Forum Klubu ROVERki.pl :: [r45 2.0 tdi 02r.] jak zwiekszyc ilosc kucykow pod maska?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r45 2.0 tdi 02r.] jak zwiekszyc ilosc kucykow pod maska?
Autor Wiadomość
wtwisnia 



Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 4
Skąd: Trzek



Wysłany: Nie Sie 31, 2008 18:16   [r45 2.0 tdi 02r.] jak zwiekszyc ilosc kucykow pod maska?

Witam! mam roverka 45 2.0 tdi. i ma on zaledwie 100hp pod maska, czy ktos zna jakies stronki lub wie co i jak zeby dodac troche mocy?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 31, 2008 18:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 10:10   

wtwisnia napisał/a:
czy ktos zna jakies stronki lub wie co i jak zeby dodac troche mocy?

Trzeba poczytać w tym kąciku wątki dotyczące tuningu silników serii L montowanych w ROVERkach 25 i 45 oraz w MG ZR i MG ZS.

Albo wystarczyć zapytać wujka google ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
wtwisnia 



Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 4
Skąd: Trzek



Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 10:30   

he mam pierwszy raz roverka i nie znam sie jeszcze na tych oznaczeniach "MG ZR i MG ZS. " lub tez jaka mam serie czy "L" czy jaka :D musze jeszcze wiele poczytac na ten temat.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Wrz 01, 2008 10:31   

MG ZR i MG ZS to sportowe odpowiedniki ROVERków 25 i 45.

wtwisnia napisał/a:
lub tez jaka mam serie czy "L" czy jaka

Twój silnik jest z serii "L".
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
rybakowy 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 272
Skąd: Cieszyn



Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 12:45   

A w rover 420Di tez silnik ma oznaczenie L
_________________
Kocham Kaśke
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Wrz 04, 2008 14:16   

rybakowy napisał/a:
A w rover 420Di tez silnik ma oznaczenie L

Nie twierdzę inaczej.

Seria L była też w serii 200 i 600.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pon Paź 13, 2008 15:50   

Tego silnika nie da się za bardzo tuningować. Najlepsze rozwiązanie jakie znam to chip rezystor włączany przyciskiem tylko na krótki czas (np, podczas wyprzedzania). chip tuning jest bezpieczny do 124KM, Skrzynia jest przystosowana do silnika o mocy do (około) 120KM, przy większych mocach zaczną się sypać wtryski, skrzynia, itd.
 
 
 
bosniak 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 163
Skąd: Nowy Sącż



Wysłany: Pon Paź 20, 2008 21:40   

pgrad napisał/a:
Tego silnika nie da się za bardzo tuningować. Najlepsze rozwiązanie jakie znam to chip rezystor włączany przyciskiem tylko na krótki czas (np, podczas wyprzedzania). chip tuning jest bezpieczny do 124KM, Skrzynia jest przystosowana do silnika o mocy do (około) 120KM, przy większych mocach zaczną się sypać wtryski, skrzynia, itd.



A świstak siedzi i zawija w te sreberka, skąd pomysł ze się nie da tuningować, czy chip'ować????????????????? A i konie maja tu najmniej do gadania, no chyba, że te u Ciebie w stajni, bo jak co to odwiecznym problemem jest moment obrotowy, ale Ty to jeszcze najpierw poczytaj na ten temat najlepiej w google zanim palniesz głupotę na forum.
_________________
MG TF 160 z 2004r.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Paź 20, 2008 22:16   

bosniak napisał/a:
A świstak siedzi i zawija w te sreberka, skąd pomysł ze się nie da tuningować, czy chip'ować????????????????? A i konie maja tu najmniej do gadania, no chyba, że te u Ciebie w stajni, bo jak co to odwiecznym problemem jest moment obrotowy, ale Ty to jeszcze najpierw poczytaj na ten temat najlepiej w google zanim palniesz głupotę na forum.

Może trochę grzeczniej, co? To nie forum Onetu!
 
 
bosniak 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lut 2004
Posty: 163
Skąd: Nowy Sącż



Wysłany: Pon Paź 20, 2008 22:30   

To było niegrzecznie? Facet Ty chyba mnie nie znasz? Co w tym było niegrzecznego? Ludzie niech najpierw dowiedzą się czym jeżdżą, a potem niech piszą, a nie zaczynają od kocopołów typu "mój rover TDI", a co to zaraz po kupnie zrobił SWAP???? czy próbuje się dowartościować Rover'em bo go kasa nie puszcza na VW . Czy w Polsce wszystkie jeżdżące diesle to musza być TDI?, sorry, ale scyzoryk mi sie w kieszeni otwiera na tego typu teksty. Ja zanim wstąpiłem do klubu 4 lata temu to z 2 m-ce najpierw śledziłem stronke klubową bo o forum to wtedy nawet jeszcze nikt nie śnił, a dopiero potem się logowałem i coś naskrobałem, zeby nie walnąć głupoty.
_________________
MG TF 160 z 2004r.
 
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Paź 20, 2008 22:49   

bosniak napisał/a:
To było niegrzecznie?
Owszem, zamiast dać odpowiedź lub wyprowadzić z błędu piszesz:
bosniak napisał/a:
ale Ty to jeszcze najpierw poczytaj na ten temat najlepiej w google zanim palniesz głupotę na forum


bosniak napisał/a:
Ludzie niech najpierw dowiedzą się czym jeżdżą, a potem niech piszą, a nie zaczynają od kocopołów typu "mój rover TDI", a co to zaraz po kupnie zrobił SWAP???? czy próbuje się dowartościować Rover'em bo go kasa nie puszcza na VW . Czy w Polsce wszystkie jeżdżące diesle to musza być TDI?, sorry, ale scyzoryk mi sie w kieszeni otwiera na tego typu teksty.
Po pierwsze, tego nie napisał pgrad, po drugie, co Cię tak denerwuje? Każdy ma prawo czegoś nie wiedzieć, a forum jest m. in. po to, żeby ta wiedzę zdobyć. Chciałbyś na swoje pytania dostawać odpowiedzi:
bosniak napisał/a:
najpierw poczytaj na ten temat najlepiej w google
?
 
 
goodhope 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 68
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Paź 21, 2008 18:51   

żadnym "chiprezystorem" tego silnika się nie opęka...

to konstrukcja wyposażona w pompę VP44...
tutaj wchodzi w rachubę ...
albo porządnie skrojony soft,
albo box podpinany pod sterowanie zaworu regulacji dawki w pompie wtryskowej.

póki co zawartości do takich aut, nie krążą po emulach i płytach dvd na ebay... więc modyfikacja softu kosztuje...
porządny cyfrowy box też.

wybór należy do autora tematu.

Programowo, mogę dostarczyć w tym aucie mocy około 20PS plus oraz momentu około 40-50Nm.
Nie jest to kosmos ale cuda dziać się po tym nie będą. A jazda jednak dużo przyjemniejsza.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mr 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 21
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Sty 09, 2009 01:51   

goodhope napisał/a:
żadnym "chiprezystorem" tego silnika się nie opęka...

to konstrukcja wyposażona w pompę VP44...


Jednak w VP30, trochę czasu pośmigałem z takim "chiprezystorem" ;)
 
 
goodhope 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 68
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pią Sty 09, 2009 11:10   

ok, ale jaki to ma związek z autem w temacie ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Sty 17, 2009 10:22   

No jaki problem panowie ?

Zapodać Chipa jak do każdego klekocika :wink:

Nowy program wgrać,zwiększyć doładowanie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Sob Sty 17, 2009 17:04   

da to 124/260 i na tym sie konczy zabawa w roverach, tak?

Pozdrawiam.
 
 
kolin 




Pomógł: 50 razy
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 800
Skąd: Ostrów Wielkopolski



Wysłany: Sob Sty 17, 2009 18:48   

Cytat:
da to 124/260 i na tym sie konczy zabawa w roverach, tak?


Gdzie ty to masz napisane ? kto tak stwierdził ?


Większość jeździ seryjnymi klekotami bez jakiej kol wiek ingerencji w program... a się wypowiadają, że to wytrzymuje tyle a to tyle.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Nie Sty 18, 2009 02:08   

wlasnie dlatego pytam, ja nic nie robilem, zadnych programow.. tylko pytam.. bo tak kazdy pisze ze taka jest granica rozsądku. A stwierdzil to ktos dawno temu kto robil program. Rozumie, skrzynia czy sprzeglo wytrzyma tyle i tyle.. to nie da sie tego wymienic na cos mocniejszego? co wytrzyma większe przeciążenia? Kazdy pisze ze to nie grupa WOLKSWAGEN'A i ze te silniki nie są.. nie mają potencjału ze tak napisze. Ale w czym tkwi problem? ze nie da sie, dlaczego nie mozna zrobic np 150KM z silnika SDI. Czy nie ma mocniejszych zamiennikow do naszych aut?

""Tak więc do wiadomości ogółu a w szczególności posiadaczy wszelkiej maści220 DI lub SDI to rzeczywiście 140 KM (220 SDI 99' 102 KM na początku ) miałem przez kilka dni ale za bardzo kopcił i za bardzo był już wysilony więc po konsultacji z Panem Tomkiem Zarzyckim z Alta Racing w Wa-wie mam teraz 125 KM i 260 NM. "

"Rozmawiałem niedawno z chłopakiem z TTC w Krakowie (http://www.ttc.pl/) i mówił mi, że te silniki są bardzo trudne w modyfikacji, co prawda względnie łatwo osiągnąć wzrost parametrów, ale bardzo dużym kosztem
trwałości silnika. Mimo to, da się. "

"Miałem z box'a 124 KM potwierdzone na hamowni. Co z tego... kiedy ten silnik się nie nadaje do przelewania paliwe, (...)"

"Te 140 koni z czipa i 120 iluś tam z boxa można w przypadku SDI włożyć między bajki. To nie TDI VAG'a i niesety ten silnik posiada mały
potencjał"

"Generalnie z momentem obrotowym zawsze będą w tym autku problemy....gdyz
turbolader sterowany jest wyłącznie mechanicznie. Nie ma tam żadnych zawórków
sterujących oraz map bitowych w programie sterującym. Ale my jakoś przełamaliśmy
ten problem i autko dostało finalnie +60Nm."

cytaty z "Zbiorczo o chiptuningu w dieslach serii L montowanych w R200"
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 19, 2009 14:47   

ja bym dodał mały dodatek o możliwościach skrzyni:
http://forum.roverki.eu/v...p=292184#292184
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Pią Lut 13, 2009 16:15   

Ja napisałem że ta skrzynia wytrzyma około 120KM przy tym silniku, jeżeli moc będzie zwiększona równomiernie w całym zakresie obrotów, a tak się dzieje w przypadku korzystania z chiprezystora. co do box'a to zwykły wzmacniacz który można samemu za 10zł polutować w pająku który ma na celu podniesienie napięcia poniżej 1,5v do właśnie 1,5v wychodzącego z MAF'a. Wtedy komp podaje więcej paliwa przy niskich obrotach i maksymalny moment obrotowy jest przy dużo niższych obrotach, ale można zapomnieć wtedy o katalizatorze (a raczej pomyśleć o klusce która się w nim zrobi) i normach euro. co do chip tuningu to to samo wg mnie co rezystor, tyle tylko ze robione przez kompa, bo silnik rovera spokojnie sobie poradzi ze zwiększeniem mocy o te 10KM przez rezystor (różnica w R45 101ps i R45 112ps) i nic się nie powinno psuć. Ogólnie podnoszenie mocy w tych samochodach jest bezsensu. Kiedyś jeździłem 420D (86KM), później takim samym ale z IC 105KM, teraz r45 112KM i ten co miał kucyków najmniej, to się najmniej psuł i palił około 1L mniej ropy. Także zanim ktoś się wypowie o mnie że się nie znam to niech się dowie jak wygląda napięcie sterujące dawką paliwa na pompie po chip tuningu, itp, a niech nie pierdzieli głupot, bo ja dałem odpowiedź na konkretny przypadek (do tego jednego silnika) a nie do wszystkich innych. Pytanie było o silnik rovera, a nie VW. Każdy głupi wie że inny silnik o tej samej mocy będzie miał inny moment obrotowy przy innych obrotach. Jest jeszcze skrzynia PG1 produkowana do ZS'a i nowszych roverów i ona powinna wytrzymać trochę większy moment obrotowy. Oczywiście słabsza skrzynia to też PG1 z tym że produkowana z innych części. Można poznać po numerze seryjnym skrzyni, ale ja nie wiem gdzie on jest i od którego numeru były lepsze skrzynie. Sam chciałem zwiększać moc w tych samochodach i jedyna sensowna rzecz to zamontowanie IC do samochodu bez IC,oraz wymiana zapchanego KAT'a na strumienicę. Filtry olejone zapychają MAF i zamiast dodać kilka koni skutecznie obniżają moc silnika o kilkanaście-kilkadziesiąt koni (no i trzeba wydać 800zł na nowy MAF). Po za tym każdy kto trochę więcej jeździ roverem to wie że jak jest pełny bak paliwa to auto jeździ lepiej, i im mniej paliwa w baku tym niższe spalanie i mniej mocy. jak ktoś mi nie wierzy to niech wyjeździ paliwo do rezerwy i zatankuje do pełna:). Poza tym trzeba sprawdzać ciśnienie w oponach, płyny, itp. a samochód się nam na pewno odwdzięczy, tym bardziej że większość klekotów nie ma mocy fabrycznej i najczęściej przez to że samochód jeździ jak muł to chcą go tuningować zamiast naprawiać.

[ Dodano: Pią Lut 13, 2009 16:18 ]
A tak w ogóle co do tych skrzyń to są tacy co mają po 140KM w 25tce i jeżdżą. No ale jest dużo przypadków gdzie skrzynia się rozlatywała zaraz po puszczeniu sprzęgła, wystarczy poczytać angielskie fora. z tego co pamiętam to nawet na naszym forum był koleś co mu się taka skrzynia rozleciała po jednym strzale.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 214i] 1.4 8v 75 km Jak zwiekszyc w nim MOC ???
sonylee Tuning mechaniczny 5 Pon Maj 11, 2009 21:44
sonylee
Brak nowych postów [r820 ti] Mody silnika .. jak zwiekszyc moc i czym
Granat Tuning mechaniczny 4 Pią Cze 13, 2014 13:13
Markzo
Brak nowych postów [R200 98r.] 2.5 pod maską 200 ?
Dk-san Tuning mechaniczny 4 Pon Sie 06, 2012 12:04
Dk-san
Brak nowych postów Maska z laminatu 5kg wagi
kamil_luczak Tuning mechaniczny 35 Wto Wrz 02, 2008 21:51
kamil_luczak
Brak nowych postów [R45] Rozpórka na kielichach pod maską
pawlovsky Tuning mechaniczny 1 Pon Cze 19, 2017 15:09
WiktorCoupe



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink