, 2009 22:30

Chris83 napisał/a:
U mnie też do końca nie odparowuje (kąciki) pomimo wymienionego filtra.

u mnie tez tak jest
wroblikns napisał/a:
jeśli by tak było, to widoczna byłaby różnica w mocy nawiewu przy przełączeniu z obiegu powietrza z zewnątrz na obieg wewnętrzny...

ja mam wymieniony filtr a jest różnica między obiegiem wewnętrznym a zewnętrznym

wroblikns - Sro Gru 02, 2009 23:15

u mnie jest tylko różnica w szumie....robi się tylko głośniej przy przełączeniu obiegu ale moc nawiewu taka sama;/
zobacze co z tym filtrem....

sTERYD - Sro Gru 02, 2009 23:20

w szumie to jest różnica, bo się otwiera klapka nad wentylatorem, która otwiera wlot z wewnątrz (to tak jakby otworzyć drzwi do pokoju, w którym działa odkurzacz, a filtr w Roverkach jest za wentylatorem, więc w dmuchaniu nie robi róznicy czy obieg jest z wewnątrz czy z zewnątrz :cool:
Tomek_D. - Sob Gru 19, 2009 21:58

WItam
Pozwólcie, że się podepnę
U mnie na każdym biegu coś dmucha ale na 1 i 2 słabo według mnie:/
i pytanko do ekspertów: czy przyczyną może być zapchany filtr kabinowy??

Chris83 - Nie Gru 20, 2009 09:38

Pytanie nie do mnie ("ekspertów"), ale odpowiem :smile:
Przyczyną może być filtr. Przecież to taki wspomniany już odkurzacz.
Spróbuj jak działa nawiew z wyjętym filtrem.
Pylenie i tak dopiero na wiosnę :roll: [/quote]

Tomek_D. - Nie Gru 20, 2009 10:02

Dzieki
dla mnie każdy kto m a coś do powiedzenia jest exspertem :cool:
musze to sprawdzic ale ten mroz mnie przeraża :???:
dzieki i pozdrawiam

wroblikns - Nie Sty 17, 2010 23:14

witam ponownie;p

w końcu znalazłem czas żeby zająć się nawiewem w moim 220 SDI
wymieniłem opornik 1 biegu, równolegle połączyłem 2x 2ohm/5Wat i ładnie dmucha ;)

Jeśli chodzi o wspomniany mój problem z odparowaniem szyb, wymiana filtra póki co załatwiła sprawę :) widzę ogromną poprawę w jakości nawiewu :)

dzięki wszystkim za pomoc

bizkid - Sob Sty 15, 2011 14:59

A czy ktoś wie jak odkręcić silnik wentylatora.
Jestem na takim etapie:
MAM problem - zacinający się silnik wentylatora PROSZĘ O POMOC
Mam nowy rezystor do dmuchawy
Zabierając sie do pracy zerkam w rysunek złożeniowy: rys1

Odkręciłem 3 sruby od dołu trzymające wentylator: rys2

Niestety wirnik wentylatora jest na tyle długi ze nie wysuwa się - nie da sie wyjąć, nie pomaga wyjęcie dywaników ani zagięcie tapicerki. Za malo miejsca na wyjęcie.
Zabralem sie zatem do wyjęcia całego wentylatora rys3
Odkręciłem 3 śruby trzymające całość, wypiąłem linkę od obiegu wewnętrznego


I dalej całość nie chce wyjść
KTOŚ ma jakiś pomysł??

Remigiusz - Sob Sty 15, 2011 16:54

bizkid, W Rave pisze ze trzeba cały cockpit rozebrać żeby ten wentylator wyciągnąć :neutral:
bizkid - Sob Sty 15, 2011 17:28

Remi55, to mnie nie pocieszyłeś :/
25_krzytof - Sro Lut 09, 2011 23:25

bizkid napisał/a:
Remi55, to mnie nie pocieszyłeś :/


Hej bizkid

Udalo sie tobie wymontowac ten silnik?? Ja mam ten sam problem teraz.

Pozdrawiam

bizkid - Nie Lut 13, 2011 19:28

"Dostałem taką odpowiedź od człowieka który to wyciągnął, chyba spróbuję jeszcze raz.

Widocznie nie odkręciłeś wszystkich śrub mocujących. Aż do filtra pyłkowego śruby na dole i do góry. Potem po rozruszaniu wszystkiego wentylator daje się wyciągnąć w dół. Można sobie ułatwić wykręcając śruby trzymające z lewej strony deskę, ona się wtedy trochę odsuwa. Jeszcze gorzej jest z montażem, trochę rozwiązań siłowych pomaga. Pozdrawiam."
Taką odp dostałem na prv od jednego z kolegów z forum

Nie próbowałem wykręciłem wszystkie 3 śruby jak na zdjęciu wyżej

kamax_19 - Sro Kwi 20, 2011 21:13

Witam podepnę się pod temat gdyż u mnie dmuchawa równineż odmawia posłuszeństwa ale na wszystkich biegach, raz działa raz nie działa.... :!: :!: Jest to irytujące...

Oporniki już zprawdzone ktoś kiedyś mi mowił że może szczotki od silnika nawiewu, ale rozebrałem wszystko co jest pod schowkiem pasażera i nic nie znalazłem silnik obudowany i nic nie rozbieralne....:!: :!: :!:
Z góry dzięki za odp.....

bizkid - Pią Kwi 22, 2011 06:30

Silnik da się wyjąć. Jak pisałem wyżej trzeba poluzować śruby od części z filtrem i silnik sam wypadnie ( jak sie go z 3 śrub uwolnisz:)
Co do rozbierania samego silnika:
czytaj tu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=31372

polakpolak29 napisał/a:
Ok zaznaczyłem na fotografii wejście na wtyczkę z którego wystają te dwa pręciki( przymocowane są do silnika) one posiadają takie haczyki czy wypustki jak kto woli które trzymają je w tym plastiku dobrze trzeba się przyjrzeć

Teraz potrzebujemy trochę siły żeby wyciągnąć silnik wraz z tym wentylatorem z tej podstawy jednak trzeba uważać aby nie połamać łopatek. I teraz ciągniemy jedną ręką za dolną o drugą za górną część (za te koło z łopatkami). Najpierw wyjdzie z jeden strony a następnie musimy zobaczyć czy te blaszki nie trzymają dalej jeżeli tak to odhaczmy je i wypychamy i mamy silnik wraz z kołem z łopatkami i osobno podstawę w której umocowany jest silnik. Mam nadzieje ze jakoś da się to zrozumieć co napisałem. (łatwo to nie wyjdzie, mnie zajęło to chyba z 30 min ale robiłem to 1 raz )

[ Dodano: Nie Lis 30, 2008 12:51 ]
Dodaje dzisiaj nowe zdjęcia


Mnie sie to nie udało zrobić, silnik wciąż lezy na biurku :/

kamax_19 - Pią Kwi 22, 2011 21:32

Ten silnik już kiedyś wyciągłem wyczyściłem i było lepiej jakiś czas ale tylko jakiś czas..... Przyglądałem się mu i myślałem że jest nie rozbieralny moze w przyszłym tygodniu się zbiore i go jeszcze raz wykręce i zobacze co z tymi szczotkami.
kayetan - Wto Sie 02, 2011 14:43

Chciałbym nawiązać do tematu oporników przy biegach nawiewu. Miałem przepalone dwa druciki (biegi 1 i 2 nie działały). Zrobiłem takie z drutu oporowego, ale okazało się, że rozpalają się do czerwoności przy włączeniu nawiewu. Robią się czerwone po kolei, pierwszy na 1 biegu, drugi na 2 biegu. Co ciekawe oryginalny opornik (ten który nie był uszkodzony) tez się robi czerwony po włączeniu 3 biegu.
Znajomy elektronik zmierzył mi opór na każdej sprężynce i powiedział, ze różnice są małe i to jest wina zwarcia gdzieś w samochodzie, że oporniki się nagrzewają i w końcu drut się przepalił na tych oryginalnych. Nie wiem, gdzie szukać takiego zwarcia. Ktoś może coś poradzić?

IROLA - Sro Sie 03, 2011 11:30

Moim zdaniem to że się mocno nagrzewają jest właściwe - pamiętaj, że w trakcie gdy dmuchawa pracuje, "oporniki" są schładzane. Czy rozgrzewają się do czerwoności ? - bez schładzania pewnie tak.
adamsky - Sro Sie 03, 2011 11:31

kayetan, polecam zapoznanie się z tym artykułem. na pewno Ci pomoże :)
http://www.roverki.pl/zro...00-400-600.html

maxplayer - Pon Sie 22, 2011 14:02

kayetan napisał/a:
Chciałbym nawiązać do tematu oporników przy biegach nawiewu. Miałem przepalone dwa druciki (biegi 1 i 2 nie działały). Zrobiłem takie z drutu oporowego, ale okazało się, że rozpalają się do czerwoności przy włączeniu nawiewu. Robią się czerwone po kolei, pierwszy na 1 biegu, drugi na 2 biegu. Co ciekawe oryginalny opornik (ten który nie był uszkodzony) tez się robi czerwony po włączeniu 3 biegu.
Znajomy elektronik zmierzył mi opór na każdej sprężynce i powiedział, ze różnice są małe i to jest wina zwarcia gdzieś w samochodzie, że oporniki się nagrzewają i w końcu drut się przepalił na tych oryginalnych. Nie wiem, gdzie szukać takiego zwarcia. Ktoś może coś poradzić?


Ja mam podobny problem ale z wlutowanymi opornikami równolegle 2x2,2Ohm(5W). Przy próbie sprawdzenia czy działają, trwała koło minuty. Nie można było ich dotknąć gdy wyłączyłem nawiew żeby je umieścić na swoim miejscu i przykręcić. Pytanko moje jest właśnie czy tak to ma być, bo ja dla mnie to trochę dziwne, a nie uśmiecha mi się, żeby się coś sfajcyło w czasie jazdy.

ArO - Pon Lis 21, 2011 17:08

przepraszam za odkopywanie tematu, ale mam też mieliscie problem z wlutowaniem tych rezystorow ? za cholere mi nie chce trzymac sie tych blaszek ;< jak sobie poradziliscie z tym?
andrew0503 - Pon Lis 21, 2011 18:06

ArO napisał/a:
jak sobie poradziliscie z tym?

Zachęcam do lektury :wink:
1. http://forum.roverki.eu/v...ystory+dmuchawy
2. http://forum.roverki.eu/v...uchawy&start=20

ArO - Pon Lis 21, 2011 18:15

Tyle to sam wywnioskowałem , ale cyna i tak nie trzyma, spływa i odpada mi nawet na zdartej powierzchni ;< jutro dokupie wiecej, bo dzis resztkami nic nie zdziałalem, dzieki wielkie ;)
Mlody55 - Sro Lis 23, 2011 00:10
Temat postu: a czy to jest normalne? przygasają światła
witajcie.
tak jak i u Was u mnie również nie działa nawiew na 1 i 2 biegu. wiosną lub w wolnym czasie się za to wezmę, dziwi mnie tylko jedna kwestia, otóż przy włączaniu nawiewu (oczywiście rozpoczyna pracę od "trójki") na około pół sekundy przygasają mi światła, czy to normalne zjawisko? właściwie to przygasa wszystko, kontrolki, podświetlanie itp itd. bez różnicy czy auto odpalone czy tez nie. i jest to dosłownie chwilowe. Dwa miesiące temu wymieniałem regulator napięcia, czy to może mieć jakiś związek? dodam, że auto posiadam od sierpnia więc niewiele jeszcze o nim wiem.
Nurtują mnie jeszcze dwie sprawy: przy włączaniu świateł, te nie zapalają się od razu, tylko tez z półsekundowym (czasami sekundowym) opóźnieniem.
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce (bez różnicy czy go odpalę czy tez nie) z komory silnika wydobywa się delikatny pisk. nie potrafię go zlokalizować. piszczy około 3, góra 5 minut, po tym czasie czasami coś tak jakby puknie w bezpiecznikach i cisza.
tez tak macie?

IROLA - Sro Lis 23, 2011 07:53

Moim zdaniem :
1 - z chwilą włączenia dmuchawy, czy też świateł (czyli gdy wystąpi gwałtowne zwiększenie poboru prądu) - widać lekkie chwilowe (bardzo małe i krótkie) "przygaszenie". Jest to chyba normalne zjawisko.
2 - pisk będzie się utrzymywał nawet po wyjęciu kluczyka (wcześniej musiał być w pozycji II, nawet bez "odpalenia") przez ok. 3 minuty, także jest to normalne - przez ten właśnie okres czasu utrzymywane jest "napięcie" chyba na/przy cewkach - jeżeli dobrze pamiętam to tak to ktoś kiedyś na forum pisywał. Nie jestem pewny powodu ani miejsca ale jest to normalne.

Szczygus - Sob Lut 04, 2012 12:31

Witam,

wczoraj przeprowadzałem operację wymiany całego wentylatora od dmuchawy. Nie będę wspominał ile nerwów mnie to kosztowało ale mniejsza o to ;)

Po zmontowaniu wszystkiego, dmuchawa działa bez zarzutu, na 4 biegu dmucha dość mocno, tylko, że sam silnik a powietrze bez znaczenia czy wybiorę opcję na szybę czy na wnętrze auta ledwo co wylatuje z kratek ;/

Co mogłem zrobić źle, co jest do poprawy?

Dodam, że kupiłem cały zestaw, obudowę i wentylator z anglika. Czy jest to jakaś różnica? Chodzi mi o wentylator bo jeśli chodzi o obudowę to wiadomo że nie pasuje ;)


EDIT: Chodzi o wersję 214 Si 103 KM 16V benzyna wersja z klimatyzacją.
Pozdrawiam

Adrian - Sob Lut 04, 2012 12:39

W wentylatorze z anglika jeśli dobrze pamiętam łopatki są pod innym kątem ustawione i dlatego nie wieje jak trzeba.
Szczygus - Sob Lut 04, 2012 13:10

Czy mógłby to ktoś potwierdzić? Bo nie koniecznie uśmiecha mi się teraz znowu kupować dmuchawy ;/ Według mnie wszystko szczelnie poskręcałem.
Adrian - Sob Lut 04, 2012 13:14

Niby to o R25, ale to nie ma znaczenia w tym przypadku: http://forum.roverki.eu/v...ylator++anglika
Szczygus - Sob Lut 04, 2012 14:43

No to lipa... To muszę w takim razie kupić drugi wentylator... No chyba, że ktoś wie jak zamienić te łopatki ze starej do tej?