Zobacz temat - [R75] Silnik wentylatora - jak rozebrać
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silnik wentylatora - jak rozebrać

Marek_75 - Pią Wrz 04, 2009 19:46
Temat postu: [R75] Silnik wentylatora - jak rozebrać
czesc,

mam spalony wirnik wentylatora. Za pomocą forum zdobyłem taki sam wirnik i chce go wymienić. Ma ktoś pojęcie jak to rozebrać?
próbowałem wybić ośkę przez łożysko ale nie idzie. Chyba frez który jest na ośce nie przechodzi przez łożysko. żeby wybić w drugą stronę trzeba zdjąć z ośki to mocowanie wiatraka. Jak to jest przymocowane? czy ten zacisk jest dokręcony nakrętką, czy może to jest jeden element nakręcony w całości na ośkę? kierunek pracy silnika sugeruje lewy gwint... Wie ktoś jak to zdjąć ?

dzieki z góry
marek

staf - Pią Wrz 04, 2009 19:51

Marek_75, To czytałes? Może ci pomoże.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=42654

Marek_75 - Pią Wrz 04, 2009 19:57

czytałem,
silnik mam już wymontowany. Chodzi o to że próbuję wirnik z silnika wydobyć.

staf - Pią Wrz 04, 2009 20:05

Marek_75, Może to. Zobacz.
http://www.roverki.pl/ind...cy-w-roverku-75

Marek_75 - Pią Wrz 04, 2009 21:40

te artykuły nie mówią nic i rozbieraniu samego silnika. Ale OK, już wydobyłem wirnik.
Teraz okazało się że ten co zdobyłęm jest ciut mniejszy. Podobno jest też od diesla ale może jakaś inna wersja (dwu albo trzybiegowa mogą się tak różnić ?). czy mimo że jest ciut mniejszy (średnica taka sama) i na ośke pasuje, mogę go założyć do mojego silnika?

na zdjęciu, ten większy wirnik i obudowa są moje stare a ten mniejszy to "nowy"

wieslaw_b. - Pią Wrz 04, 2009 22:03

Marek_75 jak tego dokonałeś :?: Czy faktycznie można wyjąć wirnik bez jego zniszczenia :?:
Mnie się nie udało. Jak to się robi :?:

Marek_75 - Pią Wrz 04, 2009 23:04

wieslaw_b. najpierw wybiłem ośkę w stronę łożyska do oporu a potem dwoma hakami zahaczyłem wirnik za metalowe elementy. Wtedy za te haki wyszarpnalem wirnik.

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 08:37 ]
teraz przypomnialem sobie ze ten zdobyty silnik (na zdjęciu mniejszy) ma oznaczenie:
772-65430-02

moj oyginalny (na zdjeciu wiekszy) ma:
772-65430-01

wiem ze benzynowe mniejsze silniki maja:
772-65430-03 chyba jeszcze mniejszy.

wiec może ten ..02 jest od diesla bez klimy albo z ręczną klimą...
chyba go założę

Dam-Kam - Sob Wrz 05, 2009 14:39

z góry sorry chłopaki za lekką zmianę tematu ale podepnę się pod problem z wentylatorem.
Więc jakieś 2 tyg temu przykręciłem osłonę silnika na blachowkrętach (dlaczego?) i dopiero pare dni temu zobaczyłem ze przez przypadek przewierciłem się do wentylatora i go zablokowałem. Przez ten czas R przejechał ~4000km ale na trasie (nie po mieście). Teraz gdy go odblokowałem coś jest z nim nie tak. Jak włącze klimę to chodzi ale cicho/wolno gdzie wcześniej chodził bardzo szybko. Po drugie na postoju czasami wyda takie "pisknięcie/szurnięcie" i nie wiem co się z nim dzieje... moze jak się włącza :?:
W każdym razie chodzi mi o to czy ten wentylator ma jakiś bezpiecznik? Jak tak to dlaczego go nie przetopiło? Jedynie co się stało to po przyjaździe z trasy na drugi dzień przestał chodzić wentylator nadmuchu ale to siadł przekaźnik pod maską :???:

Rain - Sob Wrz 05, 2009 14:57

Na pewno jest zabezpieczony bezpiecznikiem, może ktoś wsadził większy niż powinien być dlatego się nie przepalił.
Obawiam się że silnik Twojego wentylatora mógł dostać po dupi... bo próbował pracować a wkręt mu to uniemożliwiał i uzwojenie się przegrzało.

Dam-Kam - Sob Wrz 05, 2009 16:22

no właśnie... fakt, że 99,9% tej trasy to naprawdę była trasa bez zatrzymywania się i bez jazdy miejskiej. Wskazówka temp. cieczy też się nie podniosła więc on nie miał potrzeby być ciągle w ruchu ale pewnie pare prób zakręcenia zrobiły swoje :/
A jak myślisz - ten przekaźnik ma jakiś związek z tym czy to po prostu zbieg okoliczności ??

Marek_75 - Sob Wrz 05, 2009 18:54

możecie mi pogratulować regeneracji wirnika w silniku. właśnie zrobiłem jazde próbną i jest ok. Założyłem ten mniejszy wirnik ze zdjęcia i wszystko działa.

Dam-Kam, ja miałem podobnie, tylko że wiatrak mi się zatrzymał w czasie pracy jak przygniotłem zderzak słupkiem na parkingu. żaden bezpiecznik nie zadziałał, poprostu sfajczyło się uzwojenie i była kupa smrodu. potem przez jakiś czas jeszcze się kręcił (dość wolno jak u Ciebie i śmierdział). dziś udało mi się wymienić wirnik na ten ciut mniejszy ze zdjęcia i śmiga... zobaczymy jak długo ;)

Artur - Sob Wrz 05, 2009 21:26

Marek_75 napisał/a:
możecie mi pogratulować regeneracji wirnika w silniku.


No gratuluje i ciesze się że wirnik który mi już nie był potrzebny przydał się Tobie.
Pozdrawiam

Dam-Kam - Sob Wrz 05, 2009 22:40

Marek_75 napisał/a:
dziś udało mi się wymienić wirnik na ten ciut mniejszy ze zdjęcia i śmiga... zobaczymy jak długo
to gratuluje choć dla mnie to nie powód do radości ;)
wieslaw_b. - Sro Wrz 09, 2009 07:54

Marek_75 dziękuję za wyjaśnienie i gratuluje skutecznej naprawy :ok:
Dam-Kam - Pią Wrz 11, 2009 13:59

Marek_75 napisał/a:
moj oyginalny (na zdjeciu wiekszy) ma:
772-65430-01
no mój wentylator też jest wyjęty i leży u mnie na stole... i ma ten sam numer co Twój ;) Słuchaj moge wiedzieć skąd i ile kosztowałe Cię przyjemność kupna "nowego" wentylatora ??
Marek_75 - Pią Wrz 11, 2009 20:49

Dam-Kam napisał/a:
skąd i ile kosztowałe Cię przyjemność kupna "nowego" wentylatora


skorzystałem z uprzejmości kolegi Artur, (3 posty wyżej), który podarował mi swój zepsuty silnik z którego wydobyłem wirnik.

dzięki Artur

Dam-Kam - Sob Wrz 12, 2009 11:23

Marek_75, a jak rozłączyć wirnik od silnika ?? Bo napisałeś ale nie rozumiem :roll: tą nakrętkę należy odkręcić czy wybić ośkę na której jest nakrętka ?? Byłem dziś w mielcu u kolesia który niby bez problemu przewinąłby mi silnik ale nie daliśmy rady tego rozebrać...

[ Dodano: Sob Wrz 12, 2009 13:38 ]
dobra, poradziłem sobie. Silnik rozebrany ale jest gorzej niż myślałem... cały ten podkład gdzie są szczotki itp jest przypalony i praktycznie złamany na pół, jeden magnes jest odklejony od obudowy i połowa uzwojenia jest czarna. Chyba się szarpnę na sam silnik NEW'ke z UK :roll:

[ Dodano: Sob Wrz 12, 2009 14:04 ]
koledzy mam taki silnik http://cgi.ebay.co.uk/Rov...id=p3286.c0.m14 ale problem w tym, że do mojego idzie 4 kable (bezpośrednio z puszki siemensa) a tutaj 2 i jeszcze przez jakieś "cuś" ;) Z tego co wyczytałem to ma pasować ale mógłby ktoś bardziej zaawansowany z języka angielskiego rzucić na ten tekst i potwierdzić :)

Marek_75 - Sob Wrz 12, 2009 16:04

here were 2 types of motor fitted to the 75 ZT range. The new motor will fits & works perfectly in place of old type which are now obsolete.
istniały 2 rodzaje silników. Ten nowy zastępuje silnik starszego typu który jest już niedostępny.

Older type 3 speed 4 wire: (no resistor at the 2 O'clock position behind fan blades as viewed through front grill)
starszy typ 3 biegowy, 4 przewody. (bez rezystora umieszczonego na godz. 2 patrząc od strony grilla)

Later type 2 speed 2 wire: (resistor fitted behind fan blades silver block with 2 wires)
This type rarely give trouble apart from the resistor itself (see our other listings)
późniejszy tyl 2 biegowy , 2 przewody (z rezystorem na 2 godzinie za łopatami wiatraka z dwoma przewodami). W tym typie padają czesto te rezystory ktore są dostępne na osobnych jego aukcjach.


wnioskuje z tego że ten nowy silnik dwubiegowy może być włożony w miejsce starszego 3 biegowego (jak Twój i mój) ale z tym dodatkowym rezystorem, który prawdopodobnie jest włączany w obwód albo wyłączany - i tak są rozwiązane tu biegi. W twoim i moim starszym silniku do każdego biegu jest osobna kombinacja szczotek i uzwojeń.

Dam-Kam - Sob Wrz 12, 2009 17:19

to tak zrozumiałem :) ale przeleciałem allegro w poszukiwaniu innych wentylatorów i jest od citroena wentylator za 200zł o podobnych wymiarach (+/- 6mm) więc w poniedziałek spytam się mechanika czy zechce się pobawić z mocowaniami i chyba założę inny.
Marek_75 - Nie Wrz 13, 2009 12:11

udoskonalenia w stosunku do fabrycznych rozwiązań: ;)
1. mocowanie wentylatora już wcześniej proponowane na forum
2. łożysko zamiast dziwnej kulki która u mnie się rozsypała:

Dam-Kam - Pon Wrz 14, 2009 12:49

hej koledzy :) Chyba rozwiązałem problem z wentylatorem. Pojeździłem po szrotach i przez przypadek wpadł mi w ręce wentylator z silnikem który miał takie samo mocowanie śmigła co masz. Jak się okazało był to kpl. z BMW 2,5TDS. Silnik jest praktycznie identyczny i jak się czymś różni to tylko tylnym deklem z mocowaniem ale da się go chyba przełożyć ze starego :) No i ma 3 przewody czyli ma tylko 2 biegi ale to nie przeszkadza ;)

Ten ze złamanym mocowaniem i spalonym uzwojeniem to mój:




[ Dodano: Pon Wrz 14, 2009 17:00 ]
specjalnie dla rolando :wink:
wnętrze mojego silnika:


Marek_75 - Wto Wrz 15, 2009 21:51

patenciarze ;)
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=217394

Dam-Kam - Sro Wrz 16, 2009 14:45

to już widać że robił ktoś z wolnym czasem lub ktoś kogo to spotkało kilka razy :D Ja wczoraj swojego odebrałem :) silnik jednak nie pasował idealnie i nie obyło się bez przerabiania mocowania ale wszystko się udało. Jak to wygląda nie wiem bo mnie przy tym nie było... wiem, że chodzi :grin:
lebiediev - Sob Wrz 19, 2009 13:20

panowie mam małe pytanie wiem że juz to gdzieś było ale nie potrafie tego znaleźć ... właśnie jestem w trakcie naprawy wentylatora i poszukuje szczotek ale nigdzie nie jestem w stanie ich dostać czy ktoś wie gdzie takowe moge dostać ??
SeniorA - Sob Wrz 19, 2009 13:27

lebiediev napisał/a:
ktoś wie gdzie takowe moge dostać


[ Dodano: Sob Wrz 19, 2009 13:30 ]
oryginalne 9.8 x 4.6 x 22 mm , lub 9.8 x 4.8 x 20 mm. ( f-my IRMOT )irmot@irmot.pl
http://www.irmot.pl/menu.htm

jpawel - Wto Kwi 27, 2010 13:37

Powiedzcie mi Panowie i Panie czy ta nakrętka z trzema wycinkami, na którą 'zatrzaskuje' się śmigło wentylatora jest nakręcana na ośke czy wprasowywana? Jak to zdemontować, aby wyjąć wirnik do regeneracji lub wymiany łożyska? Mam przetarty komutatora na pół i muszę go wymienić.
dukat11 - Wto Kwi 27, 2010 15:16

jpawel napisał/a:
Powiedzcie mi Panowie i Panie czy ta nakrętka z trzema wycinkami, na którą 'zatrzaskuje' się śmigło wentylatora jest nakręcana na ośke czy wprasowywana? Jak to zdemontować, aby wyjąć wirnik do regeneracji lub wymiany łożyska? Mam przetarty komutatora na pół i muszę go wymienić.


To jest wyzwanie. Próbowałem to rozebrać w dwóch spalonych silnikach i się nie udało

Dam-Kam - Wto Kwi 27, 2010 18:08

da sie :) bierzesz dobry klucz nasadowy, ktos inny MOCNO trzyma "śmigło" i trzeba to przekręcić. Na tym zdjęciu dobrze widać jak niewilki ma to być obrót - jakieś 45st. Tylko ważne - przed odkręceniem przesmarować WD40 i pozostawic na jakis czas niech to dobrze przejdzie i wtedy pojdzie łatwo :)



Ja sucho efekt może być taki jak na lewym silniczku ;)

jpawel - Pon Maj 10, 2010 11:01

Chodziło mi bardziej o możliwość zdemontowania z osi wirnika tego metalowego wielowypustu. Śmigło odkręciłem tylko jak wyjąć wirnik z obudowy aby przewinąć, nasadzić nowy komutator i wymienić łożysko?

Nie udało mi się zdemontować tego metalowego wielowpustu, który na osi silnika trzyma wentylator, ale...
znalazłem człowieka, który regeneruje takie wirniki. Nowy komutator, dobranie szczotek, przewinięcie i wyważenie, montaż w całość i kontrola elektryczna sprawności za kwotę około 100-150zł.

Dam znać o efektach i ewentualnie udostępnie dane tego człowieka.

W razie niemożliwości demontażu tego uchwytu śmigła można to stoczyć do zera, później nagwintować lewym gwintem oś silnika i zespawaną dużą nakrętkę z podkładką nakręcić i wykorzystać sposób montażu śmigła przykręcając je do nowego mocowania.

[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 11:33 ]
Poddałem się. Facet nie zrobi, bo nie ma komutatora zamiennego, który ma to szanowne wgłębienie, w które wchodzi tuleja ślizgowa z dekla silnika. Ręce mi opadają.

Nie wyobrażam sobie szczerze mówiąc nalutowywania blaszek miedzianych....

[ Dodano: Pon Maj 10, 2010 11:01 ]
Zamontowałem wentylator od Vectry B po przeróbkach. Dodałem mu tylko drugi rezystor i tym sposobem uzyskałem 3 biegowy napęd wentylatora. Śmiga jak poezja!

Klaun_Szyderca - Nie Cze 13, 2010 19:31

Podepnę się pod temat: mam możliwość kupienia w bardzo dobrej cenie używany wentylator chłodnicy z modelu R75 1.8 benzyna. Wentylator nowego typu z rezystorem. Czy mogę go założyć do diesla?
leny25 - Wto Cze 15, 2010 14:19

Miałem ten sam problem z wentylatorem. Dzieki forum sam sie dobrałem do niego( okazało się ze padł komutator i szczotki- ponoć normalne).Znalazlem nowy za 195 funtów!!!!! Poszukałem i zdecydowałem się na regeneracje i znalazlem warsztat który tym się zajmuje. Koszt regeneracji 300 zł + 150 ewentualny demontaz i montaż. Właściciel robił te wentylatory nie raz i mówi ze w nowych komutatory były strasznie cienkie.Założył nowy komutator i grubymi blaszkami.
U mnie wszystko działa i jest ok. Warsztat znajduje sie w Lublinie na ulicy Kiepury 5- przeniesiony z ul. Poniatowskiego. tel. 501 025 795 Pan Jarek. Ponoć maja tez strone internetową.
Mam nadzieje ze komuś sie przyda i oszczedzi nerwów.
Jest to moja pierwsza wypodziedz na forum więc przy okazji witam wszystkich:)
Marcin z Kazimierza Dolnego

Klaun_Szyderca - Wto Cze 15, 2010 14:31

Regeneracja też jest jakimś wyjściem, ale jestem wtedy na jakiś czas bez samochodu. Nie mam możliwości samemu się zabrać za demontaż wentylatora ze względu na to, że nie posiadam garażu ani miejsca, gdzie mógłbym coś takiego wykonać.

Ponawiam pytanie odnośnie wentylatora od benzyny 1.8: czy mogę zamontować sam silnik z rezystorem w moim dieslu? Bardzo będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi, a nie chcę zakładać nowego wątku żeby nie zaśmiecać forum.

P.S. W jednym poście ktoś napisał, że taki silnik nie będzie pasować, ale nie doprecyzował czy chodzi o obudowę wentylatora, mocowanie silnika w obudowie czy dane techniczne silnika.

Pozdrawiam.

apples - Wto Cze 15, 2010 17:51

Klaun_Szyderca napisał/a:
Ponawiam pytanie odnośnie wentylatora od benzyny 1.8: czy mogę zamontować sam silnik z rezystorem w moim dieslu? Bardzo będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi, a nie chcę zakładać nowego wątku żeby nie zaśmiecać forum.
Możesz o ile jest to wentylator o mocy 450W. Stare wentylatory w silnikach 1,8 były o mocy 350W i miały tylko 2 biegi.
Klaun_Szyderca - Wto Cze 15, 2010 23:14

apples napisał/a:
Klaun_Szyderca napisał/a:
Ponawiam pytanie odnośnie wentylatora od benzyny 1.8: czy mogę zamontować sam silnik z rezystorem w moim dieslu? Bardzo będę wdzięczny za udzielenie odpowiedzi, a nie chcę zakładać nowego wątku żeby nie zaśmiecać forum.
Możesz o ile jest to wentylator o mocy 450W. Stare wentylatory w silnikach 1,8 były o mocy 350W i miały tylko 2 biegi.


Wreszcie ktoś udzielił mi rzeczowej informacji. Dzięki.
Podobno trzeba jeszcze przerobić sterowanie tak żeby pasowało do diesla, ale to już nie problem.

Pozdro.

dukat11 - Sro Cze 16, 2010 08:27

Klaun_Szyderca, zostawiasz swoją skrzynkę i podpinasz do nie dwa pierwsze biegi z nowego wentylatora
Klaun_Szyderca - Sro Cze 16, 2010 09:28

dukat11 napisał/a:
Klaun_Szyderca, zostawiasz swoją skrzynkę i podpinasz do nie dwa pierwsze biegi z nowego wentylatora


Ok. Dzięki za informacje.

dzieju - Pon Lis 22, 2010 11:09

Temat stary ale mam pytanie i prośbę.

Zamowilem szczotki i zaytano mnie o dlugosc przewodow i ich zakonczenie

Czy ktos przypadkie wiem i zna te dane ?

Najlepiej foto rowniez by sie przydalo aby bylo widac miejsce mocowania tego przewodu

[ Dodano: Sro Wrz 22, 2010 11:24 ]
Ok mam dane wiec napisze jak by ktos potrzebował .

Dlugosc linki to okolo 3.9mm nie ma zakonczenia jest sama linka mowa o FIRMIE IRMOT

Mam jeszcze jedno firme SIMAR ale musze wiedziec jakie sa woryginale zakonczenia bo powiedzieli ze zrobia takie jak bede chcial .

Obie firmy za szczotke licza sobie okolo 5zl.

IRMOT - nie jest elastyczna maja to co maja i juz
SIMAR - zrobi wszystko tak jak im sie poda .

[ Dodano: Nie Wrz 26, 2010 20:52 ]
Czy mogl bym prosic o foto nowej szczotki ? lub dobre foto starej ?

Poniewaz SIMAR prosi o takie foto a nie mam skad wziac takowego :/

[ Dodano: Czw Wrz 30, 2010 14:39 ]
A o tym co sadzicie ?

http://cgi.ebay.co.uk/ROV...=item2eb0249e29

[ Dodano: Sro Lis 17, 2010 17:00 ]
Ok wiec zaowilem w piatek dzis otrzymalem wentylator jak w zalaczeniu





Z dokumentacja montazu i poradami ..

Np. Wymiany chlodnicy jezeli auto ma powyzej 5lat lub 90k km i powiem szczerze ze sie zastanawiam nad tym spadek efektywnosci schladzania nawet do 65% napsial :D

Oraz proponuje wymienic te rurke od filtra powietrza co idzie na dol przed kolo i ona jest z parciala wiec to chyba wymienie na bank .

Jak by ktos z panow chcial takowy wentylator to sluze zamowieniem i dostawa kurierem DPD koszt caly to okolo 900-1000zl. wiec o 500zl. taniej niz Tomateam .

Ale tomateam polecam calym sercem tylko szkoda mi bylo tych 500zl. :/

[ Dodano: Pon Lis 22, 2010 11:09 ]
Jestem juz po montazu wentylatora ..

Jedyne uwagi jakie mam to byc moze to ze NIC NIE SZARPAC na SILE :D

Tak po za tym to rewelacja wszedzie wtyczki zapinki nawet linka od maski ma łączówke fajan latwo sie wysuwa i po sprawie ..

Jedynie rurki od klimy trzymaja ale da sie odchylic wentylator i reka odkrecic silnik ktory wychodzi do przodu i po sprawie.

Przy wymianie silnika na gotowy drugi to roboty na 20min .

Zdezak trzeba zdjac , a szyna przednia zderzeniowa schodzi razem z calym wzmocnieniem na paru srubach i 8 od szyny. Szyna zostaje na 2 nakretkach .

Za jakis czas jak naprawie stary silnik wymienie szczotki to wystawie go do sprzedanie napewno komus sie przyda.

Pozdrawiam .

dawidd - Sob Lip 12, 2014 07:41

odkopię i powtórzę pytanie - jak zdemontować nakrętka z trzema wycinkami z oski silnika? Jest ona wprasowana czy nakręcana?
dzieju - Sob Lip 12, 2014 08:38

Wydaje mi sie ze nakręcana ;)
dukat11 - Sob Lip 12, 2014 09:39

dawidd napisał/a:
odkopię i powtórzę pytanie - jak zdemontować nakrętka z trzema wycinkami z oski silnika? Jest ona wprasowana czy nakręcana?


Nakręcana ale bardzo ciężko ją odkręcić. Rozwaliliśmy z kumplem jeden silnik próbując odrkecić.

dawidd - Czw Lip 17, 2014 11:07

aa nie prawda :) bo nabijana. Pare minut temu nie chodziło mi forum i nie moglem odczytać wiadomości i zniecierpliwiony spróbowałem na prasie ja ściągnąć i zeszła jak masło :)

[ Dodano: Sob Lip 12, 2014 16:26 ]
Jeszcze tylko doczytam jak sie przewija silniki, komutator juz nowy leży i spalony silnik będzie jak nowy :)

[ Dodano: Sro Lip 16, 2014 18:42 ]
przewiniecie wirnika+ wywarzanie u mnie kosztowało 200zl, komutator nowy 40 (z przesyłka) łożysko 15 SKF, szczotki 5zl/szt
Czyli mam praktycznie nowy silnik za 275zl. Na allegro najtańszy używany widziałem za 350 a regeneracja starego prawie 900zl :) wiec opłaca się robić samemu

[ Dodano: Czw Lip 17, 2014 11:07 ]
aa no i zapomniałem dodać ze silnik chodzi jak nowy, oryginalny 3 biegowy

Balas87 - Czw Lip 17, 2014 11:20

Mam okazję kupić w dobrych pieniądzach silniczek od wiatraka ten z dwoma pinami, jest tylko jedno "ale". Chodzi o to że mocowanie od silniczka na które zakłąda się wiatrak ma jeden ułamany ząb. I teraz pytanie czy da rade wymienić to mocowanie ??
AdaskoC - Czw Lip 17, 2014 11:34

Z takim uszodzeniem to o jakich pieniądzach mowa? Te mocowanie jest cięzko wymienic, zazwyczaj jak ktoś tego nie robił to uszkodzi silnik
Balas87 - Czw Lip 17, 2014 11:40

200 zł za silniczek z rezystorem
AdaskoC - Czw Lip 17, 2014 11:42

To możesz próbować :) I znaleźć taniej to też ciężko używkę sprawną. Lub regeneruj.
dawidd - Pią Lip 18, 2014 07:16

a masz drugi sprawny zaczep? Jeśli tak to stary i tak na straty to możesz go szlifierka zdemontować. Przy zakładaniu -silnik do zamrażarki, mocowanie do pieca i szybko wciśniesz - nie powinna się oska przesunąć w dol silnika
scareface - Sro Cze 03, 2015 22:15

Dobra robota.
longer86 - Sro Cze 03, 2015 22:18

miałem od vectry i ten rezystor szybko powiedział papa... teraz mam od voyagera z identycznym mocowaniem smigła jak roverowskie
Bieri13 - Sro Gru 07, 2016 15:29

Wie ktoś może jakie jest oznaczenie łożyska w silniku od wentylatora?
Powinno być kulkowe czy baryłkowe?

dawidd - Nie Lip 25, 2021 08:04

Po 7 latach od regeneracji silnika wentylatora znów trzeba było do niego zajrzeć. Tym razem rozsypała się jedna szczotka - wymieniłem na szybko i poskładałem, ale łożysko tez już hałasuje. Zanim ponownie rozbiorę silnik to zapytam - może ktoś wie jaki symbol ma łożysko w górnej części silnika?