Zobacz temat - [R75] Czujnik temperatury zewnętrznej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czujnik temperatury zewnętrznej

frew - Sro Mar 18, 2009 06:15
Temat postu: [R75] Czujnik temperatury zewnętrznej
Mam następujący problem w mojej 75-tce 2,0 CDTI 2001r, a mianowicie komputer pokazuje mi temperaturę na zewnątrz -30 stopnia Celsjusza. Przez co ogrzewanie wariuje, w aucie gorąco jak w piekle, klimatyzacje muszę ustawiać na 16 stopni żeby trochę wychłodzić.
Może ktoś już się spotkał z problemem i podpowie, czy to sam czujnik, a jeżeli tak to gdzie on jest zamontowany, a może coś bardziej skomplikowanego i trzeba będzie do serwisu jechać.
Wdzięczny będę za każdą pomoc
Pozdrawiam

Mariusz418 - Sro Mar 18, 2009 07:24

WITAM
CZUJNIK ZNAJDUJE SIE ZA SIATKA W ZDERZAKU WSKAZANIE -30 ŚWIADCZY O ODŁĄCZONEJ KOSTCE LUB USZKODZONEJ WIĄZCE ELEKTRYCZNEJ

POZDRAWIAM

frew - Czw Mar 19, 2009 08:30

Dziś zabieram się za lokalizację tego czujnika. Zatem czy mógłbyś bardziej precyzyjnie określić gdzie on się znajduje. Ta siatka w zderzaku to otwór w zakolach przez który wymienia się żarówki ? jeżeli tak to po której stronie.
Pozdrawiam

lamer - Czw Mar 19, 2009 09:01

frew napisał/a:
Dziś zabieram się za lokalizację tego czujnika. Zatem czy mógłbyś bardziej precyzyjnie określić gdzie on się znajduje. Ta siatka w zderzaku to otwór w zakolach przez który wymienia się żarówki ? jeżeli tak to po której stronie.
Pozdrawiam

Chodzi o siatkę (kratkę) w samym zderzaku. Czujnik jest po stronie pasażera.

sknerko - Czw Mar 19, 2009 11:08

Tu proszę fotka
frew - Sob Mar 28, 2009 12:54

Dzięki za fotkę, czujnik zlokalizowany i zdemontowany, nie było to wcale takie proste :smile: , ale nie o tym chciałem. Otóż, jak zdiagnozować czy czujnik jest uszkodzony, czy to wiązka? Nie chciałbym kupić czujnika nie mając pewności, że ten jest na pewno uszkodzony.
Pozdrawiam

argail - Sob Mar 28, 2009 13:59

Na chłopski rozum, to powinien mu się zmieniać opór w zależności od mierzonej temperatury - jeśli tak, to wystarczy podpiąć najprostszy miernik i chłodzić/podgrzewać - jeśli nie będzie zmian - znaczy się walnięty.
dukat11 - Sob Mar 28, 2009 17:18

Ale warto by znaleźć info jaka jest nominalna oporność bo może zmieniać zależnie od temperatury ale w złym zakresie
sknerko - Sob Mar 28, 2009 17:24

frew napisał/a:
Dzięki za fotkę, czujnik zlokalizowany i zdemontowany, nie było to wcale takie proste ,

Nie ma za co wystarczy opcja pomógł :wink:

frew - Pon Mar 30, 2009 08:23

Witam
odłączyłem czujnik i podłączyłem go do miernika. W temperaturze pokojowej oporność jego wynosi 1,63 kΩ, podgrzewając czujnik oporność spada. Świadczyć to może o tym że czujnik jest sprawny, zatem czy istnieje inne rozwiązanie problemu? Próbowałem śledzić wiązkę w poszukiwaniu uszkodzonego przewodu, lecz jest nieźle zamaskowana i chyba cały przód bym musiał rozebrać. Proszę zatem ponownie o pomoc
Pozdrawiam

lamer - Pon Mar 30, 2009 08:31

frew napisał/a:
Witam
odłączyłem czujnik i podłączyłem go do miernika. W temperaturze pokojowej oporność jego wynosi 1,63 kΩ, podgrzewając czujnik oporność spada. Świadczyć to może o tym że czujnik jest sprawny, zatem czy istnieje inne rozwiązanie problemu? Próbowałem śledzić wiązkę w poszukiwaniu uszkodzonego przewodu, lecz jest nieźle zamaskowana i chyba cały przód bym musiał rozebrać. Proszę zatem ponownie o pomoc
Pozdrawiam

Zewrzyj kable przy czujniku i zobacz czy zmieni się coś na wyświetlaczu. Jeżeli nie to masz przerwę w obwodzie. Jeżeli wyświetlacz reaguje na zwieranie-rozwieranie to walnięty czujnik (też tak miałem - koszt nowego ok 100zł).

apples - Pon Lip 26, 2010 14:39

Numer katalogowy JTF000180
piochu1 - Pon Lip 26, 2010 14:59

[/quote]
Zewrzyj kable przy czujniku i zobacz czy zmieni się coś na wyświetlaczu. Jeżeli nie to masz przerwę w obwodzie. Jeżeli wyświetlacz reaguje na zwieranie-rozwieranie to walnięty czujnik (też tak miałem - koszt nowego ok 100zł).[/quote]

u mnie jest ten sam problem połączyłem przewody przy wtyczce ale tem cały czas - 30 wniosek z tego ze cos z zasilaniem - pytanko jest czy jest w układzie jakis bezpiecznik i drugie z czym połaczony jest ten czujnik dokąd idzie wiązka

apples - Pon Lip 26, 2010 17:13

piochu1 napisał/a:
drugie z czym połaczony jest ten czujnik dokąd idzie wiązka
Wiązka idzie w kierunku lewego nadkola - okolice wtyczek od wentylatora.
SeniorA - Pon Lip 26, 2010 21:43

piochu1, przewody od czujnika temp. zewnętrznej ( pomarańczowy i czarno/popielaty ) przez łącze 6-wtykowe w okolicy lampy , idą wiązką do zegarów (pin4 w 12 pinowej wtyczce ).Po podłączeniu czujnika ,trzeba dłużej poczekać na właściwe wskazania.
krist - Pon Lip 26, 2010 23:48

Przed rozbiórką połowy auta w poszukiwaniu przerwy w przewodach dobrze by było przeczyścić złącza jakimś stosownym preparatem (np Kontakt).
Jeżeli to nie pomoże (co ja bym zrobił) - połączyć przewody od czujnika przez rezystor. Przydała by się charakterystyka rezystancji od temperatury tego czujnika, ale zakładając, że czujnik kolegi frew jest sprawny, zaopatrzyłbym się w trzy rezystory: 1K, 1,5K, 2K (najlepiej 2W). Możliwe, że wskazanie -30 st C oznacza po prostu awarię czujnika/obwodu czujnika.
Zaznaczam, że nigdy nie miałem problemu z czujnikiem temperatury w aucie, ale łączny koszt wymienionych prób nie przekroczy 10zł, oraz może zaoszczędzić trochę czasu w diagnostyce.

Brt - Wto Lip 27, 2010 10:20

SeniorA napisał/a:
Po podłączeniu czujnika ,trzeba dłużej poczekać na właściwe wskazania.

To dośc ważna uwaga ... sam to przerabiałem i 5x sprawdzałem wtyczkę ... później dopiero wyszło, że po ponad godzinie od podłączenia i zajechaniu na miejsce temperatura na wyświetlaczu zaczęła dążyć do prawidłowego wskazania, a następnego dnia wszystko już było ok.

piochu1 - Wto Lip 27, 2010 10:45

Dzięki wszystkim za pomoc i cenne uwagi faktycznie po zlożeniu autak do końca pojechałem w trasę i wszystko wróciło do normy. Ale powiem wam że panika była straszna z mojej strony co do tego czujnika - myślałem że cos padło. :grin:
gustav.pl - Sob Wrz 04, 2010 18:28

Witam.
Dziś i u mnie się to stało - podczas szybkiej jazdy, z nawiewów zaczęło nagle lecieć ciepłe powietrze( na Econ'ie, bo klime mam zrypaną), a później zobaczyłem na wyświetlaczu -30(a ja w krótkim rękawku :/ ). Czy jazda z walniętym czujnikiem zewnętrznej temperatury może na coś niekorzystnie wpłynąć, oprócz komfortu? Zobaczę może jest tylko jakaś przerwa w obwodzie, ale jeśli trzeba będzie kupić i wymienić czujnik, to przez 2-3 tygodnie nie będę miał na to czasu i okazji.
Pozdro :smile:

jupik - Pon Wrz 06, 2010 13:59

Podepnę się do tematu bo zauważyłem u siebie że wskazania temperatury zewnętrznej nie zgadzają się ze wskazaniami od innych aut,to znaczy że w moim roverku wskazania te są wyższe o około 1,5-2 stopnie.Koledzy z R 75 zauważyliście może to u siebie?
apples - Pon Wrz 06, 2010 18:20

jupik napisał/a:
Koledzy z R 75 zauważyliście może to u siebie?
U mnie pokazuje tyle co na termometrze cyfrowym na Urzędzie Miasta :smile:
Dziadek - Pon Wrz 06, 2010 19:30

Nauczyłem się ambiwalentnie podchodzić do wskazań na desce rozdzielczej.Mam w domu niemiecki,super dokładny termometr bezprzewodowy z dwoma stacjami-jedna na podwórku,druga w garażu.Różnica wskazań w R jest w granicach 2-4 stopni. Mimo to nieraz korzystam ze wskazań ustawiając klimę.
apples - Pon Wrz 06, 2010 19:39

Dziadek napisał/a:
Mam w domu niemiecki,super dokładny termometr bezprzewodowy z dwoma stacjami-jedna na podwórku,druga w garażu.R
Na jakiej wysokości są umieszczone? Wysokości umiejscowienia termometru z którego robisz odczyt temperatury i porównujesz z temperaturą z termometru w R75 jest dosyć istotna. Termometr w R75 umieszczony jest ok. 25cm od ziemi. :wink:
Dziadek - Pon Wrz 06, 2010 19:59

Możliwe,że masz rację.Nie zwróciłem na to uwagi.Stacja w garażu stoi na wysokości ok.1,5 m i tam może być cieplej. Czujnik w R jest nieregulowalny-wiem,bo miałem go w rękach i nie podejrzewam,żeby dało się dokładnie wyskalować wskazania.W końcu 1 czy 2 stopnie to niewielka różnica.Ot,gadżet,ale pożyteczny.
dukat11 - Pon Wrz 06, 2010 21:05

Dziadek napisał/a:
Możliwe,że masz rację.Nie zwróciłem na to uwagi.Stacja w garażu stoi na wysokości ok.1,5 m i tam może być cieplej. Czujnik w R jest nieregulowalny-wiem,bo miałem go w rękach i nie podejrzewam,żeby dało się dokładnie wyskalować wskazania.W końcu 1 czy 2 stopnie to niewielka różnica.Ot,gadżet,ale pożyteczny.


A lekko zaśniedziały styk już zmienia wskazania

Dziadek - Pon Wrz 06, 2010 21:20

Nie,to nie to bo zdejmowałem zderzak i przy okazji sprawdzałem wszystkie styki,po za tym mam syna informatyka,a jego szef kupił hurtem kilka zgrzewek Kontaktu,więc wiecie....kilka sprajów wylądowało w moim garażu :razz: . Po za tym czujnik to odmiana termopary,a jakiedyś pracowałem w instytucie związanym z wysokimi temperaturami i trochę się na tym znam.Dostawaliśmy całe partie termopar z górnej półki. Wskazania między nimi sięgały kilku procent,dlatego do wyniku badań uśredniało się dane.
dukat11 - Pon Wrz 06, 2010 22:00

Dziadek napisał/a:
Po za tym czujnik to odmiana termopary,a jakiedyś pracowałem w instytucie związanym z wysokimi temperaturami i trochę się na tym znam.Dostawaliśmy całe partie termopar z górnej półki. Wskazania między nimi sięgały kilku procent,dlatego do wyniku badań uśredniało się dane


Dlatego większość czujników do zastosowań przemysłowych jest parowana z przetwornikiem aby uzyskać powtarzalność charakterystyki.

gustav.pl - Pią Wrz 10, 2010 17:15

gustav.pl napisał/a:
Czy jazda z walniętym czujnikiem zewnętrznej temperatury może na coś niekorzystnie wpłynąć, oprócz komfortu?

:bezradny: :załamka:

Dziadek - Pią Wrz 10, 2010 17:55

Nic się nie stanie,bo jak wiesz,webasto ma osobny czujnik. Tylko wskazania na wyświetlaczu będziesz miał nierealne.
gustav.pl - Pią Wrz 10, 2010 19:29

Dziadek napisał/a:
Tylko wskazania na wyświetlaczu będziesz miał nierealne.

To już wiem, bo pokazuje mi -30'C. Dzięki wielkie za odpowiedź :smile:

SeniorA - Pią Wrz 10, 2010 21:40

Dziadek napisał/a:
Tylko wskazania na wyświetlaczu będziesz miał nierealne.
i nie będzie działała automatyka ogrzewania tylnej szyby .
apples - Pią Wrz 10, 2010 21:44

SeniorA, a jak ma się czujnik temperatury do dawkowania paliwa podczas rozruchu zimnego silnika (diesel)? Ma jakiś wpływ, czy dane są pobierane z innego źródła?
gustav.pl - Pią Wrz 10, 2010 22:07

SeniorA napisał/a:
i nie będzie działała automatyka ogrzewania tylnej szyby .

Nie wiem czy o to chodzi, ale ostatnio po każdym odpaleniu samochodu włącza się to ogrzewanie. I chyba nie zależnie czy jest ciepło czy zimno na dworze - choć dokładnie nie zwracałem na to uwagi.

SeniorA - Pią Wrz 10, 2010 22:55

chodzi o czas grzania w zależnosci od temp. zewnetrznej ( 20 albo 12 minut ).Dane z czujnika temp. zewnętrznej wykorzystuje BCU , a do dawkowania paliwa, ECM wykorzystuje dane z czujnika ECT (temp. płynu chł. ) i czujników MAF/IAT w dolocie ( ilości i temperaturt powietrza - przepływomierz ).
gustav.pl - Pią Wrz 10, 2010 23:54

:ok:
piterazim - Wto Lip 19, 2011 14:33

Sorki że odgrzebuje taki stary temat, ale opiszę swoje doświadczenia z czujnikiem temperatury.

Ostatnio łatałem cieknącą chłodnicę, więc trzeba było rozkręcić przód. Okazało się że wentylator przetarł kabel od czujnika i od przeciwmgielnych. Dopóki nie było ruszane wszystko było ok, gdy zdejmowałem zderzak widocznie się zetknęły. Gdy wszystko zaizolowałem i złożyłem do kupy na wyświetlaczu pojawiło się -30. Po kolei wszystko sprawdzałem - rezystancja czujnika się zmieniała a kable nie miały zwarcia. W akcie desperacji odłączyłem akumulator na 2 minuty i wszystko wróciło do normy

mondigo - Wto Lis 01, 2011 19:52

1. Czy mógłby ktoś wkleić zdjecie tego czujnika tak dla pewności?

2. Czy czujnik chodzi u was troszke do przodu i do tyłu tak z 0,5cm jak nim poruszacie chodzi mi o to czy ma luzy czy jest tak dopiety ze sie nie rusza

U mnie również wskazuje od wczoraj -30 stopni zderzaka nie zdejmowałem ale tak od spodu samochodu zagladnalem od oslony silnika i wyglada ze wszystko jest podpiete tyle ze sie rusza ciezko mi tam bylo wiele zrobic i chyba bede musiał rozkrecic zeby to zdiagnozowac

Dodatkowe pytanie czy wskazania tego czujnika maja wpływ na załączanie śmigła chłodnicy?

Czy taki czujnik mógł sie od tak zepsuc?

sknerko - Sro Lis 02, 2011 10:52

mondigo napisał/a:
Czy taki czujnik mógł sie od tak zepsuc?

mógł ale to mało prawdopodobne, sprawdź stan kabelków i kostek od niego.
mondigo napisał/a:
Dodatkowe pytanie czy wskazania tego czujnika maja wpływ na załączanie śmigła chłodnicy?
tak, nie wystartuje ci klimatyzacja i tym samym wiatrak.
piterazim - Sro Lis 02, 2011 11:52

zdjęcia zrobię - wrzucę tu wieczorem albo jutro rano .

Żeby dostać się do czujnika chyba wystarczy odkręcić pokrywę dolną silnika.

Sam czujnik można sprawdzić omomierzem - jego rezystancja zmienia się razem z temperaturą otoczenia. U mnie, jak już napisałem wcześniej wentylator przetarł kable, więc po ściągnięciu zderzaka wszystko było widać jak na dłoni.

Zacznij od odpięcia aku - może pomoże

mondigo - Sro Lis 02, 2011 16:05

Dzieki za pomoc z odpieciem akumulatora probowałem tzn odpiąłem go na ok 5min
pozniej jeszcze samochod był w trasie i ciagle wskazanie było -30

Rozkrece zderzak i zobacze ale z tego co mi sie wydawało to kableki tam wygladaly ok
w sumie potem znikaja gdzies wiec tylko do pewnego momentu moge sledzic ich stan.

Tak mi sie wydawało z ta klima i smigłem.

gustav.pl - Czw Lis 03, 2011 20:30

sknerko napisał/a:
mondigo napisał/a:
Dodatkowe pytanie czy wskazania tego czujnika maja wpływ na załączanie śmigła chłodnicy?
tak, nie wystartuje ci klimatyzacja i tym samym wiatrak.

No właśnie, a u mnie przy zepsutej klimie(brak czynnika, zatarty kompresor) i uwalonym czujniku temperatury zewnętrznej(-30), mogę sobie włączyć wentylator przyciskiem ECON :shock: . Klima nie działa, ale mogę sobie przy najmniej silnik schłodzić :/

sash997 - Pią Lis 04, 2011 16:16

mi jak sie ten czujnik popsuł to zawyżał temperature, jak rano odpalałem auto to była temperatura lekko zawyżona,ale im dłużej zapłon był włączony tym więcej pokazywał, czasem nawet do 35stopni:)
sikor00 - Pon Lis 07, 2011 11:30

Do "gustav.pl"
Czy przy tych usterkach jak włączyłeś na panelu klimatronika przycisk "AUTO" to wywalało błąd? ( w miejscu temperatur wyświetla się Er)
Ja własnie tak mam. Temperaturę na desce wydaje się dobrze pokazywać.
Pozdro

gustav.pl - Pon Lis 07, 2011 14:41

sikor00 napisał/a:
Do "gustav.pl"
Czy przy tych usterkach jak włączyłeś na panelu klimatronika przycisk "AUTO" to wywalało błąd? ( w miejscu temperatur wyświetla się Er)
Ja własnie tak mam. Temperaturę na desce wydaje się dobrze pokazywać.
Pozdro


Nie, "Erora" mi nie pokazuje. Wiatrak(klime :neutral: ) włączam normalnie - przyciskami ECON lub AUTO i mogę ustawić na wyświetlaczu dowolną temperaturę. A w sumie to od kiedy mam zepsutą klime, nie robiłem jej testu. Ciekawe co by mi pokazało?, pewnie to :dupa:
Pozdro :smile:

dorotamax1 - Nie Sty 15, 2012 23:32

Mam pytanko dziś jechałem do Poznania i było -2 a na moim czujniku + 30 jakie usterki tego są i jak je wyeliminować ,pozdrawiam.
haszczyc - Pon Sty 16, 2012 01:04

dorotamax1, przeczyść pierw czujnik temp zew, jeśli to nic nie da czeka cię kupno nowego czujnika
warlock - Pon Sty 16, 2012 21:19

Witam
Mam teraz problem z czujnikiem temp zew i wentylatorem.
http://forum.roverki.eu/v...p=688926#688926
-W aucie robi się normalnie ciepło i zimno w tedy kiedy jest potrzeba
-Na wyświetlaczu pokazuje mi poprawną temperaturę
-Diagnostyka 7.2 pokazuje 60-65st

I teraz pytanie jest takie czy są 3 czujniki temp? (webasto, termometr zew dla lcd, termometr zew dla klimatyzacji)
Gdzie mogę znaleźć ten czujnik który pokazuje mi 65st? Czy jest to dalej ten czujnik który jest w siatce od zderzaka?

Dzięki WIELKIE za sugestie !! !

sash997 - Pon Sty 16, 2012 21:38

warlock napisał/a:
Gdzie mogę znaleźć ten czujnik który pokazuje mi 65st?

a ta temperatura nie jest podana w farenhajtach???

[ Dodano: Pon Sty 16, 2012 21:38 ]
bo jeśli tak to byłoby to od 15 do 18 stC

warlock - Pon Sty 16, 2012 21:54

Zapomnialem zacytowac w poscie tego co napisalem w innym
Cytat:
Druga sprawa 60-65 w farenhajcie to 18~ w oC (jezeli byla by to bledna jednostka to i tak cos jest nie tak z czujnikiem)


Auto stoi na otwartym powietrzu gdzie jest temp 0-2st.

sash997 - Pon Sty 16, 2012 22:07

a na zegarach jaka pokazuje temperature??
warlock - Pon Sty 16, 2012 22:30

sash997 napisał/a:
a na zegarach jaka pokazuje temperature??

0-2 oC

mondigo - Sob Mar 03, 2012 12:01

Czy ktos moze potwierdzic czy to jest ten czujnik temp ?

http://imageshack.us/photo/my-images/33/czujb.jpg/

wskazuje mi -30 stopni jest polaczone kabelkami braz-zol oraz szaro-ziel

nic innego podobnego tam nie widze mam tez jakams wiazke nie podpieta ale tam czujnika w okolicy nie widze zadnego


co ciekawe to co znalazlem ma part number A007 545 4424 i znaczek mercedesa
gdzies w google znalazlem an forum ze to:"To czujnik "załączenia" "dogrzewaczy"

tak jest to od webasto tak tez doszedlem do tego ale dzieki:)

ale w takim razie gdzie ten czujnik na allegro patrzylem jak to ma wygladac i takiego czego nie widze typu:

http://allegro.pl/rover-7...2169138335.html


taki update kabel czarn-szar oraz pom nie ejst podpiety nigdzie sama wiazka
wiec wyglada e ten czujnik zgubilem podczas jazdy:) chyba byl przypiety do kratki za pomoca opaski zaciskowej a jak wy macie to przypiete ten czujnik??

tak juz wiem:) po prostu nie mam tego czujnika temp gdzies odpadl wiec myslalem ze to ten drugi:D wiec ponawiam pytanie jak macie go podpietego do kratki za pomoca opaski czy jak czujnik bede musial kupic bo po starym nie ma sladu:)

sash997 - Sob Mar 03, 2012 12:28

pierwszy to jest czujnik temperatury dla webasta a ten drugi mierzy temperature zewnętrzną :)

[ Dodano: Sob Mar 03, 2012 12:28 ]
zapomniałem dodać że temperature wyświetlaną na zegarach ten drugi pokazuje :razz:

lukasz5992 - Sob Gru 08, 2012 09:42

Podłącze się do tematu.Mój R pokazuje np 12,5 / -2 / -6 na zewnątrz -10 więc rozbieżność dość znaczna. Jak powinien on być zamontowany powietrze powinno lecieć na niego bezpośrednio czy powinien być zamontowany w miejscu osłoniętym? Jest jakaś różnica?

Problem rozwiazany. Czujnik ma swoje gniazdo takie okrągłe jest ono połączone z rurką do chłodzenia ,a czujnik wyskoczył z gniazda i dotykał tej rurki przez co jak poszła gorąca woda to pokazywał głupoty. Wystarczy włożyć czujnik w gniazdo i wszystko gra.

sash997 - Sob Gru 08, 2012 14:31

jest zamontowany tak że powietrze leci na niego podczas jazdy,w czarnej kratce na dole zderzaka
darekkojak1 - Pią Gru 14, 2012 12:27
Temat postu: [R75]czujnik temperatury zewnetrznej
witam mam problem z tym czujnikem,na wyswietlaczu pokazuje mi zla temp.Jak wlaczam kierunek w lewo to temperatura na wyswietlaczu wariuje ,pokazuje 14-16 na plusie a za chwile -30 .po kilku minutach jazdy bez wlaczania migacza temp.spada ale i tak oszukuje o 8 do 10 stopni.Realnie jest np.-10 a pokazuje -1,5 stopnia.Wczesniej było ok,jak przyszły mrozy to sie popsuło.Co moze sie dziac moze ktos ma pomysł
Punx - Sro Maj 21, 2014 10:23

Witam,

od kilkunastu dni wariuje mi czujnik temperatury zewnętrznej, a wygląda to tak: gdy auto postoi dłuższy czas (nocka, 8h na prkingu) to po przekręceniu kluczyka pokazuje poprawna temperaturę np. 25st C, w trakcie jazdy temperatura zaczyna równomiernie spadać np. do -2,5st C (w zależności od czasu jazdy). Zastanawia mnie co może być tego przyczyną ? Jakieś przebicia prądowe ? Zaśniedziałe styki ? Może uwalony któryś bezpiecznik ? Woda pod wykładziną ?

Eros - Pon Gru 08, 2014 19:24

Punx napisał/a:
Witam,

od kilkunastu dni wariuje mi czujnik temperatury zewnętrznej, a wygląda to tak: gdy auto postoi dłuższy czas (nocka, 8h na prkingu) to po przekręceniu kluczyka pokazuje poprawna temperaturę np. 25st C, w trakcie jazdy temperatura zaczyna równomiernie spadać np. do -2,5st C (w zależności od czasu jazdy). Zastanawia mnie co może być tego przyczyną ? Jakieś przebicia prądowe ? Zaśniedziałe styki ? Może uwalony któryś bezpiecznik ? Woda pod wykładziną ?


Rozwiązałeś ten problem ? Bo tez tak aktualnie mam.
Pozdrawiam

Punx - Nie Lip 05, 2015 22:10

Trochę poniewczasie ... problem rozwiązałem montując inny używany poszrotowy czujnik. Ale podziałał ok rok. Znowu mam identyczny problem i chyba kupie kolejną używkę za 30pln. Nowy chińczyk to ok 85-90pln, nowy z UK to ok 115-120pln.
gustav.pl - Nie Sty 10, 2016 03:07

warlock napisał/a:
Witam
Mam teraz problem z czujnikiem temp zew.......
-Na wyświetlaczu pokazuje mi poprawną temperaturę
-Diagnostyka 7.2 pokazuje 60-65st
I teraz pytanie jest takie czy są 3 czujniki temp? (webasto, termometr zew dla lcd, termometr zew dla klimatyzacji)
Gdzie mogę znaleźć ten czujnik który pokazuje mi 65st? Czy jest to dalej ten czujnik który jest w siatce od zderzaka?


Witam
Podbijam temat kolegi warlock z przed 4 lat, bo i w moim R od kilku dni jest trochę podobnie :sad:
Oczywiście wiem, że przy uszkodzonym czujniku temperatury powinno być -30°C, jednak u mnie(gdy na dworze jest poniżej zera), na zegarach temperatura oscyluje wokół +20, natomiast w punkcie 7.1 diagnostyki wskazania w czasie jazdy są różne, by na postoju ustabilizować się na +50°C :o (foto)
O co tu biega? :neutral:

sknerko - Nie Sty 10, 2016 14:44

Pewnie gdzieś przetarty kabel do masy
Dominoz - Nie Sty 10, 2016 15:02

Ja też mam problemy z czujnikiem...
Od razu po zakupie zmieniłem na nowy i działał bezbłędnie. Od jakiegoś czasu bywają jednak błędne wskazania. W zależności od dnia ;)

jano1 - Sob Cze 04, 2016 22:59

Potwierdzam, że po usunięciu usterki czujnika potrzeba rozłączyć akumulator na parę minut dopiero wtedy zniknie te - 30 stopni C z wyświetlacza.
W mojej 75-tce 2,0 CDTI 2004r uwalony był kabelek przy samej wtyczce czujnika. Jego zlutowanie, izolacja w koszulkę termokurczliwą + odłączenie aku załatwiło problem. Pozdrawiam

alpacino - Wto Kwi 04, 2017 14:07

Witam, kostka czujnika temperatury zewnętrznej , to szara , sześciopinowa po stronie kierowcy ? ( tam gdzie halogeny i kierunki?) , czy szara w okolicach zbiornika spryskiwaczy ?? ?
Proszę o szybką odpowiedz zdjąłem zderzak , ale niestety nie było czujnika ( pewnie wentylator go załatwił :oops: , szczątkowych kabli też nie widzę :oops: )
Czujnik musi być oryginalny, czy pasuje z innych samochodów (podobno z jakiegoś Opla?)

prebenny - Wto Kwi 04, 2017 15:08

Czujnik powinien być w dolnej kratce pomiędzy halogenami po stronie pasażera.
alpacino - Wto Kwi 04, 2017 15:23

prebenny napisał/a:
Czujnik powinien być w dolnej kratce pomiędzy halogenami po stronie pasażera.

Tak, wiem , ale po czujniku nie ma śladu :mrgreen: i kabli też nie widzę stąd moje pytanie : czy nowy czujnik temperatury zewnętrznej , musi być roverowski ? i do której kostki idą kable (chcę zrobić nową instalację , wentylator musiał uwalić kable i sam czujnik poszedł w .... )
Dzięki za pomoc

AdaskoC - Wto Kwi 04, 2017 18:02

Czujnik roverowski ;)
alpacino - Wto Kwi 04, 2017 18:05

AdaskoC napisał/a:
Czujnik roverowski ;)

Dzięki!...tylko , chciałbym się w końcu dowiedzieć , która to kostka! :lol: , ta od halogenów i kierunków?

AdaskoC - Wto Kwi 04, 2017 19:42

Jak wyobrażasz sobie podłączyć czujnik pod halogeny albo kierunki:)?

Jest jeszcze piąta kostka w instalacji zderzaka i do niej właśnie jest podłączony czujnik :)

SeniorA - Wto Kwi 04, 2017 20:20

alpacino napisał/a:
chciałbym się w końcu dowiedzieć , która to kostka! , ta od halogenów i kierunków?
tak , to ta kostka popielata 6 pinowa pod lewą lampą, czujnik wpięty jest do pinu 5 i 6 .
alpacino - Wto Kwi 04, 2017 20:57

SeniorA napisał/a:
alpacino napisał/a:
chciałbym się w końcu dowiedzieć , która to kostka! , ta od halogenów i kierunków?
tak , to ta kostka popielata 6 pinowa pod lewą lampą, czujnik wpięty jest do pinu 5 i 6 .

Dzięki!

proartur - Nie Kwi 15, 2018 11:31

czy można zastosować czujnik z innego samochodu? taki aby wskazania były dobre...?
ewentualnie czy ma ktoś do odsprzedania używany sprawny czujnik