Zobacz temat - R75 CDT po tuningu vs Vectra 2.5 V6
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - R75 CDT po tuningu vs Vectra 2.5 V6

Dam-Kam - Nie Sty 11, 2009 21:12

heja !! Tak sobie przypomniałem i wykrzesałem ze śmieci filmik który nagrałem "w niemczech" ;) Chodzi o mojego R po tuningu. Nagrała kiedyś luba jak ją przewiozłem z trochę większą prędkościa :lol: ale w niemczech to legalne prawda ;>

od 120 do >200kmh

muzyka w tle rozbraja, nawet nie wiem skąd ten podkład... pewnie dojcze radio maria :D

Markzo - Nie Sty 11, 2009 22:47

u Ciebie było coś ok. 280Nm?? bez urazy, ale kiepsko to jedzie.... :/
Dam-Kam - Nie Sty 11, 2009 23:29

było trzeba zobaczyć wcześniej, na 200 się kończyło :smile: jak narazie ciężko gdzies na trasie znaleźć kawałek prostej żeby nagrać od 0 kmh ale szukam :) Kiedyś jak się nawinie okazja to nagram i wrzuce :)
a urazy nie ma, wiem że to nie jest torpeda ale nie mam czego się wstydzić. Taki chciałem, taki mam ;)

[ Dodano: Nie Sty 11, 2009 23:30 ]
ponoć za tydzień spot w krk i ma być też ekipa z rzeszowa ;> być może wpadnę, jak będzie R75 CDT to chętnie stanę w szranki :D oczywiście bez jakiś wygłupów ;)

Markzo - Pon Sty 12, 2009 12:59

znaczy się tak, mojego 1.6 porobisz pewnie bez problemu, ale patrząc jak jedzie 2.5V6 w vectrze to bez szans chyba :/ tam 200km/h szybciej sie na budziku zdecydowanie pkazuje, a moment mniejszy, zaledwie 230Nm. Poszukam gdzies filmików jak kolegi Vectra 2.5V6 leci do 230 i zapodam to porownamy;)

0-125
http://pl.youtube.com/wat...feature=channel

a tu do 232 licznikowych
http://pl.youtube.com/wat...feature=channel

Dam-Kam - Pon Sty 12, 2009 13:24

No tak ale to nie moment obrotowy jest wyznacznikiem a raczej odpowiednim punktem odniesienia przy porównywaniu diesel vs. benzyna. Przyjmując że mają taką samą moc to mimo dużej przewagi momentu w dieselku to i tak bęzyna prawdopodobnie będzie szybsza. No niestety ale zakres prawcy diesla jest stosunkowo krótki a rekompensuje to skrzynia biegów a raczej jej długie przełożenia :) Więc tak czy inaczej łatwiej i bardziej obrazowo jest porównywać samochody wg. mocy a nie momentu. Na kołach moment w dieslu i benzynie przy takiej samej mocy będzie podobny ;p
Markzo - Pon Sty 12, 2009 13:37

nie no oczywiście;) tylko wiesz, jednak w dieslu to ludziska bardziej na moment patrzą;) a cały czas na 1 biegu leciałeś?? bo na tym filmie to chyba z 4 bajor śmigał ale nie jestem pewien...chociaż może to 5 było...
Dam-Kam - Pon Sty 12, 2009 13:43

to była 5 :) nie no 297Nm fajnie brzmi ale fakt faktem 124KM w takich rozmiarach to żenada... no ale przy 100 co było to jest faktycznie mega odczuwalne :) poza tym jestem zadowolony bo to mi wystarcza, zresztą w tym temacie nie ma co pisać bo jakby nie było zawsze będę "stronniczy" :roll:

[ Dodano: Pon Sty 12, 2009 13:50 ]
ogłądałem 2-gi filmik. Jeśli vectra ma 5 biegów to jechał na 4 a przy 210kmh widać że spadają obroty czyli dał 5 (czy to możliwe żeby 210 na 4 ciągnąć ?? ). Tak że chyba nie mogę narzekać :) ja ciągłem cały czas na 5 :)

Rowan - Pon Sty 12, 2009 14:23

Dam-Kam, mój spooro lepiej przyspiesza w tych granicach prędkości.
Markzo - Pon Sty 12, 2009 14:38

vectra ma mega skrzynie, 1-60km/h, 2-120km/h, 3-180km/h, 4-210km/h, 5-2xx.
Rowan - Pon Sty 12, 2009 14:42

Markzo, w CDT na trójce można około 130 jechać, na 4 to nie wiem, ale 170 jechała mama i był jeszcze malutki zapas obrotów.
Dam-Kam - Pon Sty 12, 2009 14:54

Rowan, :shock: :shock: :shock: do ilu go kręcisz ?? Ja przy 120 daje 5. Nie kręce go więcej niż 3500obr no chyba że na 5 biegu.
Markzo, tak jak kiedyś z Tobą pisałem, miałem/mieliśmy vectre b 1,6 105KM i na niej brat na 4 do 160 chyba dochodził więc wiem że vectry lubia się kręcić ale żeby 210 to się nie spodziewałem :D

Rowan - Pon Sty 12, 2009 15:39

Dam-Kam, ja nie kręce, chyba, że jak startuje od jedynki, to go ciągnę wysoko na jedynce i dwójce, ale generalnie to moja mama tak lubi katować to auto, strach z nią czasami jeździć. :lol: Dla niej 5 nie istnieje, no chyba, że na jakiejś krajowej drodze. :wink:
dobryziom - Pon Sty 12, 2009 15:54

z takim przyspieszeniem to na krajowych drogach ciężko wrzucić pięć :roll: poza tym w Polsce jazda powyżej 150km jest co najmniej lekkomyślna patrząc na stan drug nie mówiąc już głupocie innych użytkowników drogi (nie tylko samochodów...)
Rowan - Pon Sty 12, 2009 15:55

dobryziom, swoim powyżej 180 w PL na A4 nie jechaliśmy. A mama 170 na takiej obwodnicy osiągnęła
dobryziom - Pon Sty 12, 2009 16:04

ja po ostatnich przygodach na trasie zredukowałem prędkości podróżne do 120km może ktoś będzie się śmiął ze taka fura i zawalidroga... ale walić to dużo jest kozaków pod piachem. To nie sztuka jechać prosto 200 czy 250 jak ktoś ostatnio mówił frajda to sprawdzić się na torze :)
Rowan - Pon Sty 12, 2009 16:08

dobryziom, moim zdaniem moc i moment w aucie nie jest do tego, żeby osiągać nie wiadomo jakie prędkości, tylko po to żeby efektywnie, a przy tym efektownie przyspieszało, bo tak jak mówisz jest duużo palantów, którzy bezmyślnie cisną do podłogi, a potem się dziwić, że na drodze przez wieś ginie 25 latek, który stracił panowanie nad autem przy prędkości 150km/h.
Mombrey - Pon Sty 12, 2009 18:16

Markzo napisał/a:
znaczy się tak, mojego 1.6 porobisz pewnie bez problemu, ale patrząc jak jedzie 2.5V6 w vectrze to bez szans chyba :/ tam 200km/h szybciej sie na budziku zdecydowanie pkazuje, a moment mniejszy, zaledwie 230Nm. Poszukam gdzies filmików jak kolegi Vectra 2.5V6 leci do 230 i zapodam to porownamy;)

Ciekawe jaki ta Vectra ma predkosciomierz. W moim R75 sporo "dodaje" - 200 km/h to na liczniku jest 215 a nawet wiecje bo 135 mil/h
Na dodatek jest mowa o 2.0 Diesel. Trzeba porownac z R75 2.5V6

Dziadek - Pon Sty 12, 2009 19:11

A co mi tam jakaś vectra!I jakaś benzyna!Ja w końcu chciałbym się dowiedzieć gdzie robiliście chipa,bo już mnie swędzi prawa noga.Pojechałem przedwczoraj do Paczkowa po auto dla synowej.Ekipa była czteroosobowa,więc auto nieobciążone,szło nawet ładnie,ale te 116 kucyków to trochę mało,żeby zrobić wrażenie na synu.Gówniarz ma golfa i twierdzi,że lepiej mu śmiga(benzynka).Na wiosnę muszę go zaskoczyć i przydałoby się trochę mu mocy dołożyć,bo tłumaczenie;że nobilitacja,elegancja,brytyjski styl,itd.nie zrobiły na smarkaczu wrażenia.Zazdroszczę Wam większej mocy,więc dajcie mi w końcu jakiś namiar,ale tempomat chcę mieć w dalszym ciągu!Sprawa jest o tyle pilna,że synowa kupiła 307-kę 110PS i nie chcę żeby mnie wyprzedzała.
KRYS - Pon Sty 12, 2009 19:21

Mombrey napisał/a:
Trzeba porownac z R75 2.5V6


Co tu porównywa R dostanie straszne bęcki od Vici ( R - 1500 kg, V - 1370 kg)

Markzo napisał/a:
vectra ma mega skrzynie, 1-60km/h, 2-120km/h, 3-180km/h, 4-210km/h, 5-2xx


To jest najdłuższa z możliwych skrzyń co pogarsza wynik przyśpieszania auta.

A liczniki opli strasznie przekłamują powyżej 200 km/h

Opel podaje że 2,5V6 w Vici przyśpiesza w 8,5 sek 0 - 100.
Jest to mocno zawyżony wynik ;-)

Ale R75 jest autem z klasą do podziwiania którym nie trzeba nic udowadniac na swiatłach ;-)

Dam-Kam - Pon Sty 12, 2009 19:52

KRYS napisał/a:
Ale R75 jest autem z klasą do podziwiania którym nie trzeba nic udowadniac na swiatłach

nie jestem z tych co to zawsze na szybkim pasie na światłach się ustawiają ale śmieszy mnie jak stoje na prawym a na lewym ustawia się koleś w golfie, bmw czy innym car'ze i się gapi a co rusz słychać przygazówkę ;) Ja ruszam spokojnie a ten wypala ile może, tylko że ja na 2 i 3 przycisnę i go wezmę. Na następnych światłach jest już spokój :lol: ale żeby nie było, nie mówie tu o golfach R32, bmw m-series czy w ogłe tych nowszych wypasionych ale o gówniarzach którzy przyjadą i myślą co to nie oni.

Lepszym porównaniem będzie chociażby to :) Co prawda lekko więcej koni i pewnie waga tylko z ~1200kg ale już tutaj widać że nie mam się czego wstydzić :)

gpredki - Wto Sty 13, 2009 01:47

KRYS napisał/a:
Mombrey napisał/a:
Trzeba porownac z R75 2.5V6


Co tu porównywa R dostanie straszne bęcki od Vici ( R - 1500 kg, V - 1370 kg)

Markzo napisał/a:
vectra ma mega skrzynie, 1-60km/h, 2-120km/h, 3-180km/h, 4-210km/h, 5-2xx


To jest najdłuższa z możliwych skrzyń co pogarsza wynik przyśpieszania auta.

A liczniki opli strasznie przekłamują powyżej 200 km/h

Opel podaje że 2,5V6 w Vici przyśpiesza w 8,5 sek 0 - 100.
Jest to mocno zawyżony wynik ;-)

Ale R75 jest autem z klasą do podziwiania którym nie trzeba nic udowadniac na swiatłach ;-)


A po czym wnioskujesz, ze 8,5s do 100km/h jest mocno zawyzone?
A do kolegi ktory krecil filmik - redukuj, redukuj :)

Mombrey - Wto Sty 13, 2009 03:08

Dam-Kam Co Ty tu o Golfach piszesz. Jak bylem w kraju to najbardziej do scigania ustawiaja sie samochody Matiz i Tico. Na A2 gdzies na wysokosci Poznania Matiz nas "poganial" swiatlami (przy 130 km/h)
Dam-Kam - Wto Sty 13, 2009 09:15

hehe :d jak dla mnie to jest jedna grupa kierowców na których nie reaguje i się z nimi nie zadaje - przedstawiciele handlowi :) jak narazie najwięcej wyprzediło mnie seitków włąśnie z w.w. grupy :lol:
Firq - Wto Sty 13, 2009 23:36

Kolego Markzo 3 razy ze stoperem liczyłem tą Vectre i od 0-100km/h bo powyżej nie liczyłem to do 100km/h ma ok 10s to chyba żadna rewelacja co nie??
Jako ciekawostke dodam ze mój sąsiad ma seata Ibize 1.9 tdi AFN gdzie moment obrotowy powizycie u pewnego nie tainego czarodzieja zmierzony na hamowni wynosi 360nm I Panowie raz w tyg jezdze ową Ibizą i płakać mi sie chce jak musze ją oddać... :cry: To jest taki pocisk ze glowa za mała znajomego który miał seata leona 1.8 turbo Cupra 4wd objechał bez problemu :)

Siwus181 - Sro Sty 14, 2009 00:02

Jak się w końcu zbiorę to ścignę się z ojcem. On Roverkiem ja Golfem 2.0 GTI. Myślę, że na jakieś 300 metrów będę przed nim a później wolę nie myśleć :razz:
Firq - Sro Sty 14, 2009 00:12

Ojca objedziesz bo r75 to dość spore auto wiec tu bedzie przyczyna dlaczego ty wygrałeś! ale powiem ci jedno zmierz sie golfem z silnikiem 1.4 z roverem 200 1.4 si to bedziesz miał porównanie gdzie VW a gdzie Rover :D Bo z góry zakładam ze ani razu golfem 1.4 nie objedziesz R 214 si :mrgreen: :twisted: :mrgreen: :twisted: :mrgreen: :twisted: <peace> bez urazy
gpredki - Sro Sty 14, 2009 00:58

Firq napisał/a:
Kolego Markzo 3 razy ze stoperem liczyłem tą Vectre i od 0-100km/h bo powyżej nie liczyłem to do 100km/h ma ok 10s to chyba żadna rewelacja co nie??
Jako ciekawostke dodam ze mój sąsiad ma seata Ibize 1.9 tdi AFN gdzie moment obrotowy powizycie u pewnego nie tainego czarodzieja zmierzony na hamowni wynosi 360nm I Panowie raz w tyg jezdze ową Ibizą i płakać mi sie chce jak musze ją oddać... :cry: To jest taki pocisk ze glowa za mała znajomego który miał seata leona 1.8 turbo Cupra 4wd objechał bez problemu :)


Vectra 2,5, zdrowa, na hamowni 171KM, seria. Mierzona gtechem, a nie stoperem, od 0 do 96km/h (amerykanskie jednostki) ma 8s. Szedlem z nia prawie leb w leb swoim dawnym Volvo 850 2,5 tez seria 177KM, wedlug instrukcji 8,8s do 100km/h.
A z tym objechaniem Cupry to nie wierze, seryjnie to ma chyba 225KM + naped na 4 kola. Na samym starcie zje auto z napedem FWD. AFN ma 110KM, 240Nm obrotu. Chip u Goduli ktory daje 380Nm to 145KM. Dalej 80KM mniej od Cupry. Kierownik tej Cupry musi naprawde kiepsko ruszac z miejsca.

Firq - Sro Sty 14, 2009 10:42

seria cupry ma 180km naped 4wd tez zabiera mocy! a jak nie wierzysz to zapraszam kiedys do PPL to sam sie przekonasz! :grin:

piszesz kolego "wedlug instrukcji 8,8s do 100km/h" nie sugeruj sie instrukcja tylko realnymi danymi z zycia!! :grin: :grin:
i kolego ja nie napisałem ze to byl start ze swiateł czy coś tylko ta cupra nas chciala wyprzedzić i do samego kalisza nie dała rady a miejsca było ze hoho! MOMENT ROBI SWOJE :twisted: :twisted: :twisted:

gpredki - Sro Sty 14, 2009 12:25

Firq napisał/a:
seria cupry ma 180km naped 4wd tez zabiera mocy! a jak nie wierzysz to zapraszam kiedys do PPL to sam sie przekonasz! :grin:

piszesz kolego "wedlug instrukcji 8,8s do 100km/h" nie sugeruj sie instrukcja tylko realnymi danymi z zycia!! :grin: :grin:
i kolego ja nie napisałem ze to byl start ze swiateł czy coś tylko ta cupra nas chciala wyprzedzić i do samego kalisza nie dała rady a miejsca było ze hoho! MOMENT ROBI SWOJE :twisted: :twisted: :twisted:


Cupra ma 225KM starsza, nowa 240KM (inny silnik). przekonywac sie nie musze, bo mialem :)

A co do Vectry sugeruje sie danymi z zycia, bo raczej gtech daje dokladniejsze dane niz stoper.
A momentem sie nie ma tak co zachwycac, bo to domena nie diesli tylko turbo. Ta cupra tez ma go sporo (chyba 280Nm). No i moment jest scisle zwiazany z moca i obrotami.

kamil_luczak - Sro Sty 14, 2009 12:29

Ja tylko dorzuce od siebie, ze to nie istotne czy vectra ma 230 a R 280Nm , bo przy predkosci 120-200 to juz raczej ten niuton duzo nie daje, tylko moca samochod jedzie. Im wyzej do max predkosci tym wieksza role gra moc silnika.
piter34 - Sro Sty 14, 2009 12:48

kamil_luczak napisał/a:
tym wieksza role gra moc silnika.

Ale ta moc to nadal jest moment obrotowy (przy danych obrotach) razy "te" obroty.

Firq - Sro Sty 14, 2009 14:28

tu kolega w innym temacie wyraził sie prosto i jasno cytuje

bosniak napisał/a:
A świstak siedzi i zawija w te sreberka, skąd pomysł ze się nie da tuningować, czy chip'ować????????????????? A i konie maja tu najmniej do gadania, no chyba, że te u Ciebie w stajni, bo jak co to odwiecznym problemem jest moment obrotowy, ale Ty to jeszcze najpierw poczytaj na ten temat najlepiej w google zanim palniesz głupotę na forum.


http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=30375

Troche mocne ale co zrobić!!

Moment obrotowy wyraza elastyczność auta w przyśpieszaniu a konie mechaniczne dają prędkość maksymalna :!:

Wikipedia sie kłania i dziadek google do kolegi gpredki :grin: :arrow:


" Pierwszy León Cupra (później Cupra T) posiadał silnik 1.8 Turbo produkujący 180 KM " http://pl.wikipedia.org/wiki/SEAT_Le%C3%B3n
Wiec Kolego Ty miałeś 225km to miałeś juz nowsza Cupre ale nie spieraj się ze nie było słabszych bo poczytaj troche w necie jesli sie z tym wcześniej nie spotkaleś :grin:
:grin:
Następna sprawa jesli juz mamy podstawy ze Ibiza AFN o której mowa ma moment obrotowy rzedu 360-380NM i Seat Leon którego Suma NM wynosi 235 nie powinno być żadnych wątpliwości kto wygra ta walke!! Pozatym Ludzie jak słyszą 4WD to mówią "ale kopyto ma wtedy" I Sie Myla Auto z napędem na 4 koła traci troszke na mocy lepiej sie trzyma drogi ale traci tej mocy :grin:
Ostatnie wyjaśnienie ibiza na trasie objechała tą Cupre bez najmniejszych problemów i nie był to wyscig jak to chyba kolega gpredki Mysli na V-max tylko w zakresie od 100-200km/h i za kazdym radem jak Cupra wylatywała na lewy pas to ani razu nie dała rady i chowała sie spowrotem :twisted: :twisted: :twisted:

piter34 - Sro Sty 14, 2009 15:29

Firq, weź popraw wypowiedź, bo nie wiadomo co i kogo oraz z jakiego wątku cytujesz.
Firq - Sro Sty 14, 2009 15:35

Cytowałem Kolege bosniak-a
Wątek [r45 2.0 tdi 02r.] jak zwiekszyc ilosc kucykow pod maska?
Następny cytat to Wikipedia " Pierwszy León Cupra (później Cupra T) posiadał silnik 1.8 Turbo produkujący 180 KM " :D

piter34 - Sro Sty 14, 2009 15:51

Firq, pisz zatem poprawnie i popraw swojego posta podając link do wątku oraz do hasła na wikipedii. Popraw też cytat, bo na razie to wskazuje na to, że cytujesz kolegę pgrad, a nie bosniaka.
Firq - Sro Sty 14, 2009 16:05

piter34 skad Twoje spostrzeżenia ze cytuje niewłaściwą osobe??
piter34 - Sro Sty 14, 2009 16:09

Firq napisał/a:
piter34 skad Twoje spostrzeżenia ze cytuje niewłaściwą osobe??

Firq napisał/a:
Cytowałem Kolege bosniak-a
Firq napisał/a:
tu kolega w innym temacie wyraził sie prosto i jasno cytuje

pgrad napisał/a:

raz piszesz o bosniaku, a raz o pgrad

Firq - Sro Sty 14, 2009 16:19

Oj Pomyłka jakaś z Twojej Strony Chyba :) Bo Przed Chwila zaczym usunąłem Tekst kto cytował było napisane Bośniak napisał!! sprawdzałem to kilkakrotnie :) ale OK :)
piter34 - Sro Sty 14, 2009 16:21

Firq napisał/a:
Oj Pomyłka jakaś z Twojej Strony Chyba

OK, już nieważne. Poprawiłem Twojego posta.

dobryziom - Sro Sty 14, 2009 16:58

oj chłopaki ale mieszacie wiec tak...

Firq napisał/a:
Pozatym Ludzie jak słyszą 4WD to mówią "ale kopyto ma wtedy" I Sie Myla Auto z napędem na 4 koła traci troszke na mocy lepiej sie trzyma drogi ale traci tej mocy :grin:


jest w tym dużo prawdy ponieważ napęd na 4 łapy daje naprawdę dobry start z miejsca przy czym zwykle od 3 biegu zaczyna stopniowo hamować samochód prawa fizyki... potwierdzone sprawdzane testowane z życia :)

następnie ile KM ma ta Ibiza 1.9 tdi bo jakoś się nie doczytałem... trochę ciężko mi uwierzyć ze łyka cupre ale kto tam wie znane są różne przypadki samochodów i kierowców... trochę dziwne jak dla mnie porównywanie diesla i benzyny turbo bo przewaga benzyny przy samochodach o tej samej mocy będzie ewidentna.

na koniec spis Cupr oczywiście wersja 240KM istnieje :)

# 1.8 T 20V 4 (180KM)
# 1.8 T Cupra R (210KM)
# 1.9 TDi PD Cupra (150KM)
# 2.8 T Cupra R (204KM)
# 1.8 T Cupra R (225KM)
# 2.0 T Cupra (240 KM) TFSI

Firq - Sro Sty 14, 2009 17:03

Ibiza ok 145km moment 360-380Nm
dobryziom - Sro Sty 14, 2009 17:12

http://kocar.pl/pl/baza_ofert/golf_v.php

ta stronka powinna trochę zmienić twoje pojecie przyspieszenia :)

Firq - Sro Sty 14, 2009 17:29

tak wszedłem właśnie na ta stronkę i patrze ibizy 1,9 TDI 110KM 235Nm seria a po modach 150KM 340Nm natomiast omawiana ibiza moment ma powyżej 360Nm i 145KM i było to mierzone na hamowni wiec Sorky ale nie będę się sugerował tymi akurat danymi z podanej strony! :)

NIe wiem co masz na mysli pisząc " ta stronka powinna trochę zmienić twoje pojecie przyspieszenia " Przyśpieszenie to Moment Obrotowy I tego sie bedę trzymał :D
I Prawda jest taka ze Ibiza Objechała tego bezradnego Leonika Chociaz wydawało by się ze Leon Powinien to rywalizacje wygrać :) ale tak nie jest :D Czasem Decyduja konie mechaniczne na prędkości a czasem moment obrotowy :D W tym wypadku akurat moment Ibizy zjadł Leona :) Koniec Tematu! Bo jak tak dalej pójdzie to uwierze ze ten Leon nas naprawde wyprzedził (tylko tak niewidocznie) :lol: :lol: :lol:

piter34 - Sro Sty 14, 2009 17:33

Firq napisał/a:
Czasem Decyduja konie mechaniczne na prędkości a czasem moment obrotowy

Cały czas decyduje moment obrotowy, ale nie ten maksymalny, tylko chwilowy, nie ten na silniku, ale na kołach.

Gadanie, że za prędkość maksymalną odpowiada moc jest dużym uproszczeniem. Przy maksymalnych prędkościach mamy wysokie prędkości obrotowe, czyli liczy się moment obrotowy w zakresach powiedzmy 5000-7000rpm (dla benzyny) lub 3500-4500 (dla diesla). Jeżeli ten moment obrotowy tam jest mały, to moc maksymalna (uzyskiwana tam, gdzie moment obrotowy zaczyna znacznie się zmniejszać), a co za tym idzie prędkość maksymalna też będzie mniejsza.

dobryziom - Sro Sty 14, 2009 18:29

oj Firq widac ze malo sie znasz na tuningu i probujesz ustanawiac nowe prawa fizyki ktore sa nie do przeszkoczenia... te 20 nitkow to mozna sobie w kieszen wsadzic bo nie robia tu wielkiej roznicy co innego jak by to bylo KM. Samym momentem bez poparcia KM nic nie zdzialasz tym bardziej przy wiekszych predkosciach bo samochod poprostu nie bedzie mial sily...
Firq - Sro Sty 14, 2009 18:39

sory dobryziom ale smieszy mnie to co piszesz :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: nawet twój poprzednik napisał "Cały czas decyduje moment obrotowy," tak samo odwracają sytułację po co ci konie mechaniczne bez momentu obrotowego moment decyduje o tym jak auto przyśpiesza! wiec nie pisz ze taki znawca z ciebie Tuningu!! A jesli dla ciebie 145km na Ibize to mało to ok Widać za duzo NFS Need for Speed Undercover Pro Street :lol: :lol:
dobryziom - Sro Sty 14, 2009 18:53

zacznij czytac ze zrozumieniem to nie sztuka z diesla wyciagnac super moment ( zauwaz ze przy tuningu profi firmy v-tech, master's,unitronic staraja sie splaszczyc a nie podnosic na max moment a nie jak w twoim przypadku gdzie ktos dał troche ciała) bo moment nie podparty moca jest nic nie wart to wlasnie napisal piter34... i czytaj bo z podanej strony http://kocar.pl/pl/baza_ofert/golf_v.php sam powinienes wyciagnac nalezyte wnioski.


PS prosze nie zaczynaj dyskusji w temacie ktorym nie masz wiedzy i teksty typu smieszy cie bedziesz mogl pisac jak twoje bajeczki beda podparte wiedza...

Firq - Sro Sty 14, 2009 19:03

Nadal Mnie Śmieszysz :lol: Czyje się jak bym z Profesorem dyskutował ale ok :) Pozatym Ta Firma która polecasz do AFNa daje 135km tutejszy czarodziej daje 145km polecana firma daje 300NM czarodziej ponad 360NM Czyli reansumują Polecana firma daje mnie mocy mniej momentu i jest jak najbardziej polecana :) Bo Podniesienie momentu obrotowego Dla Kolego Dobryziom to pewnie pikuś :) :lol: :lol: :lol:
maciej - Sro Sty 14, 2009 19:11

Panowie...

Wyluzujcie, proszę, z docinkami - jak chcecie udowodnić, kto ma wiekszą wiedzę, to zróbcie przekłądając swoje myśli tak, żeby przekonać drugą stronę, a nie pisząc, kto kogo śmieszy albo kto bardziej nie ma pojęcia.

Moim zdaniem obaj spłycacie temat maksymalnie, rozumiem, że na potrzeby tego wątku. ;)

Kwestia jest taka, że w tej dyskusji, oprócz Nm vs. kW liczy się jeszcze to co pisał piter34, czyli przełożenie "na koła" - skrzynia, przekładnia główna, opony, a do tego dochodzi jeszcze kwestia masy i oporów przeniesienia napędu.

A dyskusja teoretyczna o tym co jest fajniejsze albo kto kogo "objedzie" bez tych wszystkich danych nie ma sensu.

Każdy ma to "na co zasłużył". ;)

Jedni chcą mieć super przyspieszenia kosztem wachlowania wajchą, bo zakres momentu będzie ograniczony, a inni mogą się zgodzić na mniejsze przyspieszenia, ale w zamian dostaną elastyczność, a jeszcze innych interesuje Vmax, więc podnoszą moc/moment w górnym zakresie obrotów (o ile zakładamy, że nie zmieniają przełożeń).

I tu piter34 ładnie wyjaśnił:
piter34 napisał/a:
Gadanie, że za prędkość maksymalną odpowiada moc jest dużym uproszczeniem. Przy maksymalnych prędkościach mamy wysokie prędkości obrotowe, czyli liczy się moment obrotowy w zakresach powiedzmy 5000-7000rpm (dla benzyny) lub 3500-4500 (dla diesla). Jeżeli ten moment obrotowy tam jest mały, to moc maksymalna (uzyskiwana tam, gdzie moment obrotowy zaczyna znacznie się zmniejszać), a co za tym idzie prędkość maksymalna też będzie mniejsza.

a Wy dalej swoje.

KRYS - Sro Sty 14, 2009 21:25

Firq,

Rozumiem że dla ciebie moment jest ważniejszy od koni.

Firq a co powiesz na temat RX-7 która ma tylko 294Nm ?

Albo crx VTi zaledwie 150Nm?

One nie "jadą"?

Ja stawiam na duzo koników plus mała masa.

dobryziom - Sro Sty 14, 2009 21:25

oj Maciej tyle czasu na forum a sam splyciles i niedoczytales watku :)

mowimy tu o dwuch konkretnych samochodach wiec nie jest ogolnie znamy moc moment, oraz ciezary przynajmiej ja sie z tym zaznajomilem i sa praktycznie na tym samym usredniajac okolo 1180kg. Nastepnie naped cupra 4x4 ibiza przod oraz przelozenia w ktorych zedycywoanie cupra jako samochodów ze tak powiem usportowionym ma zdecydowanie przewage...

Odnosnie ze kazdy ma to na co zasluzyl... ja powiem innaczej kazdy ma to na kogo trafil czy na profesjonalny zaklad ktory ci zrobi program na ktorym sie poscigasz bez uszkodzenia silnika czy jak kolega powiedział czarodzieja ktory wyciagnie ci moment w sumie nie wiadomo po co na max i za jakis czas wys..ra sie sprezarka wtryski i cala reszta.

na koniec odnosnie mocy i momentu i wypowiedzi pitera - samochod samym momentem nie jedzie nm zapewnia nam elastycznosc i im ta wartosc nm bardziej plaska i rowna tym poziom elastycznosci lepszy i najlepiej jesli krzywa mocy i momentu jest rownomwierna a jak wiadomo w dieslach krzywa rosnie bardzo szybko po czy rownie szybko opada az do konca obrotow w przeciwienstwie do benzyny gdzie rownomiernie idzie w gore załamujac sie dopiero pod sam koniec...

Firq - Sro Sty 14, 2009 21:58

dobryziom napisał/a:
Odnosnie ze kazdy ma to na co zasluzyl... ja powiem innaczej kazdy ma to na kogo trafil czy na profesjonalny zaklad ktory ci zrobi program na ktorym sie poscigasz bez uszkodzenia silnika czy jak kolega powiedział czarodzieja ktory wyciagnie ci moment w sumie nie wiadomo po co na max i za jakis czas wys..ra sie sprezarka wtryski i cala reszta.


Tak Pewnie Bo łatwo jest jechać zapłacić za podniesienie mocy i zajechać auto w pare dni ale trzeba mieć poukładane w głowie i umieć takim autem jeździć a z tego co pisze dobryziom to tuning moc = kaput dla silnika ;/ powiem ci ze ta ibiza wytrzyma wiecej niz moje i twoje auto razem wziete bo ma bardzo rozsądnego właściciela który ani razy na zimnym silniku nie przekroczył 1900obr wymiany płynów ifiltrów itp itd robi o połowe wczesniej niz powinien dla bezpieczenstwa i ogólnie jezdzi bardzo rozsadnie wiec nie martw sie o wtryski czy o dmuchawke :)

[ Dodano: Sro Sty 14, 2009 22:00 ]
Kolego Dobryziom powiedz mi do momentu tej ibizy 360NM ile by musiała mieć koni zeby byla zachowana hierarchia o której mówisz miedzy momentem a mocą?? 145Km to mało?? :lol: :lol: :lol:

dobryziom - Sro Sty 14, 2009 22:11

to bardzo dobrze ze wlasciciel jest rozsadny i dba o samochod to sie chwali tylko ze zwiekszajac parametry ze standardowych kazdy z podzespolow dostaje "baty" bo nie jest obliczony na prace w takich warunkach i zluzywa sie duzo szybciej wiec mimo wszystko padnie x razy szybciej. Odnosnie mocy ibizy nie mowie ze jest mała bo jak na ten silnik jest to naprawde duzo chodzi mi bardziej o to ze przy tej mocy i momencie objechanie cupry nawet jesli jest to słabasza wersja 180KM jest malo realne (oba praktycznie identyczne masy). Widocznie zdecydowal czynnik ludzki.


PS na potwierdzenie mozna skorzystac ze strony ktora wczesniej podalem http://kocar.pl/pl/baza_ofert/golf_v.php

Golf V GT -2,0TDI
Przed modyfikacja 140KM/320Nm 0-100 km/h 9,6 s
Po modyfikacji 163KM/380Nm 0-100 km/h 8,6 s

Seat Ibiza 1.8 T Cupra

moc maksymalna / obr/min 132 kW (180 KM) / 5800
moment obrotowy / obr/min 245 Nm / 2000

przyspieszenie 0-100 km/h (s) 7,3

jeszcze jedno moglbys nam pokazac wykres z hamowni Ibizy chetnie zobacze jak sie ksztaltuje krzywa momentu...

Firq - Sro Sty 14, 2009 23:56

Pewnie ze tak tylko musze pogadać z kumplem jak wróci do PL i jak mi uzyczy to wrzuce na forum!

od 0-100 piszesz ze 7.3s Ok Dobra ale ja pisałem ze walka toczyła się od 100-200km/h wiem moze jakiś info jak zachwouje się Ibiza i Leon od 100-200km/h co?? bo o tym była mowa. Aha Małe sprostowanie silnik w golfie i ibizie jest ten sam ale skrzynie sa inne mój brat na ibize 1.9tdi 90Km i idzie równo z Golfami III 1.9tdi 110KM ma Kopyto jego ibiza dzieki lepszym przełożenia Więc moze nie porównujmy Golfa V do Seata Ibizy bo to troche inna bajka :) Pozatym mój rover 220sdi seria 105KM przebieg 102.000 do setku kula sie ponizej 10sa golf Golf V GT -2,0TDI Przed modyfikacja 140KM/320Nm 0-100 km/h 9,6 s chociaż ma 35KM wiecej i moment znacznie wyzszy i z tego wynika ze duzo mojemu R do V 140konnej nie brakuje co? a w życiu realnym 2.0tdi 140KM Objedzie mnie bez problemu wiec o co tu chodzi?? jak wróci to zmierze ibize od 0-100 wrzuce na neta i wyjdzie szydlo z worka ok :) nie chce strzelać w ciemno i potwierdze to pozniej filmikiem ale Jsestem utwierdzony w tym ze Ibiza zejdzie ponizej 8s :) ale Okaze się pozniej :)

maciej - Czw Sty 15, 2009 10:51

dobryziom napisał/a:
oj Maciej tyle czasu na forum a sam splyciles i niedoczytales watku :)

Mylisz się, doczytałem.
Piszecie o konkretnych autach, ale w sytuacji, której nie da się nazwać obiektywnym testem i nei da się orzec "co jest szybsze", bo nie znacie prawdziwych mas, przełożeń oraz przebiegu momentu, szerokości opon, przyczepności w danym dniu itp., a przy okazji obaj wypisujecie teorie, które są potwornym spłyceniem tematu - piszecie na zmianę komunały typu "moc jest ważna", "nie, nie moment jest ważny", "Vmax zależy od mocy" itp...

To bez sensu.

Nie sprawdzicie tego bez tych dwóch aut, a zarówno przyspieszenie, jak i Vmax'a, a do tego sprawności kierowników. ;)

A do tego podajesz dane, które średnio mają się do sytuacji - podajesz dane Golfa V, który jest klasę wyżej niż Ibiza i prawdopodobnie waży trochę więcej oraz Ibizy Cupra, która jest mniejsza od Leosia. ;)

Firq - Czw Sty 15, 2009 11:26

maciej napisał/a:
A do tego podajesz dane, które średnio mają się do sytuacji - podajesz dane Golfa V, który jest klasę wyżej niż Ibiza i prawdopodobnie waży trochę więcej oraz Ibizy Cupra, która jest mniejsza od Leosia. ;)


Maciej Najlepiej to podsumował :D Jak Juz wspomniałem Seat Ibiza ma zapełnie inne przełożenia niż Golf V i tu zgadzam sie z Maciejem w 100% Błędnie te auta porównujesz w/g twojej tabeli Dobryziom .....

dobryziom - Czw Sty 15, 2009 11:31

w ramach ścisłości Golfa podałem jako przykład żeby pokazać jak wzrasta przyspieszenie po zmianie parametrów km oraz nm a nie jako rywala przecież laik nawet wie ze jest sporo cięższy wazy bliżej 1300kg...

Z ibiza cupra moja pomyłka oczywiście:

Seat Leon 1.8 20VT 4, moc: 177.0 KM, masa własna: 1387 kg, 0-100: 7.70 s zauważcie jakie osiągi przy bardzo podobnej masie miał golf w dieslu...

Maciej sam dobrze wiesz ze porównanie samochodów jakie ty byś chciał jest tak realne jak 10baniek w totka wiec bazujemy na tym co mamy :)

Firq - Czw Sty 15, 2009 11:41

Cytat:
w ramach ścisłości Golfa podałem jako przykład żeby pokazać jak wzrasta przyspieszenie po zmianie parametrów km oraz nm a nie jako rywala przecież laik nawet wie ze jest sporo cięższy wazy bliżej 1300kg.

Teraz z nas robisz laików a sam podałeś zupełnie inne auto na przykład
Cytat:
Seat Leon 1.8 20VT 4, moc: 177.0 KM, masa własna: 1387 kg, 0-100: 7.70 s zauważcie jakie osiągi przy bardzo podobnej masie miał golf w dieslu...

Dobryziom moze wez tez pod uwage fakt ze kazde auto inaczej sie zachowuje tzn Seat Leon Który miał wymiany olei filtrow itp itd w czasie jest w lepszej kondycji niz np Seat Leon od pana X który wsiada jedzie tak długo az maszyna nie zgasnie sama! Info z twojej tabeli dają jakieś odniesienie do sytułacji ale chyba wiesz ze tak naprawde stawiajac klika leonów o tej samej mocy ale innej kondycji one równo nie pojadą! Pomyśl teraz ze Leon X Ma ta moc ale do setki kula się dłużej o 1s co stawia go w sytułacji ze do 100 ma 8.7 a to juz nie dobrze :) Dlatego nie myśl ze wszystkie auta (tej samej mocy i marki) ida do 100km/h w takim samym czasie! Warunki atmosferyczne Opony jak powiedział Maciej i czynnik Ludzki ;)

maciej - Czw Sty 15, 2009 11:42

dobryziom napisał/a:
Maciej sam dobrze wiesz ze porównanie samochodów jakie ty byś chciał jest tak realne jak 10baniek w totka wiec bazujemy na tym co mamy :)

To porównujcie... Właśnie wygrałem... ;) :D

A tak serio, to cały czas chodzi mi o to, że piszecie komunały w sytlu "ważna jest moc", "ważniejszy jest moment", a chodzi o moment i zakres w jakim on jest, bo to się przekłada na moc i od tego zależą osiągi, a przy "tjuningu" powstaje pytanie, czy chcesz mieć moment w wąskim przedziale i machać wajchą, czy w szerszym - to też na wpływ na takie dane jak przyspieszenie, oraz to ile razy musisz machnąć wajchą. :)

Kwestia momentu i mocy jest nie rozerwalna i dla mnie spłycaniem jest wypisywanie, że jedno lub drugie jest ważniejsze, a w pewnym momencie do tego sprowadziła się ta dyskusja.

piter34 - Czw Sty 15, 2009 11:55

maciej napisał/a:
A tak serio, to cały czas chodzi mi o to, że piszecie komunały w sytlu "ważna jest moc", "ważniejszy jest moment", a chodzi o moment i zakres w jakim on jest, bo to się przekłada na moc i od tego zależą osiągi,

Bardzo dobrze napisane. :ok:

dobryziom napisał/a:
na koniec odnosnie mocy i momentu i wypowiedzi pitera - samochod samym momentem nie jedzie nm zapewnia nam elastycznosc i im ta wartosc nm bardziej plaska i rowna tym poziom elastycznosci lepszy i najlepiej jesli krzywa mocy i momentu jest rownomwierna a jak wiadomo w dieslach krzywa rosnie bardzo szybko po czy rownie szybko opada az do konca obrotow w przeciwienstwie do benzyny gdzie rownomiernie idzie w gore załamujac sie dopiero pod sam koniec...

Nie jest tak jak piszesz z tą elastycznością. ;)

Polecam mój tekst z grup dyskusyjnych -> Klik

Elastyczne są silniki, gdzie ch-ka momentu obrotowego cechuje się "zmiennością" wartości bezwzględnych. Polecam lekturę :ok:

Przestańcie wreszcie posługiwać się wyłącznie wartościami maksymalnymi momentu i mocy. Decydujący jest przecież moment chwilowy przekazywany na koła samochodu. Pamiętajcie, że w dieslach przełożenia skrzyni biegów są dłuższe i tam sporo momentu się "gubi".

[ Dodano: Czw Sty 15, 2009 11:56 ]
Moc silnika to parametr wyłącznie matematyczny, ale dobrze oddający możliwości jednostki napędowej.

dobryziom - Czw Sty 15, 2009 13:12

Firq ale ja się z tobą oczywiście zgadzam dlatego porównania są czysto teoretyczne bo bazujemy tu na fabrycznych cyferkach przy optymalnych warunkach. Czynniki które podałeś są jak najbardziej istotne, i sam wcześniej o nich wspominałem. Zauważ ze ja ciągle nawiązywałem ze niemożliwe jest objechanie przy podawanych danych bazowych a jeżeli faktycznie cupra została objechana to złożyły się na to wyżej wymienione przez ciebie czynniki czyli stan samochodu oraz czynnik ludzki.

Maciej gratuluje wygranej <brawo> stawiasz flaszke

Piszesz ze chodzi o moment i zakres w jakim on jest, bo to się przekłada na moc i od tego zależą osiągi <brawo> parę postów wcześniej o tym pisałem mówiąc jak wygląda to na wykresie i jak te krzywe powinny się układać żeby osiągi były optymalne (dokładnie i spłaszczaniu linii momentu i przedłużeniu jej by zwiększyć elastyczność)

Piter34 i tu się z tobą nie zgodzę bo artykuł jest fajny ale zwróć uwagę czego dotyczy samochodów ciężarowych o zupełnie innych silnikach, sprężarkach o zupełnie innej charakterystyce. To nie samochody osobowe zupełnie inne masy budowa i stawiany jest nacisk na zupełnie inne parametry...

Pamiętajcie, że w dieslach przełożenia skrzyni biegów są dłuższe i tam sporo momentu się "gubi". zgadza się charakterystyka diesla dlatego wspominałem o zupełnie innej przygotowanej do sportu skrzyni cupry...

wracają do mocy jasne jest to tylko parametr matematyczny lecz w 3/4 przy identycznych warunkach jazdy pozwala nam bezproblemowo określić szanse zwycięstwa jednostki.

piter34 - Czw Sty 15, 2009 13:34

dobryziom napisał/a:
Piter34 i tu się z tobą nie zgodzę bo artykuł jest fajny ale zwróć uwagę czego dotyczy samochodów ciężarowych o zupełnie innych silnikach, sprężarkach o zupełnie innej charakterystyce.

Dotyczy tłokowych silników spalinowych i ma zastosowanie również względem samochodów osobowych z takimi właśnie silnikami. Nie wiem co Tobie tutaj nie pasuje.

Czy twierdzisz, że silnik 1.4 16V 103KM serii K o relatywnie płaskim momencie jest bardziej elastyczny od silnika 2.0 105KM serii L (turbodiesel) o podobnej mocy?
Jak byś sobie policzył parametr elastyczności, to ładnie widać, że benzynka ma 2,1 a wspomniany diesel 2,52. Przykłady można mnożyć ;)

Policz sobie parametr elastyczności dla tych tuningowanych pojazdów wspominanych w wątku.

dobryziom napisał/a:
wracają do mocy jasne jest to tylko parametr matematyczny lecz w 3/4 przy identycznych warunkach jazdy pozwala nam bezproblemowo określić szanse zwycięstwa jednostki.

Jak najbardziej. Pisałem o tym wyżej. :ok:
Po to stworzono parametr "moc", aby było wiadomo jakie są możliwości silnika.

[ Dodano: Czw Sty 15, 2009 13:37 ]
update: co do uwagi, że tekst o elastyczności dotyczy ciężarówek. Dlatego tam są przykłady ciężarówek, bo to właśnie w przypadku tych pojazdów parametr elastyczności jest szczególnie ważny (przewóz dużych ciężarów). W sporcie elastyczność można sobie akurat "wsadzić", ale w normalnym użytkowaniu osobówki ten parametr jest co najmniej "ważny". ;)

maciej - Czw Sty 15, 2009 13:39

dobryziom napisał/a:
Maciej gratuluje wygranej <brawo> stawiasz flaszke

Raczej Ty powinienneś postawić za to, że chce nam się domyślać co autor miał na myśli... ;)

dobryziom napisał/a:
Piszesz ze chodzi o moment i zakres w jakim on jest, bo to się przekłada na moc i od tego zależą osiągi <brawo> parę postów wcześniej o tym pisałem mówiąc jak wygląda to na wykresie i jak te krzywe powinny się układać żeby osiągi były optymalne (dokładnie i spłaszczaniu linii momentu i przedłużeniu jej by zwiększyć elastyczność)

Fakt napisałeś, ale piszesz tak niejasno używając skrótów myślowych nie mających specjalnego związku z fizyką, że starałem się napisać jasno "o co chodzi".

Naprawdę, czasem trzeba dużo dobrych chęci, żeby Cię zrozumieć:
dobryziom napisał/a:
ta stronka powinna trochę zmienić twoje pojecie przyspieszenia :)

Pojęcie przyspieszenia jest jedno a=(Vk-Vp)/t
dobryziom napisał/a:
Samym momentem bez poparcia KM nic nie zdzialasz tym bardziej przy wiekszych predkosciach bo samochod poprostu nie bedzie mial sily...

Jak konie mogą "popierać" moment?
To nie wybory, a te wartości są zależne...

Mniejsza moc przy takim samym lub większym momencie oznacza oczywiście spadek wartości tego momentu przy niższych obrotach, przez co, przy założeniu tego samego przełożenia, przy mniejszej prędkości dojdzie do momentu, gdy silnik "nie będzie miał siły" walczyć z oporami (głównie powietrza) i przestanie przyspieszać.

Masz wiedzę praktyczną nt. tuningu, ale przekazujesz ją z takimi uproszczeniami i skrótami myślowymi, że czasem rozumiem to, że "jesteś za a nawet przeciw", wiec staram się tłumaczyć z "dobroziomowego" na "polsko-fizycznym" na poziomie 2 klasy liceum. ;)

Dziękuję za oklaski, ale nie były potrzebne. ;)

dobryziom - Czw Sty 15, 2009 14:13

piter 34 i tak i nie ma zastosowanie ale nic tam o nich nie piszą opierają się głownie na pojazdach ciężarowych i tak jak później słusznie napisałeś ta elastyczność jest bardzo potrzebna do sprawnego poruszania się tymi jakże ciężkim pojazdami w sporcie nie ma takiego znaczenia :) Trzeba sobie również postawić czy taki leon cupra jest już sportowym czy osobowym samochodem. Wracając do relatywnie płaskiego momentu silnika 1.4 103km nie możemy go porównywać z silnikiem tej samej mocy a różnej pojemności :)

Maciej napisałem stawiasz flaszkę wiec już przepadło nie ma odwrotu wygrałeś 10mln wiec nie mów ze nie masz za co :) Przyznaje się ze pisze zawile często niezrozumiale mam dysleksje i miałem zawsze 3 z polskiego za co przepraszam moja panią nauczycielkę :)

Cytat:
Jak konie mogą "popierać" moment?
To nie wybory, a te wartości są zależne...


jak wyżej mało zrozumiale to napisałem

a jak tyle moherów mogło poprzeć naszego prezydenta? ( naszego nie czytać mojego ja się nie przyznaje i go nie wybierałem)

Cytat:
Mniejsza moc przy takim samym lub większym momencie oznacza oczywiście spadek wartości tego momentu przy niższych obrotach, przez co, przy założeniu tego samego przełożenia, przy mniejszej prędkości dojdzie do momentu, gdy silnik "nie będzie miał siły" walczyć z oporami (głównie powietrza) i przestanie przyspieszać.


dziękuje ze tak ładnie to napisałeś.

maciej - Czw Sty 15, 2009 14:20

dobryziom, cytuj używajac właściwej opcji, bo to zaciemnia. :)

A jak wygram bez tego: ;) to postawię nie jedną. :D

piter34 - Czw Sty 15, 2009 14:46

dobryziom napisał/a:
piter 34 i tak i nie ma zastosowanie ale nic tam o nich nie piszą opierają się głownie na pojazdach ciężarowych i tak jak później słusznie napisałeś ta elastyczność jest bardzo potrzebna do sprawnego poruszania się tymi jakże ciężkim pojazdami w sporcie nie ma takiego znaczenia

O elastyczności wspomniałem, aby wyjaśnić co to jest, po tym jak błędnie napisałeś
dobryziom napisał/a:
samochod samym momentem nie jedzie nm zapewnia nam elastycznosc i im ta wartosc nm bardziej plaska i rowna tym poziom elastycznosci lepszy

dobryziom - Czw Sty 15, 2009 15:02

faktycznie mało precyzyjnie napisałem miało być zakres ...

PS Maciej jest kumulacja nie 10mln a 17mln pln graj :)

maciej - Czw Sty 15, 2009 15:07

Wiem - pisałem o poprzedniej, jak jeszcze nie sprawdziłem kuponu. ;)
Taki mały "podatek od marzeń". ;) :D

Markzo - Czw Sty 15, 2009 17:23

vectra za Boga ojca nie waży 1370kg;) moje kombii to masa blisko 1500 a pewnie pod 1550kg;) skrzynia to seryjne F25, takie wychodziło fabrycznie z V6. czas 8,3s do 100km/h czyli taki jaki podaje producent jest bardzooooo mało realny, czemu? bo jest to czas starsznie wyśrubowany i trzeba nieźle ogarniać temat, żeby kręcic powtażalnie te 8,3. Mi udaje się tak ok 9s zrobić.
Co do tematu tej Ibizy. Spoko, tylko w jakim zakresie ten niut? możesz mieć maksymalny niutek nawet i 400Nm tylko w przedziale totalnie nie uzytecznym lub bardzo krótkim. I dlatego płaci się w VTG, kreatorze mocy itp, żeby ten niut był dostepny od dołu i jak najbardziej "płaski" czyli równomierny cały czas. Odnośnie tego zmasakrowania Leona, to kierownik tego bolidu raczej nie ogarnia swojej fury;) z licznych dośiwadczen moich i moich kumpli, to dieselki kończyły się tak przy ok 180km/h, czipowane bądź nie. Głownie mówie o silnikach VAG'a. Nie wiem z czego to wynika ale przy tej prędkości było kuku i autko traciło swoje piekne przyspieszenie. Dla przyładu, wracając z Lublina jechałem dość długo z Audi A6 2.5TDi, czyli chyba tym 150KM. Momentem miażdży naszą Vectre (2.5V6 170KM/230Nm), myślałem, że nie będe miał nic do gadania ale siadłem mu na ogonie i jazda. No i jakoś to TDi nie jechało tak super.... jechalśmy cały czas 120, wyprzedaznko nawet do 160, wyglądało to tak, że przy zaczynaniu delikatnie mi odskakiwał, jednak wystarczała chwilka i już go spokojnie dochodziłem. jechałem cały czas na 5 biegu, przy redukcji do 3, bo jednak jest to dłuuugi bieg, śmiem twierdzic że to audi nie ma szans...

A odnośnie różnych magików żeby nie było, nie wiem nic o tym Twoim magiku, nie wiem jak to robi itp nic do niego nie mam) ale gość u mnie w miasteczku zrobił Cordobe 1.9Tdi na 160KM, po 2miesiącach korba wyszła bokiem :bezradny: stąd jednak czasami wolałbym zapłacić więcej u kogoś renomowanego;)

Firq - Czw Sty 15, 2009 18:33

Cytat:
A odnośnie różnych magików żeby nie było, nie wiem nic o tym Twoim magiku, nie wiem jak to robi itp nic do niego nie mam) ale gość u mnie w miasteczku zrobił Cordobe 1.9Tdi na 160KM, po 2miesiącach korba wyszła bokiem :bezradny: stąd jednak czasami wolałbym zapłacić więcej u kogoś renomowanego;)

Nie Pisałem nic na temat Tego Magika ale jeśli chcesz to na Priv dam ci namiar na niego i sam sprawdzisz! Gosciu zaopatruje Pleszew Kalisz i Ostrów Wlkp. Nie Jest Tani ale robi naprawde bardzo dobrze swoja prace posiada hamownie ogolnie nie bede sie rozpisywał ale jest godny polecenia!
Cytat:
zrobił Cordobe 1.9Tdi na 160KM, po 2miesiącach korba wyszła bokiem

Właściciel Ibizy chciał tez 160KM ale Magik powiedzial ze nie zrobi tego bo to bedzie kosztem jednostki napędowej i on obejmuje gwarancją swoje usługi i dla AFN 145KM to zakres bezpieczny na który on daje gwarancji!! Więc nie pisz Kolego Markzo ze Wyciska koleś z auta wszystkie moce i potem silnik robi kabum :roll:
Ja BYłem U NIego zapytać o mojego rovera i powiedział ze bezpieczny zakres to moment ok 260Nm i 125KM wiecej nie Bo nie da gwarancji!! W Ibizie podniósł o 35KM i dał gwarancje Bo to AFN

Markzo - Czw Sty 15, 2009 18:38

eh....czytaj dokładniej;) napisałem, że nie znam tego Twojego Tunera, nie wiem jak robi, napisałem tylko jak zakończył się tuning w przypadku, który znam;)
z tymi 125KM z SDi to dość ciekawe.... :mrgreen:

Firq - Czw Sty 15, 2009 18:40

OK Tak Tylko napisałem to dla sprostowania :)
Czemu mówisz ze ciekawie??

Markzo - Czw Sty 15, 2009 18:55

bo w SDi jest chyba tak, że pompa nie jest sterowana przez elektronike, i chyba jedyne co się da zrobić, to rezystorek na pompie + regulacja cięgna turbinki. Jesli sie myle to mnie poprawcie ale pamietam, że o tym tutaj czytałem i w Sdi nie było za dużego pola manewru :wink: do tego dochodzi skrzynia PG1, która czasami lubi paść :/
Firq - Czw Sty 15, 2009 19:07

w sd jest pompa mechaniczna słaba do tuningu seria 86KM w sdi jest sterowana elektronicznie 105KM :) a ciegno od turbo to fakt trzeba manualnie podkręcić!
Skrzynia słaba prawda dlatego tylko 125KM Ale to juz pownie bardzo odczuwalne :)

Markzo - Czw Sty 15, 2009 19:25

jesteś pewien?? mi sie obiło o uszy, że SD/SDi różniły się tylko brakiem IC, pompy były chyba takie same, sterowane mechanicznie;)
Brt - Czw Sty 15, 2009 19:34

Markzo napisał/a:
jesteś pewien

ja jestem pewien ;) :P

Firq - Czw Sty 15, 2009 19:34

niee e niee e napewno nie!! sd maja pompe na linke a sdi maja na potencjometr i sygnał idzie kablem na kompe i komp steruje pompą :)
rodi_ - Czw Sty 15, 2009 19:36

Markzo Sdi maja elektronicznie sterowana pompe :wink:
Firq - Czw Sty 15, 2009 19:50

Wszystko jasne Markzo :)
Markzo - Czw Sty 15, 2009 20:05

tak jest! wsio jasne :mrgreen:
gpredki - Czw Sty 15, 2009 20:59

Moj blad, myslalem, ze 180konne cupry nie byly w wersji awd. Ale dalej mi to sie wydaje dziwne, 40 koni wiecej, strat na awd nie ma co liczyc, bo to jest dolaczany naped i jak nic sie nie slizga to ciagnie tylko przod.
Co do biegow - diesle maja wlasnie krotsze biegi, przytosowane do charakterytyki tych silnikow - waski zakres obrotow uzytkowych + olbrzymi spadek mocy po przy zbyt duzych obrotach (to widac na wykresach).
Moc jest zawsze zwiazana z momentem, a ten kto twierdzi, ze moment odpowiada za przyspieszenie niech mi wytlumaczy dlaczego bolid F1 majacy okolo 300Nm przyspiesz od 0 do 100 w 2s :)

piter34 - Czw Sty 15, 2009 22:07

Firq napisał/a:
sd maja pompe na linke a sdi maja na potencjometr i sygnał idzie kablem na kompe i komp steruje pompą :)

Dokładnie.
W serii L bez IC (86KM) oczywiście jest pompa sterowana mechanicznie i układ sterujący MEMS Diesel.
W serii L z IC (105KM) jest pompa sterowana elektronicznie i układ sterujący BOSCH EDC. :ok:

Firq - Czw Sty 15, 2009 23:02

Ps Znam Ziomka co ma Roverka SDI i pompę na linkę! Ale to przez to ze dał ciała przy zakupie i nie zaciekawiło go to dlaczego auto jest dość mułowate jak na 105KM i po zakupie okazało się ze ma SDI ale przelożoną pompe mechaniczną od zwykłego SD ;/ spalanie Tez Wyższe ;/
dobryziom - Pią Sty 16, 2009 09:00

Markzo jedna uwaga bo od pewnego czasu na forum chodzi mit o słabej skrzyni PG1... chodzi chodzi a jako użytkownik nie mogę powiedzieć o niej złego słowa a nawet powiem ze to jedna z lepszych skrzyń jakich używałem. Faktem jest ze właśnie sie szykuje do kompleksowej regeneracji wymiany wszystkich łożysk jednakże jak na 140tys. przebiegu w samochodzie który przenosi jednak duża moc a w ostatnim dużo większą nic seryjnie jest to dobry wynik.

PS z ciekawostek skrzynie w subaru, evo padają po podniesieniu mocy co 40-70tys. :)

Dam-Kam - Pią Sty 16, 2009 10:00

dobryziom, ile Ty masz u siebie kucy ?? Pytam z ciekawości :)
dobryziom - Pią Sty 16, 2009 10:27

Sam bym się chętnie dowiedział :) niestety z powodu licznych modyfikacji oraz nieprzewidzianych przygód od pół roku nie mogę dojechać na hamownie... wiec mogę jedynie celować w przybliżone wartości. Obecnie zrobiony jest kompletnie wydech łącznie z DP na przelotowych tłumikach, do tego poprawiony dolot na wkładce K&N, do tego wymieniona i przebudowana sprężarka z większą muszla zimna i wirnikiem, zwiększone doładowanie z seryjnego 0,47 bara na 0,85. Obecnie na zimne skręcone do serii. Reszta modyfikacji raczej bez znaczenia przy hamowaniu typu cala zawieszenie kit koni sport plus vogtland regulowane. Szacunkowe wartości kolo 240-250km. Jeśli dobrze pójdzie to wybieramy się grupowo na początku lutego na hamownie do kreatora... http://forum.roverki.eu/v...=34878&start=80 jak zdarzę i dopisze pogoda to zostanie do tego czasu złożona na nowych częściach skrzynia oraz uszczelniony kolektor ( który niedawno wydmuchało :/ ) plus założę EBC greddy z 3 mapami 1bar 0,8 oraz seria. Oczywiście chętnie się podzielę wykresami.
Dam-Kam - Pią Sty 16, 2009 11:02

wow :shock: spoko/sporo :grin:
ale szczerze to takie coś jak
dobryziom napisał/a:
DP na przelotowych tłumikach

dobryziom napisał/a:
sprężarka z większą muszla zimna i wirnikiem

nic mi nie mówią :/ nie znam się :roll: bo co do
dobryziom napisał/a:
EBC greddy
to już kiedyś pisałeś i chyba wiem co to jest ;)
dobryziom - Pią Sty 16, 2009 11:22

Spoko to będzie jak skończę całość i pojadę na hamownie :)

oki zapomniałem ze miałem przestać pisać skrótami myślowymi i bardziej obrazowo :)

więc DP downpipe - cześć łącząca sprężarkę z układem wydechowym http://www.gruppe-s.com/Subaru/subex/helixv3dp.jpg bardzo ważna przy robieniu wydechu pod turbo... na 2 przelotowych tłumikach oczywiście chodzi o resztę układu wydechowego( dwa duże tłumiki o wolnym przelocie spalin) cały układ na 2,5 cala.

sprężarka została rozłożona na części wypiaskowana, została z niej tylko strona ciepła http://images32.fotosik.p...a86f9710med.jpg (cześć żeliwna ciemna) czyli ta łącząca DP oraz kolektor i dołożona większa strona zimna (cześć jaśniejsza mieszanka aluminium) mająca na celu zapewnić większy potencjał sprężarce( prawdopodobnie od T28) całość złożona na nowych gratach wirnik uszczelki pierścienie itd..

EBC Electronic Boost Control czyli zabaweczka pozwalająca nam po wpięciu kontrolowanie z kabiny zadanego doładowania sprezarki. Najczęściej składa się z centralki z wyświetlaczem oraz elektromagnetycznego zaworka.

Dam-Kam - Pią Sty 16, 2009 11:31

und alles klar - nie znam niemieckiego ale chyba tak to się pisze/mówi :) To teraz będę wiedział co nie co na temat DP i zimnej muszli ;) to jak już będziesz po hamowaniu to rzuć wykresy albo przynajmniej suche dane :grin:
Firq - Pią Sty 16, 2009 18:29

Kolego Dobryziom bo nie odpowiedziałeś mi na jedno pytanie które mnie nurtuje troszke mianowicie cytowałeś ze strony która podawałeś ze Golf V GT -2,0TDI Przed modyfikacja 140KM/320Nm 0-100 km/h 9,6 s a mój Rover 220Sdi seria czyli 105KM i 210NM kula sie ponizej 10s czyli bardzo porównywalnie z Golfem o którym mowa tak?? a w rzeczywistości golf V objedzie mnie bez problemu.... Moim zdanie ten wynik Golfa jest mierny ;/ poprawcie mnie jesli sie mylę!!
Markzo - Pią Sty 16, 2009 19:02

Dobry, o skrzyni to czytałem tu już kilka lat temu, kiedy to chyba Przemek_Docent podkręcił ciśnienia doładowania i zaraz po tym wywaliló łożyska w skrzyni. Pewnie wynikało to z tego, że łozyska były już pewnie jakoś tam zużyte, Ty z tego co kojaże zregenerowałeś skrzynie na początku;)
Brt - Pią Sty 16, 2009 19:40

Kolega mr na byłym docentowym tomcacie (już wtedy to był mr'owy tomcat ;) ) właśnie te łozyska "zaszumił" Moja skrzynia wytrzymała 140kkm (a może więcej miał ;)) i łożyska poszły (wałek sprzęgłowy i mechanizm róznicowy), jakiś szzcególnie wybitny wynik to to nie jest :roll: tym bardziej, że to nie jedyny taki przypadek na forum ... no i mogłaby być odrobinę "szybsza" (mam na myśli możliwosć szybkiej zmiany biegów). W przypadku zespołu napędowego w dieslach moim zdaniem to jednak najsłabsze ogniwo. Gdyby ją zrobili na 300 niutków to podejrzewam, że jej żywotnosć byłaby sporo dłuższa...
dobryziom - Sob Sty 17, 2009 12:57

Brt a mógłbyś podać źródło tych 300niutkow... bo dla mnie to jakiś mit który ktoś kiedyś napisał i się tak ciągnie i ciągnie :) Firg ale zobacz ile wazy golf a ile R220 :)
Firq - Sob Sty 17, 2009 16:10

No wiem waga wagą ale golf ma 30KM i 100NM wiecej wiec to bardzo duża różnica która powinna zniwelować ta wage co nie?? chyba ze sie myle ?? osobiście nie podejmowałem golfaV 2.0tdi 140konnej seri ale sądze ze zjadł by mnie a patrzac na tabele powinienem mu siedzieć na ogonie co nie?? hmmm dość ciekawe to wszystko :)

[ Dodano: Sob Sty 17, 2009 16:18 ]
golf waży 1281KG z tego co wycztałem Roverek 1105 KG czyli różnica 176kg to przy tej róznicy mocy ta waga nie powinna stawiać takich oporów :)

gpredki - Nie Sty 18, 2009 20:34

wystarczy, ze golf ma dluzsze biegi niz rover i roznica w mocy idzie sie bujac.
dobryziom - Pon Sty 19, 2009 08:49

golf wazy trochy więcej 1320kg czyli różnica 200kg to już bardzo dużo... (wystarczy podpiąć to pod wzór który podsyłał piter34) poza tym to co powiedział kolega wyżej inne przełożenie biegów zobacz ze golf ma 6 biegów...
maciej - Pon Sty 19, 2009 10:03

Wystarczy spojrzeć, że to 20% różnicy wagi, a we wzorze na przyspieszenie obie wartości (siła i masa) są w pierwszej potędze, więc to się prawie bezpośrednio przekłada.
Do tego na 100% przełożenia są inne, a do tego inny rozmiar opon (to też ma wpływ na moment na kołach!!!) i pytanie o dokładną charakterystykę momentów.

Tak naprawdę, żeby dobrze i dokładnie prowadzić takie dyskusje teoretyczne, powinniśmy mieć po 5 lub 6 wykresów momentu na kołach dla każdego auta - wykres dla każdego biegu i wtedy można dokładnie porównywać. :)

Brt - Pon Sty 19, 2009 10:27

dobryziom napisał/a:
Brt a mógłbyś podać źródło tych 300niutkow... bo dla mnie to jakiś mit który ktoś kiedyś napisał i się tak ciągnie i ciągnie

na 300 to bym chciał, żeby była robiona ;)
opis i przełozenia dla roverków po lifcie jest tu:
http://mgfnl.nl/powertrain-brochure.pdf
wg broszury, standardowo te skrzynie są robione do 216Nm a w wersji wzmocnionej (Uprate - do 240Nm) były stosowane w R25 i 45 iDT oraz z silnikiem KV6 w R45/ZS. Niestety do model przed 2000r nie mam żadnego źródła.. ale nie sądzę, by była na wieksze momenty wcześniej robiona.

dobryziom - Pon Sty 19, 2009 10:52

według tych danych faktycznie wygląda to biednie :( oczywiście producenci zostawiają zawsze margines bezpieczeństwa czyli od 15 do 20 % co daje w przypadku wersji poprawionej 276-288Nm i bardzo prawdopodobne ze jeszcze mieszczę się w tych granicach dlatego nie mam jeszcze poważnych problemów :) dzięki Brt jak będę ustawiał mapy będę pamiętał żeby nie przesadzić z niutkami.
Brt - Pon Sty 19, 2009 12:31

moim zdaniem najrozsądniej po prostu podnieśc do bezpiecznych granic moment ale przede wszystkim wyrównać jego krzywą w mozliwie szerokim zakresie - żeby auto jechało "zawsze" ;) powodzenia i pochwal się wykresem jak bedziesz po strojeniu ;) :ok:
Plus jest taki, że lecą łożyska, wiec ewentualna naprawa nie jest szczególnie skomplikowana a i podobnio można dorwać łożyska o wyzszej nośności ale co gdzie i jak :bezradny:

maciej - Pon Sty 19, 2009 12:46

Brt napisał/a:
podobnio można dorwać łożyska o wyzszej nośności ale co gdzie i jak

O ile pamiętam kolega mr kombinował i ceny tych lepszych łożysk była dość wysoka. :(

dobryziom - Pon Sty 19, 2009 12:57

Z tego co pamiętam to żadnych zamienników oprócz 2 ( do tego najmniej istotnych łożysk) nie udało się znaleźć reszta wyłącznie w oryginałach Rovera ceny bardzo tłuste :) temat przerabiany w grudniu obecnie leżą i czekają na założenie...
Brt - Pon Sty 19, 2009 13:05

hehe no właśnie ;) te 2 to na mechanizmie różnicowym standard 6208 w każdym sklepie ;) czyli ... bez przegieć z niutkami i bedzie ok :)
maniek35 - Pon Sty 26, 2009 14:14

no jak tak się naczytałem to nie wiem o co walka z tymi kucami i przyśpieszeniem.wcześniej audiA6 2.7Biturbo 300KM 4X4 bez kagańca 280km/h autostrada Niemcy tylko jakim kosztem spalanie 17l min sprzęgło 5000tys/zł rozrząd 4500tys/zl o innych kosztach utrzymania nie wspomnę.a teraz 116KM spokój i prestiż i chyba o to w R75 chodzi,a jezdzi?!jeżdzi i jeszcze wiele innych ogląda moją rejestracje :ok: