Zobacz temat - [R75] Alternator - regualator napięcia - szczotki
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Alternator - regualator napięcia - szczotki

se7en86 - Pon Lut 23, 2009 17:10
Temat postu: [R75] Alternator - regualator napięcia - szczotki
Witam. Nowa wada naszego roverka która mi się przytrafiła, bo na forum chyba jeszcze tego nie było. A może to nie jest wada, tylko po prostu zużycie sprzętu. Teraz jest jeszcze jedna osoba, która to też ma, więc może w przyszłości będzie więcej osób i piszę aby wszyscy wiedzieli o co chodzi. - chociaż tak jeszcze przejrzałem forum i widzę że jedna osoba 3 lata temu też to miała.
Przygoda zaczęła się w drodze do Zakopanego ( 500 km w śniegu i prędkości max 70km / h ) Zbliżam się do Nowego Targu i naglę zaświeciła mi się kontrolka od braku ładowania ( czerwony akumulator ). Bez ładowania przejechałem 40 km, i zaświeciły mi się kontrolki i stanąłem. Była 1 godzina w nocy. W nerwach do Rovana dzwoniłem ( jeszcze raz sory, że tak późno :) ) ale spał i rano już rozmawialiśmy. Ale też nie wiedział co to może być. Zadzwoniłem jeszcze do Poznania ( nie pamiętam nicka - ale też dziękuję za radę, aby sprawdzić masę ). Wszystko oki a ładowania nie ma. Kontrolka się pali. W 3 warsztacie dopiero podjęli się roboty. A tak jeździłem i w 2 poprzednich mi ładowali akumulator abym tam się dotoczył.
Rozebrał mechanik alternator, wyjął od spodu, zdejmując nadkola, sprężarkę klimatyzacji i okazało się ze skończyły się szczotki. Szczotki dostępne są tylko z całym regulatorem VALEO code 593347 ( koszt 400 zł ) - ale prawdopodobnie da radę coś dobrać i jakoś ten regulator zreanimować za tańszy koszt. Postaram się to zrobić. Wymienił i wszystko wróciło do normy. Przy okazji wymieniony napinasz i pasek od klimy. W sumie koszt naprawy 700 zł plus 250 zł laweta :(







boss.007 - Pon Lut 23, 2009 17:25

se7en86 napisał/a:
Nowa wada naszego roverka która mi się przytrafiła, bo na forum chyba jeszcze tego nie było. A może to nie jest wada, tylko po prostu zużycie sprzętu


No oczywiście że to nie wada Rovera :lol:
To raczej normalne że szczotki się kiedyś skończą,czy to BMW,VW czy Rover :wink:
Kiedyś w golfieIII rozkręcił mi się alternator i kułko wystrzeliło prawie przez maskę :razz:
(a łożyska obruciły się w obudowie...normalnie masakra)
Wyeksploatowanie i tyle.

Se7en86-a łożyska były ok :?: bo czasami za jedną robotą wymieniają i te.

se7en86 - Pon Lut 23, 2009 17:38

Tak tak, łożyska wszystkie sprawdzone i były ok. Jedynie napinacz paska od klimatyzacji i sam pasek były do wymiany i za jedną robotą zrobiłem. Gdyby zdarzyło mi się to w domu gdzieś blisko, nie przejmował bym się tym nawet, ale nie 500km od domu o 1 w nocy :( Gdzie pada śnieg i jest -10 stopni i mechanicy nie chcą się podejmować. No ale dobrze się skończyło :)
PHJOWI - Pon Lut 23, 2009 18:20

mam na stanie regulator za 150 do oddania jest , powiem że szczotki to bardzo mocne w nich były
boss.007 - Pon Lut 23, 2009 18:50

se7en86 napisał/a:
Tak tak, łożyska wszystkie sprawdzone i były ok.

:ok: no to git :smile:

se7en86 - Pon Lut 23, 2009 20:51

PHJOWI - gdzie można dokupić szczotki do niego ? Są gdzieś dostępne ?
longer86 - Nie Wrz 29, 2013 01:16

zgłębiłem trochę temat i poszperałem przy okazji awarii tego ustrojstwa, ponoć valeo od 30 lat stosuje te same szczotki, oznaczenie bodaj svx7 przykładowo na stronie:
http://www.hurtowniarozru...tart.asp?WCU=MI*2542265. kosztują grosze w porównaniu do ceny całego regulatora, sposób wymiany na YT. lutownica i chwila pracy, temat troche stary ale przyda się potomnym

apples - Nie Wrz 29, 2013 20:18

se7en86, http://forum.roverki.eu/v...p=647641#647641

Ja niczego nie demontowałem do wymiany oprócz samego regulatora.

radi - Sob Paź 05, 2013 22:32

Witam. DO Rovera 75 Sedan 2.0 CDT. Jakby ktoś potrzebował to w sklepie Motointegrator:

Komutator alternatora Valeo A11VI.../A13VI..
nr.
CQ1070003

nr. zamienne:
C230090 CARGO
C230090 HOLGER
wymiar 14,9 x 8,8 x 27,6


Szczotki alternatora Valeo A11VI.../A13VI..
nr.
CQ1030007

SVX72 HC-PARTS
300821 MOTOROLA
wymiar 6,4 x 4,6 x 14,5 12V

Należy dodać ,że awaria alternatora nastąpiłą w moim przypadku przy przebiegu 225000km. Niestety pokonywałem długą trasę z Helu na śląsk i jak zostało mi jakieś 300km pojawiła się kontrolka akumulatora. Na szczęścia jechał ze mną szwagier Oplem astrą i wymienialiśmy akumulatory i dokulaliśmy się. Gdyby przytrafiło się wam takie coś to najlepiej powyłączać wszystkie zbędne źródła energii i przyciemnić zegary. Jest szansa ,że ujedziecie z 70km zależnie od prędkości jazdy oczywiście. Kiedy pojawi się kolejna kontrolka kółeczko z + i - to oznacza ,że za jakieś kilka minut auto stanie całkowicie. Można przypuszczać ,że przy tym przebiegu szczotki i komutator rozrusznika mają się podobnie.

Bardzo dobry opis regeneracji alternatora z fotorelacją z forum VW:
http://forum.vwgolf.pl/vi...p?f=14&t=508074

Sprawdzone bo wymienione własnoręcznie gdyby ktoś potrzebował pomocy to proszę pytać.

karolj - Wto Kwi 05, 2016 22:32

Cześć, mam pytanko - czy ktoś ma tak, że alternator zaczyna ładować dopiero po przegazowaniu?
longer86 - Wto Kwi 05, 2016 22:39

Miałem tak, z czasem objaw bedzie sie nasilał, aż przestanie ładować. Kończą sie szczotki lub wytarły pierścienie komutatora. Przy wyższych obrotach wytarte pierścienie szybciej się obracają i maja styk ze szczotkami
karolj - Wto Kwi 05, 2016 22:41

longer86, dzięki. Tak podejrzewałem szczotki, miałem nawet dzisiaj podejście, żeby wymienić je bez ruszania altka z auta, ale jakoś ciężko było mi tam się wgramolić. Jutro spróbuję jeszcze raz. Pewnie lepiej teraz nie jeździć, bo jak jest słaby styk szczotek, to mogą iskrzyć i przyspieszyć zużycie pierścieni? Dobrze myślę?
longer86 - Wto Kwi 05, 2016 23:28

raczej celowałbym w wyciągniecie alternatora, izrobić raz a dobrze, jesli nie było robione od nowosći to zmienisz szczotki a za chwile i tak bedzie komutator do roboty...

koszt szczotek i komutatora to jakies 30 zł

christopher7 - Sro Kwi 06, 2016 07:35

Zdecydowanie polecałbym zmienić całość i mieć święty spokój na dłużej. Chyba, ze lubisz co chwilę coś dłubać przy wozie ;-)
edward25 - Pią Wrz 22, 2017 14:40

Komutator alternatora Valeo A11VI.../A13VI..
nr. CQ1070003

nr. zamienne:
C230090 CARGO
C230090 HOLGER
wymiar 14,9 x 8,8 x 27,6


Szczotki alternatora Valeo A11VI.../A13VI..
nr. CQ1030007

SVX72 HC-PARTS
300821 MOTOROLA
wymiar 6,4 x 4,6 x 14,5 12V

Należy dodać ,że awaria alternatora nastąpiłą w moim przypadku przy przebiegu 225000km. Niestety pokonywałem długą trasę z Helu na śląsk i jak zostało mi jakieś 300km pojawiła się kontrolka akumulatora. .........

========================================
Witam, bardzo mi ten artykuł pomógł, bo bez rozbierania zaopatrzyłem się we wszystkie części do alternatora.
Łożyska do niego przychodzą 6202 2RS oraz 6303 2RS np. firmy KOYO - koszt 27 zł. Szczotki i komutator od ręki w InterCars (wg ww nr katalogowych) za 18 zł.
Przebieg alternatora to ok 260 tyś. km